افزایش فروش با تکنیک ساده خرید مجدد مشتریان قدیمی
بر همگان آشکار است که مشتریان هر کسب و کار بزرگترین دارایی آن کسب و کار است با عنایت به این مثال که اگر کارخانه ای که همه فعالیت های آن شامل تولید ، تحقیق و توسعه تا کارهای اداری مانند ساعت دقیق باشد اما فروشی در کار نباشد عملا آن فعالیت تجاری یا کارخانه هیچ سودی نخواهد داشت و حضور مشتریان و خرید های آنها رمز رشد و ارزش هر کسب و کار است . ما در اینجا در خصوص راهکارهای افزایش فروش صحبت میکنیم و در این مقاله میخواهیم شما را با روش هایی کاربردی برای اینکه بتوانید فروش بیشتری داشته باشیم آشنا میکنیم روش هایی مانند فروش بیشتر با هزینه کمتر ، جلب رضایت مشتریان قدیمی و خرید مجدد آنها . این روش ها کاملا کاربردی است و به سادگی قابل انجام است .
هیچ خریدی صورت نمیگرد مگر اینکه قبل از آن هزینه های زیادی بابت تبلیغات و هزینه های جاری پرداخت نشده باشد اما با خرید مشتریان قدیمی هزینه خرید بسیار کمتر و حتی نزدیک به صفر است.
شاید سخت ترین بخش فروش متقاعد کردن مشتری جدید و جلب اطمینان آنهاست، در صورتی که این چالش در مشتریان قدیمی بسیار کم است. از طرفی مشتریان قدیمی بیشتر خرید میکنند و هزینه ای بابت تبلیغات و متقاعد سازی ندارد. نرم افزارهای ارتباط با مشتری دقیقا با تمرکز روی مشتریان قبلی امکان خرید مجدد آنها را بیشتر میکنند و با توجه به خرید مجدد مشتریان قدیمی فروش خود را چند برابر خواهید کرد.
برای خرید مجدد مشتریان شما نیاز به خدمات عالی دارند در غیراینصورت رقبای شما را ترجیح میدهند
مشتریان دنبال خدمات خوب و قیمت رقابتی هستند این یک اصل بسیار مهم در فروش است . خدمات عالی برای هر مشتری مهم است، چون صرفا با توجه به سایر روش ها مانند ارایه کد تخفیف و ایجاد ارتباطی موثر با مشتریان نمیتوان خرید مجدد را رقم زد. توجه به پرسش و پاسخ ها و شکایات به موقع ، ساده کردن فرایند خرید و ارایه مشاوره و پیشنهادات شخصی از جمله عوامل مهم در خدمات عالی به مشتریان است . محصولات با کیفیت را هم فراموش نکنید.
برنامه ها و مشوق های وفاداری ارائه دهید
با اعطا اعتبارات هدیه و یا خدمات رایگان مانند کتابهای الکترونیکی مشتریان نسبت به خرید مجدد ترغیب میشوند و با احتمال بسیار بالاتری خرید میکنند. اگر فعالیت شما محصولات مصرفی می باشد این روش بسیار جواب میدهد چرا که مشتریان همیشه به خرید مجدد از یک فروشگاه یا مغازه خاص عادت میکنند . به طور مثال در نزدیکی محل زندگی شما ممکن است چندین مغازه باشد اما آیا هر روز به صورت تصادفی از هر مغازه خرید میکنید ؟ قطعا اینطور نیست بلکه معمولا از یک یا دو مغازه خریدهای خود را انجام میدهید . این همان موضوعی است که در علم بازاریابی بسیار مورد توجه می باشد و کسب و کارهای امروزی با کمک نرم افزارهای ارتباط با مشتری سعی میکنند مشتریان خود را وفادار نگه دارند.
توجه به همه مشتریان بدون استثنا
گاهی اوقات ممکن است در شرکت شما یکی از کارشناسان به خوبی با مشتری برخورد نکند شاید این مشتری در آینده یکی از آن دست مشتریانی می بود که برند شما را به دیگران و دوستان خود پیشنهاد میداد . پس توجه به همه مشتریان بدون استثنا یک نکته بسیار مهم است . آموزش پرسنل فروش و بازاریابی در خصوص نحوه برخورد با انواع مشتری حتی مشتریان ناراضی و عصبانی ...
ارتباط پیوسته با مشتریان به آنها حس اطمینان میدهد
احساسات برای همه انسان ها مهم است مخصوصا در خرید و جلب مشتری، با ترکیب احساسات و ایجاد حس احترام مشتریان شما را به رقبا ترجیح میدهند. توجه به این موضوع حتی در آینده هنگامی که بسیاری از نرم افزارهای ارتباط با مشتری که از طریق هوش مصنوعی کار میکنند نمیتوانند جای احساسات انسانی و قابلیت ارتباط رو در رو را بگیرند . امروزه توجه به این موضوع در بسیاری از شرکت های موفق امروزی وجود دارد و باعث رشد و برند سازی بسیار خوبی برای کسب و کار آنها خواهد شد.
از امکانات مفید نرم افزارهای ارتباط با مشتری کمک بگیرید
ارسال ایمیل یا پیامک پس از خرید میتواند به حفظ برند شما کمک کند و مشتریان را به بازگشت تشویق کند. این می تواند شامل تشکر از آنها برای خرید، ارائه توصیه هایی برای محصولات یا خدمات مرتبط، یا ارائه تخفیف یا تبلیغات انحصاری باشد.
- تحلیل و به کارگیری اطلاعات مشتریان در ایجاد کمپین های تبلیغاتی : یکی از مهم ترین امکاناتی که در یک نرم افزار crm وجود دارد تحلیل داده های همه مشتریان شماست قطعا طی فعالیتی که سالها داشته اید اطلاعات مشتریان شما در قالب های متفاوتی مانند فایل های اکسل یا در نرم افزارهای متعددی ثبت شده، که با جمع آوری آنها در سیستم های تحلیل داده درون CRMها که به هوش تجاری نیز معروف هستند میتوانند داده ای فیلتر شده و ارزشمند تر را برای اجرای تبلیغات به شما تحویل بدهد که متناسب با نوع کمپین شما باشد مثلا شما میخواهید با 20 سرنخ قوی در خصوص پیگیری خرید آنها صحبت کنید شاید این اطلاعات از میان هزاران نفر به شما پیشنهاد داده شود که به دلیل عوامل مختلفی که در دیتابیس ذخیره شده ارتباط داشته باشد.
- با تحلیل روند فروشتان پیش بینی هایی کاربردی برای آینده به شما خواهد داد که بر اساس آن اطلاعات میتوانید استراتژی های مناسبی را برای فروش بهتر انتخاب کنید . این استراتژی ها میتوانند انتخاب کمپین پربازده تر و انتخاب نوع محصول در شرایط پیش رو باشد البته این ویژگی در همه crm های وجود ندارد.
- بهترین سرنخ ها را به شما معرفی کند، از میان صدها یا هزاران نفر با چه کسی ارتباط تلفنی برقرار کنیم؟ با گذشت زمان و زیاد شدن تعداد سرنخ ها یا همان اطلاعات مشتریانتان پیدا کردن مهم ترین ها دشوار و دشوارتر میشود. با کمک امکانات و اطلاعاتی که در هنگام ارتباطات قبلی با مشتریان داشته اید شگفت انگیز است که با افرادی در خصوص بازاریابی محصول یا فروش مجدد صحبت کنید که برای خرید راغب تر باشد.
در شبکه های اجتماعی فعال بمانید
فعال ماندن در رسانه های اجتماعی می تواند به حفظ برند شما کمک کند و مشتریان را به بازگشت تشویق کند. این می تواند شامل به اشتراک گذاری به روز رسانی ها و اخبار در مورد محصولات یا خدمات شما، پاسخ به سوالات و نظرات مشتریان، و ارائه تبلیغات یا تخفیف های انحصاری به دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی شما باشد. شبکه های اجتماعی رسانه ای رایگان برای همه است و با فعالیت در آنها مشتریان جدید را هم میتوانید پیدا کنید و برند خود را بیشتر به صورت رایگان تبلیغ کنید . اصولا فعالیت در شبکه های اجتماعی موضوعی تخصصی است و افرادی که بیشترین منفعت را از آن بدست می آورند برای آن نیز هزینه های زیادی میکنند مانند استخدام نیروی فعال و تبلیغات که به نسبت سایر روش های تبلیغاتی بازدهی بهترین در برخی از کسب و کارها دارد.
کشف فرصت های از دست رفته با نرم افزار های ارتباط با مشتریان
فرصت های فروشی که در گذشته به موفقت نرسدیده اند میتواند با پیگیری های بعدی تبدیل به مشتری شوند برای اینکه بتوانیم از میان صدها و هزاران شماره بهترین شما را پیدا کنیم نرم افزارهای ارتباط با مشتریان این موضوع را محقق میکنند. این نرم افزارها میتوانند در حجم بسیار بالایی از داده ها جستجو کنند و فرصت های قوی را تشخیص دهند سپس با دریافت گزارشات و خروجی از آنها لیست پیگیری های خود را تکمیل تر کنید.
استفاده از نرم افزارهای حوزه بازاریابی و فروش میتواند رضایت مشتریان قدیمی شما را افزایش دهد و خرید مجدد مشتریان قدیمی افزایش پیدا کند اگر شما صاحب کسب و کاری خدمات محور هستید شاخص های متعددی وجود دارد که میتواند باعث افزایش رضایت مشتریان شما گردد که طی درخواست هایی که ثبت میکنند و دریافت پاسخ به موقع و دریافت جواب مناسب رضایت آنها از تیم پشتیبانی بالاتر رفته و چرخه بازگشت مشتری های قدیمی و خرید مجدد آنها فعال خواهد ماند.
یکی از نرم افزارهایی که میتواند در بخش پشتیبانی مورد استفاده قرار بگیرد نرم افزار تیکتینگ سپهر گستر می باشد که شاخص ها و عملکردهای متعددی دارد که میتواند رضایت مشتریان شما را نیز افزایش دههد