طراحی اپلیکیشن املاک
مطالعات اخیر در مورد رفتار خریداران خانه نشان داده است در ابتدای توسعه اپلیکیشن املاک هرگز تقاضای بالایی نداشته است اما در سال های اخیر، 97 درصد از مشتریان برای خرید یا اجاره خانه به صورت آنلاین اقدام و 76 درصد از آنها از موبایل یا تبلت استفاده کرده اند.
از آنجایی که بازار املاک و مستغلات فناوری های نوظهور را پذیرفته و با چالش های جدید سازگار می شود، توسعه دهندگان اپلیکیشن ها باید با این تغییرات همگام باشند. ابزارهای حرفه ای توسعه یافته تأثیر قابل توجهی بر بازار دارند. آنها اجازه می دهند فرآیندها، اجاره، فروش یا خرید را ساده تر و در عین حال موثرتر کنید.
به عنوان توسعه دهندگان وبینه که اهمیت نرم افزارها را می دانیم و در طراحی اختصاصی برای کسب و کارها مهارت داریم، می دانیم چه چیزهایی لازم است. صرف اینکه با ظهور تکنولوژی اپلیکیشن های PWA یا web view هزینه های استفاده و ساخت هر نوع اپلیکیشن تحت وب بسیار پایین آمده است.
طراحی اپلیکیشن موبایل املاک
بازار املاک سریعتر از آنچه تصور می شود در حال توسعه است. یک بازار به سرعت در حال توسعه فرصتی برای اشتباه باقی نمی گذارد. شما باید نیازهای همه مشتریان را برآورده کنید در غیر این صورت، مبارزه را باختید. طراحی اپلیکیشن موبایل می تواند به سلاحی در برابر همه رقبا تبدیل شود.
فروش سریع تر
مشاورین املاک می توانند با استفاده از یک نرم افزار سفارشی سازی شده، روند فروش خود را سرعت بخشند. تورهای مجازی در توسعه اپلیکیشن، نمایش های طولانی را کوتاه می کند، اسناد را می توان به صورت دیجیتال امضا و انتقال داد و املاک را می توان سریع تر پیدا کرد.
کانال ارتباطی 24/7
داشتن یک کانال ارتباطی 24 ساعته در یک اپلیکیشن ، مکالمات فوری را فعال و زمان انتظار را کاهش می دهد. و این خود معجزه فناوری اطلاعات است .
تجربه مشتری
مشتریان از ذخیره جستجوها و املاک مورد علاقه خود، دریافت اطلاعات دقیق محله، دسترسی سریع به ماشین حساب، شرکت در تورهای سه بعدی و موارد دیگر سود خواهند برد.
اتوماسیون کردن کارها
کارگزاران قادر خواهند بود بیشتر وظایف خود را که معمولاً زمان بر است به اپلیکیشن محول کنند. اطلاعات دارایی را می توان به صورت خودکار پر کرد، چت بات ها می توانند بلافاصله به مشتریان پاسخ دهند و سرنخ ایجاد کنند.
خریداران خانه همچنین از اتوماسیون سود می برند، زیرا می توانند فوراً اسناد را دریافت کنند، پیشنهادات خود را ارسال کنند و از خانه های جدید مطلع شوند.
انواع اپلیکیشن املاک
اپلیکیشن اجاره و فروش املاک می تواند عملکردهای مختلفی و اهداف زیادی را انجام دهد. در نتیجه، قبل از ادامه فرآیند توسعه اپلیکیشن ، ابتدا باید نوع، هدف و ویژگی های آن را شناسایی کنید.
مشاوران املاک
در طراحی اختصاصی اپلیکیشن برای مشاوران املاک به طور منظم تمام ویژگی های اساسی پوشش داده می شوند تا روند ارتباط با مشتریان را ساده کند. آنها به اسناد املاک و مستغلات دسترسی پیدا می کنند و علاوه بر این کار اداری را کاهش می دهند.
مدیریت خانگی
در بازار املاک، این اپلیکیشن ها به ردیابی وضعیت فعلی خانه ها و آپارتمان های موجود برای اجاره یا فروش کمک می کنند.
