4 روش استفاده از CRM

کدام روش مناسب کسب و کار شماست؟

CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری در اجرای یک کسب و کار موفق مهم است. رابطه ی بهتر و آسان تر، کسب و کار را اداره و تولید درآمد می کند. بنابراین استفاده از تکنولوژی در بهبود مدیریت ارتباط با مشتری به موفق شدن کسب و کارها کمک خواهد کرد.

راه حل های CRM به چهار دسته گسترده تقسیم می شود:

1. راه حل های برون سپاری شده

ارائه دهندگان خدمات اپلیکیشن می توانند راه حل های مدیریت ارتباط با مشتری را که مبتنی بر وب هستند برای کسب وکار شما ارائه دهند. اگر شما نیاز به اجرای سریع یک راه حل دارید و شرکت شما مهارت های داخلی لازم را برای به عهده گرفتن کار از "ب" بسم الله ندارد، این رویکردی ایده ال است. همچنین اگر درحال حاضر مشغول به طراحی و سازماندهی تجارت الکترونیک آنلاین می باشید، این روش می تواند راه حل خوبی برای شما باشد.

2. راه حل های از پیش آماده

چندین شرکت نرم افزاری برنامه هایی را پیشنهاد می کنند که با بسته های موجود ترکیب می شوند. نسخه های کوتاه و مختصر شده ی چنین نرم افزاری ممکن است برای کسب وکار های کوچک مناسب باشند. به طور کلی این رویکرد زمانی که شما در حال سرمایه گذاری در بخش های نرم افزار استاندارد هستید، ارزان ترین گزینه است. اشکال کار اینجاست که نرم افزار ممکن است دقیقا آنچه شما می خواهید را همیشه انجام ندهد و شما مجبور شوید برای راحتی و قیمت، این عملکرد دارای نقص را بپذیرید. کلید موفقیت این است که انعطاف پذیر باشید، آن هم بدون مصالحه ی زیاد.

3. راه حل های سفارشی

در راه حل های سفارشی CRM، مشاوران و مهندسان نرم افزار یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری را سفارشی خواهند کرد یا نسخه ای سفارشی خواهند ساخت و آن را با نرم افزار موجود ترکیب و یکی خواهند کرد.

این کار می تواند پر هزینه و وقت گیر باشد. اما اگر شما این گزینه را انتخاب کرده اید، اطمینان حاصل کنید که با دقت آنچه را می خواهید مشخص کرده اید. این روش معمولا گران قیمت ترین گزینه است و هزینه ها بسته به آنچه طراح نرم افزارتان میگوید، متفاوت خواهد بود.

4. راه حل های مدیریت شده

چیزی بین دو راه حل سفارشی و برون سپاری که شامل اجاره ی یک مجموعه ی سفارشی از برنامه های CRM به عنوان یک بسته ی مناسب و منحصر به خودتان  می باشد. این روش می تواند مقرون به صرفه باشد اما ممکن است بخاطر ارزان تر بودن مجبور به سازش و مصالحه با برنامه شوید و برخی از عملکرد های خوب برنامه را از دست دهید.

مطالب مرتبط

ممکن است این مطالب به شما کمک کند...

 بازاریابی اصولی و جذب مشتری با استفاده از  CRM
بازاریابی اصولی و جذب مشتری با استفاده از  CRM

CRM مختصر شده عبارت Customer Relationship Management است که با نام مدیریت ارتباط با مشتری شناخته می‌ ...

 کاربرد CRM در کسب و کارهای کوچک و نحوه انتخاب آن
کاربرد CRM در کسب و کارهای کوچک و نحوه انتخاب آن

کسب و کارهای کوچک یکی از مصرف کنندگان اصلی نرم افزارهای CRM هستند. آنها برای توسعه کسب و کار و مکانی ...

 نسخه RTL فریم ورک Bootstrap 4
نسخه RTL فریم ورک Bootstrap 4

نسخه RTL فریم ورک Bootstrap 4 به صورت رایگان جهت استفاده در انواع طراحی وب سایت ها و نرم افزارهای تح ...

 روش صحیح استفاده از تگ tag در وردپرس
روش صحیح استفاده از تگ tag در وردپرس

روش صحیح استفاده از تگ tag در وردپرس

 چرا باید از CRM استفاده کرد ؟
چرا باید از CRM استفاده کرد ؟

چرا باید از CRM استفاده کرد و مزیت و کاربرد Crm تحت وب چیست