محتوای مورد پسند سئو چند کاراکتر است؟

این همان چیزیست که همه ی کسانی که با وب سایت و تولید محتوا سروکار دارند می پرسند و در جستجوی جواب آن هستند. اما پاسخش به سادگی بیان کلمات نیست.
زمانی که دارید تصمیم می گیرید بهترین اندازه برای مقالات و پست های وبلاگ تان چیست متغیرهای زیادی وجود دارد که شما می توانید و البته باید به آن ها توجه کنید، اما دو فاکتور مهم در گرفتن جواب عبارتند از: 

  • مخاطب نهایی و هدف شما کیست؟
  • متن چه اندازه ای باشد تا بتواند در توضیح موضوع موفق باشد به طوری که بارها مورد توجه خوانندگان قرار بگیرد؟

مردم در بیشتر موارد سریع تصور می کنند که محتوای کوتاه تر برای کاربران مناسب تر است. خواندن مطالب کوتاه آسان تر و سریع تر است و افراد دلشان نمی خواهد مدت زمان زیادی به یک چیز در صفحه کامپیوتر خود زل بزنند.
گرچه همه ی ما می دانیم که محدوده و میزان توجه در هر نسل به مرور کمتر شده است اما آیا این به این معنی است که مقالات کوتاه تر به معنای تجربه کاربری بهتر و در نتیجه رتبه بندی ارگانیک بهتر در جستجو است؟

صدها فاکتور رتبه بندی به معنای واقعی کلمه وجود دارد تا در نتایج جستجوی گوگل شروع به کار کند. و یکی، و احتمالا بیشتر، از این عوامل رتبه بندی حداقل تحت تاثیر تجربه کاربر قرار می گیرند.
اما اندازه ی متن دقیقا چقدر اهمیت دارد وقتی پای سئو در میان باشد؟

آمارها نقطه شروع نسبتا خوبی را ارائه و پیشنهاد می دهند، اما همه ما می دانیم گاهی اوقات نیز ممکن است دستکاری شوند. پس بیایید از همین ابتدا مطلبی را واضح و رک بگوییم: صرف نظر از طول یک مقاله، همیشه هم محتوای بد وجود دارد و هم محتوای خوب.
مطالعات صدها یا هزاران صفحه از محتوای درحال بررسی، احتمالا بررسی اینکه کدام محتوا خوب، بد یا معمولی است، نیست. این مطالعه، تجزیه و تحلیل طول مقاله و چگونگی تاثیر آن بر اینکه چقدر این محتوا بر پایه ی عملیاتی ساده به نتیجه ی خوب یا بد می رسد، می باشد.

منکر این نمی شویم که ممکن است خواندن محتوای کوتاه برای مردم راحت تر و سریع تر باشد. اما آیا پاسخ یک کلمه ای، کاربری را که در جستجوی جواب سوالش است راضی خواهد کرد؟ البته که به بعضی از سوال ها می توان به کوتاهی یک کلمه پاسخ داد اما معمولا چنین پاسخی محتوای با کیفیتی نیست. این ها پاسخ های کوتاه بدون توضیح و منبع است و گوگل (معمولا) می داند که این پاسخ برای تشخیص آموزشی، با کیفیت و حرفه ای بودن یک محتوا کافی نیست.

محتوا هرچه که باشد گوگل بخش های مهم، شواهد و حقایق را از نهاده های معتبر می خواهد. در نتیجه محتوای بلندتر این عناصر را معمولا در خود خواهد داشت و این همان دلیل بزرگیست که چرا محتوا های طولانی تر رتبه ی بهتری در جستجو های ارگانیک دارند.
براساس مطالعه ای در سال 2016 میانگین اندازه یک محتوا برای اینکه در صفحه اول نتایج جستجو دیده شود، حدود 1900 کلمه است. این اندازه خیلی بیشتر است از یک پست 200 تا 500 کلمه ای که اکثر نویسندگان یا وب مستر ها تصور می کنند ایده ال است. 

کیفیت وابسته ی محض به کمیت نیست. بیش از حد روی طول مقالات تمرکز نکنید. بسیاری از مردم تاکید بسیار زیاد و افراطی بر میانگین طول مقالات دارند و دچار بدفهمی شده اند. آن ها فکر می کنند هرچه تعداد کلمات در هر صفحه از مقدار مشخصی فراتر برود این یعنی رتبه ی خوب. البته که مهم است نوشته ی شما از نظر بعضی ویژگی ها (و طول متن)شرایط خوبی داشته باشد اما ارزشی هم ندارد که 2500 کلمه بیهوده درباره ی شخصیت اصلی یک فیلم،مدل بد موهایش، طرز حرف زدنش و... بنویسید.

حتما آن فیلم صحنه ها و عناصر دیگری نیز دارد که آن را خوب یا بد کرده است. راجع به آن ها صحبت کنید. شرایط و واکنش های واقعی را شرح و توضیحاتی دقیق تر و با جزئیات بیشتر ارائه دهید.
اینها، چیزهاییست که مردم زمان جستجو درباره ی یک فیلم به دنبال آن هستند. " آیا فیلم خوبیست؟ " ؛ " چرا خوب یا بد است؟ " ؛ " تماشایش کنم؟ ". سوالات واقعی و بهترین نوع بررسی و نقد یک فیلم شامل همین سه سوال است. 
تمام اینها را گفتیم تا بگوییم به کاربرانتان آنچه را میخواهند بدهید.فارغ از قید و بند تعداد کلمات بکار رفته در متن و اندازه ی طول متن.

مخاطب نهایی خود را بیابید. مردم، شخصیت ها و کلمات کلیدی.
مانند تمام محتواهای خوب، شما باید هدفی داشته باشید. باید مخاطبان هدف خود را مورد مطالعه قرار دهید. چه کسانی قرار است محتوای شما را جستجو و استفاده کنند؟
همچنین باید نوع قصد آنها را هم درنظر بگیرید؛ آیا تنها یک جستجوی ابتدایی و گرفتن اطلاعات اولیه است یا قصد دارند چیزی را درست در همان زمان و تنها با چند کلیک خریداری کنند؟
با نگاهی آرمان گرایانه، محتوای خوب حتی قبل از خلق شدن باید برایش برنامه ریزی شود. باید بین اهداف وب سایت  یا کسب و کار شما و محتوایی که با هدف جستجو شدن توسط کاربران
منتشر می کنید ارتباط وجود داشته باشد. محتوا باید کاربر را راضی کند.
محتوای با کیفیت چیزیست فراتر از کلماتی که نوشته می شوند. بهطئر خلاسه می توان این را گفت : بهترین اطلاعات را در مناسب ترین قالب و در صحیح ترین ساختار ارائه دهید.
ارائه برخی از محتوا ها به صورت نوشتاری و در قالب کلمات کار ساده تری است در حالی که برخی از آن ها را باید به شکل تصویری و یا ویدیویی ارائه کرد. و گاهی اوقات هم یک محتوای صوتی می تواند غنی ترین و اثرگذارترین نوع محتوا در شرایط خاص خود باشد. . زمانی که از محتوای صوتی یا بصری بهره می گیرید حتما با محتوای نوشتاری همراهش کنید.
محتوای تولید شده ی شما می تواند در قالب های مختلفی قرار بگیرد و به روش ها و شکل های مختلفی درک و به کار گرفته شود.
نوشتن یک مطلب 2000 کلمه ای در یک بلاگ نباید هدف شما باشد چون این یک اندازه ی ایده ال و البته بی نقص برای رتبه بندی خوب در جستجوی ارگانیک است.

اگر شما نگران ایده ال بودن طول مطلب نوشته شده در وبلاگ از نظر سئو باشید، باید بگویم اصل مطلب و هدف اصلی را از دست داده اید.
هدف شما باید ارائه بهترین، مفید ترین نسخه محتوا (و البته بهینه شده) برای مخاطبان مورد نظرتان باشد. محتوایی که با هدف و تصمیم آنها سازگار و منطبق است.
مخاطبانتان قدردان چنین محتوایی خواهند بود و انعکاس آن را نیز در تجزیه و تحلیل وب سایت خود خواهید دید.

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید