چگونه تقویم محتوا می تواند تیم تولید محتوا را راهبری کند؟

اولین سوالی که به ذهن مدیران میرسد این است که چه مطلب یا موضوعی را باید انتخاب کنیم ؟ و چگونه میتوان مطالب جذاب و ناب را برای مخاطب تهیه کرد . این موضوع بسیار مهمی است که با استفاده از تکنیک تقویم محتوا میتوان آن را حل کرد . تقویم محتوا مبتنی بر ایده های است که شما لازم دارید این ایده ها صرفا عناوینی کلی هستند مانند تیتر یک مقاله در یک روزنامه ! این تیتر باید تولید شود و تولید تیتر یک مقاله اولین قدم است . در تقویم محتوا کوشیده میشود که ایده ها را به دست آورد ایده ها میتوانند محتوای تولید شده توسط رقبا یا سایت های خارجی باشد . ایده ها باید پخته شوند و در نهایت با رعایت اصول تولید محتوا نویسنده شما مطالب را حداقل به مرز 1500 کلمه برساند. این کار در عین سادگی اما بسیار تخصصی است و اگر اشتباه پیموده شود همه هزینه های شما را به باد می دهد و در نهایت شما از ادامه کار منصرف میشود . بهتر است از یک شخص مدیر تولید محتوا استفاده کنید و از تجربه ای که او طی سالهای اخیر داشته است کمک بگیرد او میتواند تقویم محتوایی شما را با توجه به پایش دقیق محتوای قبلی وب سایت کشف کند ایده ها را درون یک نرم افزار مانند trello قرار دهد کار کردن با Trello بسیار ساده و رایگان است در این نرم افزار که به صورت تحت وب عرضه شده است تولید کنندگان محتوای شما میتوانند تیتر های اصلی را ببینند و از میان انها مواردی که به نظرشان میتوانند خوب کار کنند را انتخاب کنند . این کار باعث میشود که تنوعی در انتخاب ایجاد شود و بهره وری تیم تولید کننده نیز افزایش پیدا کند. در واقع ایده ها هستند که ارزش دارند نحوه مدیریت ایده ها از ارزش بسیار بالاتری برخوردارند ایده های که در محتوای فارسی منتشر میشود غالبا ترجمه نسخه انگلیسی است که این خود ارزشمند است ضمن اینکه اگر قرار است از ایده های تکراری و قدیمی استفاده شود نباید عینا مشابه آن مطالب سایر سایت ها باشد لازم است که نویسنده برداشت شخصی خود از خواندن چندین مطلب را بدست آورد و سپس با رعایت اصول SEO آنها را به متن اصلی تبدیل کند.

تیم موفق تولید محتوا

برای اینکه یک تولید کننده محتوا بتواند محتوای خوب تولید کند به چه مواردی میتوان اشاره کرد ؟ 

۱- ابتدا با مخاطب و گوگل صادق باشید . چرا که محتوای شما توسط مخاطبین مختلفی خوانده میشود و در ضمن گوگل هم با پایش آن میتواند نمره ای به محتوای شما بدهد که هر چقدر کیفیت آن مطالب بالاتر باشد در نتایج بالاتر جستجو قرار میگیرد سپس جامعه هدف مطالب جدید چه کسانی هستند و برای چه کسانی قرار است تولید شود و بعد از خواندن آن چه تاثیری باید در مخاطب داشته باشد ؟  ممکن است صرفا مطالب به منظور جذب خریداران و آشنایی آنها با محصولات کارخانه یا شرکت شما باشد یا اینکه جنبه جذب طیف وسیعی از بازدید کننده را داشته باشد اما در نهایت خوب است کاری کنید که بعد از خواندن آن مخاطب دیدگاهی در خصوص آن ایجاد کند

۲-  هماهنگی با محتوای های قبلی وب سایت ، خوب است که محتوای جدید تکراری نباشد و اگر هم شبیه یکی از مطالب قبلی است با رعایت اصول SEO این کار را انجام داد در اینجا اصول SEO می گوید به جای نوشتن تکراری یک مطالب آن را به یکی از مطالب قبلی لینک بده در اینجا بحث لینک سازی داخلی اتفاق می افتد که از اهمیت بسیاری برخوردار است لازم است در لینک سازی داخلی زیاده روی نشود.

۳-  مطالب شما باید به گونه ای باشد که کلیدواژه های آن همسو و هماهنگ با فعالیت وب سایت شما باشد کلید واژه ها یعنی قسمتی از متن که قرار است Bold شود یا از تیتر های H استفاده کند قسمت های غیرضروری را به صورت متن عادی در نظر داشته باشید

۴- محتوایی که تولید میشود باید در محوریت عنوان اصلی مطلب باشد و در نقاط مختلف مطلب ارتباطی میان آن ایجاد شود این روش میتواند در بلندتر شدن محتوای شما کمک به سزایی کند هرچند طولانی شدن یک مطلب شرط برنده بودن نیست ممکن است که موضوع را نمیتوان خیلی طولانی کرد یا اگر طولانی شود از کیفیت آن کاسته میشود ... گاهی اوقات هم ممکن است که یک موضوع خیلی مفصل باشد و در یک مقاله 1000 کلمه ای نگنجد بهتر است که به جای ایجاد چند مطاب مختلف به صورت پیوسته مطلب قبلی را به روزرسانی کرد.

۵- سعی شود که محتوا در عین اینکه بلند است اما همه قسمت ها به بخش خاصی از موضوع بپردازد برخی از کارهایی که میتواند به شما ایده دهد شامل

آموزش و راهنمایی مخاطب
مطلب انتقادی 
ارایه یک ایده که زاده ذهن خلاق شماست و شاید به ذهن کمتر کسی رسیده باشد (حداقل یک مورد در هر مطلب ضروری است)

6- بخش زیادی از تولید محتوا به خاطر جذب مخاطبان با هدف برند سازی و افزایش فروش است لذا گوگل در این قسمت سهم بسیاری دارد گوگل مطلب تازه را دوست دارد و اگر مطلب شما تازه و تکراری باشد از نمایش آن به جستجوگران صرف نظر میکند...

 

در نهایت داشتن یک برنامه مشخص و مکتوب میتواند تیم محتوایی شما را به سمت و سوی خوبی هدایت کند 


    مطالبی که به شما پیشنهاد میشود
    عضویت در خبرنامه
    صرفا جهت اطلاع رسانی و مقالات جدید