طراحی نرم افزار سفارشی تحت وب

طراحی-نرم-افزار-تحت-وب-سفارشی

نرم افزار تحت وب چیست؟ نوع خاصی از نرم افزار هستند که به کاربران امکان می دهند از طریق رابط مرورگر وب با سرور از راه دور ارتباط برقرار کنند. آنها در سال های اخیر افزایش و محبوبیت چشمگیری داشته اند و جایگزین برنامه های دسک تاپ شده و به ابزاری حیاتی برای مشاغل کوچک و بزرگ در سراسر جهان تبدیل شده اند.
نرم افزارهای مبتنی بر وب دارای مزایای زیادی نسبت به نرم افزارهای دسک تاپ سنتی هستند که مهم ترین مزیت، قابل حمل بودن آنها است. با نرم افزار های تحت وب، کاربران نیازی به نصب نرم افزار اضافی ندارند و توسعه دهندگان نیز مجبور نیستند چندین نسخه از یک برنامه را برای سیستم عامل های مختلف بنویسند.

از یک نگاه گسترده تر، نرم افزار تحت وب، هر برنامه ای است که از یک وب سایت به عنوان فرانت اند استفاده می کند و به کاربران امکان می دهد از هر دستگاهی به برنامه دسترسی داشته باشند. این در تضاد مستقیم با برنامه های نرم افزاری معمولی است که باید توسط کاربر بر روی دستگاه شان بارگیری شود. از مزایای عمده این نرم افزار انعطاف پذیری بیشتر در دسترسی، امکان ارائه به روزرسانی ها، اتصالات از طریق cloud و عملکرد کلی بیشتر در اختیار کاربران را می توان برشمرد.

نرم افزار تحت وب نرم افزاری است که در اینترنت اجرا می شود و با استفاده از مرورگر وب قابل دسترسی است. استقرار نرم افزار تحت وب مزایای زیادی در مقایسه با نرم افزارهای سنتی دارد:

• نرم افزار تحت وب از طریق اینترنت در سراسر جهان قابل دسترسی است. کارمندان، مشتریان هر زمان و هر مکان به نرم افزار دسترسی دارند و روابط آنها از این طریق ممکن خواهد بود.

• نرم افزار تحت وب فقط باید در یک سیستم نگهداری شود (یک نقطه مدیریت) و نیازی نیست که روی رایانه های مشتری نصب شود، این امر باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.

شرکت هایی مانند گوگل با استفاده از بستر مرورگر Chrome برای تسهیل در ایجاد و توسعه نرم افزارهای تحت وب و منبع باز که توسط شرکت هایی که قصد دارند کاربران دیجیتالی را هدف قرار دهند، از صنعت نرم افزارهای تحت وب حمایت کرده اند. در روش دیگر، سازمان ها می توانند از خدمات توسعه دهنده برنامه های وب سفارشی برای ایجاد راه حل های آنلاین کاملاً یکپارچه فراتر از آنچه به طور مستقل امکان پذیر است، استفاده کنند.

شرکت طراحی سایت وبینه تجربه کار با چندین فریم ورک و زبان های برنامه نویسی مورد نیاز برای ساخت نرم افزارهای وب جامع، از جمله (نه محدود به) PHP Frameworks ،Django Python Framework و Ruby on Rails را دارد. 

چرا نرم افزارهای تحت وب؟

دلایل زیادی وجود دارد که شما باید یک نرم افزار تحت وب سفارشی را به عنوان بخشی از استراتژی دیجیتال سازمانی خود در نظر بگیرید. در وبینه، مزایا و انعطاف پذیری را که توسعه برنامه های وب فراهم می کند، از نظر یک رابط کاربری بهینه شده تشخیص داده و محیط توسعه کلیدی را تغییر می دهیم. در ذیل برخی از دلایل اصلی سازمان ها را آورده ایم که به چه دلیل یک نرم افزار سفارشی تحت وب را انتخاب کرده اند:

