مزایای سیستم تیکتینگ داخلی چیست؟
می دانید سیستم تیکتینگ چه کارایی می تواند برای شما داشته باشد؟ خب، ساده ترین مزیتش این است که به شرکت ها کمک می کند تا خدمات خود را مدیریت کنند و موارد و مشکلات پیش آمده را پشتیبانی کنند. این امر به تیم های پشتیبانی مشتری کمک می کند تا تماس های مشتری را در اولویت قرار دهند و تجربه خوبی را برای مشتریان خود رقم بزنند.
CRM با سیستم تیکتینگ داخلی داشبورد بی نظیری را در اختیار شرکت ها و وب سایت ها قرار می دهد تا مشکل سازماندهی و مدیریت تعداد زیادی تیکت پشتیبانی را برطرف کنند. همچنین تجربه لذت بخشی را برای مشتری ایجاد می کند.
سیستم تیکتینگ چیست؟
نرم افزار تیکتینگ تحت وب ابزاری است که به شرکت ها امکان می دهد سازماندهی، تمرکز، کارایی و مدیریت موارد پشتیبانی را به بهترین نحو ممکن انجام دهند. این امر بر هزینه ها و درآمدهای شرکت، حفظ مشتری و هویت برند تأثیر می گذارد.
یک سیستم تیکتینگ چند کاناله، کلیه تیکت های پشتیبانی شما را از کانال های مختلف جمع آوری کرده و در یک داشبورد سازماندهی می کند.
عوامل پشتیبانی حداقل 11٪ از وقت خود را صرف جستجوی اطلاعاتی می کنند که بتواند تعاملات مشتری را مدیریت کند. بنابراین، CRM با سیستم تیکتینگ به هنگام مدیریت درخواست های مشتری می تواند بسیار مفید فایده باشد.
در سیستم تیکت دو جنبه مهم وجود دارد که سیستم تیکت CRM راه حل هایی را برای آنها فراهم می کند:
• مشتریانی که از کانال های مختلف به طور مثال از طریق ایمیل یا تماس سوالات خود را مطرح می کنند.
• جدا سازی بر مبنای الویت در تیکت های عمده
اکنون می توانید تعداد زیادی تیکت را در چندین کانال با ادغام همه کانال های ارتباطی در یک مکان مدیریت کنید.
نرم افزار تیکتینگ سپهر گستر در واقع محصولی یکپارچه از CRM و نرم افزار تیکتینگ می باشد که امکان مدیریت کارها، پیگیری مشتریان، پشتیبانی مشتریان، ارتباطات و مکاتبات درون سازمانی، اتوماسیون اداری و... را به شما خواهد داد.
سیستم تیکتینگ چگونه کار می کند؟
این کار با ایجاد یک سند یا تیکت شروع می شود که تعاملات را در مورد پشتیبانی مشتری ثبت می کند. سپس این تیکت به پشتیبان و مشتری نشان داده می شود که در واقع ارتباط آنها را با یک موضوع پیوسته دنبال می کند. هر دو فرد یعنی هم پشتیبان و هم مشتری می توانند در هر لحظه از زمان برای بررسی اطلاعات گذشته به موضوع تیکت مراجعه کنند و پس از ایجاد تیکت، پشتیبان ها می توانند برای حل مشکلات مشتری در پایان کار خود اقدام کنند.
هنگامی که آنها راه حلی دارند، می توانند از طریق تیکت به مشتری اطلاع دهند. اگر مشتری سوال یا شکی دارد، می تواند از تیکت برای برقراری ارتباط با نماینده استفاده کند.
این کار به پشتیبان اطلاع می دهد که پرسشی بر روی تیکت ایجاد شده است تا وی بتواند بلافاصله به آن پاسخ دهد.
وقتی مشکل مشتری توسط تیم پشتیبانی یا یکی از عوامل پشتیبان شما حل شود، می توانید تیکت را ببندید. در صورت پیگیری هر یک از طرفین، تیکت می تواند مجدداً بازگشایی شود.
CRM همراه با سیستم تیکتینگ، شما را قادر می سازد بعد از زمانی که تیکت ها بسته می شوند، نظرات مشتری را جمع آوری و بررسی کنید.
مدیریت موثر CRM با تیکت
داشبورد قدرتمند تیکتینگ، حل سوالات مشتریان و مدیریت تعاملات بین مشتریان و پشتیبان را آسان می کند. درخواست شما از مشتری برای معرفی مکرر خود باعث ناامیدی و اتلاف وقت زیادی می شود. آنجاست که سیستم تیکتینگ می تواند به شما کمک کند. با استفاده از یک سیستم تیکت یکپارچه، پشتیبان ها می توانند تیکت های قبلی مشتریان را که از طریق هر کانالی به شرکت ارائه شده است، مشاهده کنند. این نه تنها گفتگوهای مشتری را ساده می کند بلکه روابط معناداری با مشتری ایجاد می کند.
اما این مشکل زمانی سخت تر می شود که تیکت های زیادی وجود داشته باشند که پشتیبان های شما باید به همه آنها پاسخ دهند و حتی گاهی ممکن است نیاز به گرفتن کمک از پشتیبان های دیگر باشد. در چنین موقعیتی چه تصمیمی باید گرفت؟
بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به مشتریان خود اجازه دهید شخصا پاسخ ها را پیدا کنند. اتوماسیون بودن سیستم تیکتینگ می تواند به ارائه خدمات سلف سرویس به مشتریان شما کمک کند.
با استفاده از CRM یکپارچه و متناسب با سیستم تیکتینگ داخلی، می توانید Help Desk خود را ایجاد کنید و به مشتریان اجازه دهید به پشتیبان مناسب برای مکالمه از طریق خدمات تلفن گویا دسترسی پیدا کنند.
با سلام و احوالپرسی گرم و دوستانه از مشتریان خود استقبال کنید و با دادن اطلاعات کافی وی را قادر سازید تا با پیام های صوتی از پیش ضبط شده و پیام های متنی موجود در پایگاه دانش راه حل مشکل خود را پیدا کند.
با یک نرم افزار تحت وب یکپارچه، کار با تیکت برای عوامل پشتیبانی آسان تر خواهد شد. می توانید SLA ها و گردش کارهای مختلفی را برای هر کانال تنظیم کنید و اطمینان حاصل کنید که مشتریان به موقع قطعنامه را دریافت می کنند.
همچنین می توانید تیکت هایی را به نمایندگی خاص اختصاص دهید که مربوط به درخواست مشتریان شما باشد.
سیستم تیکت چند کاناله برای پشتیبانی مشتری
سیستم تیکتینگ چند کاناله به شما کمک می کند تا هویت نام برند تجاری خود را ایجاد کنید. عوامل پشتیبانی از مشتری شما می توانند بهره وری بیشتری داشته باشد و می توانند مشکلات و سوالات هر مشتری را ردیابی کند.
در ادامه برای شما آورده ایم که چگونه سیستم تیکتینگ چند کاناله می تواند به شما کمک کند:
انجام سریع تر فعالیت های تجاری
رسیدگی به تیکت ها زمانی آسان تر می شود که تیم پشتیبانی بداند چه کسی چه کاری را باید مدیریت کند. اتوماسیون می تواند در چنین شرایطی به کمک شما بیاید تا مجبور نباشید تعداد زیادی تیکت را همزمان مدیریت و کنترل کنید.
راه اندازی SLA ها و اتوماسیون گردش کار باعث می شود تیم پشتیبانی شما روان تر به کار خود بپردازد. همچنین مشتریان شما در یک زمان احتمالی مشکلات خود را برطرف می کنند.
اختصاص تیکت به صورت دستی می تواند یک چالش برای شما باشد، مخصوصاً اگر مشتری های زیادی در انتظار آن باشند.
