طراحی فروشگاه اینترنتی جایگزین پیج اینستاگرام


آیا شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام می توانند جایگزین فروشگاه های اینترنتی در سال های پیش رو شوند؟

داشتن پیج اینستاگرام بسیار ضروری است چرا که با داشتن میلیون ها کاربر آنلاین فرصت بهتر دیده شدن را به شما می دهد و این اهمیت حضور در شبکه های اجتماعی بزرگ را نشان می دهد! خب، آیا شبکه های اجتماعی همه نیازهای شما را برطرف می کنند؟ باید گفت که خیر، اصولا شرکت های عظیم اینترنتی مانند فیسبوک که در حال حاضر به متا تغییر نام داده یا گوگل در حد بسیار کم ابزارهایی را جهت معرفی به شما ارائه می دهند، اما کسب و کارهای اینترنتی نیازهایی بسیار فراتر از امکانات اینستاگرام را لازم دارند. امکاناتی که تنها با طراحی سایت با CMS اختصاصی می توان به آنها دست یافت.

طراحی-فروشگاه-اینترنتی-جایگزین-اینستاگرام

با صدها هزار کارآفرینی که حساب‌های تجاری جدیدی را در شبکه ها اجتماعی راه‌اندازی می‌کنند، بدون شک پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام، فیس ‌بوک، تیک تاک و توییتر برای بازاریابی و رشد کسب‌ وکارهای کوچک ضروری شده‌اند.

اما سؤالات جدیدی که پیش می آیند


1. فروشگاه های اینترنتی برای کسب و کارهای کوچک چقدر اهمیت دارند؟
2. آیا وب سایت های فروشگاهی منسوخ می شوند؟
3. آیا قرار است شبکه های اجتماعی جایگزین سایت های فروشگاهی آنلاین شوند؟

اینها سوالات بازاریابی مهمی هستند که برای سال های پیش رو باید در نظر گرفته شوند، به خصوص که اکانت های رسانه های اجتماعی همچنان در حال افزایش و کسب محبوبیت اند. شبکه های اجتماعی یک ابزار بازاریابی عالی به شمار می آیند و به شما کمک می کنند تا به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید، جامعه ای پیرامون برند خود ایجاد کنید، روابط را ارتقا دهید و محتوای ارزشمندی را به اشتراک بگذارید. شبکه های اجتماعی سرگرم کننده و گاهی حتی اعتیادآورند. گیر افتادن در لایک ها و فالورها و درگیر شدن با مخاطبان آسان است.

حساب‌های رسانه‌های اجتماعی بستری را فراهم می‌کنند که کسب‌ و کار شما دیده و شنیده شوند تا بتوانید یک برند موفق برای کسب ‌وکار آنلاین خود ایجاد کنید. 
اما آیا یک حساب شبکه اجتماعی تمام چیزی است که کسب و کار شما به آن نیاز دارد یا اهمیتی در طراحی فروشگاه اینترنتی وجود دارد که حساب های شبکه های اجتماعی شما نتوانند ارائه دهند؟

معایب شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام

 

Open Forum: وقتی یک پیج اینستاگرام دارید، مشتریان به راحتی می توانند با شما تعامل داشته باشند، اما همه پیام ها از طریق پلت فرم شخص ثالث فیلتر می شوند. این بدان معناست که آنها می توانند سؤال بپرسند و تعداد شکایات و بازخوردهای مشتریان را افزایش دهند. این به شما کنترل کامل روی پیج را نمی دهد. شما نمی توانید تصمیم بگیرید که چه کسی در پیج شما نظر بگذارد. شما فقط می توانید از مشتریان قبلی خود بخواهید که در صفحه اصلی پیج شما نظر خود را بنویسند.

