طراحی سایت زیبا

تاثیر جذابیت و جلوه های بصری بر افزایش بازدید از وب سایت

وبسایت-زیبا

اگر شما یک گرافیست نیستید، افزودن بر جذابیت وب سایت توسط خودتان می تواند یک کار غیر ممکن باشد. حتما می دانید که طراحی ظاهری یک سایت عاملی بسیار تعیین کننده در ایجاد و به دست آوردن اعتماد کاربران است و این همان چیزی است که گردانندگان وب سایت ها همواره به دنبال آن می گردند.
در این مقاله 4 اصل موثر در طراحی بصری که قابل اعمال روی هر وب سایتی است را برای شما گرد آورده ایم.
1. طراحی و رنگ
2. تصاویر و گرافیک
3. کاربری
4. سازگاری
حال که با عوامل موثر در طراحی آشنا شدیم از کجا باید شروع کرد؟ از چه رنگ هایی می توان استفاده کرد؟ از چه نوع تصاویری استفاده کنیم یا کدام تصاویر مانع از انتقال پیام سایت می شود؟
"زیبایی در چشم بیننده" تنها به همین موارد ختم نمی شود. در واقع مادامی که اصول اساسی وجود نداشته باشد، کار به خوبی پیش نمی رود. 4 فاکتور وجود دارد و با استفاده از این موارد، می توانید وارد عمل شوید.

برقراری ارتباط

در یک فرهنگ (که توسط زمان، مکان یا صنعت ایجاد می شود) زبان مجموعه ای از قوانین، برای برقراری ارتباط موثر است.
شما می توانید یک محصول شگفت انگیز داشته باشید، اما اگر دیگران متوجه هدف و خواست شما نشوند، نمی توانید آن را به فروش برسانید. یا اگر می خواهید برند، محصول یا ایده خود را به نحوی کنار هم قرار دهید تا بتوانند بین مراقبت، کیفیت و اعتماد ارتباطی ایجاد کنند, باید این 4 اصل را به خاطر بسپارید.
طبق گزارشات آزمایشگاه فناوری استنفورد,، 46% از بازدید کنندگان سایت هامعتقدند که طراحی یک وب سایت, از جمله اندازه فونت، طرح رنگ، طرح بندی و وب گردی سایت، ملاک اولیه برای تشخیص اعتبار شرکت است.

آمار-بازدیدکنندگان-سایت-زیبا
تقریبا نیمی ازبازدید کنندگان معتقدند طراحی گرافیکی و ظاهری یک وب سایت ملاک اولیه برای تشخیص اعتبار شرکت است.

طبق برآورد 3M انسان تصاویر را 60,000 مرتبه سریع تر از متن پردازش می کند.
این بدان معنی است که در کسری از ثانیه، نیمی از بازدیدکنندگان شما تصمیم می گیرند که نمی توانند به شما اعتماد کنند آن هم صرفا بر اساس آنچه می بینند و نه بر اساس مطالب گفته شده توسط شما.
مطمئنا برای شما به صرفه نخواهد بود که هر روز نیمی از بازدیدکنندگان سایت خود را از دست بدهید.
بنابراین چگونه این مشکل را برطرف کنیم؟ بیایید چهار ویژگی اصلی که باعث جذابیت بصری وب سایت می شود را بررسی کنیم.

1.طراحی و رنگ

اولین قدم برای ایجاد جذابیت بصری وب سایت، رنگ هایی است که با آنها طراحی می کنید. این همان چیزی است که در هنگام دور زدن اتوبوس برای اولین بار مورد توجه شما قرار می گیرد و همان چیزی است که باعث می شود هنگام مرور صفحه فیس بوک خود, مکث کنید.
رنگ ها, چشم را به خود جلب می کند و یک ارتباط سریع ایجاد می کند. حتی قبل از آنکه ذهن آگاه شروع به فکر کردن کند, ناخودآگاه قبل از آن، صرفا بر اساس رنگ ها ارزیابی کرده است که آیا موضوع جالبی است یا خیر.
مغز ما همانند ماشین های حس ساز است. این ماشین ها دوست دارند هر چیزی را مرتب کنند تا بتوانند به پردازش آن بپردازند‌. 

به همین دلیل سایت هایی با رنگ های نامرتب, طرحهای رنگی ناهمگون یا انتخاب رنگ های جلف حس اعتماد کاربران را جلب نمی کنند. یک وب سایت کاملا همگن و زیبا و دارای رنگ بندی واضح به بازدیدکننده شما می گوید که چه میزان برای ارائه آن به کاربر اهمیت و زمان گذاشته و ارزش قائل شده اید. به همین دلیل است که ما تجربه آنباکسینگ آیفون های جدید خود را دوست داریم.
این نوع بسته بندی پیام هایی در مورد دستگاه و تجربه ای که قرار است با آن داشته باشیم را حتی قبل از دیدن محصول یا استفاده از آن، به ما منتقل می کند.
طبق مطالعه ای که توسط Adobe انجام شده است، بیش از 66٪ از کاربران وب در 15 دقیقه اول ورود به صفحه اصلی، وب سایت را با توجه به کیفیت گرافیک آن قضاوت می کنند. به طور خلاصه، هرچه افراد در هنگام بازدید از وب سایت شما درآن جذابیت بیشتری را مشاهده کنند، احتمال اینکه زمان بیشتری رادر سایت شما صرف کنند، بیشتر است و این بدان معناست که شما شانس بیشتری دارید تا آنها را به کاربران دائمی خود تبدیل کرده و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

2.تصاویر و گرافیک

استخدام عکاس برای عکس برداری از دفتر و تیم شما دیگر مثل سابق هزینه ای ندارد, این شما و این هم گوشی همراهتان. اگر زاویه نگاه خوبی داشته باشید, عکس های شما می توانند تا حد زیادی به انتقال یک برداشت اولیه معتبر و متناسب کمک کنند.
عکس های دم دستی ساختگی به نظر می رسند و استفاده بیش از حد آنها موجب می شود که بتوان نامعتبر بودن آنها را از یک مایل دورتر هم تشخیص داد! فیلترهای BS این روزها به نقل از گری واینرچوک بسیار حساس هستند.

این بدان معناست که اگر اولین برداشت شما از خودتان, تا این حد غیر واقعی به نظر برسد, چرا کسی باید به حقیقی بودن سایت و خدمات شما اعتماد کند؟
اگر خود نمی توانید این کار را انجام دهید, روی یک عکاس حرفه ای سرمایه گذاری کنید و در این عرصه از رقبای خود پیشی بگیرید. با این تغییر وب سایت و کلیه اقدامات بازاریابی شما بلافاصله تغییر رویه خواهند داد و در صورتی که بتوانید تاثیر مثبتی بر روی مخاطبین خود بگذارید شما نه تنها در هزینه ها پول پس انداز خواهید کرد (زیرا طراحان شما تمام کارها را برای شما آسان خواهند کرد) بلکه مهمتر از همه, تصویربرداری جذاب و خیره کننده بسیار بیشتر از هر دوربین آیفون یا گوشی ارزان قیمتی می توانند نشان دهند که شما نسبت به مراقبت, کیفیت و رشد سایت و خدمات و محصولات خود متعهد هستید.
هرچه تصاویر با کیفیت بیشتری باشند, کسب و کار شما بهتر به نظر می رسد.
برداشت اول از وب سایت ها واقعا مهم است.

3.کاربری

قابلیت کاربری خوب یک شبه حاصل نمی شود.
این امر به تحقیقات کامل کاربر و رویکرد تکرار, تست وآزمون و خطای مداوم نیاز دارد.
قابلیت استفاده خوب بستگی به این دارد که وب سایت شما در دسترس, واضح, معتبر, قابل یادگیری و مربوط به افرادی باشد که واقعا از آن استفاده می کنند.
یک وب سایت موفق حتما به جنبه های بصری هم می پردازد و برای عموم افراد قابل استفاده است. برای حدود یک دهه زمان برده است تا بتوان به این نتایج رسید اما اکثر وب سایت ها اکنون این اطلاعات را در دسترس دارند و می دانند که چه مواردی برای سایت آنها مفید است و چه عواملی مفید نیست. در اینجا زمینه های کلی برای استفاده از کاربری را برای شما ذکر کرده ایم.
1. به سرعت هدف خود را با وضوح و لحنی دعوت کننده بیان کنید.
2. داشتن یک منوی ساده و واضح که صفحات سایت را با مهمترین موارد ساماندهی می کند ضروری است. هیچ چیز را نادیده نگیرید.
3. درج گزینه تماس با ما، یا اطلاعات تماس در پایین صفحه، یا یک گفتگوی زنده به منظور کمک کردن به کاربران.
4. ارائه اطلاعات کافی برای کمک به بازدید کننده تا بداند که چطور از سایت استفاده کند و در صورت لزوم از موارد بالا جهت دریافت کمک بهره گیرد.
5. داشتن طرحی متمرکز بر سهولت استفاده از سایت می افزاید و سرعت خوانش سایت را بالا می برد.
کارها را ساده و دقیق انجام دهید و تمام وقت خود را صرف صحبت در مورد شگفت انگیز بودن خودتان و خدمات خود نکنید.

سایت شما نباید تماما بر آنچه که فکر می کنید, می خواهید و نیاز دارید متمرکز شود بلکه در ابتدا باید مشتری مدار باشد. استفاده از سایت را برای آنها آسان کنید.
1. پیمایش منوی سایت خود را برجسته و ساده کنید.
2. محتوای خود را از سایر عناصر متمایز کنید و خوانایی آن را آسان سازی کنید.
3. دکمه های مهم را برجسته کنید. آنها را همان جایی قرار دهید که فراخوان به عمل (call-to-action) را به خوبی انجام دهند.
4. تصمیم بگیرید چه چیزی در هر صفحه از سایت دارای اهمیت است و آن را بولد کنید. به همه چیز نگاه یکسانی نداشته باشید.
5. صفحات سایت را بیش از اندازه شلوغ نکنید. شلوغی زیاد موجب پرت شدن حواس کاربران خواهد شد.

4. سازگاری

طراحی وب سایت موفق به عوامل مختلفی متکی است. یکی از مهمترین این عوامل سازگاری است. سازگاری اغلب از جمله مواردی است که به دست فراموشی سپرده می شود. به خصوص توسط افراد خلاق. طراحی سازگار به کاربر این اجازه را می دهد تا روی پیام شما تمرکز کند.

چه چیزی باعث ایجاد طراحی سازگار در سایت شما می شود؟

قبل از هر کاری, راجع به سه موردی که از اهمیت بالایی برای شما برخوردارند تصمیم بگیرید. اهمیت اول، اهمیت ثانویه و سپس جزئیات عمیق تر.
عناوین اصلی و هدلاین ها باید نقش انتقال اهمیت اولیه شما را نسبت به سایر موضوعات بازی کنند. سپس به باقی صفحه خود نگاه بیندازید و ساختار آن را به گونه ای تنظیم کنید تا فردی که به آن نگاه می کند و در حال پردازش مطالب است بتواند درک واضحی از آنچه که برای مصرف وجود دارد بدست آورد.
کتاب ها نمونه بارزی از سازگاری هستند. زمانی که بخواهید کتابی را باز کنید و بخوانید، اگر ببینید فهرست مطالب در میانه کتاب و مقدمه را در انتهای کتاب آورده اند، سردرگم خواهید شد. شما نمی دانید که چگونه در کتاب به دنبال موضوعات مورد نظر خود بگردید زیرا با قوانینی  که شما در ذهن دارید مطابقت ندارد. همین مورد در وب سایت ها هم صدق می کند.
بازدیدکنندگان شما قوانین خاصی را در مورد وب گردی در انواع مختلف وب سایت ها (وب سایت های تجاری, طراحی فروشگاه اینترنتی, وب سایت های خبری و سایر گونه ها) آموخته اند و اگرچه شکستن قالب و طراحی یک سایت پیشرو که همه قوانین را نقض می کند وسوسه برانگیز است اما این احتمال وجود دارد که طراحی وب سایت شما باعث ریزش بازدیدکنندگان شود.
اینها تنها چند نمونه از مواردی است که هنگام طراحی وب سایت خود باید آنها را مد نظر قرار دهید. اگر به نظرتان می رسد که وب سایت شما قدیمی است و نیاز به پاره ای از تغییرات دارد و یا قصد بازطراحی وب سایت خود را دارید، در صورت تمایل به همکاری حتما با وبینه تماس بگیرید.

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید