آیا با بازاریابی شبکه ای پولدار می شوم؟

بعضی از افراد تصور می کنند به محض عضویت در یک شرکت بازاریابی شبکه ای سیلی از اسکناس به سمت شان سرازیر خواهد شد و از فردا می توانند سوار بر ماشین گران قیمت خود دور دنیا را بگردند و خود را به عنوان یکی از ثروتمندان دنیا و یا حداقل کشور معرفی کنند. اگر چنین تصوری دارید باید بگویم این چیزی جز خیالی واهی نیست. 
تمام کسانی که امروز در خانه های خود نشسته اند و هر لحظه به دارایی هایشان افزوده میشود و آن ها را با لقب پولدار می شناسیم، خیلی قبل تر از این ها برای چنین روزی تلاش و برنامه ریزی کرده اند. هیچ یک از آن ها یک شبه این راه را نپیموده اند. پس بهتر است در انتخاب و معیارهای خود برای ثروتمند شدن تجدید نظر کنید.

بیشتر بخوانیم : چگونه بازاریابی شبکه ای را آغاز کنیم؟

 

بازاریابی شبکه ای برخلاف آنچه درباره اش می گویند و آن را کاری ساده و بدون نیاز به مهارت معرفی می کنند، کاری کاملا هوشمندانه است. درست مانند یک بازی و ریاضی که علاوه بر داشتن ذوق، باید مهارت هایی نیز داشته باشید. 
نحوه چیدمان شاخه ها و زیر شاخه ها، نحوه خرید زدن و مبلغ هر خرید و... همه ی این ها در میزان امتیاز شما و در نهایت در میزان پورسانتی که دریافت میکنید تاثیر مستقیم دارند.
بعضی ها گمان می کنند وقتی وارد بازاریابی شبکه ای شدند دیگر نیاز نیست مانند بقیه برای کسب درامد تلاش زیادی کنند، درصورتیکه این فکر کاملا اشتباه است. شما درست مانند هر کارمندی باید به طور مرتب سرکار خود حاضر باشید و در هفته حداقل 10 ساعت برای آن وقت بگذارید. اگر این 10 ساعت را در یک روز خلاصه کنید و 6 روز دیگر آن را به حال خود رها کنید، مطمئن باشید به نتیجه نخواهید رسید. پس بر روی نظم شخصی خود، کار کنید.
همانطور که گفتم، یک شبه پولدار شدن را از ذهن خود بیرون کنید. واقع بین باشید و برای موفقیت در این راه یک برنامه ی 5 ساله بریزید.
قبل از انتخاب شرکت بازاریابی شبکه ای خود حسابی تحقیق کنید. ببینید آیا اهداف شرکت با اهداف شما هماهنگ است؟ آیا تیم مدیریتی شرکت با خیال یک شبه پولدار شدن فعالیت می کنند یا برنامه ی واقع بینانه و مدونی برای موفقیت دارند؟ چه نوع خدمات و محصولاتی ارائه می کنند؛ مصرفی و اساسی یا به دردنخور؟ آیا برای فروش این کالاها و خدمات بازاری هست یا زحمت ایجاد بازار هم بر دوش خود شماست؟ آیا شرکت پلن و طرح درامدزایی خود را به طور شفاف برای شما توضیح میدهد؟... همه ی این سوالات و سوالاتی دقیق تر و موشکافانه تر از این ها را حتما در زمان انتخاب شرکت مورد نظر خود، بپرسید.
بعد از انتخاب شرکت باید به محصولات و خدمات آن ایمان داشته باشید تا بتوانید با تمام توان و اعتماد کامل تلاش کنید و برای مشتریان خود باورپذیر باشید.
هرگز دست از یادگیری برندارید، بخصوص در ابتدای کار. شما باید مهارت های مختلفی از قبیل مهارت گفتگو با دیگران، مهارت ایجاد علاقه و انگیزه و هیجان در افراد، هنر جلب رضایت و متقاعد کردن دیگران در پذیرش چیزی و ... را کسب کنید. در واقع باید معجونی از انواع مهارت های کلامی و غیر کلامی باشید.
باید مدیر خوبی باشید. چه در مدیریت عکس العمل های منفی و چه در مدیریت موفقیت که نیاز به هوش و زیرکی خاصی دارد.
پای تصمیم تان بمانید. اگر راه و برنامه ی آینده ی خود و شرکت مورد نظرتان را با دقت و آگاهی انتخاب کرده اید، پس با قدرت تمام ادامه دهید. ممکن است خیلی ها در میانه ی راه دست از تلاش بردارند اما شما نباید رهایش کنید چون به کاری که می کنید ایمان دارید.
به نظر من مهم ترین و اساسی ترین نکته و آنچه که تیر خلاصی را به همه ی حرف هایی که تا به حال زده شد میزند این است که: فقط به موفق شدن زیرمجموعه هایتان فکر کنید زیرا تنها در این صورت است که موفقیت شما تضمین می شود.
این مقاله، هیچ جهت گیری خاصی در رد یا تایید بازاریابی شبکه ای ندارد. شغل ها و روش های مختلف کسب درآمد در دنیا وجود دارند که افراد با توجه به شرایط و اهداف خود آنها را انتخاب می کنند. بازاریابی شبکه ای نیز یکی از آنهاست که به خصوص در سال های اخیر طرفداران زیادی در ایران پیدا کرده است. تنها چیزی که در این بین دارای اهمیت می باشد این است که "آگاهانه انتخاب کنید" .
 




    مطالبی که به شما پیشنهاد میشود
    عضویت در خبرنامه
    صرفا جهت اطلاع رسانی و مقالات جدید