پایگاه دانش چیست؟ و چه نقشی در نرم افزار تیکتینگ دارد
پایگاه دانش چیست، چه مزایایی دارد و چگونه می توان یک پایگاه دانش طراحی و ایجاد کرد؟
یک پایگاه دانش خوب و قابل دسترس باید سنگ بنای هر تیم پشتیبانی باشد. 70 درصد از مشتریان ترجیح می دهند از وب سایت یک شرکت برای دریافت پاسخ پرسش های خود استفاده کنند.
در این مقاله طراحی سایت توضیح خواهیم داد که پایگاه دانش چیست، چگونه آن را ایجاد کنید، چگونه به شما کمک می کند تا برنامه ریزی های لازم را انجام دهید، محتوای مناسبی در آن ارائه دهید و در نتیجه تجربه های بهتری به مشتریان ارائه دهید.
پایگاه دانش چیست؟
پایگاه دانش مجموعه ای از اسناد منتشر شده است که معمولاً شامل بخش پاسخ به سوالات متداول، نحوه راهنمایی ها و دستورالعمل ها است. هدف آن این است که مردم بتوانند بدون نیاز به درخواست کمک راه حل مشکلات خود را بیابند.
پایگاه دانش می تواند انواع مختلفی از محتوا را شامل شود، از جمله:
• سوالات متداول
• راهنمای گام به گام
• مقالات
• نمایش ویدئو
• فهرست تعاریف و معانی
پایگاه دانش محصول نهایی جمع آوری و سازماندهی همه این اطلاعات در یک فرم مفید است، به طوری که برای مشتریان آسان خواهد بود بدون نیاز به تماس با سیستم پشتیبانی و انتظار برای پاسخ، اطلاعات مورد نیاز خود را بیابند.
با پایگاه دانش می توان مخاطبان خارجی یا مخاطبان داخلی را هدف قرار داد. به عنوان مثال ، یک شرکت لوازم خانگی ممکن است دستورالعمل های تعمیر و نگهداری را در یک پایگاه دانش برای مشتریان خود قرار دهد و همچنین یک پایگاه دانش داخلی برای درک سیاست های شرکت برای کارکنان خود داشته باشد. در برخی موارد، شرکت ها یک پایگاه دانش برای خود ایجاد می کنند تا نه تنها برای مشتریان خود بلکه برای هر کسی که به حوزه کاری آنها علاقمند است، مفید فایده باشد.
5 مزیت کلیدی پایگاه دانش
بیشتر خدمات مشتری انتقال اطلاعات اساسی است. گاهی مشتریان اطلاعات کافی ندارند و همین امر مانع دستیابی آنها به هدف مورد نظرشان می شود و تیم خدمات مشتری برای دادن این اطلاعات به آنها وارد عمل می شود. به طور مثال:
• رمز عبورم را چگونه عوض کنم؟
• هزینه استفاده از این برنامه چقدر است؟
• چرا فایل من بارگذاری نمی شود؟
به سوالاتی از این قبیل می توان از طرق مختلف، مانند بهبود طراحی محصول یا خدمات، برچسب گذاری بهتر و آموزش اولیه پاسخ داد. اما همیشه افرادی هستند که به کمک بیشتری نیاز دارند.
پایگاه دانش یک روش مقرون به صرفه برای کاهش زمان و تلاش مشتری برای دریافت پاسخ و انجام وظیفه فعلی است، که از چندین جهت تجربه بهتری را برای مشتری ایجاد می کند.
1. بسیاری از افراد خدمات شخصی را ترجیح می دهند. تحقیقات نشان می دهد که اکثریت مردم ترجیح می دهند قبل از اینکه درخواست دریافت راهنمایی کنند، ابتدا خودشان پاسخ را پیدا کنند. پایگاه دانش اولین جایی است که آنها به آن سر خواهند زد!
2. پایگاه دانش از سبک های مختلف یادگیری پشتیبانی می کند. یک پایگاه دانش واحد می تواند اطلاعات را به صورت متن، تصاویر، ویدئو، صوت یا هر قالب رسانه ای دیگر ارائه دهد. این امر می تواند بهترین شانس را برای دریافت اطلاعات مورد نیاز به مشتریان ارائه دهد.
3. پایگاه دانش به صورت شبانه روزی به فعالیت خود می پردازد. حتی اگر در آن سوی دنیا مشتریانی دارید، آنها می توانند در هر ساعت از شبانه روز از پایگاه دانش شما استفاده کنند. علاوه بر این، پایگاه دانش شما هرگز برای رفتن به تعطیلات از شما مرخصی نمی خواهد.
4. پایگاه دانش می تواند به صورت طبقه بندی موضوعی ارائه شود. مشتریان نیازی ندارند از صفحه اول شروع کرده و کل مطالب پایگاه دانش را مطالعه کنند. با داشتن نرم افزار مناسب پایگاه دانش، می توانید اطلاعات مناسب را در لحظه مناسب ارائه دهید.
5. پایگاه دانش می تواند بینش مفیدی ایجاد کند. اگر یک پایگاه دانش با قابلیت گزارش دهی داشته باشید، این گزارش ها به شما نشان می دهد که مردم به دنبال چه چیزی هستند، چه چیزی را بیشتر جستجو می کنند، اصطلاحاتی که برای جستجو استفاده می کنند چیست و هر گونه کم و کاستی که در پایگاه دانش شما وجود دارد و موارد دیگر را در خواهید یافت. می توانید از این اطلاعات برای بهبود محتوای پایگاه دانش خود و همچنین محصولات یا خدمات خود استفاده کنید.
هنوز برای داشتن یک پایگاه دانش قانع نشده اید؟ پس گام بعدی این خواهد بود که همه این اطلاعات مفید را به یک قالب و ساختار تبدیل کنید تا به یک پایگاه دانش تبدیل شوند.
نحوه ایجاد پایگاه دانش
ایجاد یک پایگاه دانش می تواند به همان سادگی یا پیچیدگی که شما می خواهید باشد.
شما می توانید جلسات برنامه ریزی گسترده ای را برگزار کنید که در آن تمام محتویات مورد نیاز خود را مشخص کرده، نحوه ساختار بندی آن را تعیین کرده و طرح های گسترده ای را تدوین کنید، سپس چندین ماه را صرف نوشتن محتوا و توسعه پایگاه دانش خود کنید تا همه چیزهایی را که فکر می کنید نیاز دارید به طور همزمان راه اندازی کنید.
اما اغلب، روش بهتر این است که ساده شروع کنید. ابزاری را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شما باشد، ابتدا چندین مطلب منتشر کنید که می دانید مفید خواهند بود، سپس محتوای خود را گسترش داده و پایگاه دانش خود را به طور متناوب بهبود ببخشید.
صرف نظر از اینکه کدام گزینه را انتخاب می کنید، می توانید این شش مرحله را برای ایجاد و راه اندازی پایگاه دانش جدید خود دنبال کنید.
نرم افزار پایگاه دانش خود را انتخاب کنید
تقریباً می توانید با استفاده از هر ابزاری که به شما امکان اشتراک گذاری محتوا را می دهد، پایگاه دانش خود را ایجاد کنید. حتی چیزی که به عنوان Google Docs به بخش راهنمایی وب سایت شما پیوند داده شده است، از نظر فنی می تواند یک پایگاه دانش محسوب شود.
اما فقط به این دلیل که می توانید از هر ابزار اشتراک گذاری به عنوان پایگاه دانش استفاده کنید، به این معنی نیست که هر ابزاری مناسب برای این کار است. مطمئن شوید نرم افزاری که انتخاب می کنید ویژگی هایی را ارائه می دهد که انتشار و سازماندهی محتوا را برای تیم شما آسان می کند و مشتریان شما به راحتی می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.
در اینجا چند ویژگی کلیدی وجود دارد که هنگام انتخاب نرم افزارهای پایگاه دانش باید به دنبال آنها باشید:
یک ابزار جستجوی عالی: برای این که پایگاه دانش شما ارزش واقعی خود را به دست آورد، باید برای مشتریان آسان باشد که اطلاعات مورد نظر خود را بیابند. هنگام جستجوی عبارت های کلیدی که احتمالاً مشتریان شما از آنها استفاده می کنند، مطمئن شوید که ابزاری که انتخاب می کنید نتایج مفید و دقیقی ارائه می دهد.
موتور جستجوی دوستانه: برخی از مشتریان با استفاده از ابزار جستجوی پایگاه دانش شما و برخی دیگر با استفاده از موتورهای جستجو مانند Google و Bing جستجو خواهند کرد. مهم است که مطمئن شوید ابزار انتخابی شما دارای ویژگی هایی است که مطالب شما را در موتورهای جستجوی اصلی به آسانی نشان می دهند.
راهی برای دسته بندی و طبقه بندی مقالات خود: اگر جستجو برای مشتریان سخت باشد، آنها باید مدت زمان بیشتری صرف کنند تا به اطلاعات مورد نظر خود برسند، بنابراین ابزاری که طبقه بندی و دسته بندی مطالب شما را به بخش های مختلف تقسیم می کند، مهم است.
گزارشات مفصل: گزارش های موثر پایگاه دانش به شما می گوید که مردم در جستجوی چه چیزی هستند و چه چیزی را موفق نشده اند که پیدا کنند و ایده هایی را در مورد محتوایی که باید به پایگاه دانش خود اضافه کنید به شما ارائه می دهد. گزارشات همچنین می توانند به شما بگویند که آیا مقاله های شما اطلاعات مورد نیاز را با نمره رضایت بالا به افراد ارائه می دهند یا خیر.
ابزارهای انتشار ساده و بصری: تیم پشتیبانی شما برای افزودن محتوا و به روز رسانی پایگاه دانش شما نباید به عنوان یک برنامه نویس عمل کنند. نکته اصلی این است که تا آنجا که ممکن است اصطکاک را از این فرآیند حذف کنید. پایگاه دانش هر چه راحت تر به روز شود و گسترش یابد، به احتمال زیاد افراد پشتیبان بیشتری مشغول به انجام این کار خواهند شد.
یکی از مزایای شروع آسان و با گام های کوچکتر و ایجاد پایگاه دانش به صورت متناوب این است که به شما امکان می دهد ابزاری را که انتخاب کرده اید امتحان کنید تا مطمئن شوید این ابزار مناسب نیازهای شما است یا خیر.
طراحی و ایجاد سریع یک پایگاه دانش و سپس پی بردن به اینکه شما ابزار اشتباه را انتخاب کرده اید می تواند بار اضافی زیادی برای شما و تیم شما ایجاد کند.
تعیین کنید که کدام موضوعات را باید پوشش دهید
ایجاد یک لیست اولیه از موضوعاتی که باید در پایگاه دانش شما پوشش داده شود باید یک کار نسبتاً ساده باشد. تیم پشتیبان خود را بررسی کنید تا ببینید کدام سوالات را بارها و بارها پاسخ داده اند و با تیم خود صحبت کنید تا متوجه شوید که به نظر آنها کدام سوالات بیشتر از همه از جانب کاربران پرسیده شده اند و این سوالات را در بخش "سوالات متداول" قرار دهید.
بسته به طول لیست شما، ممکن است لازم باشد ترتیب انتشار هر مقاله را بر اساس نیاز در اولویت قرار دهید. اگر 10 موضوع انتخاب کرده اید، احتمالاً می توانید شروع به نوشتن کنید و سپس همه آنها را از لیست خود حذف کنید. اما اگر 100 موضوع دارید، باید مدتی را برای اولویت بندی به آنها اختصاص دهید.
شما می توانید مقالات را به طور نسبی اولویت بندی کنید (شماره 1 تا 100 بدون اولویت بندی تکراری)، یا می توانید به هر مقاله یک درجه انتقادی (بالا، متوسط ، پایین) بدهید.
در حالت ایده آل، شما می توانید از داده های نرم افزار تیکتینگ خود برای اولویت بندی بر اساس تعداد دفعات دریافت سوالات خاص استفاده کنید.
هر روش اولویتی را که انتخاب می کنید، نقطه ای را باید انتخاب کنید که در آن محتوای کافی برای راه اندازی نسخه اولیه پایگاه دانش خود داشته باشید. این امر ممکن است پس از نوشتن 20 مقاله با اولویت بالا در یک لیست اولویت نسبی باشد، یا ممکن است پس از اتمام تمام مقالاتی که به عنوان اولویت های "بالا" ذکر کرده اید، باشد.
خیلی نگران انتشار مقاله ای نباشید که ممکن است خارج از مباحث مورد نیاز مشتریان شما باشد. هنگامی که پایگاه دانش شما فعال شد، داده های زیادی در اختیار خواهید داشت که به شما کمک می کند بفهمید کدام مقاله ها مورد نیاز اند و کدام ها مورد نیاز نیستند.
موضوعات را با مجموعه ها و دسته بندی های خاص سازماندهی کنید
انجام کمی از کارهای اولیه برای تعیین نحوه سازماندهی پایگاه دانش می تواند به شما کمک کند تا بعدها مجبور به بازسازی بزرگ در پروژه نباشید.
به لیست موضوعاتی که در آخرین مرحله ایجاد کرده اید نگاه کنید و سعی کنید سطوح دسته بندی شده ای را ارائه دهید که می توانید هر موضوع را در آن قرار دهید. این سطوح می توانند مجموعه وسیعی باشند. به عنوان مثال، اگر چندین محصول برای فروش دارید، ممکن است بخواهید برای هر محصول مجموعه ای جداگانه ایجاد کنید.
در آن مجموعه ها، دسته هایی ایجاد کنید که دسترسی سریع مشتریان به محتویات موردنظر را برای آنها آسان کند.
این دسته بندی ها برای هر مشاغل متفاوت خواهد بود. یک سایت فروشگاهی ممکن است دارای دسته بندی هایی مانند "حمل و نقل" و "برگشت کالا" باشد، در حالی که یک تجارت SaaS ممکن است دسته های خاصی از گردش کار را دارا باشد.
شروع به نوشتن مقالات کنید
گام بعدی بسیار ساده است. زمان آن فرا رسیده است که شروع به نوشتن همه مقاله هایی کنید که تصمیم گرفتید اولویت اول شما باشند.
به خاطر داشته باشید که حتما لازم نیست از ابتدا شروع کنید. به احتمال زیاد، بسیاری از مطالب مورد نیاز شما در حال حاضر در سیستم تیکتینگ شما به عنوان پاسخ های ارسال شده قبلی و پاسخ های ذخیره شده وجود دارند. استفاده از مطالبی که قبلا توسط تیم شما تهیه شده اند باعث صرفه جویی در زمان تولید محتوای شما می شود.
هنگام ایجاد مقالات خود، مطمئن شوید که بهترین شیوه های نوشتن و طراحی محتوای راهنما را دنبال می کنید. شامل رسانه های غنی، از لیست ها و قالب بندی متن استفاده کنید و ایجاد لینک برای مقالات طولانی تر را در نظر داشته باشید.
پایگاه دانش خود را راه اندازی کنید
هنگامی که نوشتن همه مقاله های ضروری خود را به پایان رساندید، آماده انتشار و راه اندازی پایگاه دانش خود باشید. تمام عناصر طراحی لازم را نهایی کنید، همه مقالات خود را منتشر کنید و در صورت لزوم، پایگاه دانش خود را از خصوصی به عمومی تغییر دهید تا مشتریان بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.
پس از راه اندازی، مطمئن شوید در مکان هایی که مشتریان شما به دنبال کمک هستند، لینک پایگاه دانش خود را قرار داده اید. افزودن آن به ناوبری اصلی سایت و درج لینک به آن در صفحه "تماس با ما" را در نظر داشته باشید.
زدن لینک به پایگاه دانش از سایت اصلی، موتورهای جستجو را تشویق می کند تا مقاله های پایگاه دانش شما را جستجو کرده و فهرست بندی کنند تا در نتایج جستجوی Google و Bing ظاهر شوند.
پایگاه دانش خود را حفظ و ارتقا بخشید
ایجاد یک پایگاه دانش فقط به معنی ارائه و انتشار آن نیست. برای به دست آوردن و ارائه بیشترین و بهترین خدمات، باید زمان زیادی را به نگهداری و بهینه سازی مداوم اختصاص دهید. در صورت امکان، بهتر است شخصی را که با انجام این روند آشنا است انتخاب کنید.
با تغییر هر کدام از محصولات شما، مقالات پایگاه دانش همراه با اسکرین شات های شما باید به روز شوند تا گردش کار فعلی شما را منعکس کنند. داشتن محتوای قدیمی سرویس دهی بدتر از نداشتن محتوای سرویس دهی است زیرا باعث دلسرد شدن مشتریان شما خواهد شد.
شما همچنین باید گزارش های پایگاه دانش خود را زیر نظر داشته باشید تا دریابید مشتریان چه چیزی را جستجو می کنند اما موفق به یافتن آن نمی شوند و چه مقاله هایی حتما نیاز به بروزرسانی دارند زیرا به شما کمک می کنند ایده های جدیدی برا ارائه مقاله های جدید بیابید.
اگر پایگاه دانش شما شامل رتبه بندی رضایت باشد، می توانید دقیقاً ببینید کجا مشتریان اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمی کنند.
نحوه تولید محتوای پایگاه دانش
پایگاه دانش یک پروژه بلند مدت است. تولید محتوای آن کار کوچکی نیست، بنابراین آیا ارزش تلاش را دارد؟ به طور قطع بله! یک پایگاه دانش موثر می تواند خدمات مشتری شما را تا حد زیادی بهبود بخشد.
و خبر خوب اینکه، پایگاه دانش شما مدت ها قبل از اینکه تمام (یا حتی بیشتر) محتویات احتمالی موجود در آن را تکمیل کنید، می تواند مفید واقع شود.
برای تولید محتوای موثر پایگاه دانش، این نکات را دنبال کنید.
دریبابید چه مواردی را باید پوشش دهید
هر فردی در تیم شما که به طور مرتب با مشتریان صحبت می کند می تواند سوالات متداول را به اشتراک بگذارد، و این برای شروع عالی است. هنگامی که این موارد را مستند کردید، به سراغ سوء تفاهم ها، چالش ها و پرسش های بعدی بروید.
از برچسب یا فیلد سفارشی در نرم افزار Help Desk خود استفاده کنید تا به هرکسی که به پرسش مشتری پاسخ می دهد اجازه دهد آن پرسش را برای مستندسازی در پایگاه دانش شما علامت گذاری کند تا بتوانید به طور مداوم سوالات اصلی مشتریان را پاسخ دهید.
جمع آوری اطلاعات موجود
احتمالاً از قبل محتوایی دارید که می توانید به پایگاه دانش خود اضافه کنید. به دنبال سوالات متداول، اسنادی برای انتشار و مطالب داخلی باشید تا مشتریان نیز بتوانند از آنها استفاده کنند. ابزار خدمات مشتری شما احتمالاً حاوی مقدار زیادی توضیحات خوب و قابل استفاده مجدد است.
همه این اطلاعات را در یک مکان کپی کنید تا بتوانید آنچه را که دارید، آنچه هنوز نیاز دارید و مواردی که ممکن است متناقض یا تکراری باشند را ببینید.
اطلاعات خود را سازماندهی کنید
ساختاربندی و تنظیم همه این اطلاعات کلید یک پایگاه دانش موفق است. سعی کنید اطلاعات را با توجه به نحوه احتمالی مشتریان (به عکس ساختار داخلی یا حتی هدایت محصول) جمع آوری کنید.
محتوای جدید ایجاد کنید
نوشتن (یا ضبط) محتوای پایگاه دانش به تلاش قابل توجهی نیاز دارد، بنابراین ایجاد محتوایی که افراد واقعاً پیدا کرده و از آن استفاده کنند بسیار مهم است. در اوایل این فرآیند احتمالاً با مشکلاتی در مجموعه پایگاه دانش فعلی خود مواجه خواهید شد.
شاید تیم پشتیبانی شما مجبور شود پاسخ های طولانی تری بنویسد زیرا اطلاعات قبلاً در پایگاه دانش شما پوشش داده نشده است. این پاسخ ها می توانند پایه و اساس کاملی برای تولید محتوای جدید باشند.
هنگامی که لیست سوالات را که می خواهید پوشش دهید اولویت بندی کردید، می توانید شروع به تولید محتوای جدید پایگاه دانش کنید. اگر خودتان متخصص این امر نیستید، پاسخ را از بهترین و ماهرترین اعضای تیم خود کسب کنید و از آن برای ترسیم سند خود استفاده کنید.
محتوای خود را حفظ و ارتقا دهید
پایگاه دانش نباید یک لوح سنگی باشد که یکبار نوشته شده و در جای خود ثابت شده است. به خصوص در دنیای نرم افزارها، اطلاعات دائماً قدیمی یا ناقص می شوند، بنابراین شما باید به طور مرتب آن را مرور و بروز رسانی کنید.
یک شخص یا تیمی را برای داشتن پایگاه دانش (یا بخشی از آن) معرفی کنید و مطمئن شوید که آنها زمان و ظرفیت لازم برای کار بر روی آن را دارند.
با گذشت زمان، تیم شما می تواند پایگاه دانش شما را ارتقا دهد، محتوای موجود را به روز کند یا قالب های جدید به محتوای موجود اضافه کند و یک منبع اطلاعاتی ایجاد کند که زمان زیادی را برای مشتریان و تیم شما ذخیره می کند.
البته، فرض بر این است که مشتریان شما پایگاه دانش شما را یافته اند و می توانند اطلاعات موجود در آن را اعمال کنند. اینجاست که باید به سراغ مرحله بعدی رفت.
پایگاه دانش خود را در دسترس قرار دهید
اگر افراد نتوانند در همان ابتدا اطلاعات مناسب را بیابند، آنها را بفهمند و در سوالات خود به کار ببرند، پایگاه دانش شما مفید نخواهد بود. برخی از دستورالعمل های ساده می توانند قابلیت استفاده از پایگاه دانش شما را تا حد زیادی افزایش دهند.
• طراحی برای خوانایی. استفاده از نکات ساده طراحی مانند کنتراست و فضای سفید، به خوانندگان شما کمک می کند مطالب شما را بهتر درک کنند.
• از زبانی که مشتریان شما استفاده می کنند استفاده کنید. شما ممکن است از اصطلاحات بازاریابی خود برای توصیف ویژگی ها یا عناصر خدمات خود استفاده کنید، اما مشتریان هرگز نمی توانند از این اصطلاحات خاص در جستجوی خود استفاده کنند. مکالمات پشتیبانی و رونوشت چت ها را مرور کنید تا بفهمید مشتریان چگونه درباره پیشنهادات شما صحبت می کنند و آن شرایط را درج کنید.
• نمایش محتوا در اپلیکیشن یا سایت. به جای اینکه منتظر بمانید تا خوانندگان به پایگاه دانش شما سر بزنند، اطلاعات را جایی در اپ یا صفحات خاص سایت خود که می دانید به آن نیاز دارند قرار دهید تا کاربران این اطلاعات را مشاهده کنند. نرم افزارهای چت آنلاین می توانند به راحتی به شما اجازه دهند مناسب ترین محتوا را برای هدف فعلی مشتری نشان آنها دهید.
• پایگاه دانش خود را به نقاط تماس خود متصل کنید. یکی از دلایلی که مشتریان از شما کمک می خواهند و برای حل مشکل خود به شما رجوع می کنند این است که نمی دانند که شما پایگاه دانش دارید. لینک به پایگاه دانش به طور برجسته در مکان هایی که افراد می توانند یک سوال پشتیبانی داشته باشند به آنها کمک می کند تا خودشان راه حل مشکل خود را پیدا کنند.
نرم افزارهای پایگاه دانش می توانند در ایجاد و ارائه اطلاعات مفید به مشتریان کمک زیادی کنند. انتخاب ابزار مناسب برای موقعیت خاص شما همه چیز را آسان تر می کند.
نحوه انتخاب نرم افزار پایگاه دانش مناسب
کدام نرم افزار پایگاه دانش بهتر است؟ این بستگی به محیط نرم افزاری که در آن هستید و قابلیت های مورد نیاز و منابع در دسترس شما دارد. در اینجا چند سوال کلیدی وجود دارد که به شما کمک می کند گزینه ها را محدودتر کنید.
• آیا فقط به یک پایگاه دانش نیاز دارید یا به چند پایگاه جداگانه نیاز دارید؟ این ابزار چگونه چندین پایگاه دانش را اداره می کند؟
• چند نفر در حال نوشتن یا به روز رسانی محتوا هستند؟
• آیا نرم افزار پایگاه دانش می تواند محتوا را در برنامه نمایش دهد؟ یا مشتریان باید روی صفحه دیگری کلیک کنند؟
• آیا می توان طراحی صفحات پایگاه دانش را سفارشی کرد و برای انجام این کار به چه مهارت هایی نیاز دارید؟
• عملکرد جستجو چگونه است؟
• نرم افزار پایگاه دانش شامل چه نوع گزارشاتی است؟
وقتی فهرستی کوتاه دارید که مد نظر شماست، حتماً مدتی را صرف استفاده از پایگاه دانش شرکت خود کنید (و با تیم پشتیبانی تماس بگیرید). آنها باید بهترین نمونه از توانایی های خود را به شما نشان دهند!
شروع به کار بر اساس پایگاه دانش جدید
برنامه ریزی، طراحی، ایجاد و حفظ پایگاه دانش می تواند دلهره آور باشد. با این حال، هر مقاله ای که می نویسید ممکن است صدها یا هزاران سوال مشتری آینده را بدون نیاز به کمک شما پاسخ دهد.
یک پایگاه دانش عالی همچنین می تواند یک ابزار باورنکردنی برای آموزش کارکنان جدید و یک منبع SEO عالی باشد که مشتریان بالقوه جدیدی را جذب می کند. زمان صرف شده برای ایجاد پایگاه دانش شما در سال های آینده نتیجه خواهد داد