نرم افزار Help Desk چه تاثیری در ساده شدن فرآیند پشتیبانی دارد؟


اهمیت-نرم-افزار-تیکتینگ-هلپ-دسک

ارائه خدمات به مشتری، نیروی محرکه تمامی مشاغل است. شاید شما یک محصول عالی و بهترین تیم بازاریابی را در اختیار داشته باشید، اما با این وجود می توانید در تلاش برای دستیابی به مخاطبان هدف خود یا حفظ مشتریان فعلی کوشا باشید. حتما تعجب میکنید چرا؟ کمبود منابع مورد نیاز در مجموعه کسب و کارتان می تواند شما را مجاب کند تا در این جهت گام بردارید.

آیا می دانید 32 درصد از مشتریان، از جمله مشتریان وفادار، به دنبال تجربه خدمات بد حتی از برند های محبوب خود چشم پوشی می کنند؟
59٪ از مشتریان در بسیاری از کشورها پس از چندین تجربه بد در دریافت خدمات، ترجیح می دهند دیگر از این خدمات یا محصولات استفاده نکنند.
اکنون نباید درک این مسئله دشوار باشد که چرا اطمینان از تجربه یکپارچه مشتری برای مشاغل بسیار مهم است.

چگونه می توانید از تجربه یکپارچه مشتریان اطمینان حاصل کنید؟ خب، شما باید روی عواملی مانند مشتری، سرعت، سهولت، وفاداری، سازگاری و... تمرکز خود را حفظ کنید. سخت به نظر می رسد؟ خب، پس باید از خدمات و مزایای پشتیبانی نرم افزار تیکتینگ تحت وب از یک فروشنده معتمد بهره مند شوید.

 

نرم افزار Help Desk چیست؟

پشتیبانی HelpDesk در مورد ارائه اطلاعات در مورد سیاست های شرکت و ارائه رهنمودهایی مربوط به محصول/خدمات در صورت نیاز مشتری است. این ساده ترین تعریف Help Desk است که هم اکنون می توانیم به شما ارائه دهیم.
درصورتی که نمی خواهید از خدمات پشتیبانی Help Desk از یک شرکت شخص ثالث بهره مند شوید، تنها گزینه ای که برای شما باقی می ماند این است که یک نرم افزار هلپ دسک قابل اعتماد برای عملیات پشتیبانی مشتریان خود تهیه کنید.

یک نرم افزار جامع Help Desk شامل تمام ویژگی های مورد نیاز برای ارائه تجربه ای لذت بخش به مشتریان خواهد بود.
این مقاله به شما کمک می کند تا اهمیت نرم افزار Help Desk را درک کنید، بنابراین تمام حواس خود را با ما همراه کنید!

اهمیت نرم افزار Help Desk در کسب و کارهای امروزی

در اینجا برخی از مزایای مهم Help Desk  که می توانید با استفاده از یک نرم افزار معتبر آنها را بدست آوریده، برای شما آورده ایم:

• افزایش کارایی تیم
• تجربه یکپارچه مشتری
• افزایش بهره وری
• افزایش محبوبیت و معروفیت برند 
• صرفه جویی در هزینه های مهم و قابل توجه

اجازه دهید به طور مفصل در مورد هر یک از این مزایای Help Desk به بحث بنشینیم:

1.افزایش کارایی تیم

کیفیت خدمات مشتری کاملاً به صلاحیت عوامل پشتیبانی بستگی دارد. اگر پشتیبان های خدمات شما در ارائه خدمات به موقع اقدام نکنند یا در حین ارائه کمک اعتماد به نفس کافی نداشته باشند، تأثیر منفی و مستقیمی بر روی سطح CX مشاهده خواهید کرد. این اتفاق به این دلیل می افتد که مشتریان همیشه از پشتیبانی خدمات انتظارات زیادی دارند و وقتی عوامل پشتیبانی برند شما نتوانند آنها را برآورده کنند، مشتریان از دریافت خدمات ناامید شده و به سراغ برند رغیب خواهند رفت.
بنابراین، اگر صاحب کسب و کاری هستید، بهتر است از طریق یک نرم افزار قابل اعتماد Help Desk، تیم پشتیبانی مشتریان خود را توانمند کنید.

البته، شما می توانید هزاران نیروی پشتیبانی را در بخش های مختلف برای رسیدگی به درخواست های دریافت خدمات مربوط به فروش، پشتیبانی، صورتحساب و غیره بیاورید. اما تنها درصورتی که هر درخواست خدمات در بخش مناسب خود به بهترین نحو پاسخ داده شود، می توانید از سطح بالای کارایی خود اطمینان حاصل کنید. این دقیقا همان جایی است که به اهمیت یک نرم افزار Help Desk  پی خواهید برد، زیرا شما را قادر خواهد ساخت تا خدمات را از هم تفکیک کنید.

ناگفته نماند، وقتی تیم شما درخواست های پشتیبانی را از Help Desk دریافت می کنند، از آنها انتظار می رود که برای مشکلات پیش آمده برای مشتریان راه حلی ارائه دهند و از ارائه راه حل های عجیب خودداری کنند. در مجموع، کارایی تیم شما با نرم افزار Help Desk به طور قابل توجهی بهبود خواهد یافت. 

2.تجربه یکپارچه مشتری

طبق مطالعه واکر "قیمت و تجربه مشتری را می توان به عنوان ویژگی های اصلی و متمایز کننده برندها در سال های پیش رو دانست." 
زمانی که یک خرید اینترنتی انجام می دهید و از محصول دریافتی راضی نیستید، معمولاً اقدام بعدی شما چه خواهد بود؟ به سراغ تیم پشتیبانی آن برند می روید و شروع می کنید از آنها سوال جواب کردن؛اینطور نیست؟ اما ممکن است با این واقعیت آشنا باشید که بعضی اوقات عوامل پشتیبانی برای رسیدگی به مشکل شما در دسترس نباشند، که به عنوان یک نتیجه، درخواست خدمات شما به یک تیکت تبدیل می شود.

دو موقعیت زیر را تصور کنید:
1. چند ساعت دیگر یکی از عوامل پشتیبانی به شما مراجعه می کند و به شما در حل مشکل کمک می کند.
2. شما برای دریافت پاسخ روزها صبر می کنید. و بعد از تماس با شما، متوجه می شوید که راه حل های ارائه شده به اندازه کافی خوب نیستند.

بین این موقعیت های گفته شده، شما احتمالاً می خواهید اولین مورد اتفاق بیفتد، درست است؟ با در نظر گرفتن این موضوع، اشتباه نخواهد بود اگر با قاطعیت بگوییم که سایر مشتریان نیز چنین چیزی را می خواهند. در اینجا، امتیاز CSAT یا شاخص رضایت مشتریان در معرض دید عموم قرار می گیرد زیرا در صورت عدم پاک شدن سریع موارد عقب مانده تیکت، مشتریان از نام تجاری شما ناامید خواهند شد. در بدترین حالت، آنها فقط تصمیم می گیرند از خدمات و محصولات شما استفاده نکنند و نزد دیگران نظرات منفی خود را بازگو کنند.
در اینجا مجدداً نیاز به یک نرم افزار Help Desk را احساس خواهید کرد زیرا این تنها چیزی است که می تواند به شما در داشتن مدیریت بهتر تیکت ها کمک کند.

نرم-افزار-یکپارچه-تیکتینگ

3.افزایش بهره وری

بهبود عملکرد تیم پشتیبانی شما از مشتریان در امر دستیابی به امنیت مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است. اما سوالی که به ذهن متبادر می شود این است: "اگر اطلاع نداشته باشید که تیم شما در چه مواردی دارای نقاط ضعف است یا لازم است روی چه جنبه هایی از پشتیبانی مشتری کار شود، چگونه می توانید عملکرد تیم را بهبود ببخشید؟ "
این دقیقاً زمانی است که یک نرم افزار Help Desk قابل اعتماد به کمک شما می آید! یک ابزار نرم افزاری مانند Help Desk دارای یک بخش تجزیه و تحلیل گزارش ها است که در آن می توانید رده بندی هر پشتیبان، میانگین تیکت حل شده، زمان تفکیک و غیره را ردیابی کنید. این به شما در شناسایی نقاطی که پشتیبان های شما نیاز به پیشرفت دارند کمک می کند.

افزایش-بهره-وری-با-نرم-افزار-هلپ-دسک

4.افزایش محبوبیت و معروفیت برند 

داشتن یک کسب و کار بسیار خوب است، اما وقتی مشتری شما منفعل باشد، آیا رشد خواهید کرد؟ جواب منفی است! بکارگیری روش هایی که نویدبخش یکپارچه سازی تجربه مشتری هستند، بسیار مهم است. در این مورد نیازی به تردید نیست، زیرا رشد کسب و کار همیشه به نرخ جذب مشتری جدید متکی بوده است.

خب، روند جذب مشتری می تواند جیب شما را پر از پول کند، اما شما می توانید با تبدیل مشتریان فعلی خود به طرفداران وفادار برند، سرمایه خود را پس انداز کنید. برای این منظور، هنگام اجرای عملیات پشتیبانی مشتری، باید سطح خود را بالا ببرید. محصولات شما ممکن است عالی باشند، اما اگر راه حل های پشتیبانی پس از فروش شما کمتر از حد مجاز باشد، نمی توانید اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما نزد دیگران از برند شما تعریف و تمجیدی خواهند داشت. مأیوس کننده به نظر می رسد، اینطور نیست؟ 

مشتریان تنها زمانی احساس تشکر و قدردانی می کنند که شرکت درخواست های آنها را در نظر بگیرد و یک راه حل سریع ارائه دهد. در نتیجه، آنها خبر تجربه لذت بخش خدمات خود را در حلقه دوستان و آشناسان خود منتشر خواهند کرد. همچنین می توانید این فاکتور را به لیست پاسخ سوال"چرا خدمات مشتری برای یک کسب و کار مهم است؟" اضافه کنید.
اگر به ویژگی های فوق الذکر توجه کرده باشید، قطعا الان می دانید که بهترین نرم افزار Help Desk، برای مشاغل کوچک و شرکت های چند ملیتی، کلید پشتیبانی بی نظیر از مشتری است.

5.صرفه جویی قابل توجه در هزینه ها

از منظر تجارت، بالا بردن نمره شاخص رضایت مشتریان CSAT بدون سرمایه گذاری زیاد بسیار مهم است. با این حال، انجام این کار آسان نیست زیرا انتظارات مربوط به خدمات پشتیبانی هر روز بیشتر می شود. این بدان معناست که شما باید همیشه در بهترین حالت خود باشید.
در حال حاضر، نرم افزار Help Desk چیزی است که می تواند در تأمین انتظارات مشتری به شما کمک کند زیرا می تواند کل عملیات پشتیبانی مشتری را ساده کند. چگونه؟ خب، تعداد بیشماری درخواست پشتیبانی در ساعات اوج مصرف دریافت می شود. برای شرکت ها، مدیریت کلیه تیکت ها بسیار ضروری است زیرا باعث ایجاد یک تصویر مناسب از نام تجاری و تجربه خوب مشتری شود.
در اینجا، می خواهیم بر روی نرم افزار Help Desk تأکید کنیم زیرا این نرم افزار مدیریت صحیح تیکت را انجام می دهد.

بعلاوه، تفکیک تیکت نیز یکی از مهمترین ویژگی های نرم افزار Help Desk است، به این معنی که اگر مسئله پیچیده ای گزارش شود، می توانید آن را به بخش های کوچکتری تقسیم کنید تا عوامل در تیم های مختلف بتوانند به راحتی و به سرعت به تیکت ها رسیدگی کنند. همه اینها برای آن است که اطمینان حاصل کنید که راه حل های تکرار نشدنی به مشتریان ارائه نمی شوند.

آیا با توجه به فناوری غنی از ویژگی، احساس می کنید که نرم افزار Help Desk می تواند بر خط اصلی کسب و کار شما تأثیر بگذارد؟ این جایی است که ممکن است دچار اشتباه شوید، زیرا این نرم افزار با نرخ اسمی ارائه می شود. این بدان معناست که شما می توانید در هنگام انجام عملیات پشتیبانی مشتری با کمک نرم افزارHelp Desk، مقدار زیادی پول پس انداز کنید. علاوه براین، Help Desk بهترین نرم افزار برای مشاغل کوچک است.

اهمیت Help Desk  

با بهره گیری از مزایای هلپ دسک که با استفاده از نرم افزار مناسب به دست می آید، کسب و کار خود را ارتقا دهید!
مشتریان مهمترین جنبه شغلی شما هستند، زیرا آنها قدرت معروف کردن نام برند شما را در کمترین زمان ممکن دارند، بنابراین باید اولویت اول را به آنها اختصاص دهید.
در این مقاله سعی کردیم اهمیت نرم افزار Help Desk را برای شما بازگو کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت پاسخ سوال هایتان می توانید با ما در تماس باشید.

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید

مطالب مرتبط

ممکن است این مطالب به شما کمک کند...

 نرم افزار help desk چیست؟
نرم افزار help desk چیست؟

نرم افزار هلپ دسک یا نرم افزار تیکتینگ سپهر گستر ابزاری برای ارتباط با مشتریان،پشتیبانی و ...

 سنجش KPI یا شاخص کلیدی عملکرد در نرم افزار تیکتینگ
سنجش KPI یا شاخص کلیدی عملکرد در نرم افزار تیکتینگ

سنجش KPI یا شاخص کلیدی عملکرد در نرم افزار تیکتینگ یا هلپ دسک یکی از عوامل مهم در جلب رضای ...

 طراحی نرم افزار سفارشی تحت وب
طراحی نرم افزار سفارشی تحت وب

طراحی نرم افزار سفارشی تحت وب مزایایی از جمله دسترسی ساده و بدون محدودیت،مدیریت آسان،سرعت ...

 نرم افزار تحت وب چیست و چرا
نرم افزار تحت وب چیست و چرا

نرم افزار تحت وب یا Web Based چیست و چه مزیت هایی نسبت به نرم افزارهای تحت ویندوز دارد؟ 

 پشتیبانی فنی سایت
پشتیبانی فنی سایت

پشتیبانی فنی سایت کار ساده اما در برخی از مواقع سخت و پر هزینه است اما با چند راهکار ساده ...

 نرم افزار تحت وب Web Application
نرم افزار تحت وب Web Application

نرم افزار تحت وب Web Application چیست و چه تفاوتی با نرم افزارهای تحت دسکتاپ دارد

x
عضویت در کانال تلگرام وبینه

به منظور دریافت تخفیف ها و مقالات سایت در کانال تلگرام ما عضو شوید