طراحی سایت شرکت بورسی
وب سایت شرکت ها اولین جایی است که سهامداران و یا افرادی که جهت آشنایی بیشتر با فعالیت تخصصی شرکت اقدام به تحقیق می کنند با آن روبرو می شوند و برای پیدا کرد آن به سادگی با یک جستجو در گوگل آن را پیدا می کنند. وب سایت باید هم از نظر فنی و هم از نظر گرافیکی و بصری بدون نقص باشد.این موضوع باعث استفاده ساده کاربر از محتوا وب سایت خواهد شد. اصولا جهت داشتن یک وب سایت رسمی الزاماتی لازم است که در سایر سایت ها وجود ندارد. ما در این صفحه به طور کامل آنها را شرح داده ایم .
اگر قبلا تجربه طراحی سایت شرکتی را داشته اید متوجه شده اید که معمولا با مشکلاتی در بخش های چند زبانه، SEO یا واکنش گرایی روبرو بوده است و یا بخش های مشخصی را جهت ثبت اطلاعات خاص نداشته است. وبینه تصمیم دارد با بررسی نیازهای های شرکت های بورسی بتواند برای شما استانداردهای لازم برای داشتن یک وب سایت موفق را فراهم کند. از این رو داشتن تجربه، تیم مجرب و همچنین CMS اختصاصی جهت به کارگیری در بخش کنترل پنل و طراحی سایت با لاراول از الزامات شروع این کار است. این کنترل پنل با داشتن رابط کاربری بسیار ساده می تواند در استفاده توسط کاربر راحت باشد و شخصی که مدیر وب سایت است بدون دردسر از cms استفاده می کند.
طراحی وب سایت شرکت بورسی باید شامل صفحات و ویژگی های خاصی باشد. بخشی از این ویژگی ها در هر نوع وب سایت شرکتی لازم و ضروری است اما برخی از آنها صرفا برای وب سایت های بورسی است. شرکت ها به صورت پیوسته اطلاعات و اخبار مهمی را از عملکرد خود منتشر می کنند و این موضوع از نظر سهامداران بسیار مهم و ضروری است. همچنین با انتشار گزارش ها و بولتن ها به صورت دوره ای آماری از عملکرد خود را منتشر می کنند. ضمن اینکه این ویژگی ها به طور کلی برای بسیاری از وب سایت های شرکت ها ضروری است. اطلاعات بیشتر در مورد طراحی سایت شرکت بورسی را به شرح ذیل می توان در نظر گرفت.
ویژگی های وب سایت بورسی
- دریافت وضعیت از آخرین ارزش روز سهام
این گزارش در سایت های رسمی و معتبری مانند وب سایت www.tsetmc.com قابل دریافت است. گزارش های دقیقی از وضعیت روز سهام را به سهامداران شما نمایش می دهد. همچنین سرویس های دیگری برای این موضوع وجود دارد که برخی از این سرویس ها با دادن API هم می توانند خروجی وضعیت روز سهام شرکت را در سایت شما نمایش دهند.
- فهرست مراکز و شعب شرکت
معرفی شعب بخشی از محتوای وب سایت است که لازم است مشتریان شما با آن آشنا باشند. شعب بر اساس موقعیت جغرافیایی که دارند می توانند دسته بندی شوند. یکی از امکاناتی که در طراحی سایت شرکت بورسی در وبینه وجود دارد این است که می توان فهرستی از شعب را بروی نقشه اضافه کرد.
- کاتالوگ محصولات و خدمات شرکت
محصولات یک شرکت خروجی نهایی تلاش و سرمایه گذاری است که در آن شرکت انجام شده است. معرفی صحیح محصولات با روش های متفاوت معرفی و استفاده از Multimedia باعث نمایش بهتر و جذب مخاطب و خریدار شما خواهد شد. امروزه استفاده از محتوای غنی و کاربردی برای کاربر بسیار مهم است و پرداختن به موضوعات مهم مانند معرفی خدمات و محصولات در اولویت اول هر وب سایت شرکتی است.
- گواهی نامه ها و مجوز ها
مجوز ها و لوح های تقدیر را باید در وب سایت و در جایی که کاربر به سادگی به آنها دسترسی داشته باشد، به نمایش گذاشت. این قسمت به سادگی در مدیریت سایت قابل کنترل است و در آینده هم با دریافت گواهی نامه های بیشتر اپراتور سایت شما می تواند با وارد کردن آن در سایت به سادگی این کار را انجام دهد.
- چارت سازمانی و اعضای هیئت مدیره
چارت سازمانی و معرفی هیئت مدیره در برخی از شرکت ها کاربردی و مهم است. این بخش را می توانیم در وب سایت شما اضافه کنیم.
- پیام مدیرعامل
در صفحه اول بهتر است بخشی را به پیام مدیر عامل اختصاص داد. این بخش از بخش هایی است که مطابق سلیقه و نیاز کارفرما طراحی می شود و جهت تغییر محتوا هم نیاز به تماس با شرکت طراحی سایت نیست بلکه جزو موارد داینامیک بوده و مدیر سایت بدون نیاز به کد نویسی و دانش برنامه نویسی می تواند محتوای این قسمت را هم تغییر دهد.
- اخبار شرکت
اخبار شرکت، روند رو به رشد، قرادادها، حضور در نمایشگاه ها یا محصولات جدید را می تواند به کاربر شما نمایش دهد.
اخبار سایت در دو قسمت قابل مشاهده است. ابتدا در صفحه نخست بخش اخبار اخیر و در دسته بندی اخبار که شامل همه خبرهایی است که تا امروز در سایت شما منتشر شده است.
- بولتن ماهیانه
گزارش های آماری از تولید و رشد شرکت یا ماهنامه های تخصصی که از طرف شرکت شما منتشر می شود را به عنوان بخش مهمی از وب سایت می توان در نظر گرفت. این قسمت دارای ویژگی آپلود فایل و امکان دانلود آن وجود دارد مدیر سایت قادر است با توجه آموزشی که در نحوه کار یادمی گیرد به صورت ماهیانه محتوای بولتن را به روزرسانی کند.
- مناقصات و مزایده ها
یکی از بخش های مهم در شرکت های بورسی، مناقصه ها و مزایده های صورت گرفته در آنهاست. نمایش این اطلاعات در واقع به معنای نمایش میزان فعالیت های شرکت به بازدیدکنندگان و دنبال کنندگان شرکت است. تعداد و رقم این مناقصه و مزایده ها نقش تعیین کننده در جلب نظر کاربران، دنبال کنندگان و مشتریان شما خواهد داشت.
- لینک نماد در سامانه tsetmc
tsetmc مخفف Tehran Securities Exchange Technology Management Co یا مدیریت فناوری بورس تهران است. در این سایت معاملات سهامداران بازار نمایش داده می شود. در واقع اطلاعات تمام شرکت های فعال در بورس ایران از طریق این سایت در دسترس سهامداران و دنبال کنندگان این شرکت ها قرار می گیرد. اطلاعاتی که از طریق این سامانه قابل مشاهده است شامل معرفی و ترازنامه شرکت، سود و زیان، هیات مدیره، تصمیمات مجمع، اطلاعیه ها و... می باشد. بنابراین لازم است شرکت های بورسی لینک نماد شرکت در سامانه tsetmc را جهت دسترسی ساده ی کاربران و کسانی که قصد آشنایی با سوابق شرکت را دارند در وب سایت درج نمایند.
- گالری تصاویر و ویديو ها
در وب سایت های طراحی شده توسط CMS اختصاصی در وبینه محدودیتی در بارگذاری تصاویر و ویدیوها وجود ندارد و این امکان فراهم شده است که شرکت ها بتوانند تصاویر زیادی در قالب گالری تصاویر، از بخش های مختلف کارخانه، تولیدات و محصولات، نیروی انسانی و... در معرض دید بازدیدکنندگان وب سایت قرار دهند. همچنین امکان قراردادن ویدیوهای مختلف نیز در سایت وجود دارد.
- فرم استخدام
شرکت های فعال در بورس از جمله شرکت های بزرگ و تاثیرگزار در اقتصاد کشور و همواره در حال توسعه هستند؛ بخشی از این توسعه شامل نیروی انسانی مجموعه می باشد. به این معنی که شرکت به طور پیوسته در حال غربال کردن نیروی انسانی مشغول به کار و افزودن نیروی کار ماهر و با انگیزه به مجموعه است. داشتن فرمی جهت استخدام از الزامات این کار است. فیلدهای فرم استخدام، مطابق اطلاعاتی که شما به عنوان مدیر شرکت نیاز دارید تا از فرد جویای کار بدانید تنظیم و نمایش داده خواهد شد. با کمک این فرم می توانید اطلاعات مفیدی از کارجویان جمع آوری نمایید و مقایسه ی خوبی میان افراد انجام دهید.
- مشتریان کلیدی
اینکه شما با چه شرکت ها و افراد سرشناسی داد و ستد می کنید تاثیر شگرفی در جذب مشتریان جدید و سهامداران بیشتر خواهد داشت. بهتر است لیستی از مشتریان کلیدی خود تهیه کنید و آن را در وب سایت به نمایش بگذارید. می توانید این لیست را به صورت عکس و یا جدول در وب سایت نمایش دهید.
-نمایشگاه ها
حضور در نمایشگاه های داخلی، خارجی و بین المللی از جمله فعالیت های موثر در بازاریابی و جذب مشتری می باشد. خوب است کاربران وب سایت شرکت را از چنین فعالیت های خود باخبر سازید و آنها را درجریان دستاوردهای هر یک از این نمایشگاه ها قرار دهید. این دستاورد ها می تواند شامل قراردادهای منعقد شده در نمایشگاه، سفارش ها و همکاری های جدیدی که به واسطه نمایشگاه ایجاد شده اند، میزان سرمایه ی جذب شده و... باشد.
- تحقیق و توسعه
واحد تحقیق و توسعه در هر شرکت و سازمانی جزو بخش های اساسی و حیاتی آن سازمان به حساب می آید. شرکت های پیشرو و فعال امروزه بر این باورند که داشتن چنین بخشی سرمایه گذاری به حساب می آید نه هزینه. وجود بخش (Research and Development) R&D يا همان تحقيق و توسعه و میزان سرمایه گذاری در آن نشان دهنده ی میزان پیشرفت و توسعه یافتگی آن سازمان می باشد. بنابراین لازم است موردی را در منوی وب سایت به واحد تحقیق و توسعه اختصاص و گزارش های روشنی از فعالیت های این بخش ارائه دهید.
- انتشارات و مقالات
شرکت های بزرگ و کارخانه ها درست مانند شهرها هستند که هر روزه مسائل مختلفی در آن ها اتفاق میفتد. می توان این اخبار را در قالب خبرنامه، هفته نامه، ماهنامه و گاهنامه منتشر کرد و بازدیدکنندگان سایت را در بخش انتشارات و مقالات در جریان این اخبار قرار داد. اخبار و اتفاقات مهم را نیز می توان در قالب ویژه نامه منتشر نمود.
- وب سایت چند زبانه
معمولا شرکت های بزرگی که در بورس فعال هستند در بازارهای بین المللی هم حضور دارند و لازم است که وب سایت آن ها هم چند زبانه باشد و ترجیح ما طراحی وب سایت سه زبانه است. باید در نظر داشت که چند زبانه بودن وب سایت را باید به روشی استاندارد اجرا کرد. این موضوع می تواند روی رتبه وب سایت شما در گوگل و احتمال نمایش وب سایت شما برای کاربران جدید بسیار تاثیرگذار باشد.
در روشی که وبینه طراحی سایت چند زبانه انجام می دهد همه زبان ها در دامنه اصلی قرار دارند و از ساب دامنه به عنوان سایت های دیگر استفاده نخواهد شد. دلیل این امر هم 3 نکته مهم است.
ابتدا باید در نظر داشت اگر وب سایت در ساب دامنه اجرا شود حتما باید برای هر زبان یک CMS مجزا با کنترل پنل مجزا از هر زبان نصب کرد و از طرفی هم دیتابیس جداگانه خاص خود را دارد.
نکته بعدی طراحی گرافیکی جزیره ای است. یعنی در روشی که از ساب دامنه استفاده شود باید همانطور که CMS مجزا است قالب هم مجزا باشد و این موضوع باعث دوباره کاری در پیاده سازی وب سایت است. از طرفی هم اختلاف های زیادی از نظر بصری بین هر ساب دامنه به وجود خواهد آمد و در آینده هم توسعه وب سایت را به شدت به چالش می کشد.
نکته سوم هم به دلیل مجزا بودن پنل مدیریتی در هر ساب دامنه و هر زبان اگر چنانچه یک فرصت فروش یا فرم تماس با ما برای شما از یکی از زبان ها ارسال شود شما باید به صورت تکی ادمین همه زبان ها را بررسی کنید تا به پیام ارسال شده دسترسی پیدا کنید.
اما برعکس هر 3 حالت غیرمفیدی که می تواند در طراحی سایت چند زبانه اتفاق بی افتد در وبینه همه زبان ها در یک CMS و همه قالب ها در یک قالب و همه ترجمه ها و بخش مدیریتی هم به صورت یکپارچه قابل دسترس خواهد بود.
نکته مهمی در مورد SEO در چنین سایت هایی باید بیان کنم که وب سایت هایی که چند زبانه هستند و در یک دامنه قرار می گیرند از نظر SEO رتبه بالاتری دارند و تعداد کاربرانی که از کشور های مختلف وارد سایت می شوند به عنوان بازدید کننده یک سایت اصلی هستند اما در روش های دیگر این موضوع اتفاق نمی افتد.
- استراتژی و اهداف شرکت
بسیار خوب و البته لازم است تا بازدیدکنندگان وب سایت و دنبال کنندگان خود را از اهداف و چشم اندازهای شرکت آگاه سازید. می توانید نقشه ی راه شرکت را به روش های گوناگون و در قالب عکس، فیلم، موشن گرافی و... به اطلاع کاربران برسانید و آن ها را در این راه با خود همراه کنید.