طراحی اپلیکیشن خبری


نحوه استفاده از اخبار در دهه گذشته به طرز چشمگیری تغییر کرده است و طراحی وب سایت خبری دیگر کافی نیست. کاربران انتظار دارند که بروزرسانی ‌ها از طریق چندین دستگاه قابل دسترسی و به راحتی در رسانه ‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند. اپلیکیشن‌ های خبری همچنین برای کاربرانی که نمی‌ خواهند از رسانه‌ های اجتماعی اخبار را دنبال نکنند و تمایل دارند آن را از یک منبع معتبر دریافت کنند، اهمیت ویژه ای پیدا کرده اند. در این مقاله مزایای قابل توجه طراحی یک اپلیکیشن خبری، نحوه شروع این فرآیند و بهترین شیوه ها برای کسب نتایج مطلوب را بیان می کنیم.

 

طراحی-اپلیکیشن-خبری

 

مزایای طراحی اپلیکیشن خبری 

اگر به دنبال طراحی اپلیکیشن خبری برای نشریه، شرکت و سازمان خود هستید، راه‌ های مختلفی وجود دارد که این طراحی می ‌تواند برای شما سودآور باشد. چهار مزیت ضروری طراحی یک اپلیکیشن خبری:

کنترل محتوا: وقتی کاربران محتوای شما را از طریق موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی پیدا می کنند، کنترل کمتری بر نحوه توزیع محتوای خود دارید. شما همچنین باید از SEO استفاده کنید تا مطمئن شوید که محتوای شما اصلا دیده می ‌شوند. اگر کاربران برای شما ارزش قائل باشند و اپلیکیشن را نصب کنند، توانایی برقراری ارتباط بین خوانندگان با اخبار مرتبط را دوباره به دست می آورید. این یک سناریوی دو سر برد است: شما می ‌توانید مهم ‌ترین اخباری که توسط کاربرانی که علاقه خاصی به آن موضوع دارند را به اشتراک بگذارید. به طور خلاصه، داشتن یک اپلیکیشن خبری به این معنی است که محتوای شما توسط الگوریتم ‌هایی که شما کنترل نمی ‌کنید از بین نمی روند.

ایجاد تجربه کاربری: داشتن یک اپلیکیشن خبری به شما امکان می دهد بهترین تجربه کاربری ممکن را به خوانندگان خود ارائه دهید. می ‌توانید از داده‌ های خود برای شخصی ‌سازی آنچه کاربران می ‌بینند، فعال کردن اعلان ‌ها (پیام‌ رسانی درون برنامه، ایمیل و نوتیفیکیشن) برای موضوعات مورد علاقه و ارائه خبرنامه‌ هایی که کاربران را برای مدت طولانی ‌تری حفظ می ‌کنند، استفاده کنید. همچنین می توانید از داده های درون برنامه ای برای درک بهتر مخاطبان خود و از این اطلاعات برای اطلاع رسانی استراتژی محتوای خود استفاده کنید. همه این مزایا احتمالاً باعث افزایش تعامل کاربر و ارائه تجربه رضایت ‌بخش ‌تر می ‌شوند.

نوتیفیکیشن: یکی از عناصر حیاتی است که اپلیکیشن‌ های موبایل را قادر می‌ سازد تا شیوه مصرف اخبار روزانه را متحول کنند. هنگامی که کاربر گزینه دریافت نوتیفیکیشن را فعال کند، می ‌تواند فوراً بروزرسانی ‌ها را برای اخبار فوری و ضروری دریافت کند و به ‌عنوان یک سرویس خبری 24 ساعته مستقیماً روی دستگاه کاربر عمل کند.

نوتیفیکیشن ها همچنین می ‌توانند شخصی ‌سازی شوند تا اطمینان حاصل شود که کاربران فقط از اخبار مرتبط با علاقه خود آگاه می‌ شوند. این امر به خدمات برتری کمک می کند که اپلیکیشن‌ های خبری می توانند به مخاطبان خود برای افزایش تعامل ارائه دهند.

بهینه سازی فروشگاه App (ASO): یکی دیگر از مزایای قابل توجه داشتن یک اپلیکیشن‌ خبری این است که می توانید به اپ استور و گوگل پلی استور راه پیدا کنید. این بدان معنی است که می توانید ASO را تمرین کنید تا اطمینان حاصل کنید که اپلیکیشن‌ شما برای مخاطبان مربوطه قابل مشاهده است و به شما امکان می دهد کاربران وفادار را به روشی مقرون به صرفه ای جذب خود کنید.

 

طراحی-اپلیکیشن-خبری

 

طراحی یک اپلیکیشن خبری موفق از کجا شروع کنید؟

 

USP و مخاطبان هدف 

مفیدترین اپلیکیشن خبری برای هر مخاطب هدف به نیازهای خاص و موضوعات مورد علاقه آنها بستگی دارد. به عنوان مثال، آیا کاربران شما خواهان اخبار فوری در سراسر جهان هستند یا تجربه مدیریتی بیشتری دارند؟ اولین تصمیم شما باید این باشد که آیا می‌ خواهید یک نرم افزار جمع ‌آوری اخبار ایجاد کنید یا اپلیکیشنی که برای یک نشریه یا ارگان و سازمانی ارائه می ‌شود. این امر نحوه حرکت شما را شکل می دهد زیرا این دو نوع اپلیکیشن‌ خبری عملکردهای متفاوتی دارند و به شما فرصتی می دهد تا مخاطبان هدف خود را در یک بازار رقابتی تعریف کنید. سپس باید تعیین کنید که چگونه می توانید از اپلیکیشن‌ خود کسب درآمد کنید و ویژگی های ضروری مورد نیاز برای موفقیت آن را تعیین کنید.

 

مدل های کسب درآمد

شما باید راه های مختلفی را برای کسب درآمد از اپلیکیشن خود در نظر بگیرید. دو مدل متداول کسب درآمد برای اپلیکیشن های خبری

تبلیغات درون برنامه ای: این روش نمایش تبلیغات در لحظات مناسب در طول تجربه کاربری اپلیکیشن شما است. چندین قالب تبلیغاتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند و برای بهترین نتایج آزمایش شوند، برای مثال، ممکن است بخواهید موفقیت تبلیغات بنری، تبلیغات بینابینی و تبلیغات ویدیویی را آزمایش کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید که چگونه این تبلیغات بر تجربه کاربر تأثیر می ‌گذارد، تعداد دفعات آزمایش را برای یافتن تعادل بین درآمدزایی و ارائه بهترین تجربه ممکن به کاربران خود در نظر بگیرید.

مدل‌های اشتراک: در این مدل اپلیکیشن خبری شما با اشتراک قابل دسترسی است یا می ‌توانید یک مدل freemium ارائه دهید، ویژگی‌ های خاصی را به صورت رایگان ارائه می ‌کند و در عین حال به کاربران فرصتی می ‌دهد تا برای دسترسی کامل به قابلیت‌ های اپلیکیشن، آن را به اشتراک پولی ارتقا دهند. استفاده از مدل فریمیوم یک راه عالی برای معرفی کاربران جدید به محصول شما و نشان دادن ارزش اپلیکیشن خبری شما قبل از انجام یک تراکنش مالی است. 

 

ویژگی های ضروری اپلیکیشن خبری

 

پروفایل: اپلیکیشن خبری شما باید به کاربران اجازه ایجاد و مدیریت یک پروفایل را بدهد. همچنین باید دارای یکپارچگی اجتماعی باشد تا کاربران بتوانند به راحتی محتوا را در کانال های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.

ابزارهای محتوا: کاربران باید بتوانند با لایک کردن، نظر دادن، اشتراک گذاری و ذخیره یک مقاله برای بعد، با محتوای خبری درگیر شوند. این ابزارها محتوای شما را تعاملی تر می کند و به کاربران اجازه می دهد به محتوایی که برایشان جالب است بازگردند.

Newsfeed API: این مورد برای ارائه یک فید خبری با توجه به علایق کاربر لازم است. یک فید خبری موفق، تعامل را افزایش می ‌دهد و کاربران را قادر می ‌سازد تا محتوای جالب مرتبط با علاقه ‌مندی‌ ها، مقالات ذخیره ‌شده و دسته ‌های مورد علاقه خود پیدا کنند.

عملکرد جستجو: این امر به ویژه برای اپلیکیشن های خبری مهم است و به کاربران امکان می دهد دسته ها، هشتگ ها و مقالات فردی مرتبط با علایق خود را پیدا کنند. شما باید یک عملکرد جستجوی پیشرفته ارائه دهید که در آن کاربران بتوانند نتایج را بر اساس زمان، دسته و نوع محتوا فیلتر کنند.

دسته‌ها: برای بهترین نتایج، محتوا را در دسته‌ هایی مدیریت کنید که کاربران بتوانند آنها را دنبال کنند، مرور کنند و اعلان‌ های یک موضوع را انتخاب کنند. بسته به عملکرد اپلیکیشن شما، دسته بندی ها ممکن است به صورت دستی تنظیم یا با استفاده از هشتگ ها تولید شوند.

اعلان‌ها و هشدارهای فشاری: باید برای کاربران امکان دریافت اعلان ‌های درون‌ برنامه، ایمیل و نوتیفیکیشن از اپلیکیشن شما وجود داشته باشد. این امر به کاربر امکان می دهد اخبار را به روش دلخواه خود دریافت کند.

طراحی-اپلیکیشن-خبری

 

6 مهم مرحله طراحی اپلیکیشن خبری

 

1. مرتب کردن اخبار

ابتدا با نشان دادن مرتبط ترین اخبار به کاربران، تجربه کاربری را بهینه کنید. این امر به کاربران کمک می‌ کند تا مجبور نباشند به طور غیر ضروری در فید خود پیمایش کنند تا چیزی را پیدا کنند که می‌ توانست فوراً در دسترس آنها باشد. اینکار احتمالاً نرخ کلیک (CTR) را برای اخبار فوری و داستان های مهم بهبود می بخشد.

 

2. دسته بندی محتوا 

تنظیم محتوای خود به دسته ‌ها، پیدا کردن محتوای مرتبط با علایق و نیازهای شخصی کاربران را آسان ‌تر می‌کند. دسته‌ ها همچنین زمانی مفید هستند که به کاربران محتوای مشابه با آنچه قبلا خوانده ‌اند پیشنهاد ‌کنند. این به نوبه خود می تواند منجر به افزایش بازدید از صفحه شود. کاربران همچنین باید بتوانند اعلان ‌هایی را برای دسته‌ های خاص تنظیم کنند.

 

3. نمایش زمان تخمینی خواندن

زمان تخمینی خواندن هر مقاله خبری را می توان به عنوان بخشی از یک تصویر کوچک زمانی که کاربران روی مقاله کلیک می کنند به آنها نشان داد. این ابزار برای کاربران در هنگام تعیین اینکه آیا می خواهند مقاله را بخوانند یا نه مفید است زیرا میانگین زمان صرف شده برای هر مقاله را افزایش می دهد. 

 

4. ارائه پست های مرتبط 

راه دیگر افزایش طول مدت استفاده از اپلیکیشن و خواندن مقالات در هر بازدید این است که مقالات مرتبط را به کاربران خود ارائه دهید. اینکار معمولاً در انتهای مقاله ها نمایش داده می شود تا تجربه کاربر مختل نشود. برای موثر بودن، بسیار مهم است که این پیشنهادات مربوط به مقاله ای باشد که کاربر شما می خواند نه فقط محتوایی که ترجیح می دهید کاربران روی آن کلیک کنند. اینکار را می توان در ارتباط با پیاده سازی دسته ها و هشتگ ها انجام داد.

 

5. تشویق کاربران به اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی 

علاوه بر لایک کردن و کامنت گذاشتن روی پست‌ ها، باید به کاربران اجازه دهید تا محتوایی را که برایشان جالب است در رسانه‌ های اجتماعی به اشتراک بگذارند. هدف باید این باشد که اشتراک‌ گذاری محتوا تا حد امکان آسان و به کاربران این امکان را بدهد که کانال‌ های رسانه‌ های اجتماعی خود را با پروفایل خود یکپارچه کنند تا با اشتراک ‌گذاری محتوای شما فقط چند کلیک فاصله داشته باشد. گنجاندن نماد اشتراک گذاری اجتماعی به این معنی است که می توانید کاربران وفادار بیشتری را به دست آورید، یک جامعه آنلاین بسازید و آگاهی از برند را افزایش دهید. موتورهای جستجو نیز روی فعالیت اجتماعی نیز حساب ویژه ای باز می کنند، به این معنی که تعامل بالا منجر به رتبه بالاتر می شود.

 

6. تبلیغات کاربر پسند 

کاربران اپلیکیشن شما را برای دریافت اخبار و بروزرسانی ها نصب کرده ‌اند، بنابراین هیچ چیزی نباید از این هدف کم کند. در حالی که امروزه از سوی کاربران پذیرفته شده است که اپلیکیشن های رایگان دارای تبلیغات هستند، اما همچنان مهم است که از تبلیغات مزاحم و آزاردهنده ای که کاربران را از خواندن اخبار منصرف می کنند، اجتناب کنید. یکی از راه حل ها این است که حمایت های مالی مرتبط با علایق مخاطبان خود داشته باشید. زمانی که یک خبر حمایت مالی می ‌شود باید اطلاع بدهید، اینکار  می‌ تواند راهی موثر برای کسب درآمد از فعالیت ‌های موبایلی بدون منحرف کردن کاربر از نقاط فروش اپلیکیشن شما باشد.

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید

مطالب مرتبط

ممکن است این مطالب به شما کمک کند...

 طراحی اپلیکیشن املاک
طراحی اپلیکیشن املاک

طراحی اپلیکیشن املاک دارایی قابلیت هایی است که میتواند موجب صرف جویی در زمان و هزینه زیادی ...

 طراحی اپلیکیشن سوپرمارکت
طراحی اپلیکیشن سوپرمارکت

اپلیکیشن سوپرمارکت یکی از ایده های تجاری جدید در بازار است. یک ایده منحصر به فردی برای طرا ...

 طراحی اپلیکیشن فروشگاهی پوشاک
طراحی اپلیکیشن فروشگاهی پوشاک

امروزه کسب و کارهای زیادی که به نوعی با فعالیت های آنلاین سروکار دارند به دنبال طراحی اپلی ...

 طراحی وب سایت خبری
طراحی وب سایت خبری

دنیا به سمت دیجیتالی شدن پیش میرود و بودن در این دنیا نیاز هر کسب و کار و صنعتی است.سایتها ...

 طراحی اپلیکیشن با react native
طراحی اپلیکیشن با react native

طراحی اپلیکیشن با react native یک راهکار مدرن در طراحی انواع اپ موبایلی در قالب IOS , Aanr ...

x
عضویت در کانال تلگرام وبینه

به منظور دریافت تخفیف ها و مقالات سایت در کانال تلگرام ما عضو شوید