CRM در اتوماسیون به روند تهیه تیکت کمک می کند، بنابراین تمام کاری که شما باید انجام دهید تنظیم معیارها و قوانین خاص است.
گزارش های دقیق تر
داشبورد داخلی CRM به شما کمک می کند تماس های مشتری را ردیابی کنید و با استفاده از معیارهای متداول خدمات مشتری خود را بهبود ببخشید.
یک CRM یکپارچه همراه با سیستم تیکتینگ بلافاصله به شما گزارش هایی ارائه می دهد که می توانند با توجه به تاریخ، کانال و پشتیبان اختصاص داده شده فیلتر شوند. شما می توانید یک بررسی جامع از آمار خدمات ارائه شده به مشتریان خود داشته باشید. اطلاعات مهم مانند زمان حل تیکت، آمار پشتیبان فردی و تماس های کاری با توجه به راحتی شما قابل پیگیری و نظارت است.
هماهنگی تیم
تیم های فروش و پشتیبانی شما می توانند برای حل مشکلات مشتری با یک سیستم عامل یکپارچه همکاری کنند. شما می توانید قدرت سیستم تیکتینگ خود را متناسب با نیازهای تجاری خود بیشتر کنید. ادغام، تجربه گسترده ای را به همراه دارد تا با کمک آن بتوانید ارائه خدمات قوی به مشتری را برای تجارت خود فراهم کنید. تیم شما می تواند تمام تماس های ورودی و خروجی را با مشتری ردیابی کند.
همه تعاملات رسانه های اجتماعی با استفاده از تیکت های اجتماعی مدیریت می شوند. با تیم های خود هماهنگ شوید تا مشکلات مشتری را سریع تر و کارآمدتر حل کنید. شناختن مشتریان قبل از شروع مکالمه می تواند واقعاً مفید فایده باشد.
با یک سیستم تیکت چند کاناله، می توانید تعاملات گذشته مشتریان، سوابق، تنظیمات برگزیده و موارد دیگر را مشاهده کنید.
اکنون می توانید با مشتریان خود کارآمدتر در تعامل باشید و روابط معناداری ایجاد کنید که برای کسب و کار شما برتری نسبت به رقبایتان به ارمغان می آورد.
چگونه یک تیکتینگ داخلی می تواند به کسب و کار شما کمک کند؟
هر کسب و کاری به نسخه ساده ای از سیستم تیکتینگ نیاز دارد که بتواند راه حل های یکپارچه و سیستم های داخلی را برای مدیریت صحیح تجارت خود فراهم کند. CRM با سیستم تیکتینگ داخلی، یک سیستم مدیریت تیکت موثر ارائه می دهد.
در اینجا مزایای سیستم تیکتینگ که باعث می شود کسب و کار شما روان تر به کار خود بپردازد گرد آورده ایم:
مدیریت خودکار وظایف
شما می توانید فرآیندهای تجاری مانند دسته بندی و اولویت بندی تیکت ها را مدیریت کنید. می توانید مدیریت تیکت و تیکت مسیر خود را به صورت خودکار انجام دهید، هشدارها و اعلان ها را مدیریت کنید و وضعیت تیکت را بررسی کنید.
سیستم متمرکز
سیستم متمرکز یکپارچه به شما امکان می دهد جزئیات مربوط به مشتری را دریافت کنید و هیچ مشکلی برای جستجوی صفحات گسترده و صندوق های ایمیل نداشته باشید تا با کمک آن مشکلات را دریافته و سپس برای حل آنها دوباره به سیستم تیکت مراجعه کنید.
اولویت بندی مشکلات مشتری
سیستم تیکتینگ داخلی در CRM درخواست ها را با توجه به نیاز اولویت بندی می کند. نیازی نیست که درخواست های مشتری را به ترتیب دنبال کنید، فقط کافی است مشتریان را طبق نیاز و مشکلاتشان در اولویت قرار دهید.
افزایش بهره وری
با یک پلتفرم یکپارچه، اتوماتیک کردن کارهای دستی مورد نیاز برای سیستم تیکت راحت تر خواهد بود. این امر به نوبه خود بهره وری تیم شما را افزایش و حجم کار آنها را کاهش می دهد.
مدیریت موثر پشتیبانی مشتری باید هدف اصلی شما باشد. به خصوص در زمانی که بازار از فرآیند محوری به سمت مشتری محوری سوق می یابد. داشتن یک کسب و کار کوچک نیاز به فداکاری، پشتکار و اشتیاق دارد. اما، حتی اگر همه ویژگی های لازم برای یک تجارت موفق را داشته باشید، هیچ تضمینی برای ارتباط مشتری با نام تجاری شما وجود ندارد.
یکی از دلایلی که می تواند وجود داشته باشد این است که مشتری شما آنقدر متعهد یا وفادار نیست که بخواهید یا نیاز داشته باشید. یک عامل مهم برای همه کسب و کارها ارتباط مشتری است.
اگر معلوم شود که مشتریان ناراضی، بی وفا یا بی علاقه به برند شما هستند، در این صورت یک ایده تجاری عالی نیز می تواند سقوط کند. اما، داشتن یک رویکرد جامع خدمات به مشتری می تواند در برتری کسب و کارها در حالی که رقبای آنها عقب مانده اند، مزایای بسیاری داشته باشد.
پایگاه مشتری خود را مشخص کنید و بدانید که آنها از شما چه می خواهند
از دید مشتری به خود نگاهی بیندازید. آیا مشتری به صورت حضوری با شما صحبت می کند یا از وب سایت شما بازدید می کند یا اینکه در شبکه های اجتماعی فقط با شما در تماس است؟ او انتظار دریافت چه نوع خدماتی را از شما دارد؟
نتایج مشتری شما نیز بسته به نوع کسب و کار، مسیر رشد و استراتژی پشتیبانی می تواند متفاوت باشد. همیشه برای کسب اوج رضایت مشتری بیش از یک راه وجود دارد، بنابراین نظر تمام ذینفعان شرکت را جلب کنید. تیم اجرایی، مدیران پشتیبانی، تیم های فناوری اطلاعات و غیره را برای بیان مشکلات، پیشنهادات و راه حل های خود دوره هم جمع کنید.
کارمندان شما کسانی هستند که با مشتریان شما صحبت می کنند، بنابراین با دقت بیشتر به نگرانی های آنها گوش دهید. بفهمید که چگونه فعالیت پشتیبانی را پشت سر می گذارند. استقلال کارمندان را برای ارائه خدمات به مشتریان با شرایط خود پیشنهاد دهید.
تنظیمات شخصی نرم افزار و محل کار را در اختیار داشته باشید. انگیزه ها، نقاط قوت و ضعف کارمندان را مشخص کنید زیرا این کار به آنها کمک می کند تا از تمام توانایی های خود استفاده کنند. اهداف تیم را برقرار کرده و فعالیت های تیم سازی منظم را سازماندهی کنید.
در انتها دوباره یادآور می شویم که CRM همراه با یک سیستم تیکتینگ خوب در صورت استفاده صحیح، می تواند برای کسب و کار شما بسیار مفید باشد. در یافتن مشکلات به شما کمک می کند و آنها را به طور موثر حل خواهد کرد.این سیستم مشکل را شناسایی می کند و بهره وری کسب و کار شما را افزایش می دهد. یک سیستم تیکتینگ به شما امکان می دهد درخواست ها را به روشی مداوم ضبط و مدیریت کنید.
یک سیستم تیکتینگ داخلی دارای ویژگی های عمده ای است. استفاده از آن آسان است، فشار کار را کاهش می دهد و به شما اختیار کامل می دهد تا درخواست مشتری را اولویت بندی کنید.