استفاده از ویتایگر معروف ترین CRM رایگان دنیا


CRM-ویتایگر

vtiger چیست؟

vtiger یک crm یکپارچه است که برای کسب و کارها و فروشگاه های اینترنتی طراحی شده است، سال تاسیس آن 2004 می باشد و ویژگی های بارزی را که فراتر از مجموعه استانداردهای CRM های معمولی است، با یکدیگر ادغام می کند. سیستم Vtiger بر اساس بازخورد ارائه شده توسط پایگاه مشتری و مطابق با نیازهای آنها طراحی شده است.
همانطور که گفته شد فعالیت آنها در سال 2004 و با تاسیس دفاتری در سان فرانسیسکو، کالیفرنیا و بنگلور هند آغاز شد. در آن زمان آنها جامعه ای را تشکیل دادند تا نرم افزار CRM را از طریق CRM منبع باز دموکراتیزه کنند. از آن زمان آنها برنامه های SaaS و CRM تلفن همراه را راه اندازی کرده اند و با هزاران شرکت مشارکت داشته اند تا بتوانند با CRM خود در بهبود ارتباط مشاغل با مشتریان و تجزیه سیلوهای اطلاعاتی تاثیر بگذراند.
Vtiger یکی از معروف ترین CRMهای رایگان دنیا است اما باید در نظر داشت که منظور از رایگان بودن به منزله بی ارزش بودن آن نیست. نرم افزار Vtiger در واقع یک نرم افزار متن باز یا Open Source است که هم قابل استفاده به صورت ابری در وب سایت Vtiger و هم قابل نصب و راه اندازی در سرور داخلی شرکت است، اما در این مقاله با تاریخچه نرم افزار Crm ویتایگر و بعضی از ویژگی های اصلی آن آشنا می شوید. شعار تیم سازنده این نرم افزار این است که این نرم افزار به مشاغل کوچک و متوسط این توانایی را می دهد تا با مشتریان روابط مستمر و ماندگار ایجاد کنند. 
امروزه Vtiger توسط یک جامعه فعالی از کاربران، توسعه دهندگان و شبکه های شریک در بیش از 110 کشور جهان پشتیبانی می شود و مجموعه محصولات آنها توسط بیش از 300،000 مشاغل در سراسر جهان من جمله تیم های شرکت های Fortune 500 گرفته تا کسب و کارهای اینترنتی کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

مروری بر ویژگی های Vtiger

•    بازاریابی ایمیلی
•    تماس با مدیریت
•    پیش بینی
•    مدیریت فرصت ها
•    سرنخ یا مشتری راغب
•    اتوماسیون گردش کار
•    SLA ها
•    مدیریت پرونده
•    گزارش عملکرد
•    مدیریت امنیت

•    مدیریت اشتراک گذاری
•    شخصی سازی محصولات
•    گردش کار انعطاف پذیر
•    پورتال مشتریان
•    وظایف و فعالیت ها
•    همکاری
•    گزارش دهی
•    نرم افزار های تلفن همراه
•    اسناد و فایل ها
•    مدیریت پروژه
•    مدیریت موجودی

ویتایگر

Vtiger به کاربران اجازه می دهد تا به سمت یک تجارت پربارتر قدم بردارند و به آنها کمک می کند تا در مورد آن اطلاعات جدید کسب کنند و از تکرار اطلاعات جلوگیری می کند. Vtiger قادر است قابلیت های اتوماسیون فروش فوق العاده، قابلیت های بازاریابی ایمیلی و مدیریت پروژه و موجودی را ارائه دهد. Vtiger مجموعه ای از ابزارهای منحصر به فرد است که برای بهبود تعامل با مشتریان بالقوه استفاده می شود. فرم های وب به  CRM ارائه شده توسط Vtiger در گرفتن اطلاعات تماس مربوطه، اولویت بندی و استفاده از این اطلاعات برای تصمیم گیری دقیق در زمینه تجارت کمک می کند.

در نهایت، Vtiger یک سیستم CRM مقرون به صرفه است که متناسب با بودجه محدود مشاغل و کسب و کارهای اینترنتی طراحی شده است. بسته به تعداد کاربرانی که می خواهید، فروش و مجموعه پشتیبانی ارائه می دهد که هر دو در نسخه اولیه و حرفه ای موجود هستند. نسخه آزمایشی 15 روزه رایگان نیز در دسترس کاربران قرار می دهد.

CRM Vtiger فرصت های مختلفی را در رابطه با روابط با مشتریان در اختیار تیم های فروش، بازاریابی و پشتیبانی قرار می دهد و آنها را قادر می سازد تا روابط تجاری قوی و طولانی مدتی ایجاد کنند. هدف نهایی Vtiger CRM جمع آوری ابزارهای همکاری و سازماندهی در یک مکان است که همه آنها به منظور تجربه ایده آل مشتری طراحی شده اند. CRM Vtiger به سازمان ها کمک می کند تا تجربیات مشتریان قبلی و فعلی را با خودکارسازی فروش، پشتیبانی و بازاریابی و توسعه جوانب مختلف برای افزایش عملکرد مشاغل بهبود ببخشند.

Vtiger به کاربران کمک می کند تا تماس های خود را حفظ کرده، کارهای تکراری را به صورت خودکار انجام دهند، کمپین ها را ردیابی کرده و گزارش گسترده ای از فروش، بازاریابی و وظایف حمایتی که در سازمان انجام می شود را تهیه کنند. گزارش های سفارشی از چندین فیلتر برای تمرکز بر ویژگی های خاص استفاده می کنند و این امر با خودکارسازی کل گردش کار به دست می آید. کارهای تکراری برای کاربران کاهش می یابد و در نتیجه در وقت آنها صرفه جویی خواهد شد. Vtiger کمپین های بازاریابی را در طول زمان ردیابی می کند و به شما کمک می کند تا مشخص کنید چه چیزی برای فروشگاه اینترنتی شما مفید خواهد بود و چه چیزهایی مفید نخواهند بود. اصلی ترین راه حلی که Vtiger ارائه می دهد قابلیت مدیریت قوی مشتری است.

پشتیبانی پورتال Vtiger به مشتریان اجازه می دهد تا مسائل گذشته و راه حل های آنها را جستجو کرده و پایگاه داده را سفارشی سازی کنند تا برای عملیات آینده مناسب باشد. در این پورتال، نمایندگان پشتیبانی می توانند مسائل را با کمک پیگیری های خودکار ایجاد، ثبت و پیگیری کنند. علاوه بر این، مشتریان این امکان را دارند که وضعیت مشکلات خود را از آغاز تا لحظه حل شدن تحت کنترل خود داشته باشند.

جزییات فنی

دستگاه های پشتیبانی شده
•    Windows
•    Android
•    Mac
•    Web-based
•    iPhone/iPad

پشتیبانی از زبان
•    انگلیسی

مدل قیمت گذاری
•    پرداخت ماهانه

انواع مشتری
•    مشاغل کوچک
•    شرکت های بزرگ
•    کسب و کارهای متوسط
•    فریلنسرها

از آنجا که شرکت ها نیازهای تجاری خاصی دارند، عاقلانه است که از انتخاب یک برنامه تجاری نامناسب برای خود خودداری کنید. نیازی به گفتن نیست، تلاش برای استفاده از چنین برنامه ای در میان محصولات نرم افزاری شناخته شده در دنیا بیهوده خواهد بود. کار معقول این است که جنبه های اصلی و مختلف را که نیاز به بررسی دارند مانند ویژگی های اصلی، قیمت گذاری، مهارت کارکنان، اندازه شرکت و غیره را تعیین کنید. مرحله دوم این است که باید تحقیقات خود را به طور کامل انجام دهید. نگاهی به برخی از تجزیه و تحلیل های Vtiger بیندازید و سایر برنامه های نرم افزاری موجود در لیست خود را از نزدیک بررسی کنید. چنین تحقیقات مفصلی به شما نشان خواهند داد که آیا برنامه های مناسبی را برای خود انتخاب کرده اید یا خیر و برای سیستمی که تمام ویژگی های مورد نیاز تجارت را برای حفظ رشد شما فراهم می کند، چه میزان هزینه پرداخت کرده اید.

Vtiger در تمام گروه های نرم افزاری و برنامه های محبوب و پرکاربرد حضور دارد. اما آیا لزوماً برای نیازهای منحصر به فرد شرکت شما مناسب است؟ یک نرم افزار برجسته در بازار ممکن است هزاران کاربر داشته باشد، اما آیا آنچه شما نیاز دارید را ارائه می دهد؟ به همین دلیل، چشم بسته از سیستم های محبوب خود استفاده نکنید. حداقل چند بررسی از نرم افزار CRM Vtiger را بخوانید و ویژگی های موردنظر خود را در نرم افزار مانند هزینه، ویژگی های اصلی، ادغام های موجود و غیره را بررسی کنید. سپس، چند برنامه متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. دموهای رایگان این برنامه ها را بررسی کنید، نظرات آنلاین را بخوانید، توضیحات را از فروشنده دریافت کنید و تحقیقات خود را به طور سیستماتیک انجام دهید. این کار مطمئناً به شما کمک می کند تا بهترین راه حل نرم افزاری را برای نیازهای خاص شرکت و یا طراحی فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید.

رضایت-مشتری-در-نرم-افزار-CRM

رضایت مشتری
می توان به این نکته دست یافت که وقتی کاربری تصمیم به خرید نرم افزار CRM می گیرد، نه تنها مشاهده نحوه ارزیابی متخصصان در بررسی های وی مهم است، بلکه باید بداند آیا افراد واقعی و شرکت هایی که آن را خریداری می کنند از محصول راضی هستند یا خیر. به همین دلیل بهتر است شرکت ها الگوریتم رضایت مشتری مبتنی بر رفتار خود را ایجاد کنند تا بازخوردهای مشتریان، اظهارنظرها و نظرات پیرامون Vtiger را در طیف گسترده ای از سایت ها و رسانه های اجتماعی جمع آوری کنند. سپس داده ها به شکلی آسان به کاربران ارائه شوند تا نشان دهند چند نفر تجربه مثبت و منفی با Vtiger داشته اند. با داشتن این اطلاعات در دسترس، کاربران باید به قدری آگاه شوند تا بتوانند یک تصمیم درست و خرید آگاهانه ای انجام دهند تا در آینده از آن پشیمان نشوند.
CRM vtiger بر روی Apache ،PHP و MySQL ساخته شده است. در زیر به طور مختصر هر یک از این اجزا را مرور خواهیم کرد:

Apache

Apache یکی دیگر از پروژه های نرم افزار منبع باز است. Apache یک سرور وب است. یک سرور وب به شما امکان می دهد یک وب سایت را "میزبانی" کنید. هنگام مرور اینترنت، Apache همان چیزی است که محتوایی را که مشاهده می کنید به صفحه شما ارسال می کند. از 255 میلیون وب سایت موجود در سال های اخیر، آپاچی میزبان حدود 152 میلیون وب سایت بوده است.
vtiger CRM به طور پیش فرض از سرور وب Apache استفاده می کند، اگرچه می توان آن را طوری تنظیم کرد که با سایر سرورهای وب کار کند. مطمئن شوید که Apache 2.0.40 یا بالاتر را نصب کرده اید. برای کار با Apache به تجربه بالایی نیاز نخواهید داشت.

PHP

PHP  یکی دیگر از پروژه های نرم افزار منبع باز است. یک زبان برنامه نویسی پیچیده است که از مشارکت توسعه دهندگان در سراسر جهان بهره می برد. PHP به شما امکان می دهد داده ها را در بین موارد دیگر پردازش کنید.
CRM vtiger بر اساس PHP ساخته شده است. در دهه گذشته، PHP به زبان برنامه نویسی انتخابی بسیاری از بسته های نرم افزاری منبع باز و میزبانی تجاری تبدیل شده است. با vtiger CRM 5.2 ،PHP 5.3.x توصیه می شود. اگر تجربه قابل توجهی در PHP دارید، پتانسیل بیشتری برای اتوماسیون و قدرت بیشتر در سفارشی سازی vtiger CRM برای نیازهای کسب و کار خود و یا حتی طراحی فروشگاه اینترنتی خود خواهید داشت.

MySQL

MYSQL یک موتور مدیریت پایگاه داده رایگان و منبع باز است. به شما امکان می دهد داده های رابطه ای را ذخیره، پردازش و بازیابی کنید. CRM vtiger از MySQL برای ذخیره تمام داده های CRM خود استفاده می کند. برای اجرای خوب MySQL 5.1.x ،vitiger توصیه می شود. مانند PHP، ویژگی مهم MySQL این است که پتانسیل واقعی سفارشی سازی vtiger را نشان می دهد.

Smarty

Smarty یک موتور قالب است که برای PHP طراحی شده است. در نتیجه منطق برنامه (PHP) را از ارائه یا آنچه روی صفحه می بینید جدا می کند. CRM vtiger از Smarty برای نمایش داده های خود مانند سرنخ ها، حساب ها و مخاطبین استفاده می کند.
لازم نیست نگران نصب Smarty یا نسخه آن باشید، زیرا همراه با vtiger نصب می شود. Smarty یک سیستم قالب بندی مبتنی بر PHP است که به vtiger اجازه می دهد تا نماها و طرح بندی های مختلف خود را ایجاد کرده و آنها را با لایه داده vtiger ،MySQL ادغام کند.

CSS

CSS (Cascading Style Sheets) استانداردی است که بر اساس آن رنگ ها و تصاویر پس زمینه در vtiger اعمال می شوند. اگر به CSS مسلط هستید، می توانید نما و ظاهر CRM vtiger را به طور قابل توجهی تغییر دهید و حتی تغییرات مهم کاربردی ویژه کسب و کار خود را ایجاد کنید.
بنابراین، اگر تجربه کار با Apache ،PHP ،MySQL و CSS را دارید، vtiger برای شما و نیازهاتان مناسب خواهد بود. اگر مشتاق شده اید که این نرم افزار را برای طراحی فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید و آن را نصب کنید، ابتدا اجازه دهید نگاهی به مجموعه ویژگی های CRM vtiger بیندازیم. سپس تصویر خوبی از آنچه باید برای شروع نیاز خواهید داشت را به دست خواهید آورد.

ویژگی های اصلی vtiger

مدیریت اصلی، اتوماسیون نیروی فروش، مدیریت فعالیت ها و خدمات مشتری در هسته  vtiger قرار دارند. با این حال، بسیاری از ویژگی های دیگر وجود دارند که این هسته را گسترش می دهند. همچنین مواردی مانند صورتحساب، موجودی، ادغام ایمیل و تقویم نیز وجود دارند که شروع به ایجاد CRM برجسته ای می کند که محصول نهایی آن vtiger خواهد بود.
در این مقاله شاید نتوانیم به تمام ویژگی های vtiger بپردازیم، اما مروری بر ویژگی های اصلی آن خواهیم داشت. 

ویژگی های فروش و بازاریابی

ابتدا، تعاریف مختصری از اصطلاحاتی که vtiger CRM استفاده می کند را توضیح خواهیم داد. Lead یک شرکت یا نماینده شرکتی است که ممکن است به محصولات یا خدمات شما علاقه مند باشد. Potential یک Lead است که به محصولات یا خدمات شما علاقه مند است. Account یک مشتری ثابت است یا مشتری احتمالی که دارای Potential پیوست است. Contact شخصی است که به یک Account متصل است.
سرپرستی و مدیریت حساب چند کاناله بخشی جدایی ناپذیر از CRM است و توسط vtiger پشتیبانی می شود. شما می توانید سرنخ هایی را از وب سایت خود بگیرید، آنها را بعد از یک کنفرانس و غیره وارد کنید. vtiger به شما کمک می کند تا بر روی آنها کار کنید و آنها را ردیابی کنید تا آنها تبدیل به فرصت های تجاری و سپس پرداخت حساب شوند.
به نمای پیش فرض سرنخ ها( لید یا همان مشتری راغب) توجه کنید. شما می توانید مدیریت سرنخ ها را با فیلترهای سفارشی فیلتر کنید تا بتوانید در بخش های خاصی از سرنخ خود مانند موقعیت، تعداد کارکنان، درآمد، مراحل فروش و غیره دید داشته باشید.

vitiger-crm

نرم افزار CRM ویتایگر همچنین دارای یک فرم وب آسان و مطمئن است که می توانید در هر وب سایت قرار دهید و مستقیماً سرنخ های جدیدی را به سیستم CRM vtiger شما وارد می کند.
صفحه جزئیات سرنخ هر آنچه را که باید در مورد سرور در یک صفحه بدانید به شما می گوید.

همچنین می توانید فرآیند فروش مبتنی بر محصول را در مرحله اصلی با محصولات یکپارچه ترکیب کنید. می توانید هر محصولی را که مشتری به آن علاقه مند است نشان دهید.

هنگامی که یک سرنخ را بعنوان پتانسیل کسب و کار تشخیص دادید، می توانید هنگام مشاهده یک سرنخ برای تبدیل به یک Potential و یا Account، روی پیوند Convert Lead کلیک کنید. ما اطلاعات بیشتری در مورد نحوه مدیریت فرایند فروش خود در CRM vtiger دریافت می کنیم، اما در حال حاضر، می توانید قدرت نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ویتایگر (CRM vtiger) در آشکار سازی و معنای آن بر روی روند فروش خود را ببینید.

مدیریت فعالیت

CRM vtiger به تیم شما اجازه می دهد تا قرارهای خود را در یک تقویم مشترک مدیریت کرده و همچنین زمان بندی و تعیین وظایف را انجام می دهد.

مدیریت-کارها-با-نرم-فزار-ویتایگر

شما می توانید قرارهای خود را در نمای تقویم ببینید یا می توانید در صورت تمایل به آنها در لیست نگاه کنید. با برنامه های افزودنی، می توانید این مورد را با Microsoft Outlook و شاید در آینده نزدیک، با Mozilla Thunderbird همگام سازی کنید.

خدمات یا پشتیبانی مشتری

البته، بخش مهمی از CRM خدمات و پشتیبانی مشتری است. یک پشتیبانی کامل از این موارد برای vtiger نیز در نظر گرفته شده است. دو ویژگی به طور خاص به ارتباط موفق با مشتری کمک می کند: مدیریت ایمیل و مدیریت تیکت.

مدیریت ایمیل

آیا تا به حال سعی کرده اید همه ایمیل های مربوط به یک مشتری را در Microsoft Outlook پیدا کنید؟ یک تلاش خسته کننده است، مگر اینکه از پوشه ها استفاده کنید. CRM ویتایگر دارای ویژگی خوبی است که در آن می توانید ایمیل ها را مستقیماً از CRM ارسال کنید و آنها در جزئیات سرپرست یا حساب ثبت می شوند. حتی یک مبدل ایمیل در vtiger Extensions Marketplace موجود است که صندوق ورودی ایمیل ها را اسکن می کند و آدرس های ایمیل گیرنده را با سرنخ ها یا حساب های فعلی شما مطابقت داده و به طور خودکار آنها را ضمیمه می کند.

مدیریت تیکت

حل سوالات و مسائل مربوط به مشتریان نیز کلید موفقیت CRM است. بنابراین، CRM ویتایگر دارای یک ماژول trouble ticket است که عملکرد کامل Help Desk یا نرم افزار تیکتینگ را ارائه می دهد. همچنین یک ماژول پورتال مشتری اختیاری وجود دارد که به مشتریان شما امکان ورود به سیستم، ایجاد درخواست پشتیبانی و مشاهده وضعیت آنها را می دهد. این پورتال همچنین اطلاعات بسیار بیشتری را با مشتری به اشتراک می گذارد.

گزارش دهی

در حالی که CRM ویتایگر دارای گزارش های آماده شده است، همچنین دارای یک ابزار گزارش دهی سفارشی بسیار قدرتمند است که به شما امکان می دهد داده های CRM خود را با جزییات دقیق تجزیه و تحیلی و بررسی کنید و اگر در MySQL مهارت دارید، می توانید آن را به سطح بعدی برسانید.

همچنین یک ویژگی داشبورد وجود دارد که از تجسم برای نمایش داده ها استفاده می کند. این داشبوردها همه آماده هستند، اما می توانند با دانش PHP و MySQL سفارشی سازی شوند، این امر بالخص در طراحی سایت های فروشگاهی بسیار مفید فایده خواهد بود زیرا متناسب با نیاز آن فروشگاه طراحی و ایجاد خواهد شد. برخی از داشبوردها نیز در صفحه اصلی نمایش داده می شوند.

مدیریت اسناد

فروشندگان عاشق دلبستگی هستند. خب، حداقل اینطور به نظر می سد. آیا تا به حال ایمیلی از نماینده فروش دریافت کرده اید که حدود 12 فایل PDF به آن ضمیمه شده باشد؟ vtiger سعی می کند با ادغام مدیریت اسناد، این فرایند را برای آنها کمی آسان تر کند. هر کاربری که به او دسترسی داده می شود می تواند پوشه های خود را ایجاد کرده و هر نوع پرونده ای را برای ذخیره در سرور vtiger بارگذاری کند. آنها حتی می توانند اسناد را به ایمیل های خروجی به مشتریان ضمیمه کنند. این امر می تواند به نسخه بندی اسناد کمک کند تا تلاش های تیم فروش به نتیجه مثبتی برسد.

مدیریت-اسناد-در-vtiger

در این مقاله ما vtiger، تاریخچه، معماری فنی و مجموعه ویژگی های اصلی آن را بررسی کرده ایم. ما تلاش کردیم تا شما را با vtiger و ویژگی های CRM سازمانی قدرتمند در جهت سفارشی سازی طراحی وب سایت یا طراحی فروشگاه اینترنتی آشنا کنیم.

سایر CRM ها

https://vtiger.com/

https://www.salesforce.com/

https://oroinc.com/orocrm/

https://www.sugarcrm.com/

#نرم افزار CRM

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید

مطالب مرتبط

ممکن است این مطالب به شما کمک کند...

 کار CRM چیست؟
کار CRM چیست؟

در کسب و کارها فرصت های فراوانی وجود دارد که خیلی سریع از جلوی چشم ما محو می شوند.اصلی تری ...

 4 روش استفاده از CRM
4 روش استفاده از CRM

استفاده از نرم افزار CRM در دنیای رقابتی امروز موضوعی غیرقابل اجتناب است. برای دستیابی به ...

 نرم افزار ارتباط با مشتریان
نرم افزار ارتباط با مشتریان

نرم افزار ارتباط با مشتریان یک راه حل خوب جهت پایداری کسب و کار و اتوماسیون اداری سازمان ش ...

 چرا باید از CRM استفاده کرد ؟
چرا باید از CRM استفاده کرد ؟

چرا باید از CRM استفاده کرد و مزیت و کاربرد Crm تحت وب چیست و چطور استفاده اصولی از crm در ...

 آموزش نصب mysql 5.7  در ویندوز
آموزش نصب mysql 5.7 در ویندوز

mysql یکی ار محبوب ترین دیتابیس های دنیا است که در ایران حجم زیادی از طراحان سایت از این د ...

 باارزش ترین برند های دنیا در سال 2017
باارزش ترین برند های دنیا در سال 2017

باارزش ترین برندهای دنیا در سال 2017 معرفی شدند.بعد از اپل که چند سال متوالی در رتبه ی نخس ...

x
عضویت در کانال تلگرام وبینه

به منظور دریافت تخفیف ها و مقالات سایت در کانال تلگرام ما عضو شوید