طراحی سایت آژانس مسافرتی
ری برادبری نویسنده و شاعر آمریکایی می گوید که ما برای عاشقانه ها سفر می کنیم، ما برای معماری سفر می کنیم و برای رها شدن سفر می کنیم. هر دلیلی که شما را مجبور کند چمدان خود را ببندید و سفر جدیدی را آغاز کنید این قانون را با خود به همراه دارد که همیشه برای سفر بعدی نیز آماده شوید.
در جهانی که در تلاش است از شر COVID -19 رهایی یابد، شرکت ها و آژانس های مسافرتی تمایل به سرمایه گذاری بیشتر در توسعه وب سایت خود دارند، زیرا مردم ترجیح می دهند تورها، هتل ها، فعالیت های خود را از طریق اینترنت انجام دهند. علی رغم کاهش 20 درصدی بازار آژانس های مسافرتی آنلاین در سال 2020، انتظار می رود که رشد آن تا 820 میلیارد دلار در سال 2023 افزایش یابد.
اگر در حال توسعه یا باز طراحی وب سایت خود هستید یا قصد دارید برای اولین بار طراحی وب سایت انجام دهید، ممکن است این سوال برای شما به وجود آید که یک وب سایت مسافرتی خوب باید چگونه باشد. چه مشخصه ها، طرح ها و ویژگی هایی باید داشته باشد تا به یک وب سایت برجسته در زمینه تجارت مسافرتی تبدیل شود؟ شاید در این راه، از تعداد زیادی از این ویژگی ها غافل شوید. شرکت وبینه در زمینه طراحی وب سایت آژانس مسافرتی به شما این امکان را می دهد تا وب سایت سفارشی طراحی شده با CMS اختصاصی خود را داشته باشید.
از چگونگی طراحی یک سایت مسافرتی آگاهی ندارید؟ با ما همراه باشید تا درباره موارد زیر بیشتر بدانید:
• وب سایت مسافرتی باید شامل چه مواردی باشد؟
• نحوه ایجاد و طراحی یک وب سایت مسافرتی
وب سایت آژانس مسافرتی باید شامل چه مواردی باشد؟
در طراحی سایت آژانس مسافرتی باید به عملکرد، زیبایی و تجربه کاربر توجه ویژه ای داشته باشید. بنابراین، از نظر طراحی و عملکرد، ده ها مورد وجود دارد که افزودن آنها به وب سایت مسافرتی کار عاقلانه ای است. در حال حاضر، بسته به نوع سایت مسافرتی که قصد طراحی آن را دارید، می توانید از مواردی که در ادامه برای شما آورده ایم استفاده کنید.
پرداخت
اگر قصد دارید کاربران سایت را به سمت رزرو و خرید سوق دهید، بسیار مهم است که تا حد امکان گزینه های پرداخت را به آنها ارائه دهید. اکثر مسافران دارای چندین کارت اعتباری، دبیت کارت یا گزینه های پرداخت بانکی هستند، بنابراین ارائه روش های پرداخت دوستانه به آنها شانس شما را برای تبدیل بازدید کننده به مشتری افزایش می دهد. با فروشگاه آنلاین طراحی شده توسط وبینه، می توانید پرداخت های اعتباری را از طریق درگاه های معتبر بانکی انجام دهید.
طراحی سایت موبایل رسپانسیو
در حال حاضر، تعداد زیادی از کاربران از طریق دستگاه های تلفن همراه خود وب گردی می کنند. در نتیجه، برای وبلاگ های مسافرتی یا وب سایت آژانس های مسافرتی ضروری است که به طراحی وب سایت خود برای تلفن همراه بپردازند. به جای ایجاد یک وب سایت کاملاً جداگانه برای کاربران تلفن همراه و تبلت ها، یک وب سایت واکنش گرا موبایل از کدی استفاده می کند که باعث می شود طرح و محتوای صفحه با اندازه صفحه سازگار شود، صرف نظر از اینکه در چه دستگاهی اجرا می شود.
طراحی موبایل ریسپانسیو مزایای متعددی را در برمی گیرد، از جمله:
• افزایش بازدید در موتورهای جستجو: الگوریتم موبایل Google از سایت هایی با طراحی واکنش گرا استفاده می کند.
• تجربه کاربری بهتر: صفحات به کاربران تلفن همراه ارائه می شود، به این معنی که آنها بر سلسله مراتب بصری، اهداف بزرگ لمسی هستند و خوانایی سایت متمرکز هستند.
• افزایش تبدیل: زمان بارگذاری سریع تر صفحه و تجربه بهتر کاربر منجر به کاهش نرخ بازگشت و افزایش تبدیل می شود.
• شما را برای آینده آماده می کند: با پیشرفت فناوری تلفن همراه و در دسترس بودن گسترده فناوری 5g ، دستگاه های تلفن همراه به احتمال زیاد سهم بیشتری از کاربران اینترنت را به خود اختصاص خواهند داد.
با طراحی وب سایت سفارشی توسط وبینه، سایت شما دارای بهینه سازی تلفن همراه خواهد بود. صرف نظر از نوع تجارت شما در صنعت سفر، از یک آژانس مسافرتی گرفته تا اپراتورهای تور، تیم طراحی ما به شرکت مسافرتی شما کمک می کند تا از طراحی وب سایت ریسپانسیو برای همه صفحات خود استفاده کنید. این اطمینان را به شما می دهیم که وب سایت شما در هر دستگاهی عالی به نظر خواهد رسید.
فیلترهای جستجوی آسان
تصمیم گیری در مورد سفر به شدت بستگی به جستجو دارد. هرچه گزینه های فیلتر بیشتری در وب سایت شما وجود داشته باشد، پیدا کردن گزینه مطلوب بدون هیچ زحمتی برای کاربر آسان تر می شود.
با توجه به تصویر زیر، هنگامی که یک کاربر از وب سایت Trip بازدید می کند و هتل را انتخاب می کند، یک جستجوی پیشرفته به او امکان فیلتر کردن نتایج را بر اساس رتبه بندی ستاره، محدوده قیمت، قوانین رزرو، مکان، پرداخت، امکانات رفاهی موجود و سایر موارد را می دهد. بنابراین، هنگام ایجاد یک پورتال مسافرتی، فراموش نکنید که این پارامترها را اضافه کنید تا تجربه رزرو آنلاین دلپذیر و آسان شود.
جستجوی پیش بینی کننده
جستجوی پیش بینی کننده یک منوی ساده و کشویی است که به محض اینکه کاربر شروع به تایپ نام مکان یا فرودگاه می کند، ظاهر می شود. با کمک آن، بازدیدکنندگان وب سایت مجبور نیستند یک لیست بی پایان از گزینه های نامربوط را بررسی کنند. آنها به سرعت موارد مورد نیاز را پیدا می کنند. کاربران تلفن همراه یک وب سایت مسافرتی از این ویژگی نیز لذت خواهند برد.
گزینه جستجوی پیش بینی استاندارد در تصویر زیر به طور کامل به جستجوگران کمک می کند، که نمونه ای از نحوه ایجاد یک وب سایت مسافرتی با تمرکز بر خواسته های مشتریان است.
تصاویر
شبکه های اجتماعی با محتوای بصری زیادی مانند Instagram یا Pinterest به دلایلی محبوب کاربران هستند. مردم عاشق تماشای عکس های زیبا هستند. این عکس ها برای آنها الهام بخش خواهند بود زیرا پیام دقیق تری را از طریق یک وب سایت مسافرتی دریافت می کنند. محتوای بصری با یک عکس خوب و با جزییات دقیق برای جلب نظر بازدیدکنندگان از وب سایت سفر شما جذاب خواهد بود.
به طور مثال، نیازی به گفتن نیست که با اشتراک گذاری عکس هایی با کیفیت از لوازم منزل در وب سایت مرتبط با آن، این عکس ها به عنوان وسیله ای عالی برای افزایش اعتبار نام تجاری آن وب سایت عمل می کنند. در عین حال، عکس های انگیزشی و کلید واژه های غنی که کاملاً با طراحی وب سایت شما مطابقت دارد به جلب نظر مخاطب کمک می کند. محتواهای دقیق و نظرات متخصصان، مشتریان ثابت جدیدی را به آژانس مسافرتی آنلاین یا خدمات رزرو شما هدایت می کند.
تصاویر می توانند انگیزه های باورنکردنی داشته باشند، به ویژه هنگامی که مکان های عجیب و غریب و مقاصد رویایی را به نمایش می گذارند. سایت شما باید از عکس های بزرگ و زیبا از هر چیزی مانند وعده های غذایی گرفته تا مکان ها، و مناطق محلی استفاده کند. اما نباید در اینکار زیاده روی کنید. مهم این است که شما با توجه به سلیقه گروه مختلفی از کاربران تصاویر مناسب را انتخاب و استفاده نمایید.
لیست علاقه مندی ها
این احتمال وجود دارد که مشتریان شما لیستی از هتل ها یا مکان های ترجیحی داشته باشند که بیشتر اوقات از آنها بازدید می کنند. در این حالت، لیست علاقه مندی ها به یک ابزار اساسی تبدیل می شود. با کمک آن، کاربران می توانند در وقت خود صرفه جویی کنند و نیازی به جستجوی اطلاعات مورد نیازشان از همان ابتدا وجود ندارد. اطلاعات هر پرواز، هتل یا بسته تخفیفی ویژه تعطیلات را در یک چشم برهم زدن پیدا می کنند.
قیمت
وقتی کاربران بسته های مشابه را مقایسه می کنند، می خواهند تفاوت واضح بین آنها و نحوه تأثیر آنها بر قیمت را ببینند. نمایش قیمت های گیج کننده یا قدیمی، هزینه های پنهان یا مالیات موجب از دست رفتن مشتریان بالقوه می شود.
در سایت زیر وقتی هر مسافری بسته تعطیلات را انتخاب می کند، به عنوان مثال، پرواز و هتل، می بیند که چه خدماتی در قیمت گنجانده شده است. این یک عمل واقعاً عادلانه برای تبدیل کاربران به مشتری بالقوه است.
شخصی سازی
اولیور هکمن، معاون مهندسی گوگل خاطرنشان می کند که برای مسافران دسترسی سریع به اطلاعات کافی نیست. چیزی که آنها نیاز دارند یک تجربه بهتر و شخصی تر است.
مطالعه انجام شده توسط Google و Phocuswright در سال 2017 نشان می دهد که 57 درصد از گردشگران بر این باورند که ارائه دهندگان سفرهای آنلاین باید محتوای وب سایت خود را با توجه به رفتار گذشته یا ترجیحات شخصی مشتریان خود تنظیم کنند. علاوه بر این ، 36 درصد از آنها با نشان دادن آمادگی برای پرداخت هزینه بیشتر برای دریافت خدمات شخصی تر، برند ها را تشویق می کند تا از این ابتکار استفاده کنند.
برای مثال، کایاک اعلان های قیمت و کدهای تبلیغاتی را در ازای ارسال ایمیل های خود به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.
فراخوان به عمل
Call to action (CTA) یک گزینه جادویی یا لینکی است که به عنوان یک دستورالعمل برای تشویق بازدیدکنندگان به خرید محصول یا سفارش خدمات شما در زمان مناسب عمل می کند. فراخوان به عمل شانس تبدیل بازدیدکننده وب سایت را به مشتری بالقوه افزایش می دهد.
در تصویر زیر سایت آژانس مسافرتی با یک گزینه واضح فراخوان به عمل به کاربران پیشنهاد می کند تا اتاقی را در هتل رزرو کنند، این مورد می تواند افزودنی خوبی برای هر سایت آژانس مسافرتی باشد.
تجزیه و تحلیل
آژانس های مسافرتی آنلاین هنگامی که تنها بر خدمات رزرو تمرکز می کنند و کسانی را که هنوز مقصد خود را انتخاب نکرده اند، فراموش می کنند، در این مورد به کمی الهام و تشویق نیاز دارند زیرا عملا راه اشتباهی را در پیش گرفتند. تجزیه و تحلیل سوالات جستجو به ارائه پیشنهاد مناسب به کاربران کمک می کند. علاوه بر این، هنگام برنامه ریزی برای ایجاد ارتقاء وب سایت آژانس مسافرتی برای فصل جدید، باید بدانید که چه ویژگی هایی باید در خدمات قابل ارائه به مشتریان گنجانده شوند.
Booking.com در مثال زیرمکان هایی را که گردشگران بیشتر در جستجوی آن بوده اند تجزیه و تحلیل می کند و تورهای مختلفی را برای هر سلیقه ای ارائه می دهد، از بهترین مقاصد انگلستان گرفته تا جذاب ترین جزایر استرالیا. این امر نشان می دهد که چگونه باید به یک ماژول تحلیلی یا افزودن شخص ثالث برای بخش تجزیه و تحلیل وب سایت خود اهمیت دهید.
مشتری مداری
در این مورد، تمرکز بر این است که تجربه مشتری را یکپارچه و بدون زحمت فراهم کنید. البته که نباید به بخش راهنمای سنتی با صفحه پرسش و پاسخ در توسعه وب سایت رزرو سفر محدود شود. مشتری مداری این است که به کاربر آنچه را که در سایت شما به دنبال آن است به راحتی ارائه دهید.
Booking.com لیستی طولانی از ارزهای موجود را برای پرداخت هزینه بومی کاربران کشورهای مختلف ارائه می دهد.
نظرات مشتریان
برای همه سایت ها به خصوص سایت آژانس های مسافرتی، نظرات مشتریان می تواند به شما در فروش و ارائه خدمات کمک کرده و اعتبار زیادی را برای کاربران جدید به وجود بیاورد. این روزها، پیشنهاداتی که دهان به دهان نقل می شوند بسیار قوی تر از انواع مختلف بازاریابی عمل می کنند، حتی اگر از طرف یک فرد غریبه ارائه شوند.
اگر بخش نظرات مشتریان را در سایت خود جای نداده اید، سایت های زیادی وجود دارند که این کار را انجام می دهند. و مشتریان به خوبی از وجود آنها آگاه هستند. بنابراین، بهتر است این بخش را حتما به سایت خود اضافه کنید، به ویژه در بخش هایی که رستوران ها، هتل ها یا سایر فعالیت ها را به کاربران خود پیشنهاد می کنید.
رسانه های اجتماعی
مسافران و کسانی که تمایل به سفر دارند، علاقه دارند تا تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، پیشنهاداتی ارائه دهند و با یکدیگر تعامل داشته باشند. پلتفرم های رسانه های اجتماعی مکان مناسبی برای توسعه بیشتر نام برند شما و به اشتراک گذاری داستان شما هستند. از این رو می توانید سایت خود را با بسترهای مختلف رسانه های اجتماعی ادغام کنید. اما این همه ماجرا نیست همچنین اینکار به شما این امکان را می دهد از تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام برای ایجاد آگاهی از نام برند و گسترش دسترسی کاربران به سایت آژانس مسافرتی خود استفاده کنید.
چگونه یک وب سایت آژانس مسافرتی طراحی و ایجاد کنید؟
هنگام ایجاد یک وب سایت مسافرتی و انتخاب طراحی متناسب برای آن، چندین نکته مهم وجود دارد که باید به آنها توجه کنید، از جمله:
تعیین کنید که چه نوع سایت مسافرتی مد نظرتان است
اصلی ترین و مهم ترین بخش از این فرایند است زیرا بر هر چیز از طرح سایت شما، طراحی، تا خود دامنه تأثیر می گذارد. همه انتخاب های بعدی از اولین تصمیم سرنوشت ساز شما نشأت می گیرند.
به زبان ساده تر، در تصورتان سایت شما چگونه است؟ برای کمک به تصمیم گیری، چندین مورد برای انتخاب وجود دارد، از جمله:
• بلاگر سفر: یک وبلاگ نویس مسافرتی ممکن است یک فروشگاه اینترنتی داشته باشد، اما طراحی و محتوای وبلاگ متناسب با قصه گویی است، نه فروش. این مورد تأکید زیادی بر عکس ها، زیبایی بصری و خوانایی آسان دارد. به طور معمول، ممکن است چندین زیر شاخه تحت عنوان وبلاگ نویس سفر وجود داشته باشد:
1. راهنما: کارشناس سفر که بر نحوه، دستورالعمل ها و توصیه های مربوط به غذاهای محلی، آداب و رسوم، فعالیت های گردشگری، سایت ها، رستوران ها و تجربیات تمرکز دارد.
2. آشپزی: بسیاری از مردم سفر را از دریچه غذا ها و نوشیدنی ها مشاهده می کنند. این نوع وبلاگ تأکید ویژه ای بر وعده های غذایی، نوشیدنی های مختص هر کشور و همه چیزهایی دارد که به آن وابسته است.
3. مقاله نویس/خاطره نویس: این نوع وبلاگ سفر بر اساس تجربه ای که نویسنده در طول ماجراجویی خود داشته است، روی سفر تمرکز دارد.
• رزرو مسافرتی: اگرچه وبلاگ ها ممکن است بعضی از ویژگی های سایت ها را دارا باشند، اما پلتفرم فروشگاه بودن و جنبه رزرو اولویت بیشتری دارد. وبلاگ ها برای تشویق خوانندگان به سفر مفید هستند و در حالت ایده آل، این سفر از طریق سایت های آژانس های مسافرتی رزرو خواهند شد. مشابه وبلاگ نویس، انواع مختلفی از بوکرها نیز وجود دارند، از جمله:
1. برنامه ریز تعطیلات: بسته های مسافرتی یا گزینه های زیر را پیشنهاد می دهند:
• هتل ها
• پروازها
• غذاها و نوشنیدنی ها
• تور گردشگری: برخی از سایت های مسافرتی به عنوان یک تور گردشگری مجازی عمل می کنند که مسافران برای یافتن اطلاعات، ایده ها و راهنماها در یک مکان خاص از آن بازدید می کنند. با مشاغل دیگر مشارکت کنید یا اجازه دهید خریدها مستقیماً از طریق سایت شما انجام شوند.
نام دامنه مناسب انتخاب کنید
وقتی صحبت از یک وب سایت آژانس مسافرتی می شود، یکی از مهمترین اجزاء نام دامنه مناسب است. نام دامنه آدرسی است که افراد در مرورگر وب خود وارد می کنند تا به وب سایت شما برسند. نام دامنه به عنوان کارت تلفن مجازی سایت شما عمل می کند، بنابراین ضروری است که آنچه را که می خواهید انتخاب کنید، دقیقاً در نظر داشته باشید. از جمله مزایای یک نام دامنه قوی:
• به شما در کسب اعتبار آنلاین کمک می کند.
• به مشتریان نشان می دهد فعالیت های شما قانونی است.
• از برند شما حمایت می کند.
• به افزایش بازدید از سایت شما در نتایج جستجو منجر می شود.
ویژگی های یک نام دامنه قوی چیست؟
• به دو صورت دامنه و رسانه های اجتماعی در دسترس است: حتی اگر بهترین نام جهان را به دست آورده باشید، اگر شخص دیگری قبلاً آن را داشته باشد، برای شما بی فایده است.
• نشان دهنده نام تجاری شما است: نام دامنه شما باید به کاربران این تصور را بدهد که چه کسی هستید و فعالیت شما چیست.
• کارهایی را که انجام می دهید توضیح می دهد: در حالت ایده آل، نام دامنه سایت شما در خوانندگان این حس را ایجاد می کند که چه چیزی شما را از سایر وب سایت های مسافرتی دیگر متمایز می کند.
• کوتاه و آسان برای تلفظ: نام باید یک کلمه باشد، حداکثر دو کلمه، بدون هیچ عدد یا علامت باشد. باید به راحتی خوانده، نوشته و گفته شود.
• از دامنه سطح بالا (TLD) استفاده می کند: اگرچه .com متداول ترین TLD است اما چندین دامنه سطح بالا برای سایت های آژانس های مسافرتی نیز وجود دارد.
طراحی وب سایت آژانس مسافرتی
بعد از آنکه درباره نام دامنه تصمیم خود را گرفتید، وقت آن است که به محتوای اصلی سایت خود بپردازید. با دنبال کردن چند مرحله، ایجاد یک وب سایت آژانس مسافرتی از نظر زیبایی کار سختی نخواهد بود. برای شروع، این مراحل را دنبال کنید:
• به سراغ سازنده وب سایت خود بروید
• دسته بندی سایت خود را انتخاب کنید
• نام وب سایت خود را وارد کنید
• تصویر صفحه اصلی سایت را انتخاب کنید یا عکس خود را بارگذاری کنید
• یک لوگو طراحی کنید یا لوگوی خود را بارگذاری کنید
• رنگ و تم سایت خود را انتخاب کنید
• سبک ناوبری و فونت را انتخاب کنید
• اطلاعات تماس خود را وارد کنید
پس از تکمیل مراحل راه اندازی اولیه، شروع به ساخت صفحات و محتوا کنید. اصطلاحی وجود دارد که بازاریابان برای بهینه سازی صفحات برای مشاهده در موتورهای جستجو مانند Google و Bing استفاده می کنند. به آن سئوی وب سایت یا بهینه سازی موتورهای جستجو می گویند و واقعاً می تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد.
ده ها ویژگی وجود دارد که هر وب سایت آژانس مسافرتی باید آنها را دارا باشد. وبینه از یک CMS هوشمند و سفارشی استفاده می کند تا پروسه طراحی را برای شما سریع، ساده و مقرون به صرفه کند و در نهایت یک وب سایت آژانس مسافرتی کامل به شما تحویل می دهد. این مجموعه دارای ویژگی ها و قابلیت هایی است که می تواند سایت شما را محبوب و متمایز کند، از جمله:
• طراحی ریسپانسیو موبایل
• وبلاگ ساز ساده
• تجزیه و تحلیل قدرتمند
• ابزار بازاریابی
• نام دامنه قوی
• یک گالری بزرگ عکس
آژانس های هواپیمایی از جمله شرکت هایی هستد که داشتن وب سایت از ضروریات کسب و کارشان به حساب می آید. ارائه خدمات به صورت آنلاین در بازاریابی و فروش آنها بسیار تاثیر گذار خواهد بود. اکنون درک بهتری از سایت های آژانس مسافرتی و ویژگی های آن دارید. دیدگاه جامعی در زمینه توسعه وب سایت مسافرتی کسب کرده اید. اگر در راه اندازی وب سایت مسافرتی خود به کمک احتیاج دارید، با ما تماس بگیرید. استفاده از CMS اختصاصی وبینه در طراحی وب سایت های آژانس های تبلیغاتی این مزیت را دارد که از یک پکیج استاندارد در طراحی و نرم افزارهای تحت وب می توان استفاده کرد.
رابط کاربری قدرتمند و زیبا تاثیر زیادی در جذب مخاطبان و توریست هایی دارد که قصد همکاری با شما را دارند. اگر وب سایت ندارید نمونه کارها و خدمات قابل ارائه در وبینه را بررسی کنید و یا به صورت تلفنی مشاوره طراحی رایگان بگیرید. تیم تخصصی ما در زمینه طراحی سایت با لاراول و طراحی وب سایت های سفارشی تمایل دارند تخصص خود را در زمینه طراحی و ایجاد وب سایت آژانس های مسافرتی آنلاین با شما به اشتراک بگذارند.