اشکالات احتمالی نرم افزار CRM
در پاسخ به این سوال که "چرا اجرای یک نرم فزار CRM ممکن است نتیجه مطلوبی نداشته باشد" می توان چندین دلیل مطرح کرد:
-
تعهد
یکی از این دلایل می تواند عدم تعهد افراد شرکت در اجرای CRM باشد. سازگار شدن با رویکرد و روشی که بر مشتری تمرکز دارد ممکن است به یک تغییر فرهنگی نیاز داشته باشد. در اینجا یک خطر وجود دارد و آن خطر این است که رابطه با مشتریان ممکن است در طول مسیر با شکست مواجه شود، مگراینکه هرکسی در کسب و کار متعهد به مشاهده ی عملکرد خود و نقد آن از دید مشتریان باشد.
-
ارتباطات
ارتباطات ضعیف می تواند مانع حمایت از برنامه شود. برای اینکه CRM بتواند به نتیجه برسد همه ی افراد مرتبط در کسب و کار شما باید بدانند که شما به چه اطلاعاتی نیاز دارید و چطور از ان ها استفاده می کنید.
-
رهبری
ضعف رهبری می تواند موجب مشکلاتی در پیاده سازی و اجرای CRM شود. مسئولیت جلب توجه و تمرکز مشتری در هر پروژه ای به عهده ی مدیر است. اگر یک طرح پیشنهادی برای مشتریان شما مناسب نیست، انجامش ندهید. تیم خود را به مرحله ی اول کار بفرستید تا به راه حل دیگری که نتیجه بخش است فکر کنند و آن را پیشنهاد دهند.
-
پیاده سازی
تلاش برای پیاده سازی CRM به عنوان راه حلی کامل گرچه وسوسه انگیز است اما روشی پر خطر است. بهتر است پروژه ی CRM را با تنظیم آزمایشی برنامه ها و در بازه های زمانی کوتاه ،به بخش های قابل مدیریت تقسیم کنید. در نظر داشته باشید که شروع کار شما با یک پروژه ی آزمایشی است که به اندازه ای بزرگ است که شامل همه ی بخش ها و گروه های مورد نیاز می باشد اما به اندازه کافی کوچک و انعطاف پذیر نیز هست که به شما اجازه ی انجام اصلاحات و تنظیمات را در طول مسیر بدهد.
-
اطلاعات
میزان اطلاعاتی که به آنها نیاز خواهید داشت را دست کم نگیرید و مطمئن شوید که هرگاه لازم باشد شما قادر به توسعه ی سیستم های خود هستید. باید به اطلاعات جمع آوری و ذخیره شده با دقت توجه کنید تا از مفید بودن اطلاعات نگهداری شده مطمئن شوید.
-
قوانین
از تنظیم قوانین سفت و سخت اجتناب کنید. قوانین باید انعطاف پذیر باشند تا اجازه دهند به نیاز شخصی مشتریان پاسخ داده شود و از آن ها رفع نیاز گردد.
اگر به دنبال راه حلی برای بهبود اوضاع کسب و کار خود و مشتاق به دانستن درباره ی نرم افزار CRM هستید به مقالات ما تحت عناوین چرا CRM خوب است؟ ، نرم افزار CRM تحت وب ، و سایر مقالات در وب سایت وبینه هم سری بزنید.
اولین دیدگاه را شما ثبت کنید
مطالب مرتبط
ممکن است این مطالب به شما کمک کند...

نرم افزار CRM فارسی و رایگان
استفاده از نرم افزار CRM فارسی جهت افزایش فروش و ارتباط با مشتری به خوبی در نرم افزار CRM ...

بهترین روش خرید نرم افزار CRM
جهت انتخاب یک نرم افزار CRM خوب ابتدا باید با انواع CRM های ایرانی و خارجی آشنا شد حتی با ...

نرم افزار CRM تحت وب
نرم افزار crm تحت وب،بهترین گزینه برای سازمان های توسعه یافته و متوسط تحت وب در شبکه اینتر ...

Lead management (مدیریت سرنخ) چیست؟
مدیریت سرنخ مجموعه ای از روشها،فرایندها و سیستمهای ردیابی و مدیریت مشتریان احتمالی است.ر ...

نرم افزار CRM چیست
نرم افزار CRM چیست و راهنمایی در مورد بهترین نرم افزار ارتباط با مشتریان

4 روش استفاده از CRM
استفاده از نرم افزار CRM در دنیای رقابتی امروز موضوعی غیرقابل اجتناب است. برای دستیابی به ...