طراحی اپلیکیشن موبایل

از دیگر خدمات وبینه طراحی APP موبایلی است این خدمت در دو نوع PWA و Native با تکنولوژی های مختلف مانند طراحی اپ Flutter قابل اجراست . طی سالهای اخیر به اندازه ای توسعه اپ ها توسط برنامه نویسان حرفه ای گسترش پیدا کرده است که توسعه اپ های موبایل مانند گذشته نیست و بسیار دست خوش تغییرات شده است. 

در دهه گذشته، استفاده از اپلیکیشن های موبایل در سراسر جهان افزایش یافته است. تا پایان سال 2021، حدود 3.5 میلیارد کاربر تلفن هوشمند در سراسر جهان وجود داشته و تخمین زده می شود که تنها در همین سال 1.4 میلیارد گوشی هوشمند فروخته شده است. در نتیجه، تقاضا برای اپلیکیشن موبایل در میان اکثر شرکت ها و مشاغل بزرگ افزایش یافته است.

البته صرف طراحی و توسعه اپلیکیشن کافی نیست ! برای جذب و حفظ مشتریان خود باید بر روی UX ، طراحی UI نرم افزار تمرکز کنید !! باید به دنبال طرحی باشید که روی آن به خوبی فکر شود، به خوبی طراحی شود و به خوبی روی دستگاه های مختلف اجرا شود.

علاوه بر ارائه خدمات و کالاها به مشتریان خود، صاحبان مشاغل از اپلیکیشن ها نیز برای افزایش بازگشت سرمایه (ROI) خود به طرق مختلف استفاده می ‌کنند. در این مقاله به اهمیت طراحی در اپلیکیشن های موبایل و عوامل اصلی که باید روی آن تمرکز کنید، صحبت خواهیم کرد.

 

طراحی-اپلیکیشن-موبایل

 

طراحی اپلیکیشن موبایل 

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا کاربران با وجود نرم افزارهای زیادی که در بازار وجود دارد باید اپلیکیشن شما را انتخاب کنند؟ خوب ، اولین دلیلی که در پس انتخاب هر اپلیکیشن از دیدگاه کاربران وجود دارد، باید طراحی آن باشد.

هنگامی که کاربر از طراحی اپلیکیشن شما راضی باشد، به ارزیابی عملکردهای آن می پردازد. بنابراین، برای ایجاد یک برداشت اولیه عالی، باید روی طراحی اپلیکیشن موبایل خود تمرکز کنید.

 

1. جذب کاربران بیشتر

اولین چیزی که برای جذب کاربران خود نیاز دارید، تصاویر جذاب است . اگر بتوانید یک اپلیکیشن موبایلی متشکل از تصاویری عالی، اینفوگرافیک ها، رنگ های تم مناسب ایجاد کنید، مطمئنا در همان ابتدا توجه کاربران را به خود جلب می کند.

هدف نهایی شما باید این باشد که کاربران را تا زمانی که ممکن است در اپلیکیشن موبایل خود نگه دارید. برای ترغیب آنها به صرف زمان بیشتر در برنامه شما، به یک طراحی UI/UX کاربر پسند نیاز دارید. طراحی اپلیکیشن شما باید به گونه ای باشد که کاربران نه تنها خودشان آن را دانلود کنند بلکه به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی کنند. برای فروشگاه های اینترنتی که به دنبال طراحی اپلیکیشن هستند، این مورد بسیار حائز اهمیت است.

2. تقویت تصویر برند

اپلیکیشن موبایل شما تصویر برند شما خواهد بود. بنابراین، مطمئنا فرصتی برای شماست تا تصویر برند خود را تقویت کنید. یک اپلیکیشن با رابط کاربری متوسط نمی تواند به شما کمک کند تا از رقبای خود پیشی بگیرید. باید چیزی فراتر از حد متوسط باشید تا اولین تأثیرگذاری را روی کاربران ایجاد کنید. به این ترتیب، اپلیکیشن موبایلی که طراحی می کنید می تواند تصویر برند شما را تقویت کند.

3. پایگاه مشتریان وفادار 

ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار برای همه مشاغل سودمند است. یک رابط کاربری مناسب و تجربه کاربری بدون دردسر می تواند به راحتی یک پایگاه مشتری وفادار برای شما ایجاد کند. کاربران همیشه به دنبال تجربه ای بدون دردسر هستند. اگر بتوانید این تجربه را از طریق نرم افزار تلفن همراه به آنها ارائه دهید، موفقیت شما تضمین شده است. یک کاربر راضی به یک مشتری وفادار تبدیل می شود و با دیگران درباره اپلیکیشن شما صحبت می کند. این موضوع اولین قدم برای ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار است.

 

10 عامل موفقت در طراحی اپلیکیشن موبایل 

 

قبل از طراحی اپلیکیشن  ، باید روی عوامل زیر تمرکز کنید. این عوامل به شما کمک می کند تا راه هایی پیدا کنید که از طریق آن می توانید یک اپلیکیشن موبایل کاربر پسند ایجاد کنید.

 

1. تحقیقات کامل 

ممکن است یک ایده جهت طراحی اپلیکیشن برای برند خود داشته باشید. اما آیا با نیاز مشتریان شما مطابقت دارد؟ اگر نه، ممکن است در نهایت پول و انرژی زیادی خرج کنید و باز هم مشتریان را تحت تأثیر قرار ندهید. بنابراین، در مورد بازار هدف خود به طور کامل تحقیق کنید. خواسته‌ های مشتریان، آنچه اپلیکیشن ‌های موجود در حال حاضر ارائه می‌ دهند و نیازهای مشتریان و غیره را پیدا کنید.

شما باید اپلیکیشنی ایجاد کنید که رابط کاربری ساده و در عین حال جذابی داشته باشد و خواسته های مشتریان را برآورده کند. همیشه می ‌توانید به نظرات و رتبه ‌بندی ‌های مشتریان در فروشگاه Google Play، Apple Store مراجعه کنید تا متوجه شوید که مشتریان در مورد اپلیکیشن ‌های مشابه چه نظراتی دارند و با چه مشکلاتی روبرو هستند. 

2. کاربران هدف 

برای درک نیازهای مخاطبان خود، ابتدا باید مخاطبان هدف را شناسایی کنید. اپلیکیشنی که ایجاد می کنید و طرحی که برای آن استفاده می کنید باید کاربر محور باشد. اطلاعاتی مانند سن، جنسیت، حرفه، سرگرمی ها و غیره را از رسانه های اجتماعی و پلتفرم ها جمع آوری کنید. همه اینها به شما کمک می کند تا به اعماق نیازهای مخاطبان خود برسید و بر این اساس، می توانید اپلیکیشن خود را توسعه دهید.

3. پلتفرم مناسب

دو پلتفرم محبوب اپلیکیشن ها، اندروید و iOS هستند. تصمیم گیری مهمی است که می خواهید کدام پلتفرم را برای اپلیکیشن خود هدف قرار دهید. اگر قصد دارید یک اپلیکیشن چند پلتفرمی توسعه دهید، تمام پلتفرم ها می توانند هدف شما باشند.

باز هم، بهترین راه برای انتخاب یک پلتفرم مناسب این است که بدانید اکثر مشتریان هدف شما کجا بیشتر فعالیت دارند. برای شناسایی آن، باید نظرات مشتریان را در فروشگاه های اپلیکیشن همه این پلتفرم ها بررسی کنید. این امر می تواند به شما ایده دهد که کدام یک یا چند پلتفرم را باید در سطح اولیه هدف گذاری خود قرار دهید.

طراحی-اپلیکیشن-موبایل

4. ایجاد نقشه راه 

هنگامی که ایده مختصری در مورد بازار، کاربران هدف و خواسته های آنها جمع آوری کردید، باید یک نقشه راه ایجاد کنید که شامل مراحل مختلف طراحی اپلیکیشن و یک نقشه راه دقیق از مرحله اولیه تا نهایی باشد. همچنین، نقشه راه شما باید الزامات مکرر به روز رسانی و رفع اشکال در رابط کاربری برنامه را برجسته کند.

5. شکستن کلیشه ها

شما باید بر روی آوردن چیزی جدید و متفاوت تمرکز کنید. وقتی صحبت از طراحی اپلیکیشن به میان می آید، سعی کنید خارج از چارچوب فکر کنید. در گذشته مردم اپلیکیشن هایی با رابط‌ های کاربری عادی دیده ‌اند اما اکنون به دنبال چیزی متفاوت هستند. همچنین، اپلیکیشنی که متفاوت است لزوماً استفاده از آن دشوار نیست.

سعی کنید یک اپلیکیشن با کاربری آسان ایجاد کنید که کاربران هدف شما را درگیر کند و سرنخ ها را به سرعت به مشتریان بالقوه تبدیل کند. نرم افزار شما باید تمام کلیشه ها را بشکند تا از میلیون ها اپلیکیشن موبایل متمایز شود.

6. استراتژی بازاریابی 

با طراحی یک اپلیکیشن کار شما تمام نشده بلکه تازه شروع شده است. باید استراتژی های مناسبی برای بازاریابی اپلیکیشن خود پیدا کنید. می‌ توانید از پلتفرم ‌های اجتماعی، کمپین‌ های تبلیغاتی، کمپین ‌های بازاریابی ایمیلی یا هر استراتژی دیگری که اپلیکیشن موبایل شما را به تعداد زیادی از کاربران معرفی می کند، استفاده کنید. با یک بازاریابی درست از جانب شما اپلیکیشن تاثیر مثبتی روی سئو شما خواهد داشت.

همچنین، باید به خاطر داشته باشید که اپلیکیشن های مختلف موبایل پایگاه های کاربری متفاوتی دارند. بنابراین، استراتژی بازاریابی که برای تبلیغ اپلیکیشن موبایل خود استفاده می کنید، باید متمرکز بر کاربر باشد.

7. تجربه کاربری یکپارچه 

اپلیکیشن موبایلی که طراحی می کنید باید یکپارچه و کارآمد باشد. به عنوان مثال، اگر اپلیکیشن شما زمان زیادی طول می کشد تا بارگیری شود یا مکرراً خراب شود، مردم آن را دانلود نمی کنند. بنابراین سعی کنید یک اپلیکیشن روان طراحی کنید که حس مثبتی برای کاربران ایجاد کند.

اپلیکیشن همچنین باید از نظر کاربر پسندی، امنیت، استفاده از داده و غیره کارآمد باشد. فراموش نکنید که در طراحی اپلیکیشن موبایل روی این عوامل تمرکز کنید. همه این جنبه ها به تجربه کلی کاربر اضافه می کنند.

8. بودجه کافی 

توسعه و طراحی اپلیکیشن نیاز به سرمایه گذاری کافی دارد. بنابراین، قبل از شروع هر پروژه طراحی اپلیکیشن، مطمئن شوید که بودجه ای بهینه به آن اختصاص داده اید. برخی از منابع اصلی هزینه از نظر توسعه اپلیکیشن موبایل شامل طراحی اپلیکیشن، تعمیر و نگهداری، بازاریابی، به روز رسانی و غیره است. شما باید بودجه خود را بر اساس همه این عوامل تنظیم کنید.

9. UX 

فراموش نکنید که بهبود تجربه کاربری هدف نهایی شما از ایجاد هر اپلیکیشن موبایل است. تجربه کاربری بهتر به معنای رضایت بیشتر مشتری است. چیزی با ارزش به اپلیکیشن خود اضافه کنید، چیزی که کاربران را مجبور می کند بارها و بارها به برنامه شما بازگردند.

UX شامل UI درجه یک، محتوای عالی، تصاویر جذاب، بارگذاری سریع و غیره است. همه این عوامل را دنبال کنید و یک اپلیکیشن موبایل ایجاد کنید که مزیت رقابتی قابل توجهی نسبت به رقبای شما دارد.

10. تست کردن 

در نهایت، مطمئن شوید که تمام عملکردها و ویژگی های اپلیکیشن را قبل از در دسترس قرار دادن آن برای کاربران تست کرده اید. همچنین، آزمایش هرگز نباید حتی پس از راه اندازی برنامه در بازار متوقف شود. به این ترتیب، هر از چند گاهی مشکلات و اشکالاتی که پیش می آیند را برطرف می کنید.

ارزان ترین روش های طراحی اپلیکیشن موبایل کدامند ؟

به راستی بهترین و ارزان ترین روش کدام است ؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال باید در نظر داشته باشید که اپلیکیشن های PWA به طور کامل توسط گوگل و اپل به عنوان یک راهکار مناسب و سریع مورد تایید قرار گرفته است حتی میتوان ایپلیکیشن های PWA را در استور آنها منتشر کرد در حقیقت آینده PWA که در سالهای اخیر در مورد آن صبحت زیادی شده است می تواند یک روش ارزان و کارآمد باشد مخصوصا در طراحی اپلیکیشن سایت و در واقع روش تبدیل سایت به اپلیکیشن موبایل .

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید