تولید محتوا سئو محور

 

 

ایحاد فایل اکسل کلید واژه ها

برای اینکه در بازاریابی محتوا موفق شوید بهتر است رقبا را بررسی کنید و سطح کاری آن ها را بسنجید ، در این مرحله ابتدا بر اساس موضوعاتی که در وب سایت دیگران منتشر شده است سرفصلی از کلیدواژه ها را در یک فایل اکسل تهیه کنید ، با بررسی این  فایل میتوان ایده ها و محتوای متفاوتی را تهیه و تولید کرد .
فایل اکسل کلید واژه ساخته شده را در طول زمان اضافه کنید تا بتوانید غنی ترین کلید واژه ها را در آن بدست آورید.

 

عنوان موضوع مقاله را بسیار کوتاه و با معنی ایجاد کنید

عنوان مطلب مقاله شما که به صورت درشت در تگ H1 قرار دارد را بسیار با معنی و کوتاه ایجاد کنید ، عینا مشابهه جمله هایی که کاربران دنبال آن هستند . عنوان باید شامل حداقل یک کلید واژه مورد نظر باشد.


مقالات مکمل ایجاد کنید

مقالاتی که مکمل یکدیگر باشند و تکمیل کننده جزئیات بخش های سایر مقالات شوند و در لینک های داخلی سایر مقالات از آن استفاده شود فوق العاده است . وزن مقالات مساوی باشد اما محتوای آنها نباید تکرار شود .


به صورت منظم تولید محتوا کنید

نظم در تولید محتوا بسیار حیاتی است و موتورهای جستجو نگاهی متفاوت نسبت به سایت هایی که تولید محتوای منظم هفتگی دارند دارد ، به طور مثال اگر شما در یک روز 3 مقاله جدید ایجاد کنید اما 1 ماه هیچ مقاله ای ایجاد نکنید عملا تلاش شما بی نتیجه خواهد ماند  اما تجربه ثابت کرده است سایت هایی که تولید محتوای آنها روی برنامه ریزی است ضریب موفقیت بسیار بالاتری دارند.

 

از ابزارهای گوگل مانند Search Console  استفاده کنید 

در ابزار Search Console گوگل در قسمت Search Analytics فهرستی از کلیدواژه هایی که با محتوای شما نزدیک است و از نظر گوگل سایت به آن کلید واژه ها نزدیک است را نمایش میدهد شما میتوانید و شما از این عناوین در تولید مقالات جدید خود استفاده کنید.

 

محتوای غنی ایجاد کنید نه محتوای کیلویی


برخی از سایت ها به هر نحوی که شده میخواهند قدرت خود را بالا ببرند و تلاش میکنند با تولید مقالات متعدد نظر گوگل را جذب کنند اما این روش اصلا جواب نمیدهد ، اگر مقاله شما به نوعی از نظر مخاطب محبوب واقع گردید به طبع از نظر گوگل هم محبوب خواهد بود. 


شبکه های اجتماعی و جذب کاربران واقعی

آنچه که در شبکه های اجتماعی گردش فراوان دارد چیزی نیست بجز محتوا ، ایجاد محتوای ناب و جذاب میتواند نظر سخت پسند ها را هم جلب کند و آنها را به سایت شما وارد کند و تا آخر مقاله شما را بخوانند ، در اینجا نرخ پرش وب سایت شما کاهش پیدا میکند و گوگل نیز به این نتیجه امتیاز مثبت میدهد ، سعی کنید مطلبی تهیه کنید که برای مخاطبان ارزشمند باشد.

 

روش استفاده از تقویم محتوا

میتواند خیلی شما را برای بدست آورده ایده ها کمک کند . مثلا اگر بخواهید کلید واژه های اصلی را داشته باشید آنها را در یک تقویم یاداشت کنید و بخشی از موضوعات درون مقاله را به شکل خلاصه هم بنویسید البته میتوانید از ابزارهای آنلاین مانند ترلو هم استفاده کنید . این روش میتواند به صورت گروهی جهت افزایش بهره وری تیم هم مفید باشد. در هر صورت یکی از اهداف تولید محتوا برای وب سایت ها افزایش رتبه seo سایت است که از نظر همه وب مستر ها مهم و ضروری است ضمن اینکه اگر شما تبدیل به منبعی رسمی در خصوص یک موضوع خاص باشید خیلی در رشد و جذب بازدیدکنندگان میتواند تاثیر گذار باشد.

رضاییدی 26، 1398

سلام وقت بخیر. من برای وب سایت شرکتی که دارم میخوام تولید محتوا انجام بدم مساله مهمی که داریم اینه که ایده نداریم و نمیدونیم ایده هایی را که برای تولید محتوا لازم داریم را از کجا باید بدست بیاریم....
Simanopدی 26، 1398

سلام . من مدتی است که دارم روی تولید محتوا کار میکنم مطالبی که در حوزه تولید محتوا منتشر کرده اید را هم دیدم ممنون از تیم وبینه
مدیر سایتدی 26، 1398

سلام وقت شما هم بخیر. ببینید بدست آوردن ایده کار ساده ای نیست اگر شما بخواید تخصصی روی تولید محتوا در بخش وب سایت کار کنید مشکلات زیادی دارید چرا که معمولا یکی از اهداف تولید کننده محتوا افزایش seo سایت است که ممکن است به جای تاثیر مثبت تاثیر منفی روی seo داشته باشد . بهتر است که از روش تقویم محتوا استفاده کنید در وبینه در این باره مطالب آموزشی منتشر شده است .