طراحی سایت همکاری در فروش

همکاری در فروشیک الگوی تجاری است که فرصت های کار آفرینی را پیش روی پیمان کاران مستقل برای بازاریابی و ارائه خدمات به صورت غیر متمرکز قرار می دهد. در این الگو فروش محصولات غالبا از یک فروشگاه آنلاین انجام می شود پس شروع کار با طراحی فروشگاه اینترنتی است. فروشندگان مستقیم برای تسلط و بدست آوردن بازارهای جدید, عناوین شغلی جدیدی تحت عنوان توزیع کنندگان، نمایندگان و مشاوران را ایجاد می کنند. همچنین گستره فعالیت آنها از فروش محصولات و ارائه آموزش و رهبری به سازمان های فروش تا ارجاع مشتریان به شرکت ها برای خرید محصولات و اخذ خدمات متغیر می باشد.

همکاری در فروش بر خلاف آنچه که به نظر می رسد فرآیندی ساده نیست. آمار ها بیانگر این واقعیت است که اکثر فروشندگان در این راه به موفقیت دست پیدا نمی کنند. براساس اعلام انجمن همکاری در فروش، همکاری در فروش در ایالات متحده در سال 2018، 35.4 میلیارد دلار عایدی با خود به همراه داشته است. با مدلی از فروش که پیشینه و سابقه کارکرد آن به بیش از یک قرن می رسد، همکاری در فروش به یک صنعت بزرگ تبدیل شده است. همکاری در فروش به معنی فروش بی واسطه و مستقیم محصولات به مصرف کنند گان و ایجاد شبکه ای از مشتریان و نمایندگان فروش است. در قلب این تجارت مستقیم اصول بنیادین نظیر داستان سرایی، رهبری و هدایت و ایجاد روابط  وجود دارد. صنعت همکاری در فروش روز به روز در حال تغییر و تحول است اما این اصول همیشه ثابت مانده اند.

آنچه در این گونه از بازاریابی طی سال های اخیر اهمیت یافته و به یک اصل تبدیل شده این است که چگونه صنعت همکاری در فروش از قدرت اینترنت و رسانه های اجتماعی نوظهور به نفع خود استفاده کرده است تا فرصت گسترش شبکه های توزیع را برای نمایندگان همکاری در فروش بیش از گذشته فراهم کند. با کمک فناوری های نوین دستیابی به مشتریان در خارج از بازار محلی آسان تر شده است. با این حال، مبانی همکاری در فروش بیش از یک قرن ثابت باقی مانده است. واضح است که همکاری در فروش موثر نیازمند پیدا کردن بازار هدف، برآورده کردن نیازهای مشتریان، ایجاد روابط و استفاده از داستان سرایی برای فروش است. مدیران موفق در زمینه همکاری در فروش به شما خواهند گفت که این اصول بنیادین هرگز اهمیت خود را در این صنعت از دست نداده اند.
به طور معمول وب سایت ها برای فروش محصولات به مشتریان طراحی شده اند و به فروشندگان کمک می کنند تصویری مطلوب و قابل توجه از محصولات ارائه دهند تا خریداران را ترغیب به خرید و اخذ خدمات شما کنند. وب سایت های همکاری در فروش برای ایجاد انگیزه در مشتری طراحی شده اند تا وی را مجاب به خرید کنند. از سویی دیگر آنها به منظور ایجاد و تقویت ارتباط با مشتری طراحی شده اند، و البته مهم تر اینکه، آنها آغازگر این رابطه هستند.

اگر می خواهید از ابتدا شروع کنید و یا وب سایت موجود خود را از نو بازسازی کنید، مواردی وجود دارند که باید در نظر داشته باشید.

قدم اول: طراحی ساده

غالباً افراد وب سایتی را ایجاد می کنند که حاوی اطلاعات زیاد، خسته کننده و عموما بلا استفاده اند. این سبک از وب سایت ممکن است طیف گسترده ای از بازدید کنند گان (به دلیل کلمات کلیدی بالا) را به خود جذب کند اما یا ماحصل مثبتی ندارند یا نتیجه بسیار ناامید کننده است. نکته مهم اینجاست که وب سایت شما باید به گونه ای طراحی شود که بازدید کنند گان روی گزینه "خرید" کلیک کنند نه اینکه سایت شما را ترک کنند. وب سایت شما نیاز به طراحی ساده ای دارد که کاربر به راحتی در آن وب گردی کند و لازم است حداقل ده گزینه پیش روی مشتریان بالقوه خود قرار دهید که تنها یکی از این گزینه ها خرید محصول یا اخذ خدمات شما باشد. به عنوان مثال، پیشنهادی ویژه برای جذب مشتریان جدید ( مواردی نظیر خدمات مقدماتی رایگان، نمونه های رایگان، تخفیف/کوپن جدید مشتری و..‌.) داشته باشید.

شما تاکنون به داشتن یک برنامه ویژه برای جذب مشتریان بالقوه در سایت خود فکر کرده اید؟ اگر پاسخ منفی است بایستی اعمال این مورد را برای وب سایت خود در نظر بگیرید تا کاربران مجاب شوند در قبال دریافت خدمات رایگان، اطلاعات تماس شان را در اختیار شما قرار دهند. فرآیند جذب مشتری بالقوه می تواند یک لینک ویدئویی، لینک صوتی، گزارش رایگان، اشتراک رایگان، کوپن رایگان، کوپن تخفیف، نمونه رایگان، کتاب رایگان و مواردی از این دست باشد.

قدم دوم: کاربران تلفن همراه

همانطور که به طراحی وب سایت خود اهمیت می دهید بر نحوه طراحی وب سایت همکاری در فروش و نحوه نمایش آن در دستگاه های تلفن همراه هم تاکید جدی داشته باشید. در سال های اخیر دستگاه های تلفن همراه از دسکتاپ ها در زمینه محتوای رسانه و جستجوی آنلاین پیشی گرفته اند و استفاده از آنها همچنان رو به افزایش است. اگر نمی توانید از طریق جستجو یا نمایش رسانه های تلفن همراه به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید، یا وب سایت DR شما تجربه عالی و دوستانه ای برای تلفن های هوشمند را ارائه ندهد، منتظر باشید تا رقبایی که در این زمینه فعال هستند از شما پیشی بگیرند!  

قدم سوم: کلمات کلیدی

شما باید در مورد کلمات کلیدی سایت خود به خوبی تحقیق کنید و سپس بهترین آنها را انتخاب کنید. این ها کلمات کلیدی SEO هستند که بیشتر در جستجوهای آنلاین مورد استفاده قرار می گیرند. هرچه تعداد بیشتری از این موارد را در سایت خود قرار دهید، احتمال آن که سایت شما در جستجوی آنلاین مشتری ظاهر شود بیشتر خواهد بود، و در نتیجه شانس شما برای مراجعه آنها به وب سایت پاسخ مستقیم شما افزایش خواهد یافت.
لیست کلمات کلیدی به صورت آنلاین و رایگان در دسترس هستند. مواردی را پیدا کنید که به بهترین وجه با برند شما و محصولات و خدمات تان مطابقت داشته باشند تا بتوانید به آسانی رابطه ای بین آنها و سایت خود ایجاد کنید. هرچه تعداد افرادی که به سایت شما باز می گردند بیشتر باشد، Google رتبه بندی سئو شما را جابجا خواهد کرد. بازدید های مکرر و پی در پی در سایت نشان می دهد شما محتوای خوبی ارائه می دهید و این باعث افزایش نمره شما در الگوریتم Google می شود. نمرات بهتر شما را به صفحه اول جستجوی گوگل سوق می دهد و حدود نیمی از ترافیک جستجو از طریق Google انجام می شود و عمده خرید های آنلاین در سایت هایی صورت می پذیرد که در همین صفحه اول هستند، این دقیقاً همان جایی است که شما می خواهید سایت شما به نمایش درآید! بله، این فرایند به زمان، دانش، پول و انرژی زیادی نیاز دارد، که بیشتر صاحبان مشاغل مایل به اعمال آن نیستند. فکر می کنید سایت شما بتواند از پس اینکار برآید؟

قدم چهارم: سیستم پیگیری

از دیگر جنبه های مهم اکثر وب سایت ها داشتن یک سیستم پیگیری ایمیل است که به صورت مداوم پیگیر خرید، لغو اشتراک یا دیگر فعالیت های مشتری می باشد. اگر خودتان وقت اینکار را ندارید، هزینه ای پرداخت کنید و کسی را استخدام کنید تا اینکار را برای شما انجام دهد. به هر میزان ارتباط شما با مصرف کنند گان و مشتریان بیشتر باشد و این ارتباط را قطع نکنید، آنها مرتبا به سایت شما مراجعه می کنند. از آنجایی که شما همیشه نمی دانید مشتری شما در لحظه چه تصمیمی می گیرد، باید به طور منظم با آنها ارتباط داشته باشید و هنگامی که موفق به جلب نظر آنها شوید، یعنی کار خودتان را کرده اید! این شما بوده اید که با ارائه مطالب معتبر و مرتبط، این رابطه را با آنها برقرار کرده اید.

قدم پنجم: نظرات کاربران

بخشی از فرآیند وب گردی و فروش در سایت شما باید شامل توصیفاتی باشد که با عنوان "نظرات کاربران" شناخته می شود .آنچه دیگران درباره شما می گویند بی نهایت قدرتمند تر از آن چیزی است که شما درباره خود می گویید. به همین دلیل است که فروش به مشتریان ثابت تان کار آسانی است. کسانی که شما را می شناسند و به آنچه شما به آنها پیشنهاد می دهید اعتماد دارند.

برای داشتن یک بخش " نظرات کاربران " خوب نیاز به آگاهی در مورد اصول پاسخ مستقیم داریم نظیر:

•    نتیجه و باز خوردی که از نظرات موجود در دیدگاه کاربران گرفته می شود، باید بتواند به خوبی نشان دهنده تجربه مثبت مشتریان از محصولات یا خدمات باشد به گونه ای که اگر فرد دیگری همان مشکل را تجربه می کند، بتواند از این تجربه استفاده کند.

•    مشکل آنها چه بود و چگونه به لحاظ عاطفی آنها را تحت تأثیر قرار داد. به یاد داشته باشید که مردم براساس احساسات تصمیم گیری می کنند و سپس با منطق آن را توجیه می کنند.

•    دلایل مشتری برای انتخاب شما یا رقبای شما

•    نام کامل و شغل آنها. اگر من یک مأمور آتش نشانی باشم و ببینم که یک مأمور آتش نشانی از تجربیات مثبت خود صحبت میکند، این بازنگری اکنون باور پذیر تر است و احتمال بیشتری وجود دارد که با آن شرکت ارتباط برقرار کنم.

•    نظر کاربران باید در ابتدا و انتها به صورت "نقل قول" باشند. با این کار بازدید کننده بهتر متوجه آنها خواهد شد.

•    حداقل باید یک یا دو نظر از کاربران در صفحه اصلی وب سایت شما با پیوند هایی به صفحه اصلی نظرات کاربران وجود داشته باشد. اگر در سایت های دیگر نیز نظراتی از کاربران را دارید، باید با یک لوگو به آن سایت ها لینک بزنید.

روند بازاریابی آنلاین همیشه در حال تغییر و تحول است، اما می توانید مطمئن باشید که سیستم بازاریابی پاسخ مستقیم همیشه موفق باقی خواهد ماند. اجرای اصول پاسخ مستقیم در وب سایت به صورت منظم می تواند سایت شما را از یک بروشور ساده به یک دستگاه پول ساز تبدیل کند.
 


    مطالبی که به شما پیشنهاد میشود