استفاده از فریم ورک php بیش از پیش مورد استفاده و علاقه برنامه نویسان قرار گرفته است از مزیت های اصلی آنها ایجاد یک چهارچوب مشخص و یک مدل استاندارد مانند MVC است ، ماژولار کردن اپلیکیشن تحت وب میتواند در افزایش کارایی و اضافه کردن ویژگی های جدید به آن کمک کند. به طور مثال یک نرم افزار صندوق قرض الحسنه که به عنوان یک وب اپلیکیشن معرفی میشود از صدها ماژول طبقه بندی شده تشکیل شده است که مانند یک سیستم به هم پیوسته به فعالیت خود ادامه میدهند ، در سایت Sitepoint.com گزارشی از محبوب ترین فریم ورک ها را نمایش داده است.
 
php framework
از دیدگاه فنی تقریبا همگی از یک کار مشخصی را انجام میدهند و آن هم چارچوب دادن به پروژه شماست . طبق آمارها لاراول Laravel نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است میتوان گفت دلیل اصلی این محبوبیت منابع فراوان جهت یادگیری و توسعه آن است در رتبه دوم Symfony2 قرار دارد و در رتبه سوم Nette به عقیده ما و با داشتن تجربه ای که در برنامه نویسی تحت وب داریم برای انواع پروژه ها نیاز به یک چهارچوب حرفه ای دارید . گاهی اوقات حاشیه ها و بزرگی یک فریم ورک برنامه نویس را تحریک به استفاده آن میکند در حالی که اگر اشراف کامل به آن نداشته باشد نتیجه خوبی از آن نمیتواند بگیرد.
از کاربردی ترین ویژگی فریم ورک ها مدیریت حرفه ای تر پروژه میباشد ، به طور مثال در روش HMVC هر بخش از برنامه به عنوان یک ماژول یا پلاگین شناخته میشود و با حذف و اضافه کردن کلیه عملیات از قبیل Routing و برنامه های سمت سرور و کاربر تغییر میکند.
 
یکی از نرم افزارهایی که در این زمنیه موفق بوده است Laravel است این فریم ورک جدید از چندین مدل برنامه نویسی تحت وب پشتیبانی میکند و تنها مشکل برای تازه کارها منطق داخلی آن میباشد که بعد از یک آموزش کوتاه میتوان با بخش های مهم آن آشنا شوید پیشنهاد می شود اولین انتخاب خود را ساده برگزینید تا در درک مدل MVC با مشکل  مواجه نشوید ما به شما فریم ورک Simple MVC Fraemwork  را پیشنهاد میکنیم . این فریم ورک جدید مدل جدید HMVC , MVC  را به خوبی مدیریت میکند و در مدیریت Templete هم توانایی خوبی دارد . این فریم ورک توسط Daivd carr  از انگلیس توسعه پیدا کرده است ، پشتیبانی و ارائه مستندات به طور شفاف شما را در یادگیری توانا میکند.
 
فریم ورک هایی مانند Codeigniter  نیز از کاربران و طرفداران زیادی برخودار است به طور کامل از HMVC پشتیبانی نمی کند اما با نصب یک افزونه این قابلیت به او افزوده میشود. اما مهم ترین نکته ای که در محصولات نرم افزاری Open Source  وجود دارد این است که با انتخاب اشتباه و غیرکاربردی یک تکنولوژی سرعت و عملکرد شما در اجرای پروژه به شدت کاهش میدهد و شما را از ادامه تلاش دلسرد و خسته خواهد کرد. فریم ورک هایی که طرف داران زیادی دارند سوالات بیشتری از آنها در انجمن ها و سایت ها پاسخ داده شده است مثلا لاراول که رتبه یک را در دنیا دارد مسلما ماژول های زیادی هم برای آن وجود دارد و خیلی از سوالات شما نیز قبلا حل شده است . از دیگر پارامتر های مهم در برنامه نویسی و انتخاب یک فریم ورک میزان تسلط شما به برنامه است این شما هستید که میتوانید بهترین را انتخاب کنید قطعا با بهترین گزنیه بعد از کمی تحقیق بیشتر مواجه میشود.
 
سرعت ، امنیت ، کارایی ، سبک چهار اصل مهم در هر نرم افزار تحت وب
داشتن سرعت بالا در هنگام اجرای دستورالعمل ها با استفاده از فریم ورک ها متفاوت است و هر یک از این ویژگی ها رنکینگ فریم ورک ها را تغییر میدهد ، امنیت مدل برنامه نویسی MVC به خودی خود مشکلات زیادی را از قبیل SQL injection  حل میکند و همچنین اگر از PDO در ارتباط با mysql استفاده کند از تزریق کدهای مخرب خوداری میشود.پس با خیال راحت تری میتوانید برنامه های خود را توسعه دهید .
کارایی ارتباط نزدیکی با سرعت دارد ، اما به نظر من تفاوت آنها در چند مورد است مانند مدیریت پروژه از نظر Cache  و حذف درخواست های تکراری همچنین کارایی را میتوانم به قابلیت های فریم ورک هم ارتباط بدهم.
سبک یا به قول معرف لایت Lightwight  بسیاری از مشکلات را در توسعه و جابجایی یا آپدیت های بعدی دارد ، معمولا فریم ورک هایی که کم حجم هستند از ماژول های کمتری استفاده میکنند و در نتیجه محاسبات کمتری را متحمل منابع سخت افزاری سرور یا در فشار بالای ترافیک سایت دارد.از طرفی برای برنامه نویسی هم راحت تر مدیریت میشود ، هرچقدر برنامه مینیمال تر باشد راحت تر میتوان آن را آپدیت کرد همچنین در روش داینامیک اگر پروژه شما 1 مگابایت داشته باشد با پروژه ای که با لاراول با حداقل 30 مگابایت تفاوت های زیادی با هم دارند.
 
 

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید