نرم افزار CRM تحت وب

نرم افزار CRM تحت وب یا نرم افزار ارتباط با مشتریان در نوع تحت وب بهترین گزینه ، به صرفه ترین و راحت ترین روش برای ارتباط با مشتریان است ، با نگاهی عمیق تر تبدیل فرصت ها به مشتری بر اساس قابلیت هایی که در نرم افزار نهادینه شده دلیل موفقیت هر تیم فروش می باشد اصولا جمع آوری و پیگیری اصولی فرصت های فروش می تواند کاری کند که فروش شما را چند برابر افزایش دهد و بازدهی فروش را به شکل خیره کننده ای افزایش دهد اما این اتفاق زمانی رخ میدهد که تیم فروش آموزش کافی از روند را دیده باشند و به صورت صحیح با نرم افزار CRM کار کنند ما با تلاش بر روی توسعه سیستم های فروش این نرم افزار را تولید کرده ایم که با ایده ای نو و رویکردی جذاب میتواند تیم فروش شما را برای رسیدن به هدف بهتر هدایت کند.

ضرورت ارتباط با مشتری و برقراری ارتباطی دو طرفه یکی از ملزومات تجارت الکترونیک است ، CRM میتواند اساس ارتباط با مشتری در حفظ و نگهداری اطلاعات مشتریان به صورت طبقه بندی شده باشد ، این اطلاعات طی گذشت زمان و ارتباط با افرادی که تمایل خرید از شما را دارند ایجاد میشود ، هنگامی که شما بخش عضویت را در وب سایت خود دارید CRM  میتواند با اطلاعات بدست آمده بازاریابی خود را آغاز کنید یا اگر فرم هایی را دارید که شامل اطلاعات کسانی بوده که در نمایشگاه با شما صحبت کرده اند یا طول سال با افراد زیادی با شرکت شما تماس گرفته اند منبع غنی از تبدیل آنها به درآمد بالاتر باشد . 

با وجود انواع شرکت هایی که در تولید و طراحی CRM در دنیا کار میکنند نرم افزار CRM Vtiger فارسی یک نرم افزار متن باز است که در تیم وبینه فارسی سازی شده است و با قیمت 499 هزار تومان به صورت یکبار خرید برای شما قابل دسترس است روش به صورت یکبار خرید است و شما به طور کامل دسترسی به سورس ویتایگر را دارید و حتی میتوانید مطابق آموزش های فراوانی که وجود دارد ماژول مورد نظر خود را کد نویسی کنید.

برخی از ویژگی ها مهم در نرم افزار CRM 

  • ارسال پیامک و ایمیل و انواع روش های اطلاع رسانی 
  • دریافت اطلاعات سرنخ ها و دسته بندی آنها
  • ایجاد سرنخ ها بر اساس روش های مختلف و چرخه های فروش
  • ایجاد فرصتهای فروش برای سرنخ ها و ایجاد سیکل های تکرار جهت تبدیل به مشتری 
  • تغییر وضعیت فرصت های فروش بر اساس تعاریف از پیش تعیین شده برای فروش و نمایش در قیف فروش
  • ایجاد روش پیشرفته یادآوری برای فروش با داشتن پارامترهای (فاصله تکرار - نوع تکرار (روزانه - هفتگی - سالانه )  - حداکثر تعداد تکرار - تاریخ پایان تکرار - روش های مشخص تکرار ) 
  • امکان تعریف مراحل فروش در هر چرخه از فروش و دریافت گزارشات از حلقه های مختلف
  • دریافت گزارش از چرخه های فروش بر اساس هر چرخه و هر اپراتور
  • تعیین درصدهای موفقیت و شکست هر چرخه فروش
  • ایجاد وقایع مختلف روی هر فرصت فروش (تماس - جلسه - پیامک - یادآوری و ..)
  • تقسیم بندی فرصت های فروش در سه دسته (سرنخ - فرصت فروش - مشتری ) و دریافت گزارش های تحلیلی از وضعیت های مختلف
  • سیستم مدیریت کارها و زمانبدی و ارجاع بین اپراتور ها بر اساس تکی و گروهی 
  • نمایش پورتفو هر سرنخ شامل گزارش فعالیت ها - خرید ها - فرصت های فروش 
  • سیستم به صورت تیمی می باشد و اپراتورها به صورت گروهی میتوانند در روند فروش مشارکت کنند
  • متمرکز بر سیستم افزایش فروش بر اساس پیگیری منظم کارها و هدایت اپراتور به انجام کارهای امروز
  • قابل استفاده در تمام مشاغلی که با حجم زیادی از فرصت ها مانند تماس های تلفنی ، نمایشگاه و.. در ارتباط هستند 
  • سیستم مدیریت تیکت پیشرفته جهت ارتباط دو طرفه میان مشتریان و اپراتورها
  • تبدیل سرنخ ها به مشتری و امکان login به نرم افزار و مشاهده و اجرای برخی از فعالیت ها مانند پرداخت
  • اطلاع رسانی از تغییر وضعیت تیکت به صاحب تیکت از طریق موبایل – ایمیل
  • مدیریت نامه های ارسال شده از طرف سایت به همراه مشخصات ارسال کننده و IP
  • مدیریت چرخه های فروش 
  • مدیریت فرصت های فروش 
  • سیستم اطلاع رسانی به روش های مختلف بدون اسپم ، ایمیل ، پیامک و وب نوتیفیکیشن

راهکار تحت وب امروزه بهترین روش برای استفاده از همه نوع نرم افزارهای فروش خصوصا CRM است این راهکار دردسر های نرم افزار سنتی را ندارد و بدون نیاز به نصب و به روزرسانی خودکار از آخرین نسخه استفاده میکنید تغییرات به روزرسانی بسیار مهم هستند چرا که نرم افزارها مانند موجودی زنده عمل میکنند و تیم توسعه دهنده همواره در حال توسعه آن می باشند اگر این روند به خوبی ادامه پیدا کند در نهایت هیشه شما از بهترین امکانات و روش ها برای رسیدن به موفقیت در فروش بهره می برید . این ویژگی مهم نرم افزار CRM تحت وب است.

روند های مرسوم در فروش به شکل زیر است

 
1- بازاریابی 

جذاب ترین بخش هر کسب و کار بازاریابی است آغازی که اگر خوب باشد میتواند پایان خوشی به همراه داشته باشد کم نیستند کسب و کارهایی که به دلیل بازاریابی غیراصولی شکست خورده اند امروزه به عقیده فروشندگان حرفه ای کیفیت حرف اول را نمی زند بلکه بازاریابی است که حرف اول را میزند این شما هستید که باید خود را معرفی کنید و در مرحله دوم کیفیت شما مهرتایید بر انتخاب شما است . با به کار گیری روش های مدرن در بازاریابی خصوصا دیجیتال مارکتینگ پنجره ای جدید بر روی کسب و کار شما باز خواهد شد که نیازمند استفاده از پیش نیازهای آن است به طور مثال داشتن یک وب سایت ، داشتن صفحات فعال در شبکه های اجتماعی بخش عمده دیجیتال مارکتینگ را پوشش میدهد که به نوبه خود نیاز به مدیر و فرد کاربلد دارد که باید آن را استخدام کنید.

2- استراترژی و روشها

بدون داشتن پلن و استراتژی هر نوع فعالیت بازاریابی و فروش در درازمدت دچار مشکل و فرسایشی شده و در نهایت تیم فروش خسته و بازدهی آنها بسیار کاهش پیدا میکند ، داشتن استراتژی در فروش میتواند معجزه کند بخشی از استراتژی علمی است و بخشی دیگر پشتکار و ابزار خوب است داشتن یک راهنما و مشاور در حوزه فروش استراتژی را تعریف میکند و در نهایت تیم فروش با کمک ابزارها مانند نرم افزار CRM یا سایر روش ها ایده ها را به عمل تبدیل میکنند

3- فروش

فروش یعنی رسیدن به موفقیت و داشتن فروش بالا و طولانی مدت از فروش کم و کوتاه مدت مهم تر است کسب و کارهایی که فروش آنها بسیار بالا میرود تفاوت های زیادی با کسب و کارهای هم نوع خود دارند که موفق نبوده اند حتما با ریشه یابی میتوان به دلیل موضوع پی برد از جمله صحیح نبودن استراتژی ها و نداشتن تیم مجرب و .. البته جدا از کیفیت و محبوبیت برند . در همه کسب و کارها باید فرصت ها طبقه بندی شوند و به صورت پیوسته مورد بازبینی و تکرار قرار بگیرند این نقطه آغاز در هر فروش است

4- تجزیه و تحلیل اطلاعات

گزارشات مختلف را باید تهیه کنید آنها را طبقه بندی کنید و مقایسه کنید اینها مورد نیاز هر مدیر است نرم افزار باید اطلاعات را طبقه بندی شده بر اساس شاخص های مختلف تقسیم بندی کند شاخص ها شامل چرخه های فروش - تیم فروش - محصولات و خدمات میتوان تقسیم بندی کرد شاخص دیگر زمان است ممکن است زمان و تطابق زمان حال با معادل دوره گذشته میتواند اطلاعات طلایی را به شما نشان دهد و میتواند در تهیه و توسعه محصولات بسیار شما را کمک کند . دیدن بازدهی تیم فروش و تصمیم گیری در تیم فروش به مدد گزارشات بدست خواهد آمد لذا فعالیت کارشناس های فروش شما باید به طور کامل در نرم افزار crm قابل پیگیری باشد 

5- خدمات و محصول

محصولات شما کانون توجه افرادی است که میخواهند از شما خرید کنند محصول و خدمت شما چیزی است که رقابت را ایجاد میکند و چیزی است که میان شما و دیگران تمایز ایجاد میکند داشتن ایده های جدید و نگاهی متفاوت میتواند برای مشتریان شما جذاب باشد در بالا رفتن فروش باید خدمات و راهکارهای شما به نسبت بقیه جالب تر باشد

6- پشتیبانی و نگهداری

در سیستم های مدرن فروش ارتباط با مشتری بعد از خرید هم ادامه دارد و تلاش به بالا رفتن رضایت مشتری بعد از خرید میکند ممکن است مشتری شما نیاز به مشاوره و آموزش داشته باشد و باید به عنوان بخشی از سیستم فروش مدرن شما مورد توجه قرار بگیرد . برای این بخش هم میتوان از IT کمک گرفت یکی از بهترین روش ها برای این موضوع نرم افزار تیکتینگ یا Help Desk است.

 

crm

 
 

اگر به صورت دسته بندی شده بازاریابی های انجام شده از نوع (تلفنی - اینترنتی - ایمیلی و یا حضوری و..) را جداگانه ثبت کنیم و برای آنها برنامه ریزی داشته باشیم میتوانیم فرصت ها را به مشتری های دائمی تبدیل کرد ، برای اجرای برنامه ها از بخش های فروش - پشتیبانی - بازاریابی و مدیریت به درستی استفاده کنیم.

شرکت سپهرگستر با ایجاد پلت فرم تحت وب بازاریابی و فروش از جمله CRM توانسته است بخش های مختلفی که در بالا ذکر شده را به طور بسیار گسترده طراحی و توسعه دهد تا بتواند پاسخگوی نیاز طیف وسیعی از مشتریان قرار بگیرد ، این ویژگی ها مطابق سایر نرم افزارهای مدرن بر اساس کاربرپسندی و موبایل پسندی بوده و با نسخه اندروید آن نیز طراحی و تولید شده است.

جلیل ریاضیمرداد 03، 1398

سلام توضیحاتتون مفصل و قشنگ بود .
reza sg

سلام . این نرم افزار میتواند به همراه سایر ماژول ها در یک پنل مدیریتی دیده شود مثلا حسابداری و انبارداری قوی داشته باشد و تعریف مشتری و تعریف سرنخ بتوانند از سایت خرید کنند و یا به صورت دستی برای آنها فاکتور یا پیش فاکتور صادر کرد . چون ما فروشگاه اینترنتی هستیم
وحید الوندی

سلام اقا رضا : بله این امکان از طرف نرم افزار crm وجود دارد چون شرکت وبینه سازنده نرم افزارهای فروشگاه هم است و این crm را با رویکردی که بتواند با فروشگاه اینترنتی و هماهنگ با حسابداری و فروش طراحی کرده است