چگونه فروش خود را افزایش دهیم ؟
افزایش فروش به پارامترهای زیادی مربوط است اما با فرض اینکه زیرساخت های لازم برای فروش بیشتر را دارید و میخواهید بازار خود را گسترش دهید و مشتریان بیشتری را جذب کنید لازم است که از دیجیتال مارکتنیگ بهره کافی را برده باشید و بعد با حفظ مشتریان خود و اضافه شدن مشتریان جدید دامنه کسب و کار خود را توسعه دهید . اصل موضوع به مبانی مربوط به مدیریت و نحوه استفاده از نرم افزارهای حوزه بازاریابی و فروش بر میگردد با شناسایی نیاز های خود و کسب مشاوره در زمینه انتخاب نرم افزار CRM مناسب و استفاده به صورت پیوسته تاثیر موثر این نوع نرم افزارها را در فروش و کسب و کار خود شاهد خواهید بود و به راحتی میتوانید فروش خود را از 30 تا 60 درصد افزایش دهید این نرم افزار معجزه نمیکند و تنها مانند یک ربات شما را برای یافتن مشتری جدید یا متقاعد کردن فرصت های فروش یاری میکند ، دارا بودن الگوهایی جهت تفکیک مشتریان و تکرارهای پیوسته میتواند تاثیر مثبتی بر فعالیت اپراتورهای واحد فروش شما خواهد داشت.
البته باید ابزارهای مکمل هم در نظر داشته باشید مانند شبکه های اجتماعی و طراحی وب سایت یا طراحی فروشگاه اینترنتی که هر کدام از اینها باعث بالاتر رفتن احتمال فروش را دارند و به نوعی ابزارهای و سرویس های مورد استفاده در کسب و کار ها می باشند .
برای شروع افزایش فروش حتما از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید .
برای خود یک خدمات طراحی وب سایت را از یک شرکت معتبر دریافت کنید و محصولات و خدمات خود را در آن معرفی کنید.
اطلاعات مشتریانی که به شما مراجعه میکنند را جمع آوری کنید و آنها را با استفاده از یک نرم افزار CRM تبدیل به فرصت های خرید کنید .
هدف از این مقاله روش هایی است که مشتریان شما با کسب و کار شما ارتباط برقرار میکنند و ممکن است برای آخرین بار مراجعه آنها باشد ، خوب این همان گلوگاه اصلی در فروش است . روزانه با شرکت شما تماس های زیادی گرفته میشود یا با ایمیل ها یا کامنت ها زیادی سروکار دارید ممکن است از شبکه های اجتماعی هم استفاده میکنید و افراد مختلف از شما استعلام قیمت میگیرد . از نگاه CRM لازم است که همه این افراد طبقه بندی شده باشند و در فرصتی مناسب آنها را تبدیل به مشتری کرد در ابتدا کاری ساده به نظر میرسد اما شرکت ها با صرف سرمایه گذاری های سنگین در این حوزه همچنان چالش های زیادی دارند البته باید اذعان کرد که بخش زیادی از مشکلاتی که شرکت ها بعد از استفاده از نرم افزارهای مختلف به نتیجه دلخواه نرسیده اند مشکلات مربوط به استقرار و استفاده کارکنان است به طور مثال مشتریان همیشه علاقه دارند خیلی سریع از شما نیاز خود را سوال کنند آنها در شبکه های اجتماعی سوال می پرسند و یا زیر مطالب وب سایت شما کامنت ارسال میکنند و در اینجا زحمت واحد فروش و بازاریابی زیاد میشود کارکنان شما باید به چرخه انتقال فرصت های فروش از هر روش یا کانال به نرم افزار CRM کمک بگیرند و از طرفی هم نرم افزارها باید توانایی دریافت جمعی و گروهی اطلاعات را توسط بانک اطلاعاتی مانند اکسل را داشته باشند یا بتوانند از طریق API به سرویس های مختلف متصل باشند و اطلاعات را در پایگاه اطلاعاتی خود را به صورت خودکار ثبت کنند مثلا شما یک صفحه اینستاگرامی دارید یا در تلگرام پیام های مختلفی را دریافت می کنید و برخی از پیام ها واقعا میتوانند فرصت های فروش باشند ولی جهت انتقال آنها به نرم افزار CRM مجبور هستید تک تک آن پیام ها را در CRM ثبت کنید قطعا کار سخت و خسته کننده ای است اینجا باید از نرم افزار CRM به شما امکاناتی را بدهد که به صورت خودکار همه این اطلاعات را مدیریت کند و حداقل با بررسی نهایی توسط اپراتور فروش موارد اضافی حذف کردند . نکته ای که به آن اشاره شد یکی از مواردی است که شرکت ها بعد از اینکه هزینه های زیادی هم در حوزه بازاریابی و فروش دارند همچنان نمی توانند بهترین نتیجه را از سیستم بازاریابی و فروش دریافت کنند . یا با داشتن ربات تلگرامی میتوانید اطلاعات مشتریان را دریافت و به حساب کاربری خود در CRM انتقال دهید یا اینکه بعد از فیلتر شدن تلگرام تعداد زیادی از مردم از واتس اپ استفاده میکنند و همین مشکل برای همه شبکه های اجتماعی وجود دارد که در صورتی که نرم افزار crm شما بتواند از طریق API با انواع شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کند شما در بخش جمع اوری اطلاعات و انتقال به پایگاه داده سرنخ ها میتواند چرخه بازاریابی را شروع کنید . ما با کسب تجارب مختلف و دریافت بازخورد کاربران و جمع آوری نیازهای مشتریان در حال توسعه و ارتقا نرم افزار CRM هستیم . در این نرم افزار میتوانید ایده های خوبی را تبدیل به عمل کنید و چرخه های فروش و بازاریابی را به خوبی راه اندازی نمایید .
بخش فروش
نیاز به تعریف محصولات دارد و از دوباره کاربری باید جلوگیری کند حتی اگر کسب و کار شما بتواند نرم افزار مالی و حسابداری خود را کنار بگذارد و از یک سیستم یکپارجه که بتواند محصولات را ثبت شده داشته باشد و فاکتور های نهایی فروش را صادر کند و بر اساس اطلاعات فاکتور ها بتواند نمودار ها و تحلیل هایی را شما بدهد که بتوانید تصمیم گیری بهتری در بحث محصولات و خدمات خود داشته باشید. فروش از کانال ها و روش های مختلفی قابل اجرا و انجام است و جدا از روش های فروش سنتی امروزه استارتاپ های زیادی در ایران به رونق فروش کسب و کارها و به مدد دیجیتال مارکتینگ فعالیت حرفه ای میکنند . باید در نظر داشت که برای یک تجارت الکترونیک موفق حتما نیاز مند دریافت مشاوره صحیح و اصولی در این حوزه است و با توجه به گسترده بودن این حرفه حتما در ابتدای کار از افرادی که در این زمینه خدمات میدهند استفاده کنید.
پشتیبانی و نگهداری مشتریان قدیمی و ثابت
بخش مهم در شرکت هایی که خدمات پس از فروش و پشتیبانی را بعد از خرید به مشتریان میدهند پشتیبانی و نگهداری است که این بخش باید به خوبی انجام شود بهترین نرم افزاری که میتوان جهت پشتیبانی انتخاب کرد نرم افزار تیکتینگ است که نوع ابری آن از کاربرد پذیری بالاتری برخوردار است . هدف از نرم افزارهای مدیریت درخواست یا تیکتیگ پشتیبانی از مشتریان و حل و فصل کردن درخواست های مشتری است که بر اساس رویه های تولید تیکت و ارجاع تیکت و گردش آن در سازمان میتواند به نتیجه نهایی برسد . از طرفی نیاز به فیلتر و جستجو در این نرم افزارها بسیار کاربردی و ضروری است که ما با در نظر داشتن نیازهای عمومی بخش های مختلفی مانند تیکت های مهم - جستجو مطابق برچسب ها - تیکت ها بر اساس ارجاع - جستجو بر اساس بازه زمانی و...
تبدیل سرنخ ها به مشتری
تبدیل سرنخ ها به مشتری اصلی ترین هدف نرم افزار crm است این هدف در صورتی که به خوبی محقق شود میتواند فروش و درآمد کسب و کار شما را چند برابر کند و اما در نگاه تخصصی به نرم افزارهای crm باید به این نکته توجه داشت که کیفیت و عنلکرد هر یک از نرم افرارهای crm که در بازار ایران و خارج وجود دارد بسیار متفاوت است و برای پیدا کردن crm خوب حتما باید توجه و دقت کرد . پیگیری مستمر با کمک این ابزارهای نرم افزاری میتوان مشکلات زیادی را در حوزه بازاریابی و فروش حل کرد. سرنخ ها همان افرادی هستند که با شما به تازگی آشنا شده اند و لازم است که شما محصول خود را به آنها معرفی کنید تا با شما آشناتر شوند سرنخ ها نیاز به مدیریت و طبقه بندی دارد و بر اساس درجه اهمیت و میزان رضایتی که دارند آنها را به سمت خرید از شما هدایت کند و در این مرحله است که نیاز به ابزارهای کاربردی برای این امر است با بررسی ویژگی های CRM بامحصول ساخته شده ما بیشتر آشنا شوید . این نرم افزار کاملا تحت وب است و میتواند به صورت ابری مورد استفاده شما قرار بگیرد.
برنامه ریزی و تکرار دوره ای فرصت های فروش
با کمک نرم افزار crm می توانید برنامه ریزی دوره ای ایجاد کنید و بررسی فرصت های فروش را مطابق الگوهایی تکرار شونده اجرا کنید برخی از این الگوها میتواند تا شش ماه نیز ادامه پیدا کند و برخی دیگر برای همیشه در این رویکرد میتواند