گوگل در سال 2018 از روش Rank Brain استفاده میکند و به رفتار کاربران توجه بسیار زیادی کرده است . همان طور که در سایر روش ها لینک سازی را نشانه از از فعالیت دائمی و محبوبیت می داند هرچند که سئوکاران با سوء استفاده از آن در لینک سازی های تقلبی سعی بر بالا بردن رتبه خود دارند . هوش مصنوعی یا مغز رتبه بندی گوگل با توجه به رفتار مشتری سعی میکند رتبه وب سایت ها را با توجه به رضایت واقعی آنها بسنجد  اما این روش به چه صورت امکان پذیر میشود و آیا گوگل رد پای هر کاربر را دنبال میکند ؟

مغز رتبه بندی گوگل

 

بله گوگل رد پای جستجوگران را دنبال میکند و بعد از کلیک روی موارد نمایش داده شده و ورود به یک سایت و محاسبه مدت زمان حضور کاربر در آن سایت میزان رضایت کاربر را بدست می آورد . یعنی اگر بازدید کننده مدت بیشتری را در سایت ماند یعنی اینکه در حال مطالعه آن است و قطعا از نظر کاربر رضایت بخش بوده . از این جالب تر اگر بعد از مدت زمان بین 10 ثانیه تا 10 دقیقه از سایت خارج شده و مجدد دنبال همان کلیک واژه بگردد یعنی سایت قبلی رتبه خوبی نداشته و کاربران نتیجه مطلوبی از تجربه آن  ندارند. پس کیفیت محتوا از همه چیز با ارزش تر است به قول بیل گیتس "محتوا پادشاه است" همیشه با تولید محتوای مفید کاربران را با به خواسته هایشان نزدیک کنید اگر کاربران لینک وب سایت شما را در شبکه های اجتماعی بر پایه صفحات وب مانند گوگل و فیسبوک و... منتشر کنند رشد رتبه وب سایت شما بیشتر هم خواهد شد .
گوگل روش های دیگری را نیز برای برآورد کیفیت محتوا با توجه به رفتار بازدیدکننده دارد که به رقص گوگل می گویند در این روش مطالب جدیدی که تازه منتشر شده اند در نتایج بالاتری قرار میگیرند و اگر رفتار کاربرها منفی بود رتبه فعلی را کاهش میدهد. ما برای اینکه بتوانیم رضایت کاربران را جلب کنیم باید به دنبال روش های صحیح و صادقانه جذب مخاطب شویم . طی سالهای گذشته افرادی بوده اند که با انتشار محتوای مفید توانسته اند در سئو موفق شوند آنها با جلب رضایت کاربران خود موجب باز نشر شدن ارگانیک در شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها شده اند و این یعنی بهترین روش موفقیت یک وب سایت . 
مطالب آموزشی سئو باید به روز باشد و حرفی نو در آن زده شود . هر چند که گوگل بارها اعلام کرده است که سئو یک ترفند نیست بلکه بهینه سازی برای جلب رضایت بیشتر کاربر بر اساس کیفیت بالای محتوای ، فعالیت در شبکه های اجتماعی و درست بودن ساختار وب سایت است استفاده از روش های طراحی اختصاصی وب سایت نیز در افزایش کیفیت وب سایت موثر است  .

درک رفتار کاربران در دراز مدت

اگر در طول ماه روزانه 100 کاربران وارد سایت شما شده اند و رضایت آنها جلب شده و یا با درج کامنت یا انتشار در شبکه های اجتماعی تاثیر قوی تری در افزایش رتبه وب سایت شما دارد

استفاده مفید از الگوریتم Rank Brain

قطعا روزی خواهد آمد که دیگر سایت های که کلید واژه های زیادی را به دلیل افزایش رتبه ایجاد میکنند افت میکنند و سایت هایی که تولید محتوای واقعی را انجام میدهند در رتبه های بالاتری قرار میگیرند پس شما دست به کار شوید و با ایجاد محتوای جذاب و تازه زمان حضور کاربران در وب سایت خود را افزایش داده و سبک طراحی وب سایت را به گونه ای انتخاب کنید که با کلیک روی سایر لینک ها ترغیب شود و زمان بیشتری را در سایر صفحات سپری کند.
 

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید