طراحی فروشگاه اینترنتی با مجنتو Magento

مجنتو Magento یک فروشگاه ساز حرفه ای است که مورد توجه بسیاری از فروشگاه های آنلاین بزرگ قرار گرفته دارد ،  معماری و مهندسی نرم افزاری آن با امکانات زیاد و وجود انواع افزونه های رایگان یا premium در جهان جزو بهترین CMS فروشگاهی شناخته شده است و در حال حاضر هزاران فروشگاه در سراسر جهان از خدمات مجنتو به منظور فروش آنلاین کالاهای خود استفاده میکنند.

البته استفاده از مجنتو مشکلاتی هم دارد که ما با روش طراحی فروشگاه اینترنتی با لاراول این موضوع را حل کرده ایم

Magento یک پلتفرم یا به نوعی CMS مدیریت فروشگاهی می باشد که مورد استفاده برند های مشهور دنیا بوده است
 
 
 هرچه بیشتر با اینترنت و فضای مجازی در ارتباط باشیم مسلما کارهای روزانه را میتوانم با این تکنولوژی با سرعت و دقت بسیار بیشتری انجام بدهیم، در کشور های توسعه یافته خرید اینترنتی یکی از معمولی ترین کارهایی است که یک شهروند میتواند در برنامه روزانه خود داشته باشد ، اما در ایران بعد از به وجود آمدن فروشگاه های بزرگی مانند دیجی کالا زمینه رشد را برای سایر فروشگاه های کوچک فراهم کرده است و از طرفی این اطمینان را در کاربران و خریداران بوجود آورده است .
 از این رو کسانی که قصد دارند محصولات خود را در اینترنت بفروشند یک راه حل خوب را انتخاب کرده اند و لازم است بگویم که اگر محصولات به خوبی معرفی و تعریف شوند گوگل میتواند فروشگاه اینترنتی شما را به مشتری هایی که دنبال محصول شما هستند با وجود رقبای زیاد پیشنهاد دهد و همه را در این بازار وارد کند.
از دید فنی میتوان فروشگاه سازهای مختلفی را به عنوان نرم افزار مدیریتی انتخاب کرد ما با مشاوره در زمینه انتخاب فروشگاه ساز نسبت به بزرگی و قابلیت ها بهترین را به شما معرفی می کنیم.
 
استفاده از سایت سازهای رایگان مشکلات زیادی را در سطح نگهداری و توسعه دارد و اغلب کسانی که از این نوع ابزارهای مدریتی مانند مجنتو یا وردپرس استفاده میکنند در شرایط متفاوتی نمیتوانند نیازهای خود را کاملا برطرف نمایند . از این رو با بررسی فروشگاه های مطرح در کشور به این نتیجه میرسیم که اگر فروشگاه خود را به صورت سفارشی و برنامه نویسی شده داشته باشید میتواند مشکلات مربوط به توسعه و نگهداری برطرف شود ! اما اگر میخواهید این کار را بکنید حتما سابقه و تخصص شرکت طراح فروشگاه ساز اختصاصی را بررسی کنید چرا که ساخت CMS مدیریت فروشگاهی کار بسیار سخت و پیچیده ای است . 
 
پلت فرم های فروشگاهی که در نهایت طراحان سایت با عنوان طراحی فروشگاه اینترنتی از آنها یاد میکنند روش های اصلی ایجاد یک فروشگاه اینترنتی داینامیک است که مجنتو با وجود جامعه بزرگی که دارد در 2 نسخه رایگان و تجاری عرضه شده است نسخه تجاری با قیمت 15 هزاردلار به فروش میرسد و توانایی های خاصی را برای فروشگاه های اینترنتی تجاری ایجاد میکند اما نسخه رایگان از سایت رسمی مجنتو قابل دانلود است در حال حاضر نسخه 2 مجتو آخرین نسخه رسمی این پلت فرم فروشگاهی است اما متاسفانه برای ایرانی ها محدودیت هایی دارد که استفاده و کاربر آن را با رسیک مواجه میکند. مجنتو در حال حاضر متعلق به یک شرکت امریکایی به نام تجاری Adobe است . مجنتو روزانه توسط هزاران نفر در دنیا مورد استفاده قرار میگیرد و روز به روز بر توانایی ها و عملکرد آن اضافه خواهد شد.
شرکت وبینه بعد از چند سال فعالیت در حوزه های تولید سامانه های فروشگاهی مختلف و مخصوصا بازاریابی شبکه ای محصولی را برای ارائه دارد که میتواند قابل استفاده انواع فروشگاههای آنلاین مختلف باشد پیشنهاد میکنیم مقاله زیر را بخوانید.
 
بعد از طراحی سایت مجنتو پشتیبانی به چه صورت انجام میشود ؟
پشتیبانی مجنتو
پشتیبانی مجنتو کمی با پشتیبانی سایت های دیگر متفاوت است دلیل آن هم تخصصی بودن ساختار فنی و خاص آن است ، معمولا بعد از طراحی و تحویل به کارفرما برای مدتی شرکت طراح زمانی را برای پشتیبانی رایگان در نظر خواهد گرفت و طی این مدت بخش زیادی از مشکلات و باگ های حادث شده در عملکرد سیستم برطرف می گردد اما برای بلند مدت میتوان از بسته های پشتیبانی که شرکت پشتیبانی ارائه میکند استفاده کنید. پشتیبانی میتواند شامل رفع مشکلاتی که به موجب آنها عملکرد سایت با مشکل روبر شده است یا اینکه برخی از قسمت ها به درستی کار نمی کند یا اینکه بعد از مدتی بنا به شرایط و تغییراتی که کارفرما دارد نیاز به پشتیبانی است که بتواند خواسته های کارفرما را مطابق نیازهای او برطرف کند. خوشبختانه مجنتو به دلیل داشتن پشتیبانی قدرتمندی که دارد حتی برای ایران ایمیل های اطلاع رسانی را در مورد نسخه های جدید و باگ های امنیتی ارسال میکند که با کمک این اطلاع رسانی ها میتوان همیشه هسته نرم افزاری را به روز نگه داشت.
 
در ادامه با برخی از مزیت ها و معایب انتخاب مجنتو به عنوان پلتفرم فروشگاهی خواهیم پرداخت ، برای نتیجه گیری از این مقاله اول از همه باید کسب و کار فروشگاهی شما توسط طراح سایت بررسی و تحلیل گردد طی تحلیل ها میتوان به نتایج مختلفی دست پیدا کرد که شاید موجب شود CMS دیگری را برای شرکت انتخاب شود تا هم فرایند نصب و استقرار و طراحی کم هزینه تر باشد و سریع تر به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کنید.
 
سئو فروشگاه مجنتو از دیگر خدماتی است که باید از آنها برای بهبود و افزایش فروش خود استفاده کنید
خوشبختانه مجنتو راهکارهایی را به صورت پیش فرض های اولیه برای افزایش SEO سایت ارائه می کند اما به تنهای SEO شامل نصب چند افزونه و درنهایت اجرای چند ترفند ساده نیست بلکه SEO دانش و مهارتی است که به موجب آن وب سایت ها از یکدیگر در نتایج موتورهای جستجو پیشی می گیرند ، بخشی زیادی از SEO در هنگام طراحی سایت باید توسط طرح رعایت شود الزامات طراحی باید به خوبی و به درستی اعمال گردد از این رو استفاده از برخی از قالب های از پیش طراحی شده میتوانند در صورت داشتن خطای ساختاری موجب کاهش رتبه سایت فروشگاه شما گردد و خسارات سنگینی را برای شما به بار آورد.
 
طراحی فروشگاه موبایل پسند یا Responsive

مجنتو رسپانسیو

در مجنتو به خوبی قابل پیاده سازی است و امروزه واکنش گرا بودن یک فروشگاه باعث میشود که کاربران تجربه بهتری از استفاده از رابط کاربری را داشته باشند ما در واحد طراحی استاندارد ها و الزامات ضروری برای داشتن فروشگاه واکنش گرا و قابل استفاده در موبایل را به خوبی رعایت میکنیم.
 
مجنتو برای چه فروشگاههایی بهتر جواب است ؟
ازآنجا که مجنتو همه ویژگی های یک فروشگاه ساز حرفه ای را دارد میتوان سایت های خوبی را در سطح فروشگاهای بزرگ و بین المللی ایجاد کرد از انواع معرفی محصولات ماننند محصول سایت ، محصول تنظیم پذیر یا Configurable ، محصول ترکیبی ، پکیج و محصول دانلودی و مجازی را شامل میشود . توانایی فوق العاده ای در مدیریت ویژگی ها و مدیریت اصول ایجاد کاتالوگ کالاها دارد و استفاده حرفه ای از مجنتو میتواند کار را بسیار ساده کند . از سویی جستجو و فیلتر محصولات بسیار مهم است مجنتو قادر است انواع جستجوهای پیچیده را اجرا کند از ترکیب های مختلف رنگ و سایز و انواع دیگر ویژگی هایی که شما در تعریف کاتالوگ کالاها اجرا کرده اید.
 
مزایا استفاده از مجنتو
  • در دسترس بودن نسخه رایگان
  • وجود قالب ها و افزونه های فراوان رایگان و غیررایگان
  • در حال توسعه و عدم نگرانی در خصوص توقف توسعه توسط تولید کننده
  • ویژگی های فراوان جهت استفاده در انواع روش های فروش

معایب استفاده از مجنتو

  • مشکل در توسعه توسط برنامه نویسان ، هر برنامه نویسی به سادگی نمی تواند آن را توسعه دهد و نیاز به کسب آموزش تخصصی دارد
  • استفاده از قالب ها و افزونه های رایگان گاهی اوقات موجب بروز خطاهای امنیتی و حیاتی فروشگاه خواهد شد
  • همه چیز از پیش طراحی شده است و نمی توان همه ایده ها و طرح ها را روی آن اجرا کرد
  • به طور قطع نمی توان آن را به عنوان یک سیستم همه کاره دید و باید متناسب به ظرفیت هایی که دارد مورد استفاده قرار بگیرد
  • مشکل در نصب و راه اندازی
  • پیچیده در رفع نقص در هنگام بروز خطا ها و مشکلات هسته
  • سیستم های تخصصی در زمینه امور مالی و حسابداری در آن نهفته نیست

مجنتو بر پایه فریم ورک PHP Zend ساخته شده این فریم ورک که به عنوان یک چارچوب بسیار کارآمد شناخته شده و برنامه نویسانی که با این فریم ورک کار کرده اند میتوانند ماژول های اختصاصی خود را طراحی و توسعه دهند که این کار از نظر فنی نیازمند داشتن سطح دانش و تسلط بالایی بر هسته نرم فزاری دارد و از طرفی باید چالش های امنیتی و نگهداری و توسعه را هم مدنظر قرار داد . 

#magento
حسین زادهمرداد 22، 1398

با سلام . من طبق تحقیقاتی که داشتم . مجنتو از ساختاری بسیار پیچیده تر از وردپرس تبعیت میکند و همین موضوع باعث میشود که فرایند توسعه و نگهداری هم پیچیده شود آیا ذاتا مجنتو این رویه را دارد و آیا این رویه برای مجنتو یک عیب و ایراد است ؟ لطفا بنده را در مورد انتخاب مجنتو راهنمایی کنید ! چون بین دوراهی استفاده از پلت فرم های فروشگاهی مثل نمونه ای که خودتان ساختید و مجنتو قرار دارم .
وحید الوندیمرداد 22، 1398

با عرض سلام . همان طور که خودتان هم میدانید مجنتو یک ساختار گسترده و شاید سنگینی دارد که توسعه و سردرآوردن از آن کمی مشکل است این موضوع زمانی به یک مشکل تبدیل میشود که نمونه های مشابهه خیلی سبک و ساده توسعه داده میشوند . یکی از مهم ترین مراحل هر وب سایت مخصوصا فروشگاهی توسعه و افزودن ویژگی های کاربردی در آینده است و باید سیستمی را انتخاب کنید که با این مشکلات روبرو نباشید . شرکت وبینه سیستم فروشگاهی یا پلت فرم فروشگاهی طراحی و تولید کرده است که بخش زیادی از قابلیت های مجنتو را دارد ضمن اینکه از فریم ورک لاراول در توسعه آن استفاده شده و بحث متن باز بودن در آن وجود دارد و روز به روز بر ویژگی ها و امکانات آن نیز افزوده میشود . در هر صورت تصمیم گیرنده نهایی شما هستید