اهمیت استفاده از CRM
هر کسب و کاری مخصوصا خدماتی ها و فروشگاهها از خرده فروشی ها تا محصولات گران قیمت یا حتی بنگاه ها اگر از روی توجه به اهمیت تماس ها نرم افزار CRM تهیه کنند تا حد بسیار قابل توجهی رونق کسب و کار و افزایش فروش اتفاق می افتد . متاسفانه با عدم توجه به جمع آوری اطلاعات و عدم ارتباط با فرصت های فروش حجم بسیاری از مشتری ها به سمت مجموعه هایی هدایت میشوند که با ارتباط با مشتری آنها را به مشتری واقعی تبدیل میکنند اگر شما هم جزو افرادی هستید که فکر میکنید می توانید از لیست تماس ها یا ایمیل ها یا چت ها با روشی ساده میتوانید پول استخراج کنید حتما به فکر تهیه نرم افزار CRM باشید !
روزانه تلفن های شرکت شما زنگ میخورد یا ایمیل ها یا در واتس آپ سوالات متعددی در خصوص قیمت و نحوه اجرا از شما پرسیده میشود در علم بازاریابی توجه به نیاز مشتری بسیار پر اهمیت است و با غلفت از این امر مهم ممکن است دیری نخواهد پایید که مرگ کسب و کار اتفاق افتد قطعا در جهانی که رقابت وجود دارد و همه تلاش میکنند متفاوت باشند تحلیل مشتری فوق العاده مهم است و سوالی که ممکن است در ذهن شما خطور کرده باشد این است که چرا فروش پایین است ؟؟؟ پاسخ به این سوال را در چند موضوع میتوان جست . ابتدا قیمت و دوم سطح خدمات. قیمت همه چیز است و پایین آوردن آن بعد از بررسی های دقیق و تشخیص قیمت مناسب می تواند حیات کسب و کار را با سود کم حفظ کند شما با نرم افزار CRM می توانید دلیل عدم خرید از شما را پایش کنید از فرصت های از دست رفته در خصوص عدم تمایل آنها به خرید سوال کنید و آنها را در وضعیت سرنخ ها ثبت کنید سپس در بازه های زمانی میتوانید دلایل شکست را به خوبی تشخیص دهید.
کیفیت خدمات از چند جهت تاثیر گذار است ابتدا مشتری که برای اولین بار است که با شما تصمیم به سفارش یا خرید را دارد با مشاهده نحوه پاسخ گویی و سرعت و دقت متوجه میزان حرفه ای بودن شما خواهد شد از طرفی دیگر هر چقدر به مشتری های فعلی اهمیت داده شود آنها می توانند برای شما مشتری های بیشتری را بیاورند و موجب خوش نامی برند شما شوند این موضوع با کمک CRM با پیگیری و تماس ها بعد از خرید هم به خوبی قابل رصد است و با پیشگیری های به موقع میتوان از بروز آسیب های خطرناک مانند از دست رفتن بازار و عدم رضایت گسترده مشتریان جلوگیری کرد.
انتخاب نرم افزار CRM از نوع ایرانی و خارجی کدام بهتر است ؟
راستش را بخواهید بدانید بستگی به نیاز شما دارد هر مجموعه ای نیاز به دو بخش مهم دارد یکی مدیریت بازاریابی و فروش است سایر بخش های موجود بستگی به نیازهای شما دارد بخش بازاریابی به مدیریت سرنخ توجه دارد و فروش هم به افرادی که مشتری ها شما هستند از این رو تفاوتی میان نرم افزار های ایرانی و خارجی وجود ندارد.
کدام نرم افزار CRM مقرون به صرفه است ؟
قطعا هزینه در خرید آن هم برای بار اول بسیار مهم است اگر شما برای اولین بار با قیمت زیر 500 هزار تومان یک نرم افزار فارسی شده اما خارجی را تهیه کنید بسیار میتواند گزینه مناسبی باشد اگر چه ارزش این نرم افزار به دلیل متن باز بودن آن دریافت نمیشود بلکه باید دقت کرد که 300 هزار کسب و کار در دنیا از نرم افزار ویتایگر استفاده میکنند جهت آشنایی با CRM های رایگان میتوانید مقاله های منتشر شده در سایت وبینه را هم بخوانید.
عامل تاثیر گذار بعد از استقرار CRM در شرکت ها
بعد از اینکه نصب CRM برای شما انجام شد کافی است به یک نکته بسیار مهم توجه کنید و آن ثبت و ضبط همه اتفاقات مربوط به فرصت ها و مشتریان است مخصوصا فرصت ها به این ترتیب که هنگامی که تلفن زنگ میخورد باید آن را در پایگاه داده در بخش سرنخ ها ثبت کنید این موضوع باعث جمع آوری بانک اطلاعاتی است که با صرف زمان و حوصله و آموزش اعضای فروش شرکت میتوانید آنها را به پول نقد تبدیل کنید.
آیا نسخه آزمایشی از نرم افزار Vtiger وجود دارد ؟
در ایران شرکت های مختلفی نرم افزار ویتایگر را ترجمه کرده اند در این بین شرکت وبینه هم نسخه ترجمه شده کامل را نیز منتشر کرده است در این روش توسط کدنویسی هزاران لغت و جمله به زبان فارسی تبدیل شده است که در نوع خود کم نظیر است از طرفی هم فونت فارسی وزیر و راست چین شده به خوبی اجرا شده است این نسخه در حال حاضر برای فروش آماده است شما میتوانید وارد صفحه نسخه فارسی CRM متن باز Vtiger 7 شوید. البته نسخه انگلیسی هم به صورت رایگان جهت دانلود در سایت اصلی قابل دانلود است .