طراحی سایت ساختمانی
واسط سال 2021 و آغاز عصر جدید دیجیتال است. در فضای کسب و کار امروزی، شرکت معماری شما نیاز به حضور آنلاین دارد. اگر فعالیت های آنلاین ندارید، قطعا فرصت های بعدی را در چرخه تجارت از دست می دهید.
شرکت های زیادی از انقلاب دیجیتال استقبال می کنند اما با این وجود دارای وب سایت هایی هستند که هیچ قدمی در جهت موفقیت آنها در بازار کسب و کارشان و بین رقبا برنداشته اند. اگر می خواهید طراحی وب سایت شما در جستجو گوگل از رتبه بندی خوبی برخوردار باشد و منجر به شناخت شما توسط کاربران و مشتریان شود، باید یک استراتژی طراحی و بازاریابی موفق داشته باشید.
اصلا به نفع شما نخواهد بود که سایت شما در فضای مجازی غیر فعال باشد و تنها به عنوان یک سایت اطلاعاتی عمل کند. هدف وب سایت شما باید ایجاد کسب و کار جدید باشد و اگر هرگز از طریق سایت خود نتوانسته اید در بین رقبا پیشگام باشید و برنامه بازاریابی دیجیتال ندارید، زمان آن رسیده که همه چیز را به نفع خود تغییر دهید.
اکثر وب سایت های معماری از ظاهر زیبایی برخوردارند، به هر حال طراحی، تخصص آنهاست. قطعا شما می دانید که در یک سایت زیبا که توجه همه را به خود جلب می کند به دنبال چه چیزی هستید. با این حال، شما احتمالاً در مورد سئو و سایر اصول بازاریابی لازم برای ارتقا سایت خود و ایجاد ترافیک، اطلاعات بسیار کمی دارید یا اصلا اطلاعاتی ندارید.
وب سایت شما معمولاً اولین تجربه مشتری در جهت آشنایی با شما و نام تجاری شما است. آنها می توانند پروژه های شما را مشاهده کنند، اظهار نظرهای مشتریان قبلی را بخوانند و درک کنند که تیم شما متشکل از چه کسانی است، دقیقا چه کاری انجام می دهید و آیا می ارزد که طرفدار و وفادار شما باشند یا خیر. کاملاً ضروری است که معماران یک وب سایت برای فعالیت های شغلی خود داشته باشند و حتی برای آن وب سایت بسیار حیاتی است که ارزش ها و رسالت شرکت را به درستی منعکس کند.
لازم نیست که خودتان HTML را یاد بگیرید و آن را کدنویسی کنید، اما باید از ابتدا درک کنید که وب سایت شما چه چیزهایی را باید ارائه دهد و مشتری احتمالی می خواهد چه اطلاعاتی را از سایت شما کسب کند.
در اینجا پنج ویژگی اساسی طراحی وب سایت ساختمانی را برای شما گرد آورده ایم:
ویژگی شماره 1: یک تصویر گویای هزار کلمه است
در وب سایت شما، هر یک از این کلمات باید وجود داشته باشد و هر کدام بیانگر این جمله باشد: "تیم ما کارهای شگفت انگیزی انجام می دهد. ما را انتخاب کنید. " هیچ چیز برای یک وب سایت معماری حیاتی تر از تصاویر پروژه نیست. در ذیل نکاتی برای ایجاد تصاویر جذاب آورده شده است:
• تصاویر را به عنوان نقطه کانونی هر صفحه وب سایت قرار دهید. در هر صفحه تصاویر بزرگ و پررنگ از کارهای خود داشته باشید.
• از عکس هایی با پس زمینه سفید استفاده کنید، برای کمک به پرش تصاویر از صفحه.
• از سایر عناصر طراحی در اطراف تصاویر خود اجتناب کنید، فونت ها و قالب بندی را به حداقل برسانید و اجازه دهید عکس های پروژه ها خود گویای همه چیز باشند.
• یک عکاس حرفه ای برای عکسبرداری از سوژه های خود استخدام کنید، کارهای خود را تا حد بالقوه به نمایش بگذارید. یک عکاس حرفه ای می داند که چگونه از نور، زاویه و ترکیب برای ایجاد تصاویر نفس گیر استفاده کند.
• از تصاویر با وضوح بالا استفاده کنید، با ارائه تصاویر دانه دار و پیکسلی، کیفیت کار خود را پایین نیاورید.
• بهترین های خود را به نمایش بگذارید، لازم نیست خودتان در سایت همچین چیزی را بیان کنید، فقط بگذارید عکس های بهترین پروژهای شما به جایتان حرف بزنند. اگر از هر جنبه ای از پروژه احساس غریبی یا ناراحتی می کنید، آن را در سایت قرار ندهید. داشتن سه پروژه خیره کننده بهتر از ده پروژه متوسط است. همچنین باید دائماً سایت خود را با پروژه های جدید به روز کنید (و پروژه های قدیمی خود را بردارید).
ویژگی شماره 2: با ویدیو کاربران را با خود همراه کنید
ویدئو یک بعد اضافه به کار شما می دهد. با ارائه یک ویدئو با کیفیت و به روز شما می توانید مشتریان را در هر کدام از پروژه هایتان همراه کنید، و می توانید فضاها را به صورت آنلاین و سه بعدی به آنها نشان دهید، گویی خودشان در آن مکان حضور دارند. مشتریان بالقوه می توانند در سایت شما نحوه کارکرد یک فضا، نحوه حرکت افراد در آن و نحوه تعامل آن با محیط را مشاهده کنند. آنها همچنین می توانند صداها را بشنوند و احساس حرکت کنند. فیلم می تواند یک پروژه را زنده کند و تجارت شما را واقعی تر در معرض دید آنها قرار دهد.
ارائه فعالیت های یک شرکت به صورت ویدئویی " باید " به یک رکن اساسی برای وب سایت های معماری تبدیل شود. معرفی یک شرکت همراه با یک فیلم کوتاه مانند کارت ویزیت بصری است که داستان شرکت را بیان می کند و کارهای شما را به نمایش می گذارد. ایلیا روپلدت، مدیر Golem Production، یک شرکت تولیدی مستقر در اوکلند که مرتباً فیلم های کوتاه برای وب سایت معماری و ساختمانی تهیه می کند، می گوید: "معماران می توانند از این طریق روند کار خود را نشان دهند. از اسکلت اولیه خانه تا محصول نهایی، آپارتمان، ساختمان، پل هر کاری که می کنند. مشتریان بالقوه شما از اینکه بتوانید تلفن همراه خود را بردارید و به صورت زنده و آنلاین از پروژه ای که در دست تهیه دارید، ویدئو ضبط کنید و با آنها به اشتراک بگذارید قطعا حمایت خواهند کرد."
در اینجا چند نکته در مورد ترکیب ویدئو در طراحی وب سایت ساختمانی و معماری آورده ایم:
• یک فرد حرفه ای را استخدام کنید. یک فیلمبردار حرفه ای احتمالاً هزینه کمتری از آنچه فکر می کنید برای شما خواهد داشت و فیلم شما را در قالبی که می توانید در هر سایتی استفاده کنید به شما ارائه می دهد.
• ویدئو خود را در YouTube قرار دهید. هر ماه بیش از 6 میلیارد ساعت ویدئو در YouTube تماشا می شود، این یعنی تعداد زیادی مخاطب که می توانید از آنها استفاده کنید.
• فیلم خود را روی تلفن هوشمند خود نگه دارید. یک روش عالی برای آشنایی مشتری با آنچه در هنگام نتورکینگ یا بازدید مشتری از سایت انجام می دهید. شما همچنین می توانید فیلم خود را از طریق تلویزیون در دفتر کار خود به نمایش بگذارید، اما ممکن است حواس شما را نیز پرت کند!
• جزئیات تماس خود را وارد کنید، اگر کسی فیلم شما را در سایتی غیر از سایت شما مشاهده کند، باید اطمینان حاصل کنید که راهی برای تماس با شما وجود دارد.
ویژگی شماره 3: قابلیت استفاده - یافتن اطلاعات مورد نیاز مشتریان را آسان کنید
قابلیت استفاده کلمه ای است که شاید قبلاً آن را نشنیده باشید، اما این مفهوم باید برای شما آشنا باشد. دقیقاً مانند فضاهای معماری که نه تنها باید زیبا، بلکه کاربردی نیز باشند، یک وب سایت نیز نه تنها از لحاظ بصری باید جالب به نظر برسد بلکه اطلاعات مورد نیاز کاربران را نیز باید در اختیار آنها قرار دهد. کاربران الگوها و انتظارات خاصی از یک وب سایت معماری و ساختمانی دارند، بنابراین بهتر است مطمئن شوید که انتظارات آنها را برآورده کرده اید یا به زودی به آنها جامه عمل می پوشانید.
در اینجا برترین نکات را در جهت ایجاد یک وب سایت قابل استفاده برای شما آورده ایم:
• یک وب سایت واکنشگرا داشته باشید. یک وب سایت ریسپانسیو به شما اجازه می دهد تا در تلفن های همراه یا تبلت ها سایتی خوانا تر داشته باشید . از آنجا که اکنون بیش از 80٪ از کاربران تلفن های هوشمند از تلفن های خود برای مرور اینترنت استفاده می کنند، طراحی واکنشگرا برای یک وب سایت موفق ضروری است.
• از جملات کوتاه و بسیاری از قالب بندی ها استفاده کنید. کاربران اطلاعاتی که شما در روی سایت قرار داده اید را به سرعت نگاه می کنند تا به آن چیزی که به دنبالش هستند، برسند. متن را به پاراگراف های کوتاه تقسیم کرده و با عناوین و لیست ها جدا کنید تا به خوانایی برسد. از بلاک های بزرگ متن خودداری کنید، زیرا خواندن آنها در اینترنت بسیار دشوار است.
• کلیک راست را غیرفعال نکنید. بسیاری از مشتریان بالقوه شما تصاویر را برای الهام گرفتن در کامپیوترهای شخصی خود ذخیره می کنند. این کار را برای آنها دشوارتر نکنید.
• از Flash استفاده نکنید. به خصوص هنگام ایجاد سایت های سنگین عکس، فلش بسیار زیبا به نظر می رسد، اما وقتی صحبت از قابلیت استفاده می شود، ناامید کننده است. یک بازدید کننده از سایت شما نمی تواند یک عکس را برای یک دوست ایمیل کند یا در دسک تاپ خود ذخیره کند، موتورهای جستجو نمی توانند صفحات شما را فهرست بندی کنند و اغلب نمی توان آنها را در تلفن های هوشمند یا تبلت ها خواند.
ویژگی شماره4: در رسانه های اجتماعی فعال باشید
حتی اگر شما از رسانه های اجتماعی استفاده نمی کنید، قطعا مشتریان شما از آنها استفاده می کنند. و هنگامی که کسی به دنبال الهام گرفتن از پروژه های شما است، یا در تلاش است معماری در جهت مصاحبه برای مقاله یک مجله پیدا کند، احتمالاً شخصی را انتخاب می کند که با بستر انتخابی خود در شبکه های اجتماعی فعالیت دارد. برای محبوبیت سایت خود برای کسانی که آن را دوست دارند، لازم نیست که حتما یک کاربر فعال در شبکه های اجتماعی باشید. در اینجا نکاتی است که برای شما خالی از لطف نخواهند بود:
• گزینه Pinterest را به گوشه و کنار عکس های خود اضافه کنید. بنابراین هر کسی که برای جمع آوری ایده از Pinterest استفاده می کند، می تواند تصاویر شما را پین کند.
• از گزینه های اشتراک اجتماعی استفاده کنید تا دیگران را به اشتراک گذاری پروژه ها و به روزرسانی های خود در رسانه های اجتماعی ترغیب کنید.
• محتوای عالی ایجاد کنید. برای کمک به مشتریان خود در مدیریت فرایند ساختمان/معماری، مقاله یا پست وبلاگ بنویسید. محتوای عالی را برای به اشتراک گذاشتن با دیگران فراهم کنید، این امر باعث افزایش بازدید وب سایت و رتبه بندی موتور جستجو می شود.
• آدرس وب سایت خود را روی عکس ها قرار دهید و از آن به عنوان یک نشانه استفاده کنید. این بدان معناست که هر زمان عکس شما در صفحات مجازی قرار بگیرد، مشتری بالقوه می تواند بفهمد که کجا شما را پیدا کند.
• پروژه های جدید را به اشتراک بگذارید. در رسانه های اجتماعی مانند LinkedIn و instagram پروژه های جدید خود را به اشتراک بگذارید.
ویژگی شماره 5: اطلاعات تماس خود را فراموش نکنید!
تعجب خواهید کرد اگر یک معمار هر چند وقت یکبار وب سایت خود را بروز رسانی کند و درج اطلاعات تماس مناسب را فراموش کند. شما نمی توانید به سادگی یک فرم تماس اضافه کنید و انتظار داشته باشید همه کارها با آن انجام شود. مشتریان امروز به روش های مختلفی برای برقراری ارتباط با شما و اطمینان از دریافت درخواست خود نیاز دارند. در اینجا نکاتی در مورد ایجاد یک صفحه تماس موثر آورده شده است:
• از فرم های تماس استفاده نکنید. بیشتر مردم آنها را دوست ندارند و اغلب بد طراحی شده اند و استفاده از آنها دشوار است. درعوض، یک لینک مستقیم به آدرس ایمیل خود وارد کنید.
• از Captcha استفاده نکنید. جعبه های Captcha برای محدود کردن ایمیل های اسپم طراحی شده اند، اما اغلب خواندن آنها دشوار است (به خصوص اگر شخصی معلولیت داشته باشد) و رمزگشایی آنها آسان است. در صورت امکان از این موارد خودداری کنید.
• آدرس شرکت خود را وارد کنید. حتی اگر "دفتر" مناسبی برای بازدید مشتری ندارید، آدرسی را درج کنید تا مشتری بتواند ببیند در کدام منطقه از یک شهر یا کشور فعالیت دارید. شگفت زده خواهید شد اگر بدانید که چقدر معماران این مورد را فراموش می کنند و مشتریان به طور تصادفی از آن سر کشور با آنها تماس می گیرند.
• جزئیات تماس را به هر صفحه از سایت اضافه کنید. جزئیات تماس را در زیر تمام صفحات وبسایت قرار دهید تا هر صفحه شامل جزئیات نحوه دسترسی به شما باشد.
• روش های متفاوتی از تماس را ارائه دهید. برخی از افراد می خواهند از طریق ایمیل با شما در تماس باشند، برخی می خواهند تماس بگیرند یا متن ارسال کنند و یا می خواهند از رسانه های اجتماعی استفاده کنند، بنابراین گزینه های متعددی را پیش روی آنها قرار دهید.
• مشتریان نگران دریافت نشدن ایمیل هایشان هستند (و معمولاً هم معماران جواب نمی دهند). پاسخ خودکار ایمیل یا پیام txt را تنظیم کنید یا آنها را به صفحه جدیدی از وب سایت خود هدایت کنید که در آن صورت سوالات آنها را تأیید می کنید و زمان تقریبی به آنها می دهید تا منتظر دریافت پاسخ خود از جانب شما باشند.
یک وب سایت معماری موفق نشان می دهد که چگونه مهارت های طراحی خود را با قابلیت استفاده و عملکرد ترکیب می کنید. این کار مشتری را از طریق اطلاعات مورد نیاز راهنمایی می کند و با پروژه های زیبای شما، او را وادار می کند تا به صفحه تماس بروند و اولین ارتباط را با شما برقرار کنند.
چه عناصر دیگری بر طراحی وب سایت معمار تأثیر می گذارند؟
به غیر از مواردی که در بالا گفته شده است، فقط عناصر قابل مشاهده در طراحی وب سایت مهم نیستند. عناصری را که بر عملکرد سایت شما تأثیر می گذارند، فراموش نکنید. مانند:
مدیریت محتوا
شما احتمالاً مرتباً محتوای سایت خود را به روز می کنید. توانایی شما در ایجاد این تغییرات بستگی به سیستم مدیریت محتوا اختصاصی یا CMS شما دارد. اگر CMS اختصاصی قابل اطمینان ندارید، ممکن است این تغییرات مدت زمان زیادی طول بکشد.
عملکرد
طرح طراحی شما باید بازدیدکنندگان را قادر سازد تا به اشتراک مطالب، ثبت نام در جهت دنبال کردن شما در شبکه های اجتماعی و ارسال مستقیم ایمیل از طریق فرم تماس با شرکت دسترسی داشته باشند. اگر اینگونه نباشد، بازدیدکنندگان شما احتمالاً به وب سایت رقبای شما رفته تا آنچه را که به دنبال آن هستند، دریافت کنند.
بهینه سازی موتور جستجو
بهینه سازی موتور جستجو یا سئو، میزان قابل مشاهده بودن یک وب سایت در نتایج موتور جستجو را تعیین می کند. اگر یک وب سایت از SEO خوبی برخوردار باشد، از نظر کلمات کلیدی مرتبط رتبه بالایی خواهد داشت. اگر SEO بدی داشته باشد، به هیچ وجه رتبه خوبی نخواهد داشت.
طراحی شما می تواند بر روی SEO شما تأثیر بگذارد، زیرا وب سایت های ضعیف باعث می شود بازدیدکنندگان به سرعت از آنجا خارج شوند و آنچه را که به عنوان "نرخ تبدیل" شما شناخته می شود، افزایش دهد. وب سایت هایی که نرخ تبدیل بالایی دارند، رتبه خوبی ندارند. بنابراین به نفع SEO وب سایت شرکت معماری شما است که هم طراحی و هم SEO را تا حد ممکن بهتر کند.
این تصمیمات دشوار و وقت گیر است، حتی برای کسی که تجربه طراحی وب سایت را دارد. هنگامی که برای گرفتن این تصمیمات به یک شرکت حرفه ای اعتماد می کنید، در نهایت با یک وب سایت حرفه ای و کاربردی روبرو می شوید که چشم اندازهایی را به سمت شما جذب می کند، به عنوان بخشی مهم از برنامه بازاریابی شما فعالیت می کند و برند شما را تقویت می کند.
درباره طراحی وب برای معماران بیشتر بدانید
اکنون که به اهمیت طراحی وب سایت موثر برای معماران پی بردید، ممکن است از خود بپرسید که چگونه می توانید وب سایت خود را به روز کنید یا حتی شاید زمان طراحی مجدد و کامل وب سایت شما فرا رسیده است. شرکت و تیم تخصصی وبینه می تواند به شما در زمینه طراحی و توسعه وب سایت های معماری و ساختمانی کمک های شایانی داشته باشد.
طراحان مجرب ما برای ایجاد یک طراحی جذاب برای وب سایت با شما همکاری می کنند. تیم توسعه دهنده ما با ساده سازی پیمایش، اطمینان از زمان بار گذاری سریع و بهینه سازی تجربه کاربر، عملکرد ثابت را تضمین می کند. نتیجه نهایی وب سایتی خواهد بود که عالی به نظر می رسد، دارای رتبه بالایی است و مشتریانی را که می خواهید برای شما به ارمغان می آورد.
با کارشناسان طراحی وب سایت ما تماس بگیرید تا ببینید چگونه می توانیم با طراحی و ارائه یک وب سایت زیبا به شما در توسعه تجارت معماری کمک کنیم.