قابلیت دسترسی کاربر

با استفاده از یک نرم افزار تحت وب، سازمان شما از طریق یک محیط ثابت، مرورگر وب، به کاربران شما امکان دسترسی به سیستم را می دهد. تیم توسعه برنامه وب سایت ما قادر به مدیریت مراحل آزمایش در مرورگرهای مختلف وب است و پس از نهایی شدن، نرم افزار تحت وب فقط برای یک سیستم عامل توسعه می یابد. با استفاده از نرم افزارهای متداول، دسترسی کاربر بر اساس این واقعیت که فقط در برنامه قابل دسترسی است، محدود خواهد شد.
این امر باعث ایجاد امکاناتی هیجان انگیز در محیط کار نیز می شود و ایجاد برنامه های جدید را برای تیم های جهانی، کار در خانه و همکاری در زمان واقعی تسهیل می کند. ایده نشستن جلوی یک کامپیوتر و کار در یک مکان ثابت به لطف برنامه های تحت وب وبینه ممکن خواهد شد.

نرم-افزار-تحت-وب

قابلیت  Cross Platform

فرایند توسعه فشرده به این معنی است که برای اهداف زمانی، نرم افزارهای سنتی و دسک تاپ ویندوز را مورد هدف قرار می دهند و احتمالاً فقط تعداد معدودی از نسخه های ویندوزXP) ، 7، 8  و 10) تا به امروز مورد هدف آنها بوده است. این امر بخش زیادی از کاربران بالقوه را که از فناوری جایگزین سیستم عامل استفاده می کنند و یا افرادی را که قصد دارند در حین حرکت و یا رانندگی از طریق دستگاه تلفن همراه خود به این برنامه ها دسترسی داشته باشند، از گردونه خارج می کند. خوشبختانه، تیم طراحی وبینه، این محدودیت ها را می فهمد و فرایندی را توسعه داده است که از زیرساخت های منبع باز به منظور توسعه نرم افزارهای تحت وب بهره می برد. در نتیجه، برنامه های وب ما محدود به این محدودیت ها نیستند و در صورت لزوم می توانند در ویندوز، مک و حتی یونیکس استفاده شوند.

نرم افزارهای موبایل مبتنی بر وب نیز به دلیل جستجوی کاربران برای دستیابی به اطلاعات و برقراری ارتباط در حین حرکت به جای جستجو در وب سایت، به طور فزاینده ای محبوب شده اند. وبینه همچنین می تواند به سازمان شما کمک کند تا مجموعه ای روان از نرم افزارهای تحت وب مبتنی بر موبایل و دسک تاپ را با توجه به نیازهای جمعیتی و عملکرد هدف شما ایجاد کند.
نرم افزارهای تحت وب بر روی هر دستگاهی که بتواند یک مرورگر را پشتیبانی و دارای اتصال اینترنت فعال باشد قابل اجرا است. یک نرم افزار تحت وب چه کارایی می تواند داشته باشد؟

نرم افزارهای تحت وب می توانند ابزاری ارزشمند برای مشاغل باشند زیرا توانایی کمک به مدیران را دارند، به طور مثال:

• ردیابی سوابق عملکرد هر کارمند

• مدیریت حمل و نقل مسافر یا بار 

• نظارت بر روند مالی

• کار با حقوق و دستمزد

• کنترل گردش کار اعضای کارکنان و گروه های پروژه

همه این موارد را می توان با نوشتن یک نرم افزار تحت وب که بر روی سرور اجرا می شود، به دست آورد. این برنامه می تواند با زبان های مختلف برنامه نویسی نوشته شود و از چندین فناوری و فریم ورک استفاده کند. بدون توجه به نصب سیستم عامل، یک نرم افزار تحت وب در مرورگر رایانه یا تلفن همراه مشتری اجرا می شود. این امر باعث می شود نرم افزارهای تحت وب به یکی از جهانی ترین راه حل های کراس پلتفرم موجود تبدیل شوند.

نمونه هایی از نرم افزارهای تحت وب

شاید ندانید، اما به احتمال زیاد از نرم افزارهای مبتنی بر وب در زندگی روزمره خود استفاده می کنید. بسته به نوع استفاده، نرم افزارهای تحت وب می توانند بسیار ساده باشند یا پیچیدگی نرم افزارهای دسک تاپ را نمایان کنند. برخی از نمونه های نرم افزار تحت وب:

• سیستم هایی که به شما امکان می دهند محل اقامت، بلیط و سایر خدمات را بصورت آنلاین رزرو کنید

• سیستم های پرداخت آنلاین

• پورتال های اینترنتی تعاملی (وب سایت هایی که با ورودی کاربر مانند اطلاعات ثبت نام کار می کنند)

• سیستم های CRM برای کار با مجموعه داده های عظیم و مدیریت چندین پروژه

همانطور که مشاهده می کنید، نرم افزارهای پیچیده وب می توانند با انبوهی از منابع داده کار کنند و مشکلات بی شماری را برطرف کنند. نرم افزار ساده تر تحت وب معمولاً فقط روی انجام یک کار متمرکز می کند:

• محاسبه پرداخت وام

• نمایش نرخ ارز

• تولید پالت های رنگی

• ایجاد نظرسنجی های سفارشی

این موارد تنها چند نمونه هستند و منعکس کننده طیف گسترده ای از ابزارهای ارائه شده توسط نرم افزارهای تحت وب نخواهند بود، اما باید به شما ایده خوبی از توانایی نرم افزار تحت وب بدهند.

مزایای استفاده از نرم افزارهای تحت وب برای کسب و کارها

بیایید نگاهی دقیق تر به مزایای برنامه های تحت وب برای کسب و کار شما بیندازیم:

برنامه های مبتنی بر وب چند پلتفرمی و به طور جهانی در دسترس هستند

برخلاف نرم افزارهای دسکتاپ، نرم افزارهای مبتنی بر وب در هر مکان و هر زمان قابل دسترسی هستند، به شرطی که به دستگاهی با اتصال اینترنت دسترسی داشته باشید.
نرم افزارهای تحت وب به شما امکان می دهند سرمایه کمتری در توسعه نرم افزار هزینه کنید.
از آنجا که نرم افزارهای تحت وب در هر پلتفرمی قابل اجرا هستند، برای ایجاد چندین نسخه از برنامه خود (برای سیستم عامل Mac و ویندوز یا Android و iOS) مجبور نیستید به توسعه دهندگان هزینه پرداخت کنید. نرم افزار تحت وب شما در دسترس کاربران همه سیستم عامل های تلفن همراه و دسکتاپ خواهد بود.
احتمالاً به این موضوع واقفید که بزرگترین مزیت یک نرم افزار تحت وب استقلال کامل آن از نرم افزارهای دستگاه مشتری است. یک نرم افزار دسک تاپ سنتی ممکن است متناسب با نیازهای سیستم عامل های شخصی پیکربندی شود، اما یک برنامه تحت وب در هر دستگاهی قابل دسترسی است.

طراحی-نرم-افزار-سفارشی-تحت-وب

نرم افزارهای تحت وب بسیار مقیاس پذیر هستند

لازم نیست نرم افزار تحت وب نصب و پیکربندی شود، بنابراین در مقایسه با برنامه های دسک تاپ، افزایش سریع تعداد کاربران فعال بسیار آسان تر خواهد بود. علاوه بر این، سرورهای مدرن وب حتی در صورت مواجهه با هزاران درخواست همزمان، بسیار عالی عمل می کنند، بنابراین گسترش شبکه کاربران نرم افزار تحت وب اغلب بدون هیچ گونه پیکربندی یا تغییر نرم افزار اضافی امکان پذیر است.
در کل، نرم افزارهای تحت وب یک راه حل منحصر به فرد هستند که می توانند طیف گسترده ای از ابزارهای چند منظوره آنلاین با قابلیت بهینه سازی پروسه های بی شمار و حل چند برابری مشکلات را برای شرکت شما فراهم کنند.

نرم افزارهای مبتنی بر وب در ذخیره داده ها عالی عمل می کنند

اگر تمام داده های خود را از برنامه های دسک تاپ جمع آوری کنید، به احتمال زیاد این اطلاعات در چندین پایگاه داده پراکنده می شوند. شاید این مورد مشکل بزرگی به نظر نرسد، اما ممکن است عملکرد نرم افزار شما را کند کند زیرا در زمان اجرا مجبور به درخواست داده از بیش از یک منبع است. بعلاوه، اگر مجموعه داده های شما از طریق دستگاه های مختلف قابل دسترسی و دستکاری باشند، اختلاف بین سیستم عامل آنها ممکن است منجر به خطا و خراب شدن داده ها شود.

برنامه های مبتنی بر وب با ذخیره کردن تمام داده های کاربر در فضای ابری در یک سرور قدرتمند که می توانند اطلاعات شما را مدیریت کرده و در صورت درخواست سریع به کاربران نرم افزار شما توزیع کنند، همه این مشکلات را برطرف خواهد کرد. همچنین سرورها از هارد دیسک های جداگانه قابل اطمینان ترند، بنابراین احتمال از دست رفتن اطلاعات شما در اثر خرابی دیسک سخت با یک برنامه وب به حداقل می رسد.

برنامه های مبتنی بر وب ایمن هستند

نرم افزارهای مبتنی بر وب بر روی سرورهای اختصاصی که مرتباً توسط مدیران حرفه ای وب کنترل می شوند، اجرا می شوند. این بدان معنی است که هرگونه خطا یا نفوذ احتمالی به سرعت مورد توجه قرار گرفته و برطرف خواهد شد. در نتیجه، یک سیستم مبتنی بر وب بسیار امن تر از آنالوگ دسکتاپ است.

استقرار نرم افزارهای تحت وب آسان، مقرون به صرفه و سریع است

هنگامی که کسب و کار شما در حال انتقال از نرم افزار دسکتاپ به یک برنامه تحت وب است، کارکنان یا مشتریان شما تقریباً بلافاصله می توانند از سیستم جدید استفاده کنند. نیازی به نصب نرم افزار جدید بر روی رایانه های آنها نیست. شما فقط باید مطمئن شوید که آنها قادر به دسترسی به سرور جدید هستند.

به روزرسانی و نگهداری نرم افزارهای مبتنی بر وب آسان است

دیگر نیازی به نصب هیچ نرم افزاری در رایانه های مشتری نیست، بنابراین وقتی برنامه شما به روزرسانی اساسی می شود نیازی به نصب مجدد آن نیست. بعلاوه، حتی جایگزینی کامل نرم افزار در سرور نیز تا زمانی که هنوز بتوانند به سرور دسترسی داشته باشند، تغییری در دستگاه های سرویس گیرنده نخواهد داشت. اگر شغل پویایی دارید، این مورد می تواند در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند.
این مزایای برنامه های تحت وب برای مشاغل باعث شده است که آنها هم در شرکت های چند ملیتی و هم در مشاغل کوچک محبوبیت کسب کنند. با توجه به اینکه فناوری های تحت وب در حال حاضر در حال افزایش و به طور مداوم در حال بهبود هستند، شما می توانید انتقال از نرم افزار دسک تاپ به cloud را به عنوان سرمایه گذاری در آینده کسب و کار خود تلقی کنید.
از جمله مزایای دیگری که می توان برای نرم افزارهای تحت وب برشمرد را در ادامه برای شما گرد آورده ایم:

افزایش قابلیت همکاری

در بازار دیجیتال مدرن، بهینه سازی قابلیت همکاری برنامه های مختلف، بهبود جریان کار و استفاده از بازده دیجیتال، هرگز مهمتر نبوده اند. به عنوان مثال، بسیاری از سازمان ها به دنبال توسعه نرم افزارهای تحت وب تجارت الکترونیکی هستند که توانایی به اشتراک گذاری تمام داده های خرید را با یک نرم افزار حسابداری منطبق و حذف این مرحله از روند فروش را دارند.

نگهداری آسان تر

روزهای عرضه گسترده و نگهداری پیچیده نرم افزارهای وب گذشته است. با رویکرد نرم افزار تحت وب، کاربران این امکان را دارند که مستقیماً از طریق بستر آنلاین خود، اعم از دسک تاپ و تلفن همراه، به آخرین به روزرسانی ها دسترسی داشته باشند. به عنوان توسعه دهنده، تیم شما به سادگی نیاز به انتشار به روزرسانی های برنامه وب دارد، کاربران شما می توانند بدون نیاز به به روزرسانی نرم افزار بارگیری شده برای هر کاربر مستقل، بلافاصله به آن دسترسی پیدا کنند. این بدان معنی است که برای به روزرسانی برنامه وب شما، تنها چیزی که از کاربر می خواهد این است که یک مرورگر و پلاگین به روز داشته باشد. این فرآیند تعمیر و نگهداری ساده به شما اطمینان می دهد که نتایج ارتقا قابل پیش بینی و قابل اطمینان تر هستند، زیرا این ارتقا فقط یک بار توسط یک متخصص با تجربه انجام می شود.

پتانسیل لازم برای کنترل حجم کار بیشتر

نرم افزارهای تحت وب بسیار "روان" تر از نرم افزارهای معمولی هستند و در نتیجه این قابلیت را دارند که با حفظ عملکرد یکسان روی دستگاه های کم قدرت تر اجرا شوند. به همین ترتیب، در سمت سرور سازمان، نرم افزارهای مبتنی بر وب افزایش ظرفیت پردازنده را کاری بسیار ساده تر کرده اند. اگر می خواهید قدرت پردازش بیشتری به برنامه تحت وب جدید خود اختصاص دهید، تنها گامی که باید بردارید این است که خدمات فیزیکی آن را ارتقا دهید .این به این دلیل است که می توان با اجرای همزمان نرم افزار بر روی چندین سرور، ظرفیت برنامه تحت وب را افزایش داد.
 
چرا ما در این زمینه تیم تخصصی وبینه را به شما پیشنهاد می کنیم؟

با وجود تعداد زیادی از توسعه دهندگان نرم افزارهای تحت وب، احتمالاً از خود می پرسید که چرا باید به جای یکی از رقبا، ما را برای کار انتخاب کنید. پاسخ ساده است. تیم ما چیزی فراتر از یک پیمانکار ساده فناوری است. در واقع، ما با توجه به اهداف سازمانی گسترده شما، برای دستیابی به یک برنامه توسعه جامع که به بهترین شکل متناسب با نیازهای سازمان شما باشد، یک رویکرد واقعاً مشاوره ای برای توسعه نرم افزارهای وب در پیش می گیریم. بسیاری از شرکت های توسعه دهنده دیگر به دنبال ساخت سخت افزار و ادامه کار هستند، که اغلب درک نادرستی از نرم افزار را برای مشتری ایجاد می کنند.
تیم ما قطعا درک می کند که استراتژی دیجیتال شما مهم است و بنابراین بسیار حائز اهمیت است که تیم مدیریت پروژه شما در مورد روند توسعه نرم افزار تحت وب شما دقت نظر داشته و همچنین به اطلاعات لازم برای تسهیل در تعمیر و نگهداری، ارتقا دسترسی در آینده و سایر تغییرات دسترسی داشته باشند.

اگر شما علاقه مند به داشتن یک نرم افزار تحت وب برای تجارت خود هستید، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید!
ما به عنوان یک تیم متخصص در این زمینه خوب می دانیم که مشتریان ما معمولاً سابقه برنامه نویسی ندارند و بنابراین به دنبال یک روش مشاوره ای برای انتخاب فریم ورک مناسب و نرم افزارهای تحت وب هستند .تیم ما از متخصصان مدیریت پروژه، همراه با انبوهی از تخصص های فنی، این امکان را فراهم می کنند تا یک برنامه جامع برای توسعه نرم افزارهای وب ایجاد کنیم. نرم افزار تحت وب شما توسط کل تیم توسعه ما پشتیبانی خواهد شد.
ما ضمن ارائه خدمات توسعه برنامه های خود، به دنبال همکاری نزدیک با مشتریان خود، گوش دادن به خواسته ها و اهداف منحصر به فرد آنها و حفظ ارتباطات مداوم همراه با پیشرفت روند توسعه هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که همه پیشرفت ها با نیازهای شما مطابقت دارند.

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید