بهترین زبان طراحی سایت

بهترین-زبان-طراحی-سایت

ایجاد و خلق هر ویژگی برای وب سایت یک قدم موثر در توسعه نرم افزار است. به همین ترتیب، به دلیل چالش هایی که پروژه های تحت وب دارند، انتخاب فناوری مورد نیاز اغلب می تواند کمی متفاوت به نظر برسد.
به عنوان مثال، وب سایت ها به جای اینکه مستقیماً روی سخت افزار قرار بگیرند، با مرورگرها در ارتباط هستند. حتی نرم افزار تحت وب نیز باید با در نظر داشتن قابلیت اتصال، کار کنند، زیرا داده ها مدام در حال ارسال و دریافت شدن هستند. به همین دلایل، زبان های طراحی وب اغلب با گزینه های معمول نرم افزار که قرار است در این مقاله به بررسی آنها بپردازیم، متفاوت است.
آشنایی با برخی از محبوب ترین زبان های طراحی وب به شما امکان می دهد در طی پروسه طراحی وب گزینه های بیشتری را مد نظر قرار دهید.

توسعه طراحی وب چیست؟

وقتی افراد از توسعه وب حرف می زنند، معمولاً به طراحی وب و توسعه آن اشاره می کنند. اینها با هم فرایند طراحی، پیاده سازی و نگهداری وب سایت ها را تشکیل می دهند. در حالی که دیگران درگیر این فرآیند هستند (مانند طراحی گرافیک)، این تیم طراحی و توسعه وب هستند که کد گذاری را انجام می دهند.

زبان طراحی وب چیست؟

زبان های برنامه نویسی در زمان طراحی نرم افزار یا سایر برنامه های دیجیتال، توسعه دهندگان را قادر می سازند این کار را به جای شروع، از باینری کامل انجام دهند. از طریق سفارشات و دستورات طراحی اختصاصی، زبان ها به کد ماشین وارد می شوند. به این ترتیب، زبان ها واسطی هستند که توسعه دهندگان می توانند همزمان بیشترین کنترل و درک را داشته باشند.

علاوه بر این، فریم ورک ها و کتابخانه هایی نیز وجود دارد که در بالای این زبان ها ساخته شده است. فریم ورک ها زمینه ای برای کاربردهای مختلف فراهم می کنند (در این مورد، بسیاری از فریم ورک ها به توسعه وب سایت ها کمک می کنند)، در حالی که کتابخانه ها اجزای موجود را برای صرفه جویی در وقت فراهم می کنند (و بسیاری از فریم ورک ها کتابخانه ها را نیز شامل می شوند).

از نظر طراحی وب، هر زبانی وب دوستانه یا در هر مقیاسی که مورد استفاده قرار می گیرد، از محبوبیت برخوردار نیست. هنگامی که ما از زبان های طراحی وب صحبت می کنیم، اغلب هم به زبان ها و هم به فریم ورک های استفاده شده اشاره می کنیم. این بدان دلیل است که همه چیز تحت تعاریف بالا، زبان سختی نخواهد بود اما با این وجود یک مولفه حیاتی برای ایجاد یک برنامه تحت وب است.

رایج ترین زبان های طراحی وب

در اینجا از زبان های متداول طراحی وب سایت بحث خواهیم کرد. آنها را به دو دسته موارد ضروری و محبوب و گزینه های جدید تقسیم کرده ایم که با سرعت بالایی استفاده از آنها در حال افزایش است.

موارد ضروری

امروزه، مرورگرهای وب از طیف گسترده ای از زبان ها پشتیبانی می کنند، اما برخی از آنها از ضروریات اصلی محسوب می شوند. اینها زبان هایی هستند که همه مرورگرها قادر به خواندن آنها هستند و عناصر اصلی ساخت وب را شامل می شوند. به طور معمول، زبان های مدرن تر (مانند زبانهایی که بعداً ذکر خواهد شد) در نهایت به عنوان یکی از این زبان ها اجرا می شوند.
 

بهترین-زبان-طراحی-سایت

HTML

Hypertext Markup Languageیا به اختصار HTML زبانی است که برای نشان دادن ساختار و طرح صفحات وب استفاده می شود. اگرچه HTML به تنهایی برای ایجاد یک وب سایت با استانداردهای امروز کافی نیست، اما جایی است که ابتدایی ترین و اساسی ترین ساختارها شروع می شوند.

اگر می خواهید پاراگراف ها را مشخص کنید، اندازه فونت یا متن را تغییر دهید، یا حتی جداول و چیدمان گزینه ها را ایجاد کنید، HTML همان چیزی است که مرورگرها را به گونه ای تنظیم می کند تا محتوای شما را از این طریق بار گذاری کنند.

بهترین راه برای فکر کردن در مورد HTML، فریم ورکی برای محتوا است زیرا چارچوبی است که ترتیب و نظم قسمت های بعدی را مشخص می کند.

CSS

همانطور که حدس می زنید Cascade Style Sheeting یا CSS جایی است که توسعه دهندگان می توانند شروع به اجرای "سبک" یک وب سایت کنند.

این زبان، توسعه دهندگان را قادر می سازد تا نحوه نمایش نهایی وب سایت خود را برای بازدید کنندگان کنترل و تعریف کنند. به عنوان مثال،  CSS می تواند اندازه و سبک فونت، طرح کلی صفحات، رنگها و موارد دیگر را تعریف کند. مانند HTML، این یک زبان نشانه گذاری است و این دو اغلب با هم ترکیب می شوند. در واقع، کاملاً شبیه HTML است و اغلب متوجه خواهید شد که توسعه دهندگان مسلط به یکی به دیگری نیز تسلط دارند، به خصوص اگر پیش زمینه توسعه وب سایت را داشته باشند.

علاوه بر این، CSS  گاهی مواردی را انجام می دهد که HTML قادر به انجام آن نیست، به عنوان مثال برای مقیاس بندی محتوا در لپ تاپ ها و تلفن همراه مفید است.

Java

یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی وب است. جاوا از اوایل دهه 90 وجود داشته و مدتهاست که برای ساخت وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد، اما در برنامه های Android و سایر موارد نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
بر خلاف HTML یا CSS، جاوا یک کلاس و زبان مبتنی بر شی است، همان چیزی است که مردم وقتی "زبان برنامه نویسی" را در نظر می گیرند، به آن فکر می کنند. با تعریف اشیا و کلاسها، جاوا ویژگی های خاصی را به این موارد می دهد، و به نوبه خود به تعریف نحوه عملکرد آنها و ارتباط آنها با اشیای دیگر کمک می کند و همه اینها بسیار متنوع هستند. این رویکرد مدولار همچنین به معنای استفاده مجدد از کد است که به صرفه جویی در وقت و پایین نگه داشتن اندازه نهایی کمک می کند.
بعلاوه، جاوا به هیچ معماری خاصی مربوط نیست و تقریباً در هر سیستمی قابل اجرا است. این یکی از دلایل محبوبیت بسیار زیاد آن و همچنین یک زبان اصلی برای طراحی وب است.

JavaScript

وقتی صحبت از زبان های طراحی سایت می شود، بسیاری از مردم فکر می کنند JavaScript یک فریم ورک یا یک نوع جاوا است، اما این درست نیست. ما این سردرگمی را درک می کنیم. در حقیقت، اگر جاوا و جاوا اسکریپت به نظر مشابه می رسند، به این دلیل است که هر دو از زبان برنامه نویسی C الهام می گیرند.

علاوه بر این، جاوا اسکریپت یک زبان چند پارادایمی است که در موارد بسیار زیادی میتوان آن را به کار گرفت، اما تا آنجا که به وب سایت ها مربوط می شود، توانایی آن در پشتیبانی از سبک های شی گرا، آن را به یک همراه خوب برای جاوا تبدیل کرده است. 

SQL

Structured Query Language SQL یک زبان جستجوی پایگاه داده است که به وب سایت ها کمک می کند حجم زیادی از داده ها را مدیریت کنند. مدل رابطه ای SQL به این معنی است که می تواند از طریق یک دستور، داده را از پایگاه داده های مختلف دریافت کند و علاوه بر این، برای انجام این کار نیازی به فهرست یا سایر پیچیدگی های اضافی ندارد. این امر برای یافتن اطلاعات خاص در وب سایت ها از طریق درخواست کاربر بسیار موثر است.

با این حال، به عنوان یک راه حل ساخته شده با هدف خاص از جستجوی پایگاه داده، SQL دامنه_خاص است و برای کار با وب سایت های کاملاً کاربردی باید با زبان های دیگر وارد عمل شود. توانایی SQL را نمی توان نادیده گرفت، همان کاری که جاوا، جاوا اسکریپت، HTML و CSS نمی توانند انجام دهند، این زبان قادر به انجام آن است.
 

بهترین-زبان-طراحی-سایت

گزینه های جدیدتر

در اینجا با محبوب ترین زبان های امروزی آشنا خواهید شد. بسیاری از آنها لزوماً برای وب طراحی نشده اند و ماهیت آنها اغلب از تنوع بالاتری برخوردار است، اما مزایای آنها به این معنی است که آنها جایگاه خود را در طراحی بی شمار وب ها و توسعه آنها پیدا کرده اند.

PHP

اگر به دنبال چیزی برای مدیریت وب سایت های سنگین داده هستید، (PHP که در اصل مخفف Personal Home Page بوده است اکنون با نام Hypertext Processor شناخته می شود) گزینه خوبی است. یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است و بر روی وظایف پیش رو یا سمت مشتری تمرکز نمی کند. به همین ترتیب، برای مدیریت داده ها و کارهای سرور، با کمک مترجم در پس زمینه اجرا می شود.
بزرگترین مزیت PHP این است که می تواند مستقیماً در HTML جاسازی می شود. به همین دلیل، بسیار برای مرورگر دوستانه است. اگر این مورد برای شما دلیل کافی نیست لازم است بدانید که PHP یک منبع باز است. 

بهترین-زبان-طراحی-سایت

با پیشرفت روز افزون زبان های برنامه نویسی سمت سرور یا Back End  مشتری ها را بر سر دو راهی قرار میدهد که کدام زبان برنامه نویسی را برای طراحی وب سایت خود انتخاب کند.
در ایران دو زبان PHP و .NET طرفداران زیادی دارد و اگر بدون تعصب این دو زبان را بررسی کنیم مسئله روشن خواهد شد.

زبان PHP یک زبان OPEN SOURCE  است و این امر راه را برای توسعه دهندگانش باز کرده است برنامه نویسی با این زبان نسبت به .NET  سخت تر است و محیط طراحی مانند VISUAL STUDIO  برای برنامه نویس فراهم نشده است.( از دلایل استفاده زیاد در ایران ) از این گذشته PHP  یک زبان است اما .NET یک فریم ورک است PHP بیش از 15 فریم ورک با معماری های مختلف دارد و تصمیم گیری برای انتخاب فریم ورک برای برنامه نویس ساده است.

در PHP  از 0 تا 100 پروژه تحت تسلط برنامه نویس است اما در .NET  اینطور نیست، چون بسته ای که شما باهاش روبرو هستید از دید فنی کاملا بسته است و اصلا معلوم نخواهد بود این وسط چه اتفاقی در حال افتادن است. طبیعتا در پروژه های حرفه ای و قدرتمند برنامه نویس باید 100 درصد پروژه را تحت کنترل داشته باشد تا اینکه به یک سری ماژول تکیه کند.
برنامه های PHP بسیار کم حجم و سریع هستند و در یک فایل برنامه نوشته و اجرا میشود اما .NET  متشکل از صدها فایل DLL  است.

برنامه های PHP بسیار امن هستند و شرکت های بزرگی در دنیا با آن کار می کنند مانند GOOGLE ,FACEBOOK. اگر نیاز دارید پروژه شما OPEN SOURCE نباشد با نرم افزارهای ZEND GUARD فایل ها را رمز کنید.
PHP مشهورترین و شناخته شده ترین زبان برنامه نویسی است. لازم است بدانید، بیش از 88٪ وب سایت ها با PHP ساخته شده اند! از جمله مزیت های این زبان را در ادامه برای شما آورده ایم:

منبع باز

اولین چیزی که شما باید در مورد PHP بدانید این است که این فناوری از همه نظر رایگان است. نکته مهم فناوری منبع باز، جامعه بزرگ توسعه دهندگانی است که با آن کار می کنند. آنها نه تنها همه روزه از PHP استفاده می کنند، بلکه تغییرات مثبت و پیشرفت های جدیدی را نیز با فعالیت های خود به ارمغان می آورند. برنامه نویسان می توانند سریع تر یاد بگیرند و در اسرع وقت راه حل های پیشرفته را پیاده سازی کنند. علاوه بر این، PHP برخلاف بسیاری از زبانهای برنامه نویسی پشتیبانی خاص خود را دارد. همه این عوامل منجر به ورود فریم ها، اجزا و سایر ابزارهای جدید می شود که PHP را بهتر و بهتر می کنند. پس تعجبی ندارد که استفاده از PHP بسیار گسترده است.

قابلیت توسعه

با ایجاد یک وب سایت یا یک برنامه وب، سازندگان احتمالاً چشم به راه رشد پروژه ها هستند. بنابراین، مقیاس پذیری بسیار مهم است زیرا وب سایت باید رشد کند و بتواند میزان بازدید بیشتری را کنترل کند. وب سایت های ساخته شده با PHP را می توان با اضافه کردن سرورهای بیشتر در صورت نیاز به راحتی توسعه داد. کاربران بیشتر = سرورهای بیشتر. از آنجا که PHP از همه مرورگرهای اصلی وب پشتیبانی می کند، در زمینه مقیاس پذیری مشکلی ندارد.

بعضی از زبان های برنامه نویسی با گذشت زمان از نظر کیفیت افت می کنند. با PHP  برعکس خواهد بود، زیرا تقاضا به طور مداوم در حال افزایش است. چالش های جدید نیز برطرف می شوند و به روز رسانی های سالانه این پیشرفت ها را ارائه می دهند. کارهای بسیار متنوع تری مانند جمع آوری داده ها، تغییر مسیر، ادغام با تلفن همراه و غیره را می توان با PHP انجام داد.

با توجه به همه آنچه گفته شد، درست است که بگوییم PHP کارآمدتر شده است و قادر به انجام کارهای متنوع تر است، در عین حال کاربر پسند و ارزان است. به دلیل نحو سبک و پردازش سریع، PHP برای پروژه های تجاری بهترین انتخاب است. همه پروژه های تجاری یکسان هستند و از نظر بازاریابی می توانند پیچیده باشند، اما از نظر برنامه نویسی کار با آنها بسیار آسان است. به همین دلیل بسیاری ادعا می کنند که PHP بهترین زبان برنامه نویسی تجاری مورد استفاده در سراسر جهان است. با همکاری JavaScript PHP می توان هر نوع پروژه را بدون هیچ مشکلی به یک نسخه موفقیت آمیز تبدیل کرد. مانند زبان انگلیسی در میان زبان های برنامه نویسی است. همه آن را می دانند، می تواند به سرعت سازگار شود و برای تعداد بی شماری از اهداف مورد استفاده قرار گیرد.

سرعت بالا

از آنجا که PHP از حافظه خود استفاده می کند، هم حجم کار و هم زمان بارگیری کاهش می یابد. در نتیجه، سرعت پردازش بسیار زیاد می شود، که نه تنها برای توسعه دهندگان بلکه برای مشتریان آنها که محصول را زودتر تحویل می گیرند، یک مزیت است.

به طور متوسط زمان تحویل یک پروژه با استفاده از PHP کمتر از زمان انتخاب زبان برنامه نویسی برای انجام یک کار دیگر است. زمان کمتر به این معنی است که پروژه شما با سرعت بیشتری منتشر خواهد شد. وضعیت بازار دائماً در حال تغییر است.

بنابراین، برنامه نویسی با PHP این احتمال را افزایش می دهد که محصول شما به موقع به مخاطب مورد نظر برسد و رقبای شما را در رقابت با شما شکست دهد. وقتی از PHP به عنوان زبان برنامه نویسی مورد نظر خود استفاده می کنید، زمان خرید به طور چشمگیری کاهش می یابد.

بعلاوه، یافتن برنامه نویسانی که دانش PHP دارند بسیار آسان تر از هر زبان برنامه نویسی دیگری است. بنابراین، باز هم با یک مزیت روبرو هستید، زیرا در صورت نیاز بدون متخصص این زبان نخواهید بود. دلیل آن این است که زبان برنامه نویسی PHP، همانطور که قبلاً بررسی کرده ایم، در مقایسه با سایر زبانهای برنامه نویسی نرم افزار، بسیار ساده و آسان تر است.

امنیت

برخی ادعا می کنند که PHP به دلیل منبع باز بودن از امنیت کافی برخوردار نیست. اما واقعیت این است که هر زبان برنامه نویسی آسیب پذیر است، فقط نحوه استفاده از آنها مهم است. سطح امنیت به تخصص یک توسعه دهنده و عملکرد او بستگی دارد. به عنوان مثال، یکی از راه های جلوگیری از نقض امنیت ارائه آزمایش نرم افزار است. به هر حال، این یک نقطه عطف اساسی برای هر پروژه است که توسط تیم ما تکمیل و تضمین شده است.

مقرون به صرفه

از آنجا که PHP یک منبع باز است، برای کار با آن نیازی به هیچ نرم افزار گران قیمت دیگری نیست. شما مجبور به پرداخت هیچ گونه مجوز اضافی یا هزینه حق امتیاز نیستید، هیچ محدودیتی وجود ندارد. با توجه به گزینه های متعدد ادغام، استفاده از PHP رایگان است و هزینه توسعه را کاهش می دهد.

نرخ ساعتی توسعه دهندگان PHP نیز 15٪ ارزان تر از نرخ توسعه دهنده های پایتون یا توسعه دهندگان Ruby است. بنابراین، یافتن سازنده آسان تر و استخدام آن ارزان تر است. فوق العاده نیست؟

PHP از بسیاری از گزینه های پایگاه داده از MSSQL و IBM گرفته تا DB2 و Oracle OC18 پشتیبانی می کند. با استفاده از گزینه های پایگاه داده بیشتر، مدیریت داده ها و هدایت مجدد آنها آسان تر خواهد بود. سرعت بیشتر امکان کار روان و سریع همه سیستم های تعبیه شده را فراهم می کند.

توسعه اختصاصی

سرور PHP بهترین ابزار برای ایجاد وب سایت های اختصاصی است، زیرا محدود به هیچ گزینه سفارشی نیست. از این رو، توسعه دهندگان می توانند بستر وب مبتنی بر PHP ایجاد کنند که دقیقاً مطابق با نیازهای مشتریان باشد. به عنوان مثال، همراه با JavaScript، تیم توسعه دهنده می تواند یک وب سایت کاربردی و در عین حال خوش ظاهر ایجاد کند.
وب سایت های مشهوری که از PHP استفاده می کنند.