فهرست املاک
اپلیکیشن های فهرست املاک، فهرست خانه ها و آپارتمان های موجود در بازار را در اختیار مشتریان قرار می دهند. به عنوان یک قاعده، آنها اطلاعات اولیه در مورد هر یک از املاک و مستغلات را پوشش می دهند.
دسترسی به خانه هوشمند
این اپلیکیشن ها برای یافتن خانه ها و آپارتمان هایی با ویژگی های هوشمند خدمت می کنند.
مدیریت املاک
نرم افزارهای کاربردی املاک به گونه ای طراحی شده اند که به صاحبان و مشاوران املاک درک کلی از آنچه در هر زمان در مورد املاک آنها می گذرد، ارائه دهند. آنها می توانند از این اپلیکیشن برای دیدن درخواست های تعمیر و نگهداری، زمان سررسید اجاره و تجزیه و تحلیل پیشرفته کسب و کارشان استفاده کنند.
خرید یا اجاره خانه
خریداران و اجاره کنندگان می توانند با وارد کردن معیارهای خود مانند مکان، قیمت و امکانات، خانه جدید خود را جستجو کنند. نتایج به طور خودکار بر اساس نیازهای آنها نشان داده می شود و اطلاعات دقیقی در مورد هر فهرست به آنها می دهد.
کمک به مشاوران املاک
می توان از این نوع نرم افزار برای اهداف مختلفی مانند برقراری ارتباط با مشتریان، مدیریت اسناد و ساده سازی فرآیند فهرست بندی استفاده کرد. این رویکرد می تواند بار کاری مشاوران املاک را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و کار آنها را آسان تر کند.
ارزش گذاری خانه
با استفاده از داده های عمومی و خصوصی در مورد روند مسکن و فروش های گذشته، مشاوران املاک و سرمایه گذاران می توانند ارزش واقعی بازار یک ملک خاص را تجزیه و تحلیل کنند. همین اطلاعات به پیش بینی ارزش های خانه در آینده و تعیین عواملی که این پیش بینی ها را هدایت می کنند، کمک می کند.
تورهای مجازی
هم فروشندگان و هم مشاوران می توانند از تورهای سه بعدی برای ایجاد تجربه واقعی تری از مشاهده املاک آنلاین استفاده کنند. علاوه بر این، طبق تحقیقات، خانه های دارای تور مجازی 32 درصد بیشتر از خانه های بدون تور مورد علاقه کاربران قرار دارند.
ویژگی های ضروری اپلیکیشن املاک
هنگام در نظر گرفتن اینکه چه ویژگی هایی را در طول توسعه اپلیکیشن املاک اضافه کنید، ابتدا باید مخاطبان هدف اپلیکیشن را در نظر بگیرید. بررسی عملکرد نیز به همان اندازه ضروری است. اساساً، تمام ویژگی های اپلیکیشن املاک می توانند مشاوران یا مشتریان را مورد هدف قرار دهند. در ادامه برخی از ویژگی ها را با جزئیات بیشتری بررسی می کنیم.
ناوبری و نمای خیابان
مشابه نقشه ها، کاربران می توانند درک عمیق تری از منطقه به دست آورند. با استفاده از Google Maps API، علاقه مندان می توانند پیش نمایش محله را بدون رفتن به آنجا مشاهده کنند.
قابلیت جستجوی پیشرفته
همه توابع جستجو حداقل باید گزینه های زیر را داشته باشند: مکان، نوع ملک، محدوده قیمت، نوع فهرست، اندازه زمین، متراژ، سال ساخت و امکانات رفاهی.
تورهای سه بعدی
تورهای مجازی می توانند لیست های جذاب تری را برای خریداران خانه ایجاد کنند. طرح بندی دقیق تری از ملک و درک دقیقی را ارائه می کنند.
ذخیره جستجو و لیست های مورد علاقه
برای حفظ کاربران، به آنها اجازه دهید لیستی از املاک مورد علاقه و جستجوهای بعدی را ایجاد و ذخیره کنند. همچنین برای مشاورین املاک مفید خواهد بود که ببینند مشتریان به چه نوع ملکی علاقه دارند تا گزینه های مشابه را پیشنهاد کنند. این لیست ها را به راحتی در پروفایل کاربر در دسترس قرار دهید.
ماشین حساب بهای ملک و وام مسکن
با ماشین حساب های مختلف، کاربران می توانند محاسبه های خودکار را برای آسان تر کردن فرآیند دریافت کنند. هزینه های ملک را می توان با پیش پرداخت، مالیات و بهره تعیین کرد، در حالی که وام مسکن شامل پرداخت های ماهانه، مالیات و بیمه است.
سیستم بازخورد
سیستم بازخورد می تواند وفاداری و اعتماد را در بین خریداران خانه ایجاد کند. اگر مشتریان قبلی بتوانند نظرات خود را بیان کنند و کاربران رتبه بندی محله ها را ارسال کنند، یک اپلیکیشن قابل اعتمادتر و شفاف تر خواهید داشت.
چت آنلاین
با چت بات و چت آنلاین، مشتریان می توانند بدون تاخیر پاسخ های درخواستی خود را دریافت کنند. از طریق پرسش های متداول می توانند به پاسخ های خودکار دسترسی داشته باشند و کاربران بدون نیاز به جستجو از طریق اپلیکیشن، درباره یک موضوع خاص اطلاعات بیشتری کسب خواهند کرد.
واقعیت افزوده (AR)
AR می تواند هم برای خریداران و هم برای فروشندگان مفید باشد. کاربران علاقه مند به سفارشی کردن از رنگ های جدید دیوار، مبلمان مختلف و طراحی های داخلی بازسازی شده لذت خواهند برد.
فیلترها
دسته ها و فیلترها گزینه دیگری است که به ساده سازی روند جستجو کمک می کند. هنگام توسعه اپلیکیشن املاک، مطمئن شوید که متوجه شده اید چه ویژگی هایی در بین مشتریان شما بیشترین تقاضا را دارند و آنها را به دسته ها و فیلترها اضافه کنید.
پایگاه داده
برای یک اپلیکیشن املاک داشتن پایگاه داده های یکپارچه بسیار مهم است، به خصوص اگر به یافتن ملک کمک کند. با کمک اپلیکیشن های شخص ثالث و با استفاده از API، داده های MLS می توانند جریان داده ها را ساده سازی کرده و آن را برای مطابقت با فرمت اپلیکیشن پیکربندی کنند.
تقویم
خریداران می توانند با یک ویژگی تقویم ساده، بازدیدها یا قرار ملاقات هایی را با مشاوران املاک برنامه ریزی کنند. تاریخ های موجود را می بینند و آنها را از طریق اپلیکیشن فهرست املاک رزرو می کنند.
تجزیه و تحلیل
برای مشاوران و صاحبان املاک، جمع آوری و پردازش اطلاعات در مورد لیست های مورد علاقه و رفتار مشتریان بسیار مهم است. نتایج تجزیه و تحلیل می تواند جستجوی خانه یا آپارتمان را کارآمدتر کند.
پروفایل شخصی
پروفایل می تواند برای مشاوران نیز مفید باشد. یک مشاور املاک می تواند تجربه و ویژگی های خانه ها را توصیف کند، مشتریان را جذب کند یا لیست ها و در دسترس بودن آنها را منتشر کند.
پس از معرفی اپلیکیشن های موبایل به صنعت املاک و مستغلات، خرید یا اجاره خانه جدید ساده تر از همیشه شد. همه طرف های درگیر در فرآیند جستجو، از مشاوران گرفته تا کارگزاران و مصرف کنندگان، از این اپلیکیشن ها سود می برند. به خصوص از آنجایی که خریداران خانه بیشتر از همیشه از جستجوهای آنلاین استفاده می کنند، یک اپلیکیشن املاک حرفه ای و توسعه یافته می تواند موفقیت بزرگی باشد. وبینه به شما کمک می کند پتانسیل دیجیتالی کسب و کار املاک خود را کشف و ایده خود را به واقعیت تبدیل کنید
صرف نظر از کارایی که اپلیکیشن املاک دارد طراحی سایت املاک هم بسیار کاربردی است چرا که وب همچنان محبوبیت و کارایی خود را دارد