تغییرات محدود در طراحی: استفاده از اینستاگرام برای شروع یک کسب و کار شما باعث می شود طرح های محدودی در زمان باز کردن یک پیج اینستاگرامی داشته باشید. این به وضوح به این معنی است که شما باید یک طرح بندی داده شده را بدون ایجاد هیچ تغییری دنبال کنید. اگرچه می توانید تصویر پروفایل و بیو را تنظیم کنید.

عدم مالکیت: هنگامی که یک پلتفرم مانند اینستاگرام برای کسب و کار خود ایجاد می کنید، باید شرایط و ضوابط آن را رعایت کنید. این بدان معنی است که شما نمی توانید هر گونه محتوا و تبلیغات ارائه شده خلاف شرایط آن ارائه دهید. حتی اگر مجبور به برگزاری مسابقه باشید، باید قوانین آنها را رعایت کنید. اگر فقط از پروفایل اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده می کنید، باید به فکر طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی نیز باشید. به این فکر کنید که اگر ارائه دهنده خدمات در اینستاگرام این پلتفرم را ببندد یا صفحه شما را به حالت تعلیق درآورد یا در کشور ما این پلتفرم را فیلتر کنند، چه خواهید کرد؟

تنوع کم ابزارهای گزارش دهی: اکثر رسانه های اجتماعی من جمله اینستاگرام تنوع محدودی از ابزارهای گزارش دهی و سایر ویژگی های ضروری را ارائه می دهند. بنابراین شما فقط می توانید به اطلاعاتی که آنها می خواهند با شما به اشتراک بگذارند دسترسی داشته باشید.

قالب آماده: اینستاگرام صفحاتی استاندارد و از پیش ساخته شده و از پیش مدل‌ سازی ‌شده است. محتوا را ذخیره می‌کند و اجازه می‌دهد تا تغییرات کوچکی مانند شخصی‌سازی روی پروفایل و عکس‌های پیج و محتوا ایجاد کنید. فقط یک تبلیغ سطحی از برند شما ارائه می دهد. رسانه‌های اجتماعی لزوماً در افزایش آگاهی یا وفاداری به برند کمک زیادی نمی‌کنند، و اگر به درستی استفاده نشوند، حتی می‌توانند باعث آسیب یا از دست دادن هویت کسب ‌و کار شما شوند.

 

در حالی که اینستاگرام می تواند ابزار قدرتمندی برای تجارت کوچک شما باشد اما اهمیتی در طراحی و ایجاد فروشگاه اینترنتی وجود دارد که اینستاگرام نمی‌تواند به شما ارائه دهد.
در این مقاله، ما قصد داریم به برخی از مهم ترین دلایلی بپردازیم که نشان می دهد چرا کسب و کار شما به یک وب سایت فروشگاهی نیاز دارد و اینکه چگونه این وب سایت ها از طریق حضور آنلاین موجب رونق کسب و کار شما می شوند.

 

اهمیت فروشگاه اینترنتی در مقایسه با اینستاگرام در چیست؟

1. شما مالک پیج اینستاگرام خود نیستید، اما مالک سایت فروشگاهی خود هستید.

به این فکر کنید که چقدر زمان و حتی هزینه مالی باید روی پلتفرمی سرمایه گذاری کنید که واقعاً به شما تعلق ندارد. حساب های اینستاگرام، فیسبوک، تیک تاک و توییتر شما عملا متعلق به شخص دیگری است. این بدان معناست که حساب اینستاگرام شما می‌تواند در هر زمانی بسته، مسدود یا فیلتر شود و به‌عنوان یک صاحب کسب ‌و کار اینترنتی، هیچ کاری نمی‌توانید در مورد آن انجام دهید.

وقتی اینستاگرام و فیس‌بوک برای یک روز دچار اختلال می شوند، ممکن است احساس کنید کل کسب‌ و کار شما در حال نزول است، مگر اینکه روش‌های جایگزینی برای بازاریابی کسب و کار خود داشته باشید. مثل یک فروشگاه اینترنتی!
به همین دلیل است که داشتن یک وب سایت فروشگاهی خوب برای کسب و کارتان بسیار حائز اهمیت است. وقتی یک فروشگاه اینترنتی جدید برای کسب و کار خود راه اندازی می کنید، مالک آن پلتفرم آنلاین خود شما خواهید بود. این بدان معنی است که شما هرگز محتوای سایت خود را از دست نمی دهید، هرگز نگران بسته شدن یا مسدود شدن آن نخواهید بود و می توانید هر آنچه را که دوست دارید در آن به اشتراک بگذارید یا خدمات و محصولات خود را بفروشید.

2. فروشگاه اینترنتی شما قوی ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ شماست.

هم فروشگاه های اینترنتی و هم اینستاگرام ابزارهای بازاریابی قدرتمندی هستند. با این حال، یکی از دلایلی که یک وب سایت فروشگاهی قوی ترین ابزار بازاریابی دیجیتال شما در نظر گرفته می شود این است که به شما امکان می دهد از عملکرد سئو استفاده کنید.
اینستاگرام و یا حتی فیس ‌بوک راه‌ های خوبی برای اشتراک‌ گذاری محتوا با مخاطبان جدید هستند که در غیر این صورت ممکن است شما را پیدا نکنند، اما همچنان محدود به مخاطبانی هستند که فقط از این پلتفرم های اجتماعی استفاده می کنند. این در مقایسه با پلتفرم‌های جستجویی مانند Google محدودیتی برای دسترسی شما ایجاد می‌کند.

یک فروشگاه اینترنتی که قوی ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ شماست، به شما این امکان را می دهد تا کسب و کار خود را از طریق سئو، کپی رایتینگ و برندسازی بازاریابی کنید. سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، فرآیندی است که در آن وب سایت خود را بهینه می کنید تا مشتریان ایده آل شما به راحتی آن را از طریق موتورهای جستجو و نتایج جستجوی اساسی پیدا کنند. سئو کمک می کند تا کسب و کار شما توسط مشتریان بالقوه ای که قبل از این از وجود شما خبر نداشتند، شناخته شود. این به ویژه برای مشاغل آنلاین یا مشاغلی که مکان فیزیکی یا ترافیک زیادی ندارند مفید است.
نکته جالب در مورد SEO برای وب سایت شما این است که سئو چیزی است که به شما امکان رشد می دهد، کسب و کار خود را گسترش می دهید و به طور مداوم آن را بهبود می بخشید. سطوح بسیار زیادی از بهینه سازی موتورهای جستجو و راه های مختلفی وجود دارد که می توانید رتبه فروشگاه اینترنتی خود را در گوگل و سایر موتورهای جستجو افزایش دهید.
سئو فرآیندی است که نیاز به مهارت و استراتژی دارد و چیزی است که می توانید به طور مداوم آن را بهبود ببخشید، در حالی که بسیاری از موفقیت های بازاریابی اینستاگرام به محبوبیت، معیارهای غیر ضروری و الگوریتم آن وابسته است.

طراحی-فروشگاه-اینترنتی-جایگزین-اینستاگرام

3. یک فروشگاه اینترنتی از استراتژی قیف فروش برای بهبود سرنخ شما به سمت نرخ تبدیل فروش استفاده می کند.

اینستاگرام می‌تواند محتوای عالی از جمله تصاویر زیبا و زیرنویس‌های متفکرانه درباره کسب‌ و کار و خدمات شما ارائه دهد، این در واقع تنها اولین مرحله از قیف فروش شما است. در مورد آن خوب فکر کنید. یک مشتری زمانیکه برای بار اول وارد یک پیج اینستاگرامی می شود که به یک برند علاقه مند باشد، فکر بعدی او معمولاً این است که بیشتر در مورد این تجارت و خدماتی که آنها ارائه می دهند اطلاعات کسب کند. و معمولاً وقتی می خواهد یک تصمیم جدی برای خرید بگیرد و در مورد آن کسب و کار بیشتر بداند، به وب سایت فروشگاهی آنها مراجعه می کند.
این بدان معنی است که اینستاگرام و فیس بوک راه های خوبی برای جذب مشتریان بالقوه و جذب مخاطب هستند، اما وب سایت شما دقیقا جایی است که فروش محصولات شما در آن رقم می خورد.
بنابراین بدون داشتن سایت فروشگاه اینترنتی، فکر می کنید مرحله بعدی چه خواهد بود؟ مشتری برای دریافت اطلاعات بیشتر به شما در اینستاگرام دایرکت دهد؟ مسلما تنها راه همین است. اما آیا این روش حرفه ای است که می خواهید خود و کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟ برای چه مدت می توانید با این دایرکت ها بدون سیستم مدیریت پروژه برای ساده سازی پاسخ های خود ادامه دهید؟
این امر دلیل دیگری است که چرا فروشگاه های اینترنتی برای مشاغل کوچک حیاتی هستند. آنها یک پلتفرم حرفه ای و ساده ارائه می دهند که مشتریان بالقوه می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما و خدمات شما به آن مراجعه کنند. اینجا دقیقا جایی است که باید به استراتژی قیف فروش خود ادامه دهید.

این قیف فروش به طور استراتژیک مشتریان شما را از طریق صفحات وب سایت شما که برای فروش باید ببینند، هدایت می کند. سپس، در پایان قیف، وب‌سایت شما می‌تواند مکانی را فراهم کند که این مشتریان بتوانند با شما در تماس باشند یا از طریق فرم تماس، تعیین وقت، یا لیست محصولات، از شما خرید کنند.
در حالی که رسانه‌های اجتماعی برای جذب سرنخ عالی هستند، اینستاگرام و فیس‌ بوک سیستمی ندارند که بتوانید یک قیف فروش سفارشی ایجاد کنید تا مراحل فروش خود را کامل پیگیری کنید.

4. فروشگاه اینترنتی شما را به عنوان یک حرفه ای نشان می دهند.

در حالی که اینستاگرام ابزار بازاریابی عالی است، اما وقتی صحبت از توانایی آن برای نشان دادن شما به عنوان یک کسب و کار حرفه ای به میان می آید، به سادگی قادر به انجام آن نخواهد بود.

مطمئناً، پیج اینستاگرام شما می‌تواند به زیبایی تنظیم شود و کپشن های مفیدی به پست های خود اضافه کنید که اطلاعاتی را به کاربران ارائه می دهد، اما چگونه قرار است شخصی به سرعت از ساعات کاری یا از روند فروش محصولات شما مطلع شود؟
وقتی کاربری اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کار شما بخواهد، ارجاع او به پروفایل اینستاگرام شما اطلاعاتی را که می‌خواهد در مورد خدمات، محصولات، قیمت، ساعت کاری یا حتی نحوه ارتباط با شما بداند، به او نمی‌دهد.
این امر دلیل دیگری است که چرا یک وب سایت فروشگاهی برای کسب و کار شما مهم است. وب سایت یک پلتفرم آنلاین حرفه ای است که کسب و کار شما را چندین گام بالاتر از رقبا، در صنعت شما می برد. یک وب سایت اطلاعاتی در مورد کسب و کار و خدمات شما به صورت سازماندهی شده ارائه می دهد که برای مشتریان بالقوه آسان است. همچنین راهی برای این مشتریان فراهم می کند تا به راحتی با شما در تماس باشند.

5. فروشگاه اینترنتی احساس اعتماد و ثبات در مشتری ایجاد می کند.

این امر به این دلیل است که وب سایت ها سرمایه گذاری خوبی در زمان و پول شما هستند. این نشان می دهد که شما در مورد کاری که انجام می دهید جدی هستید، مشتریان می توانند به این دلایل می توانند به شما اعتماد کنند. از طرف دیگر، ایجاد یک پیج اینستاگرام رایگان است و می توان آن را در هر زمانی راه اندازی یا متوقف کرد. این را می توان به عنوان عدم تعهد تلقی کرد.

6. با یک سایت فروشگاهی حضور آنلاین 100 درصدی خواهید داشت.

به عنوان صاحب یک کسب و کار، ترجیح می دهید:
الف) در فروشگاه شخص دیگری (بدون اجاره نامه) فروشگاه خود را راه اندازی کنید؟
ب) مالکیت یا اجاره فضای اختصاصی برای کسب و کار خود داشته باشید؟

با گزینه اول، شما کاملا در اختیار صاحب فروشگاه خواهید بود. اگر وی دیگر نخواهد شما در فروشگاهش کار کنید، تا زمانی که مکان جدیدی پیدا نکنید، کسب و کار شما راکد باقی خواهد ماند. اگر آنها تصمیم بگیرند یک روز صبح فروشگاه را باز نکنند، شما نمی توانید به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید و درآمد شما تحت تأثیر این اتفاق قرار می گیرد.
با این حال، اگر مالک یا مستاجر هستید، کنترل بسیار بیشتری بر وضعیت خود خواهید داشت. تغییرات در کسب و کار شخص دیگری بر ماندن شما در تجارت یا درآمد شما تاثیر نخواهد داشت. همین امر در مورد داشتن فروشگاه اینترنتی که شما طراحی و ایجاد می کنید نیز صادق است، نه اینکه حضور آنلاین خود را صرفاً به پلتفرم اینستاگرام محدود کنید.

7. با طراحی فروشگاه اینترنتی تحت کنترل دیگری نخواهید بود.

اگر صرفا در یک یا چند پلتفرم اجتماعی پروفایل کاری راه اندازی کنید، کسب و کار شما در نهایت در اختیار آن پلتفرم‌ ها قرار می‌گیرد. آنها می توانند هر زمان که بخواهند تغییراتی ایجاد کنند و صدای شما راه به جایی نخواهد برد، حتی اگر بر کسب و کار شما تأثیر بگذارد. اگر آن پلتفرم خریداری شود و تغییر کند یا تعطیل شود، ممکن است دیگر نتوانید به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید.
یک مثال عالی از این موضوع برای زمانی است که فیس بوک الگوریتم خود را به روزرسانی کرد، بسیاری از صفحات تجاری آسیب دیدند و دسترسی به صفحات تجاری کاهش پیدا کردند. کسب و کارهای فعال در آن هیچ کاری نتوانستند انجام دهند جز شکایت. در نهایت آنها مجبور شدند قوانین جدید را بپذیرند و دست از پروفایل تجاری خود بردارند یا به کار خود با قوانین جدید ادامه دهند.

همین اتفاق ممکن است هر زمانی در پلتفرم اجتماعی دیگری مانند اینستاگرام رخ دهد. یوتیوب می تواند از شما برای ذخیره ویدیوها در سرورهای خود هزینه دریافت کند. توییتر می‌تواند تصمیم بگیرد که به پلتفرم دیگری تبدیل شود که در آن کسب ‌وکارها باید برای فعالیت های خود پول پرداخت کنند. در هر یک از این شرایط، اگر هزینه را پرداخت نکنید، دیگر نمی توانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. شما هیچ کنترلی روی این سیستم عامل های اجتماعی نخواهید داشت.

طراحی-فروشگاه-اینترنتی-جایگزین-اینستاگرام

فروشگاه اینترنتی شما "مرکز" حضور آنلاین شما است در حالیکه رسانه های اجتماعی تنها یک ابزار بازاریابی هستند. اگر وب‌سایت خود را دارید و «مرکز» کسب‌وکار شما است، در این صورت 100٪ بر وضعیت خود کنترل کامل دارید.
مانند مثال بالا از فروشگاه شخصی و اجاره ای، شما می توانید فروشگاه خود را داشته باشید و همچنان قفسه ای از اقلام خود را در فروشگاه شخص دیگری راه اندازی کنید. چرا این کار را نمی کنید؟ به خصوص اگر آنها فضا را به صورت رایگان ارائه دهند. نه تنها فروشگاه خود را کنترل می کنید، بلکه می توانید از فضای شخص دیگری برای بازاریابی اقلام خود و فروش آنها استفاده کنید. اگر آنها فروشگاه خود را ببندند، ممکن است یک فضای بازاریابی عالی را از دست بدهید، اما کسب و کار شما پا برجاست.

از اینستاگرام باید به عنوان یک پلتفرم بازاریابی برای بازگرداندن ترافیک به وب سایت خود استفاده کنید. از این ترافیک برای ارتقا ایمیل و لیست مشتریان خود بهره ببرید تا بتوانید در هر زمان و هر مکان با آنها ارتباط برقرار کنید. 

سرمایه گذاری روی چیزی که مالک آن هستید بسیار هوشمندانه تر از داشتن پلتفرمی است که متعلق به شما نیست.

شاید روزی قوانین آن تغییر کند و اگر کنترلی در دست نداشته باشید، می تواند تأثیر زیادی بر کسب و کار شما بگذارد. به همین دلیل است که ما به مشتریان خود اکیداً توصیه می کنیم که بر طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی سرمایه گذاری کنند که مالک آن هستند و سپس از رسانه های اجتماعی استفاده کنند، زیرا فواید زیادی اعم از دستیابی به مخاطبان جدید و رشد کسب و کار آنها دارد.

در حالت ایده آل، هر کسب و کاری باید هم وب سایت شخصی خود را داشته باشد و هم در رسانه های اجتماعی فعال ظاهر شود. ابتدا مطمئن شوید که یک وب سایت منحصر به فرد برای نیازهای شرکت یا برند خود ایجاد کرده اید. انجام این کار با وبینه که یک توسعه دهنده وب حرفه ای است، بسیار آسان تر خواهد بود. پس از ایجاد یک سایت موفق، باید روی ایجاد پروفایل در یک صفحه اجتماعی محبوب نظیر اینستاگرام تمرکز کنید. سپس می توانید محتوای صفحات رسانه های اجتماعی را به سایت خود پیوند دهید تا توجه دنبال کنندگان را جلب کنید.

#طراحی فروشگاه اینترنتی

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید

مطالب مرتبط

ممکن است این مطالب به شما کمک کند...

 طراحی فروشگاه اینترنتی
طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی تخصص وبینه است ما با لاراول و وردپرس فروشگاه اختصاصی و با کیفیت طرا ...

 بازاریابی اینترنتی با اینستاگرام Instagram
بازاریابی اینترنتی با اینستاگرام Instagram

بازاریابی اینترنتی با اینستاگرام Instagram بهترین روش برای محصولات تولیدی شرکت یا برند ساز ...

 طراحی فروشگاه اینترنتی مبلمان
طراحی فروشگاه اینترنتی مبلمان

فروشگاه اینترنتی مبلمان،آن فروشنده اضافی در تیم شماست که همیشه در دسترس است و همیشه پیام م ...

 طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی
طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی

طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی روشی پایدار و مطمئن بدون استفاده از اسکریپت های فروشگاه ساز ...

 طراحی فروشگاه اینترنتی با پرستاشاپ PrestaShop
طراحی فروشگاه اینترنتی با پرستاشاپ PrestaShop

طراحی فروشگاه اینترنتی با پرستاشاپ PrestaShop مزیت ها و قابلیت های زیادی دارد که میتواند ب ...

 7 تکنیک برتر طراحی فروشگاه اینترنتی در سال 2020
7 تکنیک برتر طراحی فروشگاه اینترنتی در سال 2020

وقتی از یک کسب و کار آنلاین حرف می زنیم,طراحی وب سایت یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که با ...

x
عضویت در کانال تلگرام وبینه

به منظور دریافت تخفیف ها و مقالات سایت در کانال تلگرام ما عضو شوید