همانطور که قبلاً گفتیم، بیش از 80٪ وب سایت های سراسر دنیا در اینترنت با PHP ساخته شده اند. اما شاید برای شما جالب باشد که کدام سیستم عامل های بزرگ از این زبان برنامه نویسی استفاده کرده اند. لیست کوتاه زیر باید برای متقاعد کردن شما کافی باشد:

_ بازدیدهای تخمینی ماهانه فیس بوک 25.7B

_ بازدیدهای تخمینی ماهانه ویکیپدیا 15B

_ بازدیدهای تخمینی ماهانه یاهو 4.8B

_ بازدیدهای تخمینی ماهانه  Flickr 65.44M

_ بازدیدهای تخمینی ماهانه  Tumblr 328.9M

Python

یک زبان نسبتاً جدید، در مقایسه با جاوا، HTML، CSS  و غیره،  Python به دلیل سهولت استفاده و خوانایی مورد تعریف و تمجید بسیاری قرار گرفته است. تا آنجا که به وب سایت ها مربوط می شود، پایتون می تواند فریم ورکی برای ساخت بقیه وب سایت ها ایجاد کند. در کنار این، از الگوی های متعددی پشتیبانی می کند و حافظه را به طور خودکار مدیریت می کند.

با این حال، تفاوت بین پایتون و جاوا اسکریپت این است که مورد اول فقط در سمت سرور کار می کند، در حالی که دومی می تواند در سمت مشتری نیز کار کند. به همین ترتیب، نمی تواند به طور کامل جایگزین جاوا اسکریپت شود اما محبوبیت و خوانایی فزاینده ای دارد، با این وجود به گزینه اصلی بسیاری از پروژه های وب امروزی تبدیل شده است.

.Net

.Net  "dot net" تلفظ می شود، فریم ورکی از طرف مایکروسافت است که تمرکز زیادی بر قابلیت همکاری زبان دارد. خود زبان نیست، اما با وجود تفاوت ها، زبان ها را قادر می سازد تا از کدهای زبان های دیگر استفاده کنند. تعداد زیادی از زبان های طراحی وب قدیمی پشتیبانی می شوند، از جمله C، C # و F # ، که باعث می شود .Net  گزینه خوبی برای انتقال به راه حل های مدرن تر باشد.
بعلاوه، .Net  تعداد زیادی از کتابخانه های از پیش تعریف شده را در اختیار شما قرار می دهد، که کدهای موجود زیادی را به توسعه دهندگان می دهد تا با آنها کار کنند.
با این حال، دات نت به عنوان یک محصول مایکروسافت در درجه اول برای سرویس های مبتنی بر ویندوز طراحی شده است و محدودیت هایی نیز دارد. 

آیا PHP در سال 2021 نیز محبوب خواهد بود؟

برخی معتقدند اگر این پلتفرم ها امروز ساخته می شدند، PHP را انتخاب نمی کردند. اما ما با چنین جملاتی موافق نیستیم. PHP راحت است، یادگیری آن آسان، دارای کتابخانه های مفید و مستندات آن دقیق است. آنچه که اهمیت دارد این است که دارای یک جامعه بزرگ می باشد. برخی ممکن است این زبان را یک زبان قدیمی بخوانند، در حالی که ما آن را کلاسیک می دانیم.

PHP در گذشته یک راه حل بسیار آسان و "سبک" در نظر گرفته می شده است. این به دلیل استقرار آسان و توسعه سریع آن برای چرخه انتشار بوده است. پروژه شما حتی توسط برنامه نویسان بی تجربه نیز می تواند سریع انجام شود. امروزه همچنان این امر یکی از قوی ترین مزایای PHP است. با این وجود، جذابیت و تنوع امکانات آن بسیار چشمگیر است. 

به طور کلی، انتخاب زبان توسعه سازشی بین جوانب مثبت و منفی گزینه های موجود است. PHP زبانی است که می تواند برای ساختن هر نوع وب سایت در سال 2021 مورد استفاده قرار گیرد.

انعطاف پذیری، فرصت های متعدد ادغام و سرعت بالا از جمله دلایل اصلی ما برای استفاده از PHP در پروژه های طراحی وب است.

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید