آموزش نصب لاراول در cpanel

لاراول بهترین پلتفرم‌ها برای طراحی سایت اختصاصی است. اما هنگام طراحی سایت با لاراول یکی از مشکلات اساسی نصب لاراول در انواع پنل‌های مدیریتی مانند CPANEL است. دلیل آن هم این است که لاراول یک پوشه به نام public  دارد که سایت از آنجا راه اندازی میشود و در واقع root به حساب می آید اما در cpanel سایت از درون پوشه public_html راه اندازی میشود.  برای حل این مشکل نیاز به تغییر ساختار و پوشه های سایت نیست و با افزوندن تکه کد کوتاهی در فایل index.php درون public میتوان مشکل را حل کرد ، به طور پیش فرض تمعماری لاراول به صورتی طراحی شده که پوشه public حاوی فایل های غیرسیتمی است و دسترسی هکرها را به هسته اصلی نرم افزار مسدود میکند .

 

laravel deploy in cpanel

ما در دو روش آموزش نصب لاراول در سی پنل را آموزش میدهیم

روش اول که تاکید میشود از همین روش استفاده کنید چون که نیازی به تغییر در کدهای لاراول نیست . در این روش به جای اینکه root وب سایت شما دایرکتوری public_html باشد به یک دایرکتوری داخلی public تغییر میکند یعنی میشود public_html/public است . در اینجا شما باید پروژه خود را در دایرکتوری public_html آپلود کنید و همان دایرکتوری public لاراول جایگزین public میشود که شما ایجاد کرده اید . اما برای اینکه root را تغییر دهید در بخش تنظیمات    Domains  کلیک کنید و سپس Addon Domain   مطابق تصویر زیر انتخاب کنید و با ویرایش root به مسیر public_html/public کار تغییر root انجام میشود . برای اینکه تنظیمات اعمال شود حداقل 2 دقیقه صبر کنید.

cpanel laravel

اما روش دوم زمانی است که شما دسترسی به تغییر root را ندارید و با این روش هم میتوانید لاراول را در هاست اشتراکی سی پنل هم راه اندازی کید

1 - در ابتدا وارد cpanel شده و در پوشه public_html همه فایل های موجود موقت را حذف کنید . سپس به یک دایرکتوری عقب برگردید و folder هایی که غیرضروری هستند را نیز حذف نمایید.

لاراول در cpanel

2 - حالا سراغ پروژه لاراول میرویم ودر این مرحله باید وارد پوشه public شوید و فایل index.php را ویرایش کنید سپس پوشه public را به html_public تغییر نام دهید و کافی است که چند خط برنامه زیر را وارد بعد خط زیر اضافه کنید.

 

code

 

با اضافه کردن کد زیر به لاارول اعلام میکنید  بعد از متغییر app$ 

$app->bind('path.public', function() {
    return __DIR__;
});

3 - به cpanel بر میگردیم و پروژه لاراول را در ریشه آپلود میکنید(نه درون public_html اصلی cpanel) بلکه یک دایرکتوری عقب تر به صورتی که public_html لاراول با public_html سی پنل یکسان و برابر شود.

این روش در همه پنل های مدیریتی از قبیل plesk و directadmin نیز قابل استفاده می باشد

Mohammadتیر 09، 1399

سلام چطوری میتونم یه پکیج رو نصب کنم بعد از اینکه سرور راه اندازی کردم و لاراول بالا هست.
مدیر سایتتیر 23، 1399

سلام - شاید نیاز شما بیشتر به آپدیت لاراول در نسخه نهایی نصب شده روی سرور است . برای این کار روش های زیادی وجود دارد حداقل ترین روش ممکن آپدیت و تست نهایی روی لوکال و zip کردن و سپس آپلود روی سایت است . روش های سطح بالا اتصال سایت به سیستم ورژن کنترل و ارتباط دو طرفه بین این دو بر اساس کلید ssh است تا وب سایت خودش را به صورت خودکار یا دستی از ورژن کنترل مانند gitlab به روز کند
حسن

ممنون عالی بود .