طراحی سایت شخصی

اینکه شما تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده اید یا مدیری هستید که به دنبال کسب موقعیت های جدید است و یا یک فریلنسر هستید و می خواهید اولین مشتریان خود را کسب کنید، یک نکته مهم وجود دارد که باید مد نظر داشته باشید آن هم داشتن یک وب سایت شخصی است. گذشته از برجسته کردن مهارت های خود، یک وب سایت شخصی به شما کمک می کند تا مورد توجه قرار بگیرید و به صورت آنلاین نیز پر رنگ ظاهر شوید.

وب سایت شخصی چیست؟

فارغ از اینکه طراحی سایت با وردپرس را انتخاب می کنید یا طراحی سایت با لاراول، وب سایت شخصی شما نسخه دیجیتالی رزومه کاغذی و سنتی است و نشان دهنده میزان تحصیلات، مهارت ها و موقعیت ها یا پروژه های قبلی شما است. اما، همچنین شامل مواردی می شود که نمی توانید با استفاده از رزومه کاغذی با جزییات کامل با دیگران به اشتراک بگذارید. به شما امکان می دهد عکس ها و تصاویر پروژه های خود را به نمایش بگذارید یا لینک هایی بزنید به مقالاتی که در جاهای دیگر نوشته اید یا منتشر کرده اید.

همچنین می توانید از آن برای به اشتراک گذاشتن بیوگرافی مختصر از خود، بیان اهداف شغلی و فعالیت های خود، ارائه لینک به حساب های دیگر خود در شبکه های اجتماعی و اطلاعات تماس استفاده کنید. به عنوان پایگاه خانگی آنلاین شما عمل می کند و به شما امکان می دهد یک برند شخصی بسازید و حس خوبی نسبت به خود و فعالیت هایتان داشته باشید.

طراحی-سایت-شخصی-در-تهرانهمچنین طراحی وب سایت شخصی دارای چندین مزیت است که بیش از یک رزومه سنتی می تواند برای شما مفید فایده باشد.

امروزه در عصر دیجیتال ، تقریباً همه افراد جست و جوی خود را در مورد شما به صورت آنلاین انجام خواهند داد، خواه مدیر منابع انسانی، استخدام کننده یا مشتریان باشند. شاید فکر کنید صرفا حضور شما در شبکه های اجتماعی کافی است، اما واقعیت این است که صرف حضور شما در این رسانه ها نمی تواند تصویر درستی از شما و توانایی های شما به آنها ارائه دهد و اگر شما به غیر از پروفایل های شبکه های اجتماعی خود چیزی برای ارائه کردن ندارید، به احتمال زیاد آن شغل رویایی مد نظر خود را نخواهید یافت و مشتریان جدیدی به دست نخواهید آورد.
به روز رسانی وب سایت نیز برای شما آسان خواهد بود، بنابراین حتی اگر چند ماه پیش رزومه خود را در سایت قرار داده اید، هر مدیر استخدامی می تواند ببیند که چگونه مهارت های شما در طول این مدت بهبود یافته و در این بین چه پروژه هایی را کار کرده اید.

اکنون که تا حدودی با وب سایت شخصی و لزوم داشتن آن آشنا شده اید، ممکن است از خود بپرسید که چه چیزهایی را باید در وب سایت شخصی خود قرار دهید.
در ادامه، ما اطلاعات اساسی در مورد آنچه که باید در وب سایت شخصی خود قرار دهید، آورده ایم.

9 عنصر کلیدی که باید در وب سایت شخصی خود بگنجانید

قبل از افزودن محتوا به وب سایت خود، لحظه ای به فکر اهداف اصلی طراحی وب سایت خود باشید. یک وب سایت شخصی عالی ضمن حفظ توانایی های حرفه ای شما باید شخصیت و مهارت هایتان را نیز نشان دهد.

طراحی-وب-سایت-شخصی داشتن یک وب سایت شخصی به این معنی نیست که شما باید ریزترین جزئیات در مورد خود را به اشتراک بگذارید. به یاد داشته باشید، شما می خواهید کارفرمایان یا مشتریان را در مورد توانایی هایی که دارید متقاعد کنید، همچنین اطلاعات درست و دقیقی را در اختیار آنها قرار دهید تا آنها را متقاعد کند که شما برای شرکت آنها مناسب هستید. 
با توجه به این موضوع، در اینجا 9 عنصر اساسی وجود دارد که باید در سایت شخصی خود بگنجانید.

1. بیوگرافی

وقتی افراد وارد سایت شما می شوند، می خواهند بدانند شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید و آیا مهارت و کیفیت کار در شرکت آنها را دارید یا خیر. به اشتراک گذاشتن داستان زندگی شما هدف اصلی بیوگرافی شما نیست، بلکه به بازدیدکنندگان نشان می دهد که چگونه می توانید به آنها کمک خواهید کرد. 
اکثر افراد از صفحه About برای به اشتراک گذاشتن مختصر بیوگرافی خود استفاده می کنند. این مکان برای به اشتراک گذاشتن مهمترین جزئیات مربوط به زندگی حرفه ای شماست:
• تحصیلات شما
• مهارت و تخصص شما
• آخرین شغل یا پروژه ای که انجام داده اید

همچنین می توانید برای جذابیت بیشتر و به رخ کشیدن شخصیت خود، بخشی مختصری درمورد آنچه که برای شما اهمیت زیادی دارد، در زندگی حرفه ای و شغلی خود به چه چیزهایی اعتقاد دارید و چند مورد از  سرگرمی های خود را نیز بیان کنید.

طراحی-سایت-شخصی-بخش-درباره-من 

2. نمونه هایی از کار شما

اگر مهارت و شغل شما در زمینه های طراحی، نویسندگی یا عکاسی است، ارائه نمونه هایی از کارهایتان برای نشان دادن مهارت های خلاقانه و نحوه استفاده از دانش و تجربه شما بسیار مهم است. همچنین به کارفرمایان، زیبایی و مهارت کارهای شما را نشان نخواهد داد و به آنها کمک می کند تشخیص دهند و تصمیم بگیرند که آیا شما برای شرکت یا پروژه آنها مناسب هستید یا خیر.

از طرف دیگر، نویسندگان می توانند به مقاله های منتشر شده ی خود در وب سایت های دیگر لینک بزنند یا مجموعه ای از عکس های مقاله چاپی خود را در وب شخصی خود قرار دهند. همچنین می توانید لینک هایی به کتاب های تالیف مشترک خود داشته باشند.

حتی اگر در زمینه دیگری مانند بازاریابی یا فروش فعالیت می کنید، باز هم می توانید با استفاده از خلاقیت خود نمونه هایی از کمپین های بازاریابی را بگنجانید یا ایده ای را در مورد چگونگی مهارت خاص خود در بهبود نرخ تبدیل ارائه دهید.

به خاطر داشته باشید که نباید یک قسمت از نمونه کارهای خود را در سایت قرار دهید، بلکه از این مکان برای نمایش بهترین و حرفه ای ترین کارهای خود استفاده کنید.
در نمونه زیر صاحب وب سایت بهترین کارهای خود را در بخش نمونه کارها قرار داده است.

پورتفولیو-در-طراحی-وب-سایت-شخصی

3. توصیفات

توصیفات یکی دیگر از عناصر اساسی است که شما باید در وب سایت شخصی حرفه ای خود داشته باشید. به عنوان اثبات موقعیت اجتماعی کار می کنند و به ایجاد اعتبار شما کمک می کنند. توصیفات نشان می دهد شما توانایی کار و همکاری با دیگران را دارید. همچنین در مورد مهارتهای مورد نیاز شغلی صحبت می کنند.

در بخش توصیفات به جای نوشتن جملاتی مانند "او یک فرد عالی" است یا "او بسیار با دانش است"، اطمینان حاصل کنید که توصیفات مهم ترین مطالب را ارائه می دهند و مستقیماً در مورد تخصص و تجربه کاری خود با کاربران صحبت کنید.

شما می توانید از مشتریان قبلی یا کارفرمایان خود درخواست کنید در این بخش یک یا دو جمله در مورد مهارت های خاص، نحوه ارائه و کمک شما به آنها و میزان رضایت آنها از کار با شما به اشتراک بگذراند.

بخش-دیدگاه-مشتریان-در-طراحی-سایت-شخصی

 4. اطلاعات تماس

ارائه اطلاعات تماس بسیار مهم است تا افراد بتوانند با شما تماس بگیرند. اگر ارسال آدرس ایمیل برای شما کار راحتی نیست، می توانید از فرم تماس استفاده کنید، اما توصیه می شود بیش از یک راه تماس با شما در اختیار کاربران قرار داده شود.

دسترسی کارفرمایان به شما را آسان می کند. اگر می خواهید به صورت محلی استخدام شوید، حتما آدرس و شماره تلفن خود را در این بخش به طور کامل قرار دهید. همچنین می توانید لینک هایی را به پروفایل های شبکه های اجتماعی خود که در آنها حضور حرفه ای دارید، لیست کنید تا هر کسی که علاقه مند به کار با شما می باشد، بتواند نگاهی اجمالی به مجموع حضور آنلاین شما بیندازد.

تماس-با-ما-در-طراحی-سایت-شخصی

 5. رزومه

حتی اگر هدف از داشتن یک وب سایت شخصی ارائه اطلاعات به روز شده در مورد مهارت ها و تجربیات شما باشد، افزودن صفحه ای حاوی اطلاعات مهمی که می توانستید به رزومه کاغذی خود اضافه کنید، یک ایده هوشمندانه است. همچنین باید نسخه قابل بارگیری رزومه خود را به صورت PDF در این بخش قرار دهید تا مدیران منابع انسانی بتوانند آن را به سرعت بارگیری کرده و در حین پروسه استخدام به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

6. برند شخصی

برخلاف تصور رایج، برند تجاری، دیگر فقط مختص بازیکنان بزرگ نیست. برند خوب خیلی بیشتر از یک لوگو را در بر می گیرد. می تواند صدای شما را از طریق نوشتن به گوش دیگران برساند، لوگوی شما می تواند به سادگی نام شما را با یک فونت خاص، عکس های شما، رنگ هایی که در وب سایت خود استفاده می کنید و همچنین نحوه درک دیگران از شما، ترکیب کند.

نام تجاری در واقع نقش نماینده شما را ایفا می کند و به بازدیدکنندگان کمک می کند درک درستی از شما و اهداف شما داشته باشند. با صرف کمی وقت و ایجاد نمایش بصری از خود، برجسته تر شوید که در نتیجه باعث به یاد ماندنی تر شدن شما می شود.

7. یک وبلاگ آپدیت

چه راهی بهتر از اینکه دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و تخصص خود را به آنها نشان دهید؟ اینجاست که یک وبلاگ به روز شده به کمک شما خواهد آمد. این به شما امکان می دهد درکتان را از صنعت و حرفه خود نشان دهید و همچنین به روند اندیشه خود جهت دهید.

شما می توانید نکات و ترفندهایی را که مربوط به شماست و همچنین مطالعات موردی و نظرات در مورد آخرین روندها را به اشتراک بگذارید.

همچنین یک وبلاگ به شما کمک می کند تا خود را به عنوان یک رهبر فکری معرفی کرده و کاربران بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید، که باعث افزایش بازدید سایتتان خواهد شد.

8. عکس شما

در حالی که یک رزومه سنتی به خوبی نمی تواند تصاویر زیادی را شامل شود، وب سایت شخصی یک داستان کاملا متفاوت است. در این بخش، شما می توانید و باید تصاویر خود را ضمیمه کنید زیرا آنها به شما کمک می کنند تا به چشم بیایید و افراد استخدام کننده و کارفرمایان با زحمات و تلاش های شما در جهت رسیدن به این رزومه آشنا شوند.

ناگفته نماند که عکس ها باید حرفه ای باشند، بنابراین استفاده از تصاویری که در حساب های خصوصی خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اید را فراموش کنید.

مثال زیر را در نظر بگیرید که شامل عکس شخصی از خود فرد است و حرفه ای به نظر می رسد و  به دلیل استفاده خلاقانه از آیکون ها و تصاویر موجود در آن، هنوز شخصیت دارد.

رزومه-من-در-طراحی-سایت-شخصی 

9. به حساب های دیگر خود در رسانه های اجتماعی لینک بزنید

هنگامی که کارفرمایان رزومه شما را دریافت می کنند، این احتمال وجود دارد که شما را در گوگل جستجو کنند. به جای اینکه به آنها اجازه دهید با حساب های شخصی شما در شبکه های اجتماعی روبرو شوند، موضوع را به دست خود بگیرید و به جای آن لینک های پروفایل های حرفه ای خود را در رزومه وب سایت قرار دهید.

این کار آنها را به جای رها کردن بر سر شانس، به سمت جایی که می خواهید بروند، سوق می دهد. در مثال زیر این شخص با قرار دادن پروفایل LinkedIn و Facebook خود، نه تنها برای نشان دادن ادامه حضور آنلاین خود به کارفرمایان ، بلکه همچنین به عنوان راهی برای برقراری ارتباط اقدام کرده است.

شبکه-های-اجتماعی-در-طراحی-سایت-شخصی

صنعت و مشاغلی که نیاز دارند حتما برای کار با آنها یک وب سایت شخصی داشته باشید

در اینجا برخی از صنایع را برای شما گرد اورده ایم که نیاز به داشتن وب سایت شخصی برای کار با آنها الزامی است:

• مد و طراحی

صنعت مد و طراحی هر روز به طور فزاینده ای در حال رشد و پیشرفت است و رقابت در آن بسیار بالا است. بسیاری از کارفرمایان در صنعت مد به استخدام کارمندان احتمالی بصورت آنلاین متوسل شده اند. آنها افرادی را می خواهند که دارای سایت های شخصی باشند که نمونه کارهای آنها را نشان دهند، در حالی که علاقه خود را به صنعت مد نیز نشان می دهند.

با داده های واقعی و نتایج واقعی این مسیر را بپیمایید. تمام آنچه شما نیاز دارید یک سایت شخصی است که مهارت های شما را در یک بیوگرافی به اشتراک بگذارد. در نظر داشته باشید که چطور ساخت کلیپ های ویدئویی می تواند که مهارت ها و تکنیک های مورد علاقه شما را نشان دهند.

ظاهری را که تنظیم کرده اید یا طراحی کرده اید در گالری عکس خود بگنجانید. کار مفیدی خواهد بود به خصوص اگر روی طراحی یا یک ظاهر طراحی تمرکز کرده باشید و یکی از بهترین راه ها برای نشان دادن علاقه شما به صنعت مد و طراحی است.

اگر قصد دارید به مشاغلی بپردازید که شامل فروش یا تجارت هستند، مهم است که شما بخشی را در نظر بگیرید که بتوانید گرایش ها و محصولات مد مورد علاقه خود را به اشتراک بگذارید.

اگر کار قبلی برای نشان دادن به مشتریان خود ندارید یا در این صنعت و حرفه تازه وارد هستید از مزایای این تکنیک استفاده کنید. همچنین، آماری را بیان کنید که بیانگر فروش بر اساس هر سه ماه یا فصلی می باشد.
با نمایش کارهای خاص و نتیجه گرا که بر کارفرما یا مشتریان شما تأثیر مثبت می گذارد، سایت خود را بسیار جذاب تر کنید.

• جهانگردی و سفر

صنعت جهانگردی و سفر یکی از جالبترین مکان ها برای جستجوی مشاغل آزاد و تمام وقت است. اگر می خواهید یک مدیر استخدام به کار با شما علاقه مند شود، باید با فرهنگ های مختلف آشنا شده و به کار در این زمینه علاقه نشان دهید.

درباره تجربه ای که هنگام بازدید از مکان های جدید کسب می کنید، چگونگی انجام هر سفر و مکان هایی که در آنها گشت و گذار کرده اید، صحبت کنید. اگر قصد تسلط بر صنعت گردشگری را دارید، وب سایت خود را جذاب و سرزنده نشان دهید. دلیل این امر این است که بیشتر این شغل ها به یکی از عاشقان واقعی سفر احتیاج دارد.

به کارفرمایان احتمالی خود نشان دهید آنچه را که برای استخدام شما لازم است در اختیار دارید. مقداری سرگردانی را به وب سایت خود اضافه کنید.

به عنوان مثال، می توانید یک صفحه بایگانی را نشان دهید که نقاط عطف یا شهرهای مورد علاقه شما را نشان می دهد، همچنین که یک وبلاگ خلاق با برچسب ها و دسته های مبتنی بر مکان هوشمند می تواند برای مخاطبان جذاب باشد.
این تاکتیک برای افرادی که به پروژه های شبکه های اجتماعی علاقه مند هستند نیز بسیار خوب عمل می کند.

• سلامتی و تناسب اندام

صنعت بهداشت و تناسب اندام در حال سودآوری است و وقت آن رسیده است که متخصصان بهداشت سایت های شخصی خود را داشته باشند تا از بقیه متمایز شوند.

صنعت سلامتی و تناسب اندام برای هر کسی که می خواهد در شغل و حرفه ی خاصی درآمد پرسودی داشته باشد، فرصت های خوبی دارد. این واقعیت با استودیوهای تناسب اندام و سالن های بدن سازی بی نظیر، غول های سخت افزاری دیجیتال مانند Jawbone و FitBit و برنامه های مبتنی بر سلامتی مانند ClassPass پشتیبانی می شود.

شما می توانید افراد را برای داشتن یک سبک زندگی سالم راهنمایی، تربیت و توانمند کنید. آیا می خواهید سایت خود را جذاب تر کنید؟ محتوایی ایجاد کنید که منابع تخصصی، تمرینات و دستور العمل های مورد علاقه شما را نشان می دهد. از مشتریانی که به آنها خدمت کرده اید و تحت تأثیر کار شما قرار گرفته اند، بخواهید تجربیات شان را با دیگران در سایت شما به اشتراک بگذارند. به مشتریان خود اجازه دهید تا میزان سلامتی یا مربیگری شما را مشاهده کنند تا اصالت کار شما برای آنها ثابت شود. توصیفاتی ارائه دهید که نشان دهد شما چگونه به دیگران در دستیابی به اهداف سلامتی و تناسب اندام کمک کرده اید.

• مالی

هر روز صنعت مالی سخت تر می شود زیرا مدیریت و جابجایی پول از نظر فنی پیچیده شده است. اگر شما علاقه دارید به یک مشاور مالی حرفه ای تبدیل شوید، پس داشتن یک وب سایت شخصی پیشنهاد ما به شما خواهد بود. در سال های پیش رو نیاز به متخصصان مالی بیشتر خواهد شد زیرا بسیاری از دانشجویان از تحصیل در امور مالی طفره می روند. در واقع، حتی ممکن است کمبود کارشناسان مالی نیز وجود داشته باشد.

• هتلداری

صنعت هتلداری به طور فزاینده ای رو به افزایش است، بنابراین برای حرفه ای شدن در این صنعت لزوم داشتن یک وب سایت شخصی برای شما وجود دارد. به شما کمک می کند تا خودتان را از بقیه هتلدارها متمایز کنید. از این رو، هنگام جستجوی کار در یک رستوران درجه یک، هتل 5 ستاره یا حتی یک استراحت گاه، شانس بالایی خواهید داشت.
شما باید شخصیت خود را به خوبی به دیگران نشان دهید زیرا این صنعت می خواهد نحوه ارتباط شما با مردم را بهتر بشناسد. صفحه اصلی شما باید تمیز باشد زیرا این صنعت از بهداشت و محیط پاک حمایت می کند پس صفحه اصلی شما باید شامل یک عکس، لینک های اجتماعی و بیوگرافی شما باشد.

تکنیک های خود را مشخص کنید و نمونه های واضحی از کارهای مشابه را که قبلاً با موفقیت به انجام رسانده اید، بیان کنید. به خاطر داشته باشید که لینک هایی را برای انتشارات بزرگی (در صنعت خود) که مهمانان هتل شما پست یا ارسال کرده اند یا در آن مشارکت داشته اید، قرار دهید.

محتوای عالی برای سایت خود ایجاد کنید و اطمینان حاصل کنید که این محتویات شخصیت واقعی شما را نشان می دهند. مطالب باید مطابق با اهداف شما باشد. محتوای با کیفیت بالا در سایت خود منتشر کنید و در کمترین زمان نتایج آن را مشاهده کنید. به یاد داشته باشید، این کیفیت زمانی در درجه اول قرار می گیرد که بخواهید مشتریان احتمالی خود را تحت تأثیر قرار دهید.

به طور خلاصه، موارد فوق فقط برای صنایعی صدق می کند که از فناوری استقبال می کنند و کارمندان خود را ملزم به داشتن وب سایت های شخصی می کند. فقط اجازه دهید که تخصص و شخصیت شما درخشش خود را داشته باشند و همیشه به یاد داشته باشید که این کار بسیار ساده خواهد بود.

وب سایت شما بدون در نظر گرفتن صنعت باید به وضوح نشان دهد که شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید. شما خود را در موقعیت استراتژیک قرار می دهید تا مشتریان جدید شما را پیدا کنند و احتمالاً شغل رویایی خود را بدست خواهید آورد.

یک سایت شخصی می تواند به شما کمک کند تا در میان همتایان خود برجسته ظاهر شوید و شما را به عنوان مقام قدرت در جایگاه خود معرفی می کند. امروزه، ایجاد یک سایت شخصی سخت نیست و همچنین به مهارت خاصی نیاز ندارد.

شما آموزشهای با ارزش خود را آنلاین بفروشید !

طراحی سایت فروش دوره

برای اینکه بتونید خیلی خوب آموزش های آنلاین مخصوصا ویدیو ها را به فروش برسانید از چه CMS باید استفاده کنید ؟ وردپرس یا اختصاصی ؟ من به شما اختصاصی را پیشنهاد میکنم چون در مورد فروش دوره بسیار مزیت های زیادی داره مثلا امنیت ، ساده بودن ، توسعه پذیری و ... شما میتوانید در سایت شخصی خود مثلا شما مدرس بورس هستید و دوره ای را طراحی کرده اید افراد با عضویت در سایت میتوانند دوره را خریداری کنند و بفروش برسانند حتما باید گزارشات خرید مشخص باشد + کاربران بر اساس سطح دسترسی خوبی بتوانند فقط فایل های خود را مشاهده کنند و خیلی ساده از سایت استفاده کنند . اما معمولا سایت هایی که افراد غیرحرفه ای طراحی میکنند کارایی و قابلیت آنچنانی ندارد که بتوان کسب و کار آنلاین را روی آن سوار کرد.

وب سایت شخصی شما باید در گوگل بدرخشد !!

در seo گوگل به خوبی دیده شوید

گوگل خیلی مهم است از طرفی هم شبکه های اجتماعی مثلا اینستاگرام باید هر دو با وب سایت شما هماهنگ شوند . شبکه های اجتماعی پل ارتباطی شما با کاربران است اما محل استقرار و نگهداری مشتریان فقط وب سایت است . در پکیج های طراحی سایت وبینه با استفاده از لاراول وب سایت های با کیفیتی ساخته میشود که بسیار انعطاف پذیر هستند به درگاه های بانکی مختلف متصل میشوند و شما میتوانند پکیج ها یا صفحات وب سایت را بر اساس خریدی که انجام میشود برای کاربران مختلف محدود کنید ... این کار بسیار ساده است و اپراتور وب سایت شما به سادگی می تواند این کار را انجام بدهد.

#طراحی سایت #وردپرس

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید