بعضی از ما احساس میکنیم قوانین مربوط به سئو در هر ساعت در حال تغییر است و جالب اینجاست که گاهی اوقات واقعا همین طور است. پس اگر شما صاحب وب سایتی هستید که تمایل دارید همیشه مورد بازدید قرار بگیرد،این قوانین و تغییرات آن را بطور منظم پیگیری و بررسی کنید.

محتوای ویروسی

محتوای ویروسی انقدرها هم ارزشمند نیست
از میان میلیون ها مطلبی که هر روزه منتشر میشود تنها مطالبی دارای ارزش هستند که منحصر به فرد باشند. استفاده از محتوای ویروسی بی فایده است چرا که در این روش شما قادر به پیش بینی اینکه چیزی توجه بازدیدکنندگان را به وب سایت شما جلب کرده نخواهید بود.در این صورت مطالبی که در آینده نوشته خواهند شد نیز از نظر سئو دارای ارزش چندانی نخواهند بود.
اشتباه نکنید! محتوای ویروسی برای کسب و کارهای درون مرزی که در سراسر کشور گسترده شده اند و یا کسب و کارهای برون مرزی با بازه ی گسترده ای از مشتریان بسیار سودمند و کارامد میباشد. برخی از تبلیغ کنندگان در هدف قراردادن مطالب مناسب به منظور ایجاد موقعیت هایی برای تبلیغات ویروسی مهارت زیادی دارند.
این نوع تبلیغات میتواند موجب پیشرفت شما در کسب و کارتان گردد وبه ثبت برند شما در ذهن مشتریان کمک کند. همه ی اینها زمانی سودمند خواهند بود که در کسب و کارهای مجازی (brick & click) مورد استفاده قرار گیرند اما در کسب و کارهای به اصطلاح "خشت و گلی" (brick-and-mortar) که شرکت ها در آن وجود خارجی دارند استفاده و پیگیری کردن محتوای ویروسی چیزی جز هدر دادن زمان و سرمایه به دنبال نخواهد داشت. هرگز با شرکت های سئویی که یکی از بند های قراردادشان تولید محتوای ویروسی است کار نکنید.

سئوی بد کارتان را خراب میکند

bad seo


تا به حال فیلم های وسترن قدیمی را دیده اید؟ گذشته باز هم تکرار میشود اما این بار در رنگ ها. اگر دوباره سری به یکی از آن فیلم ها بزنید خواهید دید که آدم های بد کلاه سیاه و آدم های خوب کلاه سفید به سر داشتند. صاحبان اندیشه در غرب وحشی اینترنت هم تصمیم گرفتند که قیاس در این دنیا نیز باید تغییر کند.از این رو واژه ی "سئوی کلاه مشکی" ( black hat SEO ) وارد دنیای وب شد.
آنچه نمایان کننده ی بدی هاست،گذر زمان است.درست مانند فیلم های وسترن.سئو کلاه مشکی مانند موتورهای جستجو تکامل می یابد و قوانین مربوط به بدی ها و خوبی ها را تغییر میدهد.
تاکتیک هایی که زمانی مورد قبول و مفید بوده اند امروزه سمی و کشنده به حساب می ایند،بطوریکه گوگل در تلاش است آن هایی را که به دنبال بازی دادن سیستم هستند مسدود کند.
اما یک خبر خوش!!!! اهداف گوگل تغییری نکرده است.
اگر متوجه شدید که نتیجه نهایی و هدف از همه ی این ترفندها و بهبود بخشیدن ها ارائه نتایج با کیفیت به مصرف کننده و کاربرانتان است،دیگر از چیزی نترسید. وب سایت خود را با محتوای با کیفیت پر کنید. تنها به سایت های خوب و موجه لینک شوید و بر قله ی نواوری بایستید.

محتوای تکراری همیشه هم خطرناک نیست!!

وقتی از کلید واژه های استاندارد و مناسب استفاده کرده اید و مطلبی را برای بار دوم در سایت خود منتشر میکنید،این تکرار به انداره ای هم که فکر میکنید مشکل ساز نخواهد بود.
بهتر است به استفاده کنندگان از مطالب وب سایت خود این آگاهی را بدهید که از مطالب شما بدون اجازه و ذکر منبع استفاده نکنند اما نباید زیاد نگران نتایج گوگل باشید.

لینک های ورودی همیشه به سئوی وب سایت شما کمک نمیکنند


استفاده از لینک های ورودی یکی از روش های عالی و فوق العاده در بالا بردن رتبه وب سایت شماست؛مگر زمانیکه سایتی که به شما لینک میشود از نظر اعتبار دارای مسائلی باشد. دامنه های بحث برانگیز و مشکوک و وب سایت های غیر مرتبط با کسب و کار شما می توانند به رتبه شما آسیب بزنند.
یادتان نرود که کیفیت همواره مهم تر و تاثیرگذارتر از کمیت بوده است.

بی ربط و از هم گسسته نباشید


کتاب راهنمای سئو در وب سایت GoUp به این نکته اشاره میکند که هر آنچه در وب سایت خود مینویسید یا کد میکنید،در نهایت باید با موضوع و هدف اصلی وب سایت شما همسو ومرتبط باشد. توضیحات تصاویر،کلیدواژه های HTML ،عناوین و سایر مشخصه های صفحه باید از نظر مفهوم با کل وب سایت شما و یا حداقل در همان صفحه با یکدیگر مرتبط و یکسو باشند.

وب سایت شما باید و باید واکنش گرا باشد


تا به حال به اطرافتان در رستوران،مطب پزشک،کتابخانه،بازی فوتبال و یا هر جای دیگری که افرادی در انجا جمع اند نگاه کرده اید؟ اگر برای لحظه ای به موبایلتان نگاه نکنید و به اطرافتان نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد اکثر مردم به جای صحبت کردن با یکدیگر به موبایل هایشان خیره و متمرکز شده اند.
گرچه این موضوع از نظر اجتماعی دارای اهمیت بسیاری است اما در حال حاضر هدف ما بررسی تاثیرات اجتماعی این ماجرا نیست بلکه هدف این است که بدانیم چه تاثیری بر وب سایت شما دارد.
اگر وب سایت شما واکنش گرا نیست و در نتایج جستجوی موبایل رتبه ای ندارد،بهتر است بدانید تمام افرادی که از گوگل در تلفن همراه خود استفاده میکنند،هرگز وب سایت شما را نخواهند دید و این یعنی شما همه ی این نیروی بالقوه را از دست داده اید. جستجوی تلفن همراه نقطه اوج در سئوی محلی یا داخلی است.
وب سایت شما می تواند نتایج جستجوی تلفن های همراه را به تسخیر خود درآورد زیرا هنوز اکثر مردم از این موضوع بی خبرند. اما اگر وب سایت شما واکنش گرا و منطبق با سیستم تلفن همراه نیست،دیگر چه جای فکر کردن به سئو است وقتی شما شصت درصد از جستجو ها را از دست داده اید...!

خود کارشناس وب سایتتان باشید


یکی از مهمترین و بزرگترین رمز و راز سئو،خودکار بودن آن است. به هر آنچه نیاز به دانستن آن دارید از جمله ترافیک وب سایت و مشتریان، به کمک نرم افزار data processing دست خواهید یافت.نرم افزاری که برای هر تازه کاری نیز قابل فهم است.
بدیهی است که هر فرد با تجربه و آگاه از آخرین تحولات و پیشرفت ها در زمینه سئو،بهتر از شما میداند که چطور مسائل را حل کند. پیچی در جاده یادگیری وجود دارد که متخصصان سئو این پیچ را گذرانده اند اما این به این معنی نیست که شما حتما باید از شخص دیگری برای سئوی وب سایتتان کمک بگیرید.کافی است چگونگی استفاده از ابزارهای مختلف را یاد بگیرید و خود وب سایتتان را بهینه کنید. 

 

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید