12 گام در جهت افزایش رضایت مشتری
مشتریان باید نقطه کانونی هر کسب و کاری باشند. امروزه در بازار رقابتی، مشاغل جدیدی در حال ظهور هستند و این امر قدرت انتخاب برند را فقط در اختیار مشتریان قرار می دهد، به همین دلیل کسب رضایت مشتری برای اطمینان از موفقیت بلند مدت شما بسیار مهم است.
گزارشات مک کینزی نشان می دهند که: "70 درصد از تجربه مشتری بر اساس احساسی است که او از رفتار شما با خود کسب می کند ". بنابراین، چگونه می توانید میزان رضایت مشتری را افزایش دهید؟
با افزایش شواهد مبنی بر اینکه مشتریان ستون اصلی مشاغل هستند، شما باید نسبت به مواجه با مشتریان خود وسواس بیشتری به خرج دهید. این بدان معناست که دائماً به خواسته مشتریان گوش دهید، و سپس به طور مستمر تجربه مشتری را بهبود ببخشید و رضایت مشتری را افزایش دهید.
رضایت مشتری چیست؟
رضایت مشتری به این معنی است که مشتریان شما از خرید محصولات یا دریافت خدمات شرکت شما چقدر راضی هستند. همچنین می تواند نحوه ارزیابی آنها از کسب و کار شما و نحوه معرفی شما به خانواده یا دوستانشان را نشان دهد. همه ی ما می دانیم تنها طراحی وب سایت یا طراحی فروشگاه اینترنتی کافی نیست. آنچه در هر کسب و کار و در هر فضایی چه در فضای مجازی چه حقیقی اهمیت دارد داشتن مشتریان راضی و وفادار است. مشتریان راضی، بدون اندکی هزینه، با معرفی شما به دیگران به تبلیغ کنندگان کسب و کار شما تبدیل خواهند شد.
بهبود رضایت مشتری بخش مهمی از تجارت شما برای حفظ یا تقویت روابط با مشتریان است. این امر نشان دهنده میزان موفقیت شما در ارائه تجربه مشتری مطابق انتظاراتشان است.
رضایت مشتری از خدمات با درک نحوه تعامل مشتریان با نام تجاری شما و جمع آوری بازخورد آنها از طریق نظرسنجی با استفاده از کانال های مختلف اندازه گیری می شود. برای آگاهی از احساس مشتریان خود می توانید از معیارهای رضایت مانند NPS ( نمره ترویج کننده خالص)، CSAT (امتیاز رضایت مشتری) یا CES (امتیاز تلاش مشتری) استفاده کنید. این معیارها به خصوص در نرم افزار تیکتینگ کاربرد گسترده ای دارند.
بهبود رضایت مشتری چقدر برای تجارت شما مهم است؟
تلاش برای افزایش رضایت مشتری اولین گام در جهت بهبود تجربه مشتری است. با افزایش رقابت، جذب مشتریان جدید می تواند پنج برابر بیشتر از حفظ مشتری فعلی هزینه بر باشد.
بنابراین، منطقی است که شما در مورد بهبود تجربه مشتری سرمایه گذاری کرده و بر رضایت مشتریان فعلی تمرکز کنید. در مقابل، مدت زمان حضور و وفاداری آنها را افزایش می دهید.
در اینجا چهار دلیل مهم وجود دارد که نشان می دهد افزایش میزان رضایت مشتری برای نام تجاری شما چه میزان مفید فایده خواهد بود:
کاهش انتظار مشتری: هنگامی که با کمک گزینه های خدمات خود سرویس یا ابزارهای مشارکت در هر زمان، مشکلات مشتری را به طور پیشگیرانه حل می کنید، مشتریان رضایت بیشتری دارند و میزان رکود کاهش می یابد.
افزایش مدت زمان حضور مشتری: (CLTV) مشتریان راضی مشتریان وفادار شما خواهند بود و برای مدت طولانی تری با کسب و کار شما سروکار خواهند داشت. با درک تجربه مشتری و اندازه گیری بازخورد از تمام کانال های تماس، می توانید CLTV خود را افزایش دهید.
بهبود نام تجاری: 92 درصد از مردم به توصیه های دوستان و خانواده نسبت به هر نوع تبلیغ دیگری اعتماد می کنند. به نظر می رسد مشتریان خوشحال بهترین حامیان نام تجاری شما هستند و تجربیات مثبت خود را با یک کلام مثبت دهان به دهان که نام تجاری شما را افزایش می دهد، به اشتراک می گذارند.
افزایش وفاداری مشتریان: مشتریان دائمی 67 درصد بیشتر از مشتریان جدید هزینه می کنند. هنگامی که مشتریان از محصول و خدمات شما راضی باشند، در نهایت به مشتریان وفادار شما تبدیل می شوند.
12 روش عملی برای افزایش رضایت و وفاداری مشتری
یک راه موثر برای شروع استراتژی رضایت مشتری، ایجاد نقشه ای از سفر مشتری و نقاط تماس است که می تواند در طول سفر اتفاق بیفتد. مراحل زیر به کسب و کار شما کمک می کند تا بر تجربه ای که به مشتریان ارائه می دهید نظارت داشته باشید. نکات افزایش رضایت مشتری همچنین زمینه بهبود شما را در نظرسنجی های CSAT پررنگ تر می کند.
بیایید با راه های افزایش رضایت مشتری بیشتر آشنا شویم:
1. مشتریان خود را درک کنید
درک روانشناسی مشتری باید نقطه کانونی کسب و کار شما باشد و برآوردن نیازهای آنها به ارائه تجربه بهتر کمک کننده باشد. هنگامی که مشاغل تحت یک فرآیند چرخه ای برای پیش بینی، شناسایی و برآوردن نیازهای مشتری فعالیت می کنند، می توانند انتظار داشته باشند تا خیلی سریع نتیجه مثبت آن را ببینند.
آگاهی از انتظارات و علایق مشتری به شما کمک می کند تا از طریق مکالمات شخصی که رابطه شما را تقویت می کند، با آنها ارتباط برقرار کنید. 48درصد از مشتریان برای تبدیل شدن به یک مشتری وفادار انتظار برخورد تخصصی از شما را دارند. هنگامی که مشتریان از شما راضی باشند، بهترین مدافعان و مبلغین نام تجاری شما خواهند بود که داستان ها و تجربیات موفقیت خود را با دیگران به اشتراک می گذارند.
چگونه پیش بینی نیازهای مشتری به بهبود رضایت آنها کمک می کند؟
• مشتریان احساس می کنند ارزشمند هستند، به خواسته هایشان گوش داده شده و به آنها اهمیت می دهید و اطمینان دارند که در آینده نیز مشکل آنها تکرار نخواهد شد.
• درک رفتار و احساسات مشتری به ارائه سطح بالاتری از پشتیبانی شهودی کمک می کند.
• داشتن آگاهی در این زمینه نیز می تواند به شما کمک کند تاکیفیت محصولات خود را بهبود ببخشید. خدمات متناسب با نیازها و علایق مشتری ارائه دهید.
2. پشتیبانی همه جانبه داشته باشید
به زبان ساده، پشتیبانی همه جانبه از مشتری به معنای "در جایی باشید که مشتریان شما هستند" است. پشتیبانی همه جانبه به شغل شما کمک می کند تا همه مکالمات را در همه کانال ها مانند پیامک، رسانه های اجتماعی، ایمیل و پیام های فوری ساده کرده و مشتریان را به طور یکپارچه نسبت به کانال های ترجیحی خود در جهت رفع مشکلات آگاه کنید.
این ارتباطات به شما این امکان را می دهد تا از پشتیبانی همه جانبه مشتریان خود در تمام نقاط تماس برخوردار شوید و نه تنها یک تجربه تجاری یکپارچه را ارائه می دهد، بلکه اعتبار نام تجاری شما را نیز افزایش خواهد داد.
چگونه می توانید رضایت مشتری را با ارائه پشتیبانی همه جانبه افزایش دهید:
• همه مکالمات را ساده کنید و آنها را در یک پلتفرم واحد مدیریت کنید.
• با مشتریان در همان زمان ارائه سوال یا مشکلشان ارتباط برقرار کنید و متوسط زمان پاسخگویی را کاهش دهید.
• رضایت مشتری را با نرخ بالای تماس اولیه (FCR) افزایش دهید.
• این امر به شما کمک می کند تا بینش های ارزشمندی در مورد مشخصات مشتری کسب کنید که به تجزیه و تحلیل حضور آنها در سایت شما کمک شایانی خواهد کرد.
• مشاغل می توانند اعتماد و اعتبار را در جهت تجربه ثابت مشتری از طریق همه کانال های ارتباطی ایجاد کنند.
حساب اینستاگرام Oasis نمونه ای عالی از مشارکت اجتماعی است. یک گالری از محتوای اینستاگرامی تولید شده توسط کاربران ایجاد کرده و مشتریان را تشویق کرد تا البسه ای را که از فروشگاه Oasis خریداری کرده اند به تن کنند و مانند یک مدل از خود عکس بگیرند.
3. با چت آنلاین پاسخ فوری دهید
به طور کلی، اگر سوالات یا نگرانی های مشتریان سریع پاسخ داده نشود، آنها سایت شما را ترک می کنند. دو مورد از شایع ترین مشکلات خدمات مشتری انتظار طولانی برای دریافت راهنمای فروش یا پشتیبانی و مدت زمان زیادی منتظر ماندن مشتریان است.
زمان پاسخگویی جزء مهمی برای افزایش رضایت مشتری است. 82 از مصرف کنندگان می گویند عامل شماره یک که منجر به تجربه عالی خدمات مشتری می شود این است که مشکلات آنها به سرعت حل می شود.
چت آنلاین چگونه به شما کمک می کند تا رضایت مشتری را افزایش دهید؟
• محرک های شخصی شده: عوامل پشتیبانی شما می توانند بفهمند که مشتریان چه درخواست هایی دارند و قبل از درخواست پشتیبانی از جانب آنها با محرک های شخصی به مشتریان کمک کنند.
• مسیریابی چت ها به طور خودکار: می توانید درخواست چت های خود را به طور خودکار به یک پشتیبان یا بخش مناسب جهت راه حل تخصصی هدایت کرده و زمان انتظار را کاهش دهید.
• شروع یک گفتگوی فعال: چت آنلاین به شما امکان می دهد یک مکالمه فعال با مشتریان آغاز کرده و در طول سفر به آنها کمک کنید.
4. آداب خدمات مشتری را رعایت کنید
گزارش Global State نشان می دهد: "62 درصد از مصرف کنندگان در سراسر جهان اعلام داشته اند که پس از تجربه ضعیف در خدمات رسانی به مشتریان، تعامل با یک برند تجاری را متوقف کرده اند". هر شغلی باید قوانین اساسی برای نحوه ارتباط با مشتریان خود تعیین کند. این همان چیزی است که به افزایش رضایت مشتریان و روابط طولانی مدت با آنها کمک می کند.
شما باید کارکنان خود را در مورد نحوه تعامل و ارتباط با مشتریان برای ارائه خدمات عالی به آنها آگاه کرده و آموزش دهید.
در اینجا نکاتی درباره رضایت مشتری وجود دارد که باید آنها را مد نظر داشته باشید:
• از کلمات و عبارات مثبت استفاده کنید: انتخاب کلمات در حین تعامل با مشتریان، تعیین کننده تأثیر آن خواهد بود. با استفاده از کلمات مناسب می توانید توجه مشتریان را جلب کنید. می توانید از کلماتی مانند عذرخواهی می کنم، خوش آمدید و غیره استفاده کنید.
• به مشتریان خود گوش دهید: گوش دادن یکی از بهترین راه ها برای شروع خدمت به مشتریان است. به شما کمک می کند تا مشخص کنید مشتریان دقیقا چه می خواهند. با نظرات آنها، بازخورد و غیره آشنا خواهید شد.
• تقدیر و تشکر کنید: یک تشکر صادقانه تا حد زیادی عبور از این مسیر را تسهیل می کند. تیم پشتیبانی خود را آموزش دهید تا در پایان گفتگو به عنوان یک اصل اساسی از آداب خدمات مشتری، از مشتریان تشکر کنند.
• رو راست باشید: برای جلوگیری از سردرگمی مشتری در مراجعات بعدی، همیشه باید اطلاعات معتبر درباره محصول یا خدمات خود به آنها منتقل کنید. اطمینان حاصل کنید که بر سر تعهدات و قوانین اساسی خود در جهت رفع انتظارات مشتریان مانده اید تا اعتماد و وفاداری آنها از بین نرود.
5. به مشتریان کمک کنید تا به خودشان کمک کنند
پشتیبانی از خدمات خود به عنوان یکی از روش های جایگزین برای کاهش مشکلات خدمات مشتری، خوب عمل می کند. در حال حاضر 90 درصد از مصرف کنندگان انتظار دارند که یک نام تجاری یا سازمان، پورتال پشتیبانی مشتری به صورت خود سرویس ارائه دهد.
بیشتر اوقات در قالب تالارهای گفتگوی کاربران، فیلم ها، آموزش ها، پایگاه دانش جامع و غیره استفاده می شود. مزیت داشتن پورتال های خود سرویس بهبود بهره وری تیم است. با ارائه یک مرکز اطلاعات، به مشتریان اجازه می دهید تا با توجه به شرایط و توانایی های خود، به خودشان کمک کرده و آموزش ببینند.
چگونه خدمات خود سرویس می تواند راهی موثر برای افزایش رضایت مشتری باشد؟
• این گزینه ها به مشتری این امکان را می دهد تا بدون آنکه مدت زمان زیادی منتظر بمانند به جستجوی اطلاعات مورد نیاز خود بپردازند.
• خدمات خود سرویس مساوی است با مشتریان راضی، زیرا گزینه هایی را برای حل سریع تر و آسان تر مشکلات ارائه می دهد.
• شما می توانید نمونه های اولیه را به مشتریان ارائه دهید تا بهترین کیفیت را از محصولات دریافت کنند، در مورد ارتقاء محصول مطلع شوند و ارتقاء یا نسخه های جدیدتر را دریافت کنند.
• مشتریان می توانند نظرات خود را درباره محصولات به اشتراک بگذارند. این خدمات به شما فرصتی برای بهبود آن خواهد داد.
• خدمات خود سرویس به صورت شبانه روزی در دسترس است. مشتریان مجبور نیستند منتظر بمانند تا تیم پشتیبانی راه حل را برای آنها ارسال کند.
6. بر روی نظرات منفی و شکایات مشتریان کار کنید
نظرات کاربران ارتباطات جدیدی ایجاد کرده اند زیرا دیگر به صورت سنتی نظرات دهان به دهان بین مردم پخش نمی شوند و به شکل عمومی در فضای سایت ها موجود می باشند و می توانند بر روی عقاید مشتریان دیگر تاثیر بگذارند. 72 درصد از مشتریان تا زمانی که نظرات باقی کازبران را نخوانند اقدامی نمی کنند.
تجزیه و تحلیل نظراتی که از طرف مشتریان برای شما باقی مانده با توجه به رضایت کلی مشتری می تواند کمک کننده باشد، زیرا آنها می توانند در مورد آنچه مشتریان واقعا از شما می خواهند باز خورد خوبی را از کسب و کار شما ارائه دهد.
مشاغلی که می توانند شکایات مشتریان خود را به فرصت هایی برای ایجاد روابط نزدیک تر با مشتریان تبدیل کنند، بیشترین درصد رشد را از آن خود خواهند کرد.
در ذیل استراتژی های کلیدی رضایت مشتری که باید رعایت کنید را آورده ایم:
• شما باید به طور منظم دیدگاه ها و نظرات مشتریان خود را بررسی کنید.
• در مورد نظرات یا شکایات، پیشگیرانه عمل کنید و در اسرع وقت آنها را با موفقیت برطرف کنید.
• به مشتریان خود اطلاع دهید که به شکایت آنها گوش داده اید و برطرفشان کرده اید.
7. با مشتریان از طریق چت بات ها در ارتباط باشید
یکی از دلایل اصلی محبوبیت چت بات ها افزایش رضایت مشتری است که می تواند فروش و سود کسب و کار شما را افزایش دهد. ربات ها همیشه فعال هستند تا با پاسخگویی به سوالات ساده مشتریان و پیش فرض های واجد شرایط با پرسیدن سوالات مربوطه، مشتریان را درگیر خود کنند.
34 درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند در خرید محصول یا دریافت خدمات آنلاین با هوش مصنوعی ارتباط برقرار کنند. ربات ها می توانند مشتریان را در وب سایت ها، اپلیکیشن ها و برنامه های پیام رسان جذب کرده و نمرات رضایت مشتری را بهبود ببخشند.
چگونه می توانید با استفاده از چت بات ها رضایت مشتری را جلب کنید؟
• پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته: با استفاده از چت بات ها شما می توانید با مشتریان خود در طول 24 ساعت شبانه روز در 7 روز هفته ارتباط برقرار کرده تا به سوالات ساده آنها پاسخ داده و رضایت مشتری را افزایش دهید.
• کاهش تعداد تیکت های پشتیبانی: هنگامی که به سوالات بدون حمایت انسانی پاسخ داده می شود، تعداد تیکت های پشتیبانی مطرح شده به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
• جمع آوری اطلاعات مشتری: از ربات ها برای خودکارسازی کارهای تکراری و جمع آوری اطلاعات در ابتدای هر مکالمه استفاده کنید و چت پیچیده را به تیم مناسب یا گزینه خود سرویس دیگر هدایت کنید.
• ایجاد اعتماد در مشتریان: چت بات ها می توانند ترجیحات جمع آوری شده از برخوردهای قبلی خدمات مشتری را جمع آوری کرده و آنها را در ارتباطات فعلی و جاری مشتریان به کار گیرند.
• مقیاس پذیری آسان: هنگامی که حجم ترافیک افزایش ناگهانی داشته باشد یا تیم شما بدون هزینه اضافی مشغول به کار باشد تا بتواند به طور بی وقفه درخواست های مشتری را مشغول کند، مقیاس پذیری آسان می شود.
8. با ابزارهای بصری کمک به موقع داشته باشید
حل مشکلات سریع و به موقع یکی از عوامل محرک اصلی رضایت مشتری است. با استفاده از ابزارهای مشارکت مستقیم می توانید فوراً با مشتریان ارتباط برقرار کنید بدون اینکه به مشتریان خود اجازه دهید برای مدت طولانی منتظر بمانند.
گفتگوهای چت را می توان با استفاده از چت تصویری رو در رو و مرورگر همزمان برای تجربه بهتر چت آنلاین، استفاده کرد. ترکیب چت آنلاین با مرورگر همزمان و چت تصویری به حل پرسش به صورت معنادار کمک می کند.
بهترین شیوه های رضایت مشتری:
• ارائه راه حل به موقع و سریع: ابزارهای آنلاین مانند چت تصویری و مرورگر همزمان به شما کمک می کند تا با جمع آوری اطلاعات، موضوع را سریع تر شناسایی کرده و فوری به مشتریان راه حل ارائه دهید.
• حل مشکلات دراولین تماس: با استفاده از ابزارهای آنلاین، می توان مشکل را در اولین تماس با چت مستقیم و اتصال با مرورگر مشتری به درستی تشخیص داد. بنابراین، نقاط تماس چندگانه ایجاد شده توسط مشتری را کاهش می دهید.
• ارتباطات شخصی: ارتباط رودررو امکان گفتگوهای شخصی دوستانه را فراهم آورید که باعث ایجاد اعتماد و اعتبار در مشتریان می شود.
• تجربه بهتر در سفر مشتری: با استفاده از ابزارهای آنلاین، مشتریان خود را در سراسر حضورشان در سایت راهنمایی کنید. این امر مشتریان را قادر می سازد تا سریع تر تصمیم بگیرند که در نتیجه رضایت آنها افزایش می یابد.
9. میزان رضایت مشتری خود را به طور منظم اندازه گیری کنید
طبق مطالعات "70 درصد از تجربه مشتری بر اساس احساسی است که او در برخورد با تیم پشتیبانی کسب می کند". اندازه گیری رضایت مشتری برای انواع مشاغل حیاتی است. این امر بینش ارزشمندی را در مورد آنچه که بهترین نتیجه را برای شما خواهد داشت، ارائه می دهد و فرصت هایی را برای بهینه سازی فراهم می کند.
چگونه می توان میزان رضایت مشتری را بهبود بخشید؟
• اندازه گیری معیارهای رضایت مشتری به شما بینش ارزشمندی از عملکرد کلی کسب و کار ارانه می دهد. بر اساس همین بینش ها می توانید در زمینه هایی که قوی هستید بهتر عمل کنید و جاهایی که نقاط ضعف دارید در صدد رفع آنها باشید.
• شما باید بدانید که مشتریان شما از چه چیزی شکایت دارند و روی آنها کار کنید. راضی نگه داشتن مشتریان از محصولات یا خدمات شما باعث کاهش نارضایتی آنها می شود.
• با درک تجربه مشتری و اندازه گیری بازخورد در تمام نقاط تماس، می توانید محرک های اصلی افزایش CLTV خود را بشناسید.
برای بهبود میزان رضایت مشتری، باید آن را با انتخاب معیارهای مناسب مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل نمره CSAT در مدت زمان حضور کلی مشتری اندازه گیری کنید.
در اینجا معیارهای رضایت مشتری برای ارزیابی و بهبود میزان رضایت آورده ایم:
نمره رضایت مشتری (CSAT): این معیار نوعی نظرسنجی است که یک سوال اساسی از مشتریان می پرسد، "چگونه رضایت خود را از محصول یا خدمات ما ارزیابی می کنید؟" در کانال های مختلف مانند چت آنلاین، ایمیل و غیره می توانید از آن استفاده کنید.
نمره ترویج کننده خالص NPS :(NPS) تجربه کلی مشتری را با کمک سوال اصلی "چقدر امکان دارد که نام تجاری ما را به دیگران معرفی کنید؟" اندازه گیری می کند. دارای نمایه ای در مقیاس 1 تا 10 است.
امتیاز تلاش مشتری (CES): با معیار CES، می توانید از مشتریان بخواهید تجربه خود را در مورد محصولات و خدمات خود ارزیابی کنند.
10. برای نظرات مشتریان خود ارزش قائل شوید
مشاغلی که برای مشتریان خود وسواس زیادی به خرج می دهند و به نظرات آنها اهمیت می دهند، بیشتر از بقیه مشتریان وفادار به خود کسب می کنند. آگاهی از نظرات مشتریان برای ارائه بهترین تجربه به آنها ضروری است.
بازخوردها به شناسایی شکاف بین مشتریان و مشاغل کمک می کند. مشتریان وقتی می بینند صدایشان به گوش شما رسیده است قدردان خواهند بود.
اندازه گیری CSAT به شما کمک می کند تا موقعیت فعلی و زمینه هایی را که برای بهبود نیاز دارید، بشناسید. جمع آوری بازخورد و عمل به آن، بهترین راه برای افزایش رضایت مشتری است.
در اینجا چند نکته برای جلب رضایت مشتری آورده ایم که دانستن آنها خالی از لطف نیست:
• وقتی مشتریان می بینند که نظرات آنها در اقدامات بعدی شما گنجانده شده است، احساس می کنند برایشان ارزش زیادی قائل هستید.
• عمل به نظرات مشتریان به القای وفاداری به مشتریان فعلی کمک می کند، که این امر مدت حضور آنها را افزایش می دهد.
• مشتریانی که تجربه مثبتی با نام تجاری شما دارند می توانند بهترین مدافعان شما باشند.
11. به تیم خود قدرت دهید که برای جلب رضایت مشتریان گام های بلندی بردارند
چرا توانمند سازی تیم پشتیبانی ضروری است؟
این امر به تیم پشتیبانی اجازه می دهد تا به طور مستقل تصمیم بگیرند تا مشتریان راضی و خوشنود داشته باشید. تیم باید به خوبی آموزش ببیند تا فرصت هایی را برای ارتقاء تجربه خدمات رسانی به مشتریان شناسایی و اجرا کند.
توانمندسازی تیم شما به آنها این امکان را می دهد تا با هم همکاری کنند و بتوانند خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهند و مشتریان شما را راضی نگه دارند.
شما می توانید تیم خود را آموزش داده و تشویق کنید تا آنها بتوانند به طور مستقل برای حل سوالات مشتری قدم بردارند و رو پای خود بایستند. با اندازه گیری بازخورد های جمع آوری شده و مجموع مشکلات حل شده می توانید از وقوع مشکلات و سوالات تکراری جلوگیری کنید.
12. ایجاد جامعه قوی از مشتریان
طبق تحقیقات، مشاغل دارای گروه های فعال آنلاین شاهد افزایش سالانه 5.4 برابر بیشتر در میزان رضایت مشتری خود هستند.
دقیقاً چگونه می خواهید رضایت مشتری را تضمین کنید و در انتها نتایج مثبت کسب کنید؟ یکی از راه های بسیار مهم برای جلب نظر مشتریان، که بسیاری از مشاغل آن را نادیده می گیرند، ایجاد یک جامعه مشتری است.
می توانید یک گروه از مشتریان را به عنوان یک فضای اختصاصی ایجاد کنید که در آن مشتریان می توانند با شما و یکدیگر ارتباط برقرار کنند مانند LinkedIn، پورتال مشتریان یا صفحه پیام. اما فضاهای اجتماعی از معروفیت کمتری برخوردارند در حالیکه مانند رسانه های اجتماعی می توانند بسیار موثر باشند.
ایجاد مکانی اختصاصی برای مشتریان راهی برای پرسش سوالات، به اشتراک گذاری نکات و ارائه بازخورد برای شما فراهم می کند.
ایجاد فضای مشتری می تواند به شما این امکان را بدهد که با آنها ارتباط بهتری برقرار کنید، اقداماتی در جهت حفظ و نگهداری آنها انجام دهید و به آنها کمک کنید تا به طور مستمر با استفاده از محصول یا خدمات خود نتایج را مشاهده کنند، در حالی که به شما امکان می دهد تجارت خود را نیز توسعه دهید.
با افزایش انتظارات مشتری، انگیزه برای افزایش رضایت مشتری نیز همچنان افزایش خواهد یافت. سرمایه گذاری در استراتژی های مدرن رضایت مشتری مانند هوش مصنوعی، ابزارهای بصری، رویکرد همه جانبه، توانایی شما را در ارائه تجربیات شخصی افزایش می دهد.
به طور خلاصه، تجربه بهتر ارائه دهید
• رضایت مشتری را افزایش داده و کاری کنید مشتریان بارها و بارها به سایت شما برگردند. به عبارت ساده تر، مشتریان وفادارتر ارزش سرمایه گذاری را دارند.
• میزان رضایت بیشتر مشتری می تواند مستقیماً با افزایش درآمد اصلی مشاغل مرتبط